Ex-Muslim speaks about ISLAM

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Zwartmeer »

Ex-moslim, Iraniër, zou dit Ali Sina kunnen zijn?

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Pilgrim »

Nee. Hij heeft niet de stem van Ali Sina.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Ariel »

Dit is een interview met Ali Sina.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Dit is een interview met Ali Sina.
Doet me toch wel wat de meest vooraanstaande persoon op het gebied van de waarheid over de islam eens echt te horen. Ik 'ken' hem al sinds september 2001 maar hij, mijn goeroe, bleef altijd onzichtbaar. Ik kan alleen maar mijn diepste respect voor hem betuigen!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Zwartmeer »

Zijn er nog meer videoos waarin Sina zelf aan het woord komt?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:Zijn er nog meer videoos waarin Sina zelf aan het woord komt?
Ik denk het niet. Ik weet wel dat hij een paar radio interviews gegeven heeft, maar die kan ik niet meer vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Zwartmeer schreef:Zijn er nog meer videoos waarin Sina zelf aan het woord komt?
Ik denk het niet. Ik weet wel dat hij een paar radio interviews gegeven heeft, maar die kan ik niet meer vinden.
Dat gezicht dat je in de video ziet is dat hem ook? Of is dat iemand waar ie een vreselijke hekel aan heeft en die nu moet onderduiken?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Dat gezicht dat je in de video ziet is dat hem ook? Of is dat iemand waar ie een vreselijke hekel aan heeft en die nu moet onderduiken?
Dat denk ik niet. Ali Sina is erg voorzichtig. Hij zal zich niet snel blootgeven. Ik weet niet hoe Ali er uit ziet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Big fish: MOSAB HASSAN YOUSEF

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat dachten jullie hier van?

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit filmpje niet op FFI staat.

MOSAB HASSAN YOUSEF: “ALLAH IS A GANGSTER”

Nu horen jullie het ook eens van een ander. Ik laat graag aan het woord de voormalige president van de Islamitsche Jeugdbeweging en zoon van Hamas-leider sheik Hassan Yousef die een van de oprichters was van de terroristisch islamitische organisatie Hamas. Mosab Hassan is verstandig genegen tot de logische conclusie gekomen dat islam een drug is, bestemd voor laag op de intelligentie ladder van Allah spartelende moslim wezens.

“De grootste terrorist is Allah van de koran,” zegt hij. Dat is logisch voor wie de koran kent zoals wij. En wie is dan die Allah? Het zal u niet verbazen dat Allah het hulpje van de historische roverhoofdman, pedofiel, analfabeet en woestijn terrorist Mohammed was. Mohammedanen kunnen dat maar moeilijk verwerken en draaien daarom de zaak om. Hun bekrompen rudimentaire verstand zegt hen dat Mohammed de profeet is en hij het allergrootste geschenk uit het luchtruim van de alwetendheid is dat een mohammedaan zich kan wensen.

“Islam is de grootste leugen in de geschiedenis,” beweert Mosab Hassan en hij bekeerde zich tot het christendom en koos voor Jezus. Ook dit is makkelijk te begrijpen. De koran is een achterlijk pervers weerzinwekkend tweedehands plagiaat boek bestemd voor net aan het analfabetisme ontgroeide mohammedanen.

Ik ben een doorgewinterde logicus die een tolerante atheïst is.

JEZUS IS EEN MERK. MOHAMMED NIET.

Ik neem mohammedanen niet kwalijk dat zij als mohammedaan geboren zijn. Wel dat zij zich moslim blijven noemen en het verdommen een goed boek te lezen.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Pilgrim »

Ex-moslim Ali Sina over de doctrine van de islam

Geplaatst op 22 juli 2015

Afbeelding

Het is onze taak de niet-moslims wakker te schudden en hen te waarschuwen voor de gevaren van de islam. Het gevaar komt uit de islam en niet van de mensen uit het Nabije Oosten. Anders dan de moslims, die de mensenrechten van niet-moslims discrimineren, schenden en misbruiken, hebben de niet-moslims er moeite mee daarmee te discrimineren. Maar ze moeten begrijpen dat de islam slechts een geloofsbekentenis is en dat hij geen rechten heeft. Mensen hebben rechten, geloofsbekentenissen niet.

Moslims kunnen hondsdolle honden worden als hun religie bekritiseerd wordt. Dergelijke barbarij mag echter niet getolereerd worden. Zulke moslims, die hun religie met barbaarse middelen willen verdedigen, zou men moeten opsluiten of eruit gooien. Dialoog is een goede zaak, maar er zou een zero tolerance grens voor geweld moeten zijn.

Als de dialoog begint, wordt de islam in een slecht daglicht geplaatst en dan kan men de moslims bevrijden. Wanneer de bron van hun trots een bron van schaamte wordt, dan zullen ze er niet meer aan vasthouden, maar het pijnlijk vinden en zich ervan willen distantiëren.

De westelijke cultuur is op schuld gebaseerd. De oostelijk cultuur is op schaamte gebaseerd. Voor ons mensen uit het oosten gaat het alleen om imago en hoe anderen ons zien.

Het tegenovergestelde van schuld is onschuld. Als je ethos op schuld is gebaseerd, dan heb je een innerlijke wachter, die je ervan afhoudt dingen te doen die verkeerd zijn, omdat je je schuldig zou voelen als je het verkeerde doet.

Als je ethos op schaamte is gebaseerd, dan houd je je er alleen maar mee bezig je imago in stand te houden. Het tegenovergestelde van schaamte is eer. Je kunt iets verkeerds doen, maar zolang niemand het ziet, zal je imago niet beschadigd worden en geld je nog steeds als rechtschapen persoon. In een op schaamte gebaseerde cultuur hebben goed en fout geen enkele betekenis. Het gaat alleen om schaamte en eer. Als de schandvlek van schaamte verwijderd wordt, ook als dit betekent dat men zijn eigen dochter moet doden, dan wordt de eer weer hersteld. Het zijn twee verschillende zienswijzen. Als wij ze niet begrijpen, zullen we niet in staat zijn de moslims en hun denkwijze te begrijpen.

Op schaamte gebaseerde culturen zijn primitief. Alle oostelijke culturen zijn op schaamte gebaseerd, ook als ze niet islamitisch zijn. Bijvoorbeeld de Japanse cultuur is, of was, een op schaamte gebaseerde cultuur. Onze Perzische cultuur is eveneens op schaamte gebaseerd. Spreekwoorden zoals “Ik houd mijn wangen door oorvijgen roze” zijn signalen van een op schaamte gebaseerde cultuur, waarin het imago belangrijker is dan feiten. Dit spreekwoord zegt dat ik weliswaar kan verhongeren, maar dat mijn trots het me verbiedt dat iemand dit te weten komt, dus geef ik mezelf oorvijgen om mijn wangen er roze te laten uitzien. Want armoede is de bron van de schaamte. Zolang ik mijn armoede kan verbergen, heb ik mijn eer behouden.

De islam is ook een op angst berustende filosofie, die geworteld is in een op schaamte gebaseerd milieu. Dat is een behoorlijk gevaarlijke combinatie. Als je angst en van schaamte vervulde morele voorstellingen combineert, wordt daarmee het meest valse ethos geboren dat je je maar kunt voorstellen. Dat is de islam. De islam bezit een onlogische doctrine, die gebaseerd is op angst en die door de eer verdedigd wordt. Dat maakt de islam gevaarlijker dan het nazisme. De moslims houden zich niet bezig met de irrationaliteit van de islam, of met goed en kwaad. Ze maken zich alleen zorgen hun gezicht niet te verliezen en het imago van de islam in stand te houden.

Bron: http://de.europenews.dk

Auteur: Ali Sina

Bronnen oorspronkelijk artikel:
- www.citizenwarrior.com
- www.faithfreedom.org

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/07/22 ... more-93390
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Manon »

Ik heb er nog eentje:
http://deovolentenl.nl/islam-bekeerling ... -de-islam/
Bekeerde moslim met populair YouTube kanaal verlaat de Islam

Hij gaat al zestien jaar door het leven als “Brother Ismaa’eel Abu Adam” en maakte vele video’s waarin hij de Islam verdedigt tegen kritiek. Onder moslims werd hij een populaire trofee-bekeerling: Iemand die het Christelijk geloof vaarwel zei omdat hij in de Islam de waarheid dacht te hebben gevonden. Hij bestudeerde de Islam naar eigen zeggen jarenlang en leerde Arabisch spreken en lezen. Zijn Youtube kanaal laat zien dat hij 7 maanden lang niets publiceerde. Maar 20 juni 2016 verscheen op zijn YouTube kanaal opeens een bekentenis: “Ik heb de Islam verlaten”
ismaael
Zoals zoveel mensen raakte ook Ismaa’eel jaren geleden betoverd door het charisma van wijlen Ahmed Deedat: een niet academisch geschoolde belezen leek die veel mensen heeft misleid. Deedat’s onkunde en leugens zijn al vaak ontmaskerd, ook door Deo Volente NL. Daarom is het geen verrassing dat de oprechte student van kennis op een zeker moment beseft dat zijn keuze voor de Islam een foute was. Maar de voornaamste reden voor zijn afvalligheid draait om de stichter van de Islam zelf: Muhammad.
In het filmpje vertelt Ismaa’eel over zijn redenen om de Islam te verlaten. Hij noemt de immoraliteit van de leerstellingen van Muhammad als leidend voorbeeld van de problemen die hij begon te ervaren tijdens het verdedigen van de religie, zoals bijvoorbeeld de legitimiteit om net veroverde slavinnen te verkrachten. Hij geeft ook aan dat de kritiek van niet-moslims omtrent deze zaken legitiem is en niet gelogen of verdraaid: “Het komt immers meestal uit de oudste en (voor moslims) meest betrouwbare bronnen.”
Hoe het geloofsleven van Ismaa’eel er nu uitziet, heeft hij nog niet onthuld. Wel zegt hij dat er meer video’s zullen volgen. Ook valt het op dat hij zijn video afsluit met een christelijke “Amen” en zijn al zijn Christendom-kritische video’s verwijderd. Wij bidden, hopelijk samen met u, dat onze gebeden verder verhoord worden, opdat hij niet slechts de Islam verlaat maar tevens de ware God leert kennen tijdens zijn verdere zoektocht. Zijn YouTube Kanaal heeft meer dan 30.000 abonnees en zal met Gods wil in grote mate bijdragen aan de openbare ontwikkeling van kennis omtrent de ware Islam. Bid ook voor zijn veiligheid, beste broeders en zusters, nu zijn openlijke afvalligheid de woede zal hebben opgewekt van vele Sharia-uitdragende moslims.
Hoewel wij begrijpen dat onze mening frustratie opwekt bij mensen die de Islam een warm hart toedragen, vragen wij om begrip voor onze invalshoek. Dit aangezien ook moslims zonder blikken of blozen uitleggen waarom zij vinden dat het Christelijk geloof een zware misdaad (shirk) tegen God is. De waarheid is soms hard, maar mag om die reden niet onder tafel worden geschoven. Als er één motto is waarin moslims en christenen elkaar vinden dan is het dit wel.
De Here Jezus is voor ons de bevestiging van het feit dat Muhammad geen ware profeet kan zijn. Hij was het die zei “houd van je vijand en bid voor wie je vervolgen.” (Mattheus 5:44). Het was de Here Jezus die, in tegenstelling tot Muhammad, nooit slaven had evenmin als zijn volgelingen de eerste honderden jaren nooit slaven hadden. Het was de Here Jezus die zelf nooit trouwde en de mannen aangaf dat je samen één moet worden met een vrouw (Marcus 10:7-8). De Christus liet ook weten dat het vechten met het zwaard vanaf nu een doodlopende weg is (Mattheus 26:52) en dat zij die vervolgd worden omdat zij Gods wil doen in werkelijkheid de gelukkigen zijn (Mattheus 5:10).
Steeds meer mensen lijken dan ook terug te komen van hun keuze om moslim te worden en velen van hen worden volgers van Christus. Dit kan deels te maken hebben met het feit dat de vele Islamitische bronnen niet vanaf het begin op eerlijke wijze met hen worden gedeeld. Men komt er later achter dat hun imams een rooskleurig beeld gaven en dat de kritiek op andere religies gestoeld werd op uitermate oppervlakkige studies.
Bid daarom voor deze student van kennis Ismaa’eel en de vele andere zielen die nog gered mogen worden door het bloed van Christus en het geloof in Zijn offer. En beschouw de overgebleven moslim apologeten als een potentiele broeder of zuster in het geloof, hoe vijandig zij zich soms ook opstellen tegenover christenen. Bid voor ze, spreek tot ze en probeer je niet te laten verleiden tot moddergooi wedstrijden.
Gods zegen
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door sjun »

Eénmaal gezien (en begrepen) betekent nooit meer ongezien.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Zwartmeer »

Ayaan Hirsi Ali...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door Pilgrim »

Hamed Abdel-Samad analyseert de geboortefout van de islam
Gepubliceerd op 22 jan. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ex-Muslim speaks about ISLAM

Bericht door sjun »

Erg aardig om dat eens te combineren met al eerder verworven inzichten.

Sam Harris - Are Liberals afraid to face the truth about Islam


Het woord Moslimhervormer blijkt vooral een contaminatie te zijn. Een weg naar de hel, geplaveid door goede bedoelingen. Een prachig gewit graf gevuld met dorre beenderen. Daarom wordt het tijd de maatschappij te blijven voorlichten en kom af te maken met de fascistoïde doodscultus rondom Mohammed in plaats van hetgeen van de aanvang af zwart is maar te blijven witwassen.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie