’De Koran is gewoon gif’

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Ariel »

’De Koran is gewoon gif’

Ben Kok is een spreekbuis van orthodoxe christenen die huiveren voor moskeeën en minaretten. Vrijwel dagelijks plaatst de Amersfoortse voorganger op internet waarschuwende berichten over het ’gevaar’ van de islam. Nu heeft hij een film gemaakt: ’Islam en waarheid’. „Een godswonder.”


Terwijl in de gebouwen van de Tweede Kamer druk onderhandeld wordt over de formatie van de nieuwe regering, heeft zich buiten op het Plein in Den Haag een groep mensen verzameld. Ze zingen liederen over ’shalom’, sommige mannen dragen keppeltjes. Daar loopt ook Ben Kok, voorganger in Amersfoort en beheerder van een website die wil waarschuwen voor de islam.

„Ik heb met mijn vrouw een coalitie gesloten”, vertelde Kok (60) onlangs in het Reformatorisch Dagblad. „Eén stem gaven we aan de PVV, de andere ging naar de SGP.”

Met een Israëlische vlag om zijn schouders deelt Kok in Den Haag kartonnen hoesjes uit met daarin een dvd van zijn film ’Islam en waarheid’. „Shalom, ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt”, zegt hij tegen iedereen die de film aanneemt.

In de 50 minuten durende film confronteert Kok moslims en niet-moslims met ’haatverzen’ uit de Koran. Of hij nu een orthodoxe imam voor zich heeft of deelnemers aan een interreligieuze bijeenkomst, Kok verlangt uitleg: als er in de Koran verzen staan die oproepen tot het doden van ongelovigen, mag de islam dan wel ’tolerant’ en ’vredelievend’ genoemd worden?

De totstandkoming van zijn film noemt Kok ’een godswonder’. „Het kostte 50.000 euro. Heb ik dat? Welnee. En toch is de film er gekomen.”

U duidt zichzelf aan als ’joods-christelijk pastor’. Hoe word je zoiets?

„Jezus zegt in de Bijbel: Wie ernaar streeft te doen wat God wil, zal weten of mijn leer van God komt of dat ik namens mezelf spreek. Streven te doen wat God wil, de Tien Geboden volgen, dat noem ik christelijk. Of eigenlijk: joods-christelijk. De Bijbel is een Joods boek, Jezus was een Jood. Maar de kerken zijn anti-joods en over-christelijk geworden. Ik vergelijk het met een boom: het jodendom is de stam. Daaruit is een tak gegroeid, het christelijk geloof. De kerk heeft die tak doorgezaagd en is verheidenst. Ze is heidense feesten gaan vieren met een vleugje evangelie erdoorheen gemengd. Het Paasfeest is een vruchtbaarheidsfeest, Kerst is puur heidendom.”

Het jodendom kent toch ook ’onzuivere’ feesten? Chanoeka komt in de Thora niet voor.

„Dat klopt. Maar ik zie het joodse geloofsleven zoals de Tenach dat beschrijft en waar Jezus inhoud aan geeft, als de kern van de zaak.”

U bent voorganger in een ’joods-christelijke gemeente’ in Amersfoort?

„ Ja. Er zijn veel mensen die het in de kerk niet kunnen vinden. Die zijn teleurgesteld in het instituut. Net als ik.

Op een bepaald moment kreeg ik een e-mail van een familie die mij schreef: ’Wij hebben uw website gelezen. U beschrijft het geloof dat wij zoeken maar nergens kunnen vinden. Kunt u ons dopen?’ Een paar maanden later heb ik dat gedaan en we hebben toen een gemeente gevormd. We komen op zaterdagavond bij elkaar om sjabbat te houden. Uit Tilburg en Rotterdam, Meppel en Purmerend komen mensen naar Amersfoort.”

Wie is Ben Kok dat hij zomaar mensen doopt?

„Wie was Johannes de Doper dat hij het zomaar deed? Wie waren de discipelen dat ze het zomaar deden? Het is bijbels om als gelovige een ander mens te helpen in zijn geloof. En ik heb een theologische opleiding gehad. Eerst aan de bijbelschool van het Leger des Heils, waar ik officier ben geweest. Daarna heb ik nog deelstudies gedaan, ook aan de universiteit van Utrecht. Daar ben ik niet zoveel wijzer van geworden, hoor. Wat kennis van de oude talen en wat kerkgeschiedenis en zo, maar verder kwam ik alleen maar medestudenten tegen die geen persoonlijk geloof hadden. De legitimatie van wat voor een voorganger verantwoord is, ligt in zijn persoonlijke geloofsleven. Een studie is niet zaligmakend – verre van.”

U manifesteert zich ook politiek. U loopt voorop bij pro-Israël-demonstraties en hebt nu een anti-islamfilm gemaakt.

„De eerste christelijke gemeenten waren ook maatschappelijk actief. Ze hielpen bijvoorbeeld de armen. Over politieke activiteiten lees je niet veel in Handelingen, maar het hoort voor mij bij het leven van nu.”

Uw sympathie ligt duidelijk bij Israël. Welke boodschap heeft u voor onderdrukte Palestijnse christenen?

„Tegen hen zeg ik: laten we eens kijken of jouw bezwaren tegen de Joden terecht zijn. Palestijnen zeggen: ’Wij stammen af van de oorspronkelijke bewoners van dit land, dat de Joden hebben afgepakt.’ Maar dat is een leugen. Gewoon een leugen. Je kunt ook niet zeggen dat er ooit een Palestijns volk was. Het is geen volk, het is een samenraapsel.”

Palestijnse christenen zijn toch uw geloofsgenoten?

„Dat zijn ze niet. Ze kunnen wel zeggen dat ze christen zijn, maar daarmee zijn we nog geen geestverwanten. Een etiket van gereformeerd, katholiek of Palestijns-christelijk zegt heel weinig. Er zit veel kaf onder het koren.”

Wanneer is iemand voor u een christen?

„Als hij aanvaardt dat Jezus onze schuld tot de dood heeft gedragen.”

Palestijnse christenen belijden dat toch?

„Dat is nieuw voor mij.”

Hoe leidt uw sympathie voor de Joden tot een anti-islamfilm?

„Een paar jaar geleden kregen mijn buurtgenoten en ik een brief van de gemeente Amersfoort dat die toestemming wilde verlenen voor de bouw van een moskee in onze wijk. We werden uitgenodigd voor een informatieavond. Ik dacht: daar moet ik naartoe. Soms moet iets in je eigen achtertuin gebeuren voordat je doorhebt wat er gaande is.

De mensen van die moskee hebben toen tegen mij gelogen. Ze zeiden dat ze graag met de buurt in gesprek wilden, maar een afspraak kwam er maar niet. Ook zeiden ze dat het een moskee voor 500 bezoekers zou worden, maar uit de bouwtekening die ik heb gezien, bleek dat er 2500 mensen in kunnen. Toen ik uiteindelijk na een jaar een gesprek kreeg met de moskeebestuurders, zeiden ze: we hebben respect voor je, dat je in het hol van de leeuw durft te komen. Dat vond ik een merkwaardige opmerking. Waarom moet ik me in een moskee in het hol van de leeuw wanen?

Ik vroeg de moskeebestuurders: hoe moet ik in de Koran Soera 9 en dat soort haatverzen over niet-moslims begrijpen? Ze antwoordden dat ze dat niet wisten, dat ze geen islamoloog of imam waren maar bestuurders. Dat vond ik een flutantwoord. Ik wil de verschillen tussen de islam en het christendom duidelijk hebben. We moeten niet net doen alsof het gelijkwaardige religies zijn. De islam is een uitermate kwalijk totalitair systeem. De profeet Mohammed is een moordenaar, een terrorist en een polygamist. Om dat duidelijk te maken, ben ik een website begonnen. En ik heb mijn film gemaakt.”

We hadden toch al ’Submission’ van Ayaan Hirsi Ali en ’Fitna’ van Geert Wilders?

„De werkelijkheid over de islam heb ik nog nergens goed verwoord gezien. Dus ik wilde een poging doen. Samen met een filmmaker heb ik in korte tijd heel veel kunnen doen. Een interview met imam Sheik Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag, bijvoorbeeld, en een gesprek met Ayaan Hirsi Ali. Dat er zo veel mogelijk bleek, zie ik als een zegen van God. De film is bedoeld om uit liefde voor mensen een fout systeem te ontmaskeren. Ik geloof dat dat bijbels is. Pas toen die moskee in mijn achtertuin werd gebouwd, gingen mijn ogen open. Ik had het al veel eerder moeten snappen. Maar niemand heeft me er ooit op gewezen.”

De islamdiscussie woedt al jaren. Denk aan Frits Bolkestein, Pim Fortuyn.

„Ik heb dat niet doorgehad. Dat is mijn tekort.”

Aan het eind van uw film houdt u met uw ene hand een bijbel omhoog, waarbij u zegt ’Dit is goed’, en met uw andere hand een koran, waarvan u zegt dat die slecht is. Wat denkt u daarmee te bereiken?

„De Koran is gewoon gif. Iemand omschreef de islam eens als het meesterwerk van de duivel. Dat vind ik schitterend verwoord. De Bijbel stelt duidelijk dat er een duivel is, dat er allerlei geestelijke machten zijn. Allah is gewoon een duivelse manifestatie. Daarom ben ik begaan met moslims die er een weg uit proberen te vinden. Want o wee als je ex-moslim wordt. Als je een boek schrijft, zoals Salman Rushdi.”

Of een film maakt, zoals Ben Kok.

„Ik geloof in Gods bescherming en genade.”

U wijst op ’haatverzen’ in de Koran. Maar ook in de Bijbel staat: ’Wie de naam van de Heer lastert moet ter dood gebracht worden’.

„De Bijbel zegt niet dat je alle ongelovigen moet doden. Alleen iemand die God lastert. Dat is iets anders. God heeft die regels preventief gegeven, om duidelijk te maken dat we bepaalde dingen niet moeten doen. In het Nieuwe Testament nuanceert Jezus die straffen. Bij een steniging zegt hij: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.”

Maar zo’n nuancering geldt alleen voor wie Jezus en het Nieuwe Testament erkent. Dus niet voor Joden.

„Het is de makke van de Joden dat zij Jezus niet erkend hebben. Maar ik heb sympathie voor Joden, omdat ze eeuwenlang vervolgd zijn, door christenen en door moslims. Ze hebben het niet verdiend om zo verschrikkelijk behandeld te worden.”

Zou het kunnen dat door uw film moslims in Nederland ook zo behandeld zullen worden?

„Dat mag nooit gebeuren. Moslims zijn onze medemensen, maar de islam als systeem is fout.”

Zou u dan voorstander zijn van een wijziging van de Grondwet, zodat de islam niet meer vrijelijk beleden kan worden in Nederland?

„In Duitsland hebben ze een bepaling dat er niet meer een soort nazipartij kan worden opgericht. Daar zijn wetten voor. Prima. Het nazisme was ook zo’n totalitair systeem, waarvan we er pas laat achter kwamen hoe kwalijk het is.”

Uw film is af. Wat gaat u nu doen?

„Die film is niet mijn levensvervulling. Mijn doel is te verkondigen dat God bestaat en in Jezus Christus tot uitdrukking komt. Jezus komt terug om de aarde te regeren. Daar leven we naartoe.”

Kok heeft geprobeerd zijn film ’Islam en waarheid’ uitgezonden te krijgen op televisie, maar geen enkele omroep bleek geïnteresseerd.

In de film ’Islam en waarheid’ is een scene te zien waarbij Ben Kok in Utrecht bezoekers van de interreligieuze bijeenkomst ’In vrijheid verbonden’ vraagt om uitleg van het koranvers dat oproept ongelovigen te doden. Hoe is dat te rijmen, wil hij weten, met de verklaring die de aanwezigen zojuist hebben onderschreven dat ’liefde’ hetgene is dat alle religies bindt? Hulpbisschop Van Burgsteden van Haarlem kan het niet uitleggen, en ook de protestantse theoloog Van ’t Kruis komt er niet uit. Een aanwezige imam reageert geprikkeld. Opvallend genoeg wordt er geen Joodse vertegenwoordiger bevraagd. „Die kon ik niet vangen”, zegt Kok. „Mensen kwamen allemaal tegelijk naar buiten, dat ging nogal snel. Er waren wel Joodse voorlieden aanwezig. Die waren ook zo dwaas om die interreligieuze verklaring te ondertekenen.”

Een andere scène speelt zich af in Amsterdam-West. Te zien is hoe Kok en een cameraman opnames maken van moskeegangers die op de stoep hun gebedskleden neerleggen om te gaan bidden. Als zij de camera in het oog krijgen, volgt er geschreeuw, geduw en getrek. De politie komt erbij en Kok wordt gesommeerd weg te gaan. De kijker kan niet beoordelen wat er voorafgegaan is aan het duw- en trekwerk. Heeft Kok misschien iets provocerends gezegd? „Elke vrijdag bidden ze daar op straat”, zegt Kok. „Maar wij leven hier niet in het Midden-Oosten. Hier mag je de openbare weg niet zonder toestemming gebruiken voor privédoeleinden.” Kok beweert zonder aanleiding belaagd te zijn door moskeegangers. Vertegenwoordigers van de moskee en de woordvoerder van de politie wilden niet ingaan op vragen van Trouw over het incident.


http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... quo__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Dhana »

Jeetje zeg. Ik had werkelijk geen idee dat moslims hier ook op straat bidden!!! En dat dan zo maar kan??!!! Voor iedere kleinste activiteit op straat moet je een vergunning aanvragen en dit is geen probleem? En filmen of fotograferen mag ook niet??

Ik dacht ik het allemaal wel zo'n beetje door had, maar ik blijf me nog steeds verbazen...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Ariel »

Ik kan kijken of ik de film van Ben Kok kan copieren. Zal ik dan een kopie naar je toesturen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Ik kan kijken of ik de film van Ben Kok kan copieren. Zal ik dan een kopie naar je toesturen?

Ohh.... heel graag Ariel.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:Ik kan kijken of ik de film van Ben Kok kan copieren. Zal ik dan een kopie naar je toesturen?

Hèèl grààg Ariel!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Schepsel »

Die aparte christelijke afscheidingen zijn gewoon gif.

Wat dat betreft kun je me vertrouwen, ik woon midden tussen dat bijbelvolk.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door mercator »

Moslims zijn gif, Koran is gewoon een boekje, wat papier in een kaftje.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Schepsel »

De zwakheden van de mens zijn gif, waaronder de angst op eigen benen te staan wérkelijk zelf te moeten denken en het leven in eigen hand te nemen. Naar mijn idee één van de redenen dat men religie (allemaal regeltjes) fijn vindt.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door hans van de mortel »

Ach, Ben Kok is een zielig figuur die goed werk doet door de islam te bekritiseren. Ik ben er langzamerhand wel achter gekomen dat de enige remedie tegen islam, totale vernietiging is. Dat zal Mercator makkelijk moeten kunnen bevestigen. Hij heeft, naar ik meen, geschiedenis gestudeerd. En een ieder die zijn gezonde verstand gebruikt, weet na al die jaren van tolerantie met die middeleeuwse godsdienstwaanzin achterlijkheid dat ONZE kennisbeschaving op een hellend vlak is aangekomen door het toenemend overgewicht van domheid: ISLAM en consorten!

Terug naar Ben Kok.

Ben: „Ik geloof in Gods bescherming en genade.”

HvdM: Ik wens Ben dus morgen een accute hartaanval, een kankergezwel, of het per vergissing parkeren onder de wielen van een voorbij snellend metrostel. Dat is dan pech voor Ben, maar de kans op genade blijft. Want die God heeft dan niet goed gelet op Ben en zal door wroeging bevangen hem beslist onderdompelen in genade. Niet dat hij direct weer levend onder het metrostel vandaan zal komen, nadat God zijn achterwege gelaten bescherming tot zijn schande heeft ontdekt, maar ooit zal Ben de vreugde mogen smaken van een soort islam paradijs, maar dan in een christelijk orthodox joodse versie. Die Ben toch.

Interviewer: U wijst op ’haatverzen’ in de Koran. Maar ook in de Bijbel staat: ’Wie de naam van de Heer lastert moet ter dood gebracht worden’.

HvdM: Nou, wat zal ik zeggen, en ik weet niet of het onder laster gerekend kan worden. Die lulgod van Ben of van analfabeet Mohammed is voor mij de grootst mogelijke zwakzinnige impotente geest die een mens zich maar kan indenken. Trouwens, die ’mannetjesputter’ God is zo’n kreupele debiele k-gestoorde crimineel, vergeven van louter sadistische ingevingen, maar bovenal door gebrek aan een fatsoenlijk geslachtsdeel, ondanks dat God als man aangerekend wordt, dat hij zich al sinds mensenheugenis schuil houdt voor welk oorlogstribunaal dan ook in de wereld. Rotte vis kan ik nog met smaak verorberen, maar van de God van joden, christenen en mohammedanen ga ik over mijn nek. Verder weet ik niet hoe ik die geile besneden God kan lasteren, belasteren, bespugen, maar bovenal uitkotsen! Misschien dat Ben hier een passend antwoord op heeft.

En iets anders Ben, mafketel! Over welke Heer heb je het nu? Jehovah? of Jezus Christus? Zeg dat dan, eikel en verstop je niet in het duister dat religie eigen is.

Ik waardeer overigens jouw uitgebrachte film en activiteiten die tegen islam en zijn virusleden gericht zijn. Want op de Spaanse griep, noch op het etterende Mekka-virus zit geen mens te wachten.

Ben: „De Bijbel zegt niet dat je alle ongelovigen moet doden. Alleen iemand die God lastert. Dat is iets anders. God heeft die regels preventief gegeven, om duidelijk te maken dat we bepaalde dingen niet moeten doen. In het Nieuwe Testament nuanceert Jezus die straffen. Bij een steniging zegt hij: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.”

HvdM: Nou Ben, ik merk dat je nauwelijks enige bijbelkennis hebt. Zeker nooit van Manasse gehoord? Welnu, die Manasse veroorzaakte bij mij een volledig gevrijwaard zijn van angst voor Jehovah. En dat was nog in de tijd dat ik als Jehovah’s Getuige een verwoed aanbidder van Jehovah was. Ik ben ook maar een mens die afhankelijk is van zijn bekrompen hersenfuncties. Maar hoe dan ook realiseerde ik mij een jaar later pas, dat juist door het gedrag van Jehovah tegenover Manasse, God voor mij een onbetrouwbare smeerlap is van de ergste soort. Ik vind iemand in zijn gezicht spugen weerzinwekkend, maar voor de god van de joden, de christenen en de randdebielen die zich mohammedanen noemen, maak ik graag een uitzondering. Zo ben ik dan ook weer.
:roll2: :roll2: :roll2:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Pilgrim »

Het gevaar ligt in de gehele Koran

'Mekkaanse islam' versus 'Medinese islam'

Sonja Dahlmans, 26 juli 2017

Afbeelding
Koranlezen tijdens het jaarlijkse Koranfestival in Moskou, maart 2017.

Ik heb er in Doorbraak eerder al op gewezen, en via Ayaan Hirsi Ali hebben de begrippen wereldwijd weerklank gekregen: de Mekkaanse en Medinese periode in de islam, en respectievelijk het verschil tussen de Koranverzen die werden geopenbaard in Mekka enerzijds en in Medina anderzijds. Ik heb betoogd dat de islam leert dat de gewelddadige Koranverzen die Mohammed in Medina heeft ‘ontvangen’ voorrang hebben op vredelievende Koranverzen uit de Mekkaanse periode. Hirsi Ali breekt een lans voor de grote groep vredelievende wat zij noemt ‘Mekkaanse’ moslims. Ze wil hen overhalen om een levensnoodzakelijke hervorming van de islam te accepteren, waarbij de intolerante en gewelddadige islamitische fundamenten worden verworpen. De Nederlandse theologe Sonja Dahlmans* betoogt echter dat het verkeerd is om te stellen dat de Mekkaanse Koranverzen vredelievend zijn, en derhalve concludeert ze dat ‘het gevaar in de gehele Koran ligt’. Hieronder legt ze uit waarom. [– Sam Van Rooy]

Twee maal Koran
Een veelgehoorde en populaire analyse van de Koran is dat er twee categorieën verzen zijn: de (vroegere) vreedzame Mekkaanse enerzijds en de (latere) gewelddadige Medinese verzen anderzijds, die geschreven zijn vanaf het moment dat Mohammed zich in Medina bevond. Die laatste verzen roepen onder meer op tot geweld tegen ‘de ongelovigen’. Ongelovigen zijn polytheïsten, huichelaars, joden, christenen, heidense Arabieren, in wezen iedereen die geen moslim is. Ik onderschrijf deze valse dichotomie niet, want beide delen van de Koran zijn in wezen even gewelddadig. Ik verwerp dan ook deze onjuiste en overgesimplificeerde analyse.

De Mekkaanse verzen zeggen inderdaad niet dat gelovigen (i.e. moslims) de ongelovigen (i.e. de niet-moslims) in de fysieke wereld mogen of moeten straffen voor Allah. Wel stellen ze vijandige bedreigingen en straffen in het hiernamaals voorop. De Mekkaanse verzen beschrijven levendig het branden in de hel inclusief het drinken van vuur, het worden vastgebonden met kettingen en het roosteren van mensen. De Mekkaanse verzen maken ook pijnlijk duidelijk dat er geen mogelijkheid is om aan dit lijden te ontsnappen. In deze zogenaamde ‘vreedzame verzen’ worden deze martelingen en dit lijden beschreven als een soort vergoeding om de islamitische profeet Mohammed en de moslimgelovigen tevreden te stellen. Over bijvoorbeeld de man die hard en onvriendelijk was tegenover Mohammed (ik geloof dat het de oom van Mohammed was), wordt gezegd dat hij zijn straf in de hel zal ontvangen en dat hij niet moet rekenen op genade. Ook worden in de Mekkaanse verzen de ongelovigen vaak afgebeeld als losers, terwijl de gelovigen succesvol zijn.

Het bestempelen van deze Mekkaanse verzen als ‘vreedzaam’ is zoals de bewering dat lightproducten gezond zijn. Light chips zijn echter niet gezond, ze zijn slechts minder slecht. De Mekkaanse verzen van de Koran zijn dan ook niet vreedzaam, ze zijn slechts minder gewelddadig, maar nog steeds bijzonder vijandig. De oproepen tot geweld volgen onvermijdelijk later in de Koran middels de Medinese verzen, als een logisch gevolg van de woede, frustratie en duidelijke scheiding tussen de moslims (goed) en de niet-moslims (slecht) die in de eerdere (Mekkaanse) verzen zijn vastgelegd.

Haat en angst
Gevoelens van haat en angst worden in de Koran gestaag gecultiveerd, en omdat de Koran zelf noch de soenna van Mohammed (Hadith) een andere oplossing biedt, zijn de expliciete oproepen tot geweld in de Koran zowel voorspelbaar als onvermijdelijk. Het is alsof je de buren elke dag weer tegen elkaar hoort schreeuwen; je hoort het slaan met deuren, het breken van glas, telkens opnieuw. Blijkbaar is er geen oplossing voor hun frustraties. Wanneer de politie uiteindelijk wordt gebeld voor huiselijk geweld, is niemand verrast. Als je buren het anders hadden gehandeld of efficiënter hadden gecommuniceerd, zouden ze niet dagelijks ruziemaken.

Zo ook is er in de Koran veel woede en frustratie, maar geen ontsnappingsroute. In het Nieuwe Testament zijn er de leerstellingen om de andere wang toe te keren, om te bidden voor degenen die je vervolgen, om het kwaad niet met kwaad te bestrijden en om in vrede met alle mensen te leven (Romeinen 12). Zulke leerstellingen vind je niet in de Koran. Daarin wordt de woede opgebouwd, pagina na pagina, tot de frustratie op gewelddadige wijze uitbarst. Dit staat onder andere te lezen in Koran 17:75: ‘In dat geval zouden we u een dubbele bestraffing tijdens het leven en een dubbele bestraffing na de dood laten proeven; en u zou niemand hebben gevonden om u te helpen tegen ons.’ In deze soera wordt deze straf, die de moslims namens Allah uitvoeren op ongelovigen, als een voorproefje beschreven van wat de ongelovigen in het hiernamaals nog wacht. Het is op dat moment dat de openlijke oproepen tot geweld met een open einde, tot op de laatste dag, in de Koran tevoorschijn komen.

De gehele Koran
Het gevaar ligt volgens mij dus in de gehele Koran, beginnend met de Mekkaanse verzen, om vervolgens geleidelijk te intensiveren door de toenemende woede, frustratie en discriminatie jegens ongelovigen (niet-moslims). De oplossing voor deze woede en frustratie, waarvan de Koranlezer voelt dat die uiteindelijk wel zal móeten komen, volgt in soera 9 vers 14, ‘Berouw’. Hierin krijgen de gelovigen de toestemming van Allah om ongelovigen te straffen, alsof zij de hand van Allah zijn: ‘Strijd tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen.’ Dit vers maakt duidelijk dat geweld tegenover de ongelovigen niet alleen goddelijk is toegestaan, maar ook voldoening zal geven aan de gelovigen (moslims). Er staat zelfs dat het de harten van de moslims genoegdoening zal schenken, alsof het geweld de oplossing is voor de frustratie of woede die men voelt.

Het is belangrijk om op te merken dat door deze soera’s als ‘vreedzaam’ te bestempelen, de ware betekenis en bedoeling van de Koran wordt verborgen. Als deze soera’s ‘vreedzaam’ worden genoemd, geeft dat de valse hoop dat het mogelijk is om met de islam in vrede te leven. Dat is niet mogelijk. Het is belangrijk om de Koran in zijn geheel te zien en te lezen, en niet slechts, zoals we vaak vandaag zien, te focussen op de openlijk tot geweld oproepende passages. Die eenzijdige zienswijze vergoelijkt immers de verzen die misschien niet oproepen tot geweld, maar wel de woede en frustratie jegens de niet-moslim voeden, en dus in wezen niet minder gevaarlijk zijn.

Vergif
Vreemd genoeg ben ik het dus eigenlijk eens met de apologeten van de islam die zeggen dat we de gewelddadige Koranverzen in een context moeten zien, maar om een heel andere reden. Het vergif begint met de Mekkaanse verzen die alleen kunnen leiden tot een oplossing middels de oproepen tot geweld in de Medinese soera’s. Nogmaals: de Mekkaanse verzen mogen moslims dan wel niet oproepen om geweld te plegen, ze prediken intolerantie, woede, boosheid en vijandigheid ten opzichte van niet-moslims.

Zelfs het zogenaamd vredelievende Koranvers: ‘Jij aanbidt niet wat ik aanbid, ik aanbid niet wat jij aanbidt’, deelt mensen in naar religie en gaat voorbij aan hun mens-zijn. Het zegt niet dat je mensen c.q. een mensenleven waardevol moet vinden no matter what. Tegelijk impliceert het dat diezelfde mensen losers zijn, naar de hel gaan en gestraft zullen worden omdat ze geen moslim zijn. Ook staat er in het zogenaamde vredelievende deel van de Koran bijvoorbeeld dat mensen die niet in Mohammed geloven kinderloos zullen blijven. Zelfs in wat zo haatdragend dan wel gewelddadig wordt bevonden in het Oude Testament, de wetten uit bijvoorbeeld Leviticus, staat nog: ‘Boven alles, heb uw naasten lief gelijk u zelf.’ Het Oude Testament biedt dus een andere mogelijkheid, een andere oplossing. Dat doet de Koran niet: niet-moslims moeten en zullen worden gestraft, er is geen alternatief. Bovendien is de enige zonde die de ongelovigen hebben begaan het niet erkennen van Allah als hun god en Mohammed niet als hun profeet. In het Oude Testament worden mensen niet bestraft simpelweg omdat zij de god van de Joden niet erkennen, maar voor het niet gehoorzamen aan de wetten van de god van de Bijbel met betrekking tot bijvoorbeeld moord, diefstal, ontucht et cetera. Daar komt bij dat dit met name de Joden zelf gold, zij dienden zich aan de genoemde wetten te houden, deze waren onderdeel van het verbond van het Joodse volk met hun god.

Conclusie: de Mekkaanse soera’s in de Koran zijn niet zo vredevol als ze misschien lijken, want ze zetten (subtiel) de toon voor de daaropvolgende Medinese oproepen tot gewelddadige jihad.

https://doorbraak.be/het-gevaar-ligt-in ... +Doorbraak
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Ali Yas »

Over bijvoorbeeld de man die hard en onvriendelijk was tegenover Mohammed (ik geloof dat het de oom van Mohammed was)
Sonja is niet al te best op de hoogte. Die oom was de PvdA van Mekka: zo lang hij leefde, hielt hij die roversclub van Mo de hand boven het hoofd.

Maar daarnaast: de idee van Mekkaanse en Medinese verzen is een verzinsel van later datum. Anders hadden de eindredacteurs de verzen wel op de 'goede' volgorde gezet. En daarnaast is de Koran niet los verkrijgbaar en vrij interpretabel: al het interpretatiewerk is al gedaan door de Mohammedaanse clerus en wie daarvan afwijkt is een ketter die dood moet. Sjiieten en Soennieten staan elkaar naar het leven voor minder.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door sjun »

De reden dat de verzen niet op goede volgorde staan is misleiding. Voorkomen dat de mensen te goed in de gaten krijgen wat voor misbaksel ze in handen hebben en tot welke totalitaire vruchten het leidt. Dat zou immers tot massale geloofsafval van de doodscultus leiden. Hoofdstuk 8 en 9 bieden bijvoorbeeld niet de fraaiste staaltjes van praktisering van mensenrechten.
  • Duitse top-islamwetenschapper: “Doden is een van de hoogste niveaus van islamitisch geluk”
    Spoiler! :
    Duitse top-islamwetenschapper: “Doden is een van de hoogste niveaus van islamitisch geluk”
    (Door: Michael Mannheimer)

    “In de koran gaat het om het doden: Dood! En wel de ongelovigen, de Joden en christenen, de apen en varkens, de gemeenteleden van de rabbi´s, predikanten, kerkpresidenten, wijbisschoppen en protestantse bisschoppen.” (Dr. Gudrun Eussner)

    Hans-Peter Raddatz: “Doden is een van de hoogste niveaus van islamitisch geluk.”

    Een van de internationaal meest gerenommeerde islamcritici, mede-uitgever van de “Encyclopedie van de islam”, schrijver van talrijke fundamentele boeken en essays over de islam, is de Duitse Oriëntalist en publicist Hans-Peter Raddatz.

    Raddatz bekritiseert de dialoog van politici, kerkvertegenwoordigers en universiteiten met moslims, die de islam veel te naïef tegemoet zouden treden en diens onvoorwaardelijke aanspraak op wereldheerschappij zouden negeren. De gestorven paus Johannes Paulus II. bijvoorbeeld verweet hij dat hij “theosofisch geconditioneerd” zou zijn en geprobeerd zou hebben om de katholieke kerk te vervangen door een gemengde religie, de “chrislam”. Als motivering voerde Raddatz aan, dat johannes Paulus II. in 1986 en 2002 geestelijken van verschillende religies, waaronder ook islamitische, uitgenodigd had naar Assisi voor wereldgebedsdagen.

    Ook deze gerenommeerde islamwetenschapper benadrukt steeds opnieuw dat het de islam om het doden gaat – ja, dat het doden voor moslims niet alleen “gelijkstaat aan een gebed” (ayatollah Khomeini), maar “een van de hoogste niveaus van islamitisch geluk” is:

    “Het is zeer zeker geen toeval wanneer een van de grootste mystici van de islam, Djelal ad-Din Rumi, in de geloofsstrijd en in het doden een van de hoogste niveaus van islamitisch geluk herkende. De berichten over de actieve deelname van de godzoekers aan concrete gevechtshandelingen zijn legio.”

    (Hans-Peter Raddatz: “Van Allah tot terreur?”; pagina 40 en Albrecht Noth: “Heilige oorlog en heilige strijd in de islam en het christendom”, Bonn 1966, pagina 58)

    De sociologe en islamdeskundige Dr. Gudrun Eussner schrijft:
    “In de koran gaat het om het doden, 187 keer q-t-l (spreek uit: Qital), de stam van het werkwoord en zijn afleidingen, 25 keer als gebiedende wijs: Dood! En wel de ongelovigen, de Joden en christenen, de a[pen en varkens, de gemeenteleden van de rabbi´s, predikanten, kerkpresidenten, wijbisschoppen en protestantse bisschoppen. De functionarissen van de katholieke en evangelische kerk ontmoeten elkaar voor een dialoog met diegenen, die hen en hun gemeenten bedreigen met de uitroeiing van hun geloof, de onderwerping, zo niet met moord.”

    Bron: http://www.eussner.net/artikel_2007-10-20_18-13-10.html

    Er staan in de koran 3 uitdrukkingen voor strijd respectievelijk oorlog:
    1) “Harb” – de oorlog, die de “ongelovigen” beginnen door bijvoorbeeld het islamitische gebed te verbieden.
    2) “Qital” – algemene oorlog met het doel om te doden.
    3) “Jihad” – de “heilige” oorlog, ook wel vertaald als inspanning in het geloof.

    “De oorlog tegen de ´ongelovigen´ zou dienen ter verdediging en uitbreiding van de islam. Maar niet het tegenwoordig veel geciteerde woord ´Jihad´ is in dit opzicht doorslaggevend, maar het in de koran steeds herhaalde begrip ´ Qital fi Sabil Allah´, de ´strijd op de weg van Allah´. Deze strijd is niet symbolisch bedoeld. Want er wordt verder gezegd: ´diegenen behoort het paradijs, die – strijdens op de weg van Allah – doden en gedood worden´”, schrijft Peter Scholl-Latour op 26-09-2001. (hij citeert hier soera 9, vers 111).

    “Qital” betekent volgens Salam Falaki de “gewapende strijd met het doel om te doden”. Daarvan is volgens Falaki op 67 plaatsen sprake in de koran. Het gaat om de strijd van de “gelovigen”, omdat de strijd van de “ongelovigen” “Harb” wordt genoemd. Het zoekregister van de Digitale Bibliotheek Band 46: De koran, uitgeverij W. Kohlhammer, vertaling: Rudi Paret, benoemt op 42 plaatsen het woord “oorlog”, eenmaal zelfs “heilige oorlog” (soera 9, vers 60 – deze passage wordt in andere vertalingen met “de weg van Allah” gebagatelliseerd).

    Het is dus geen tegenstrijdigheid wanneer er in een vers van de koran staat dat Allah de onruststokers en de oorlog (“Harb”) verafschuwt, maar dat er in een andere passage staat: “Aan jullie wordt de strijd (“Qital”) bevolen.” (soera 2, vers 216).

    (Bassam Tibi: “Islamitische immigratie – mislukte integratie”, 2002, pagina 54)

    Overzicht van enkele doodssoera´s
    Voor diegenen, die nogmaals een overzicht willen hebben van enkele doodssoera´s – en voor alle moslims, die niet willen geloven dat de koran doorspekt is met bevelen van Allah om niet-moslims te doden, hier nogmaals een opsomming van enkele soera´s met de licentie om te doden.
    Er worden alleen belangrijke oproepen tot geweld geciteerd. De vele belasteringen van “ongelovigen” werden weggelaten, evenals uitspraken zoals: “Allah straft de ongelovigen”. De verzameling citaten zou anders veel groter worden.
    Zoals gezegd houden alle “fatwa´s”, de islamitische juridische adviezen, verband met de koran. Als daar oproepen tot moord, geweld en terreur in staan, zou het ook tot geweld en terreur kunnen komen.

    Soera 2, vers 191:
    “En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan – zo is de vergelding voor de ongelovigen.”

    Soera 2, vers 193:
    “En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.”

    Soera 2, vers 216:
    “Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. Allah weet het en jij weet het niet.”

    Soera 4, vers 74:
    “Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.”

    Soera 4, vers 76:
    “Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijd daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan’s plan is zwak.”

    Soera 4, vers 84:
    “Strijd daarom voor de zaak van Allah – slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld – en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat Allah de macht der ongelovigen zal beteugelen en Allah is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.”

    Soera 4, vers 89:
    “Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.”

    Soera 4, vers 92:
    “Het betaamt een gelovige niet, een andere gelovige te doden, tenzij dit bij vergissing gebeurt. En wie een gelovige bij vergissing doodt moet een gelovige slaaf bevrijden en bloedgeld betalen ter overhandiging aan de erfgenamen, tenzij deze het uit liefdadigheid kwijtschelden.”

    Soera 5, vers 33:
    “De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.”
    (Dit vers stond op het briefje, dat de moordenaar Bouyeri met een mes in de borst van zijn slachtoffer Theo van Gogh had gestoken)

    Soera 5, vers 51:
    “O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.”

    Soera 8, vers 12:
    “Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: ´Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af´.”

    Soera 8, vers 39:
    “En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.”

    Soera 8, vers 41:
    “En weet, dat wat gij ook als buit neemt, er een vijfde van voor Allah, de boodschapper, de verwanten, de wezen, de armen en de reiziger is, – indien gij in Allah gelooft en in hetgeen Wij aan Onze dienaar op de dag der onderscheiding neerzonden, de dag waarop de twee legers elkander ontmoetten. En Allah heeft macht over alle dingen.”

    Soera 8, vers 60:
    “En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmee gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.”

    Soera 9, vers 5:
    “Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.”

    Soera 9, vers 111:
    “Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs – zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood – een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan Allah? – Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.”

    Soera 9, de verzen 44 en 45 en 90, 91, 92 en 93 zeggen, dat alleen ongelovigen om toestemming vragen niet te hoeven vechten. Dus: wie niet vecht is ongelovig, tenzij hij zwak en ziek is.

    Soera 9, vers 41:
    Gaat voort licht of zwaar, streeft met uw bezit en uw persoon voor de zaak van Allah. Dit is beter voor jou als je het slechts weet.”

    Soera 9, vers 52:
    “Zeg: ´Gij verwacht voor ons niets dan een der beide goede dingen (overwinning, martelaarschap), terwijl wij betreffende u verwachten, dat Allah u een straf zal opleggen van Hemzelf of door onze handen. Wacht daarom, wij wachten ook met u´.”

    Soera 61, vers 3 en 4:
    “Het is afkeurenswaardig bij Allah dat gij zegt hetgeen gij niet doet. Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.”

    Soera 4, vers 104:
    “En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk. Als gij lijdt, lijden zij ook zoals gij lijdt. Maar gij verwacht van Allah, wat zij niet verwachten. En Allah is Alwetend, Alwijs.”

    Soera 47, vers 35:
    “Weifelt daarom niet noch roept om vrede, want gij zult de overhand hebben. Allah is met u en Hij zal uw daden niet teniet doen.”

    Soera 5, vers 38:
    “En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.”

    Bron: http://michael-mannheimer.info/2013/08/ ... en-glucks/
    Auteur: Michael Mannheimer
    Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Wilfred
Berichten: 86
Lid geworden op: ma okt 10, 2016 10:05 am

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Wilfred »

De splitsing in Mekkaanse en Medinese verzen, abrogatie en verandering van de volgorde van verzen is bedacht om het mengen van verschillende verhaallijnen in de Islamitische doctrine te maskeren. De opkomst van het Arabische Rijk heeft niets te maken met het leven van Mohammed, zo blijkt wel uit archeologisch onderzoek.

Maar als je de profeet met terugwerkende kracht tot legeraanvoerder benoemt heb je natuurlijk wel een mooi en spannend verhaal. Maar het blijft een 'blend'.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door King George »

1400 shocking years of Islam in 5 minutes - Muslims are scared of this!!!



Gepubliceerd op 30 nov. 2016
The #1 International Bestseller 'The People vs Muhammad' by JK Sheindlin is now ON SALE at Amazon for up to 43% off the retail price!!! This offer is for a limited time only. Click here for the discount: http://amzn.to/2flSu1D

Welcome to the NBT Network - the most politically incorrect media network on the internet. Please subscribe and share this video!


Copyright notice:
This video is protected under the “Fair Use Copyright Act of 1976” for the purposes of education, news reporting, research, criticism and public discussion.

To watch our documentary ‘The Muslim Agenda’ free of charge, click the link: https://www.youtube.com/watch?v=5YsdbhIbZoc
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dat de Koran gif is, is nog tot daar aan toe.

De Koran is voor mohammedanen echter verplicht gif. Dat is merkbaar. Want anderhalf miljard moslims in de wereld hebben gecorrumpeerde hersencellen door het vieze smerige voor moslims verplichte hersengif dat door Mohammed is bedacht: ISLAM. Een virus waar heel de wereld last van heeft. In Europa merken we dat onze samenleving al min of meer resistent is geworden voor het onze beschaving overwoekerende moslimgif.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Hans v d Mortel sr »

1400 shocking years of Islam in 5 minutes.

Muslims are scared of this!

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door sjun »

Afbeelding

Afbeelding
Islam heeft vele gezichten...

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ’De Koran is gewoon gif’

Bericht door Pilgrim »

De Qur-an...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie