Dagelijks terreur in Breda

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Dagelijks terreur in Breda

Bericht door Pilgrim »

Het volgende wanhopige en afschuwlijke verhaal vond ik op de website van SIOE en ik vind dat jullie dat allemaal moeten lezen! Het is een ingezonden brief aan HVV, dat later op de site van SIOE is geplaatst. Merk op hoe de auteur haar linkse idealen heeft verloren! Ik heb in een reactie haar doorverwezen naar ons forum.
Ingezonden brief aan Het Vrije Volk:

Linda, 2 oktober 2007

Ik ben een alleenstaande moeder, gevlucht voor dagelijkse terreur in Marokkaanse achterstandswijk te Breda.

Elke dag waren er bedreigingen, scheldpartijen, regelmatig werden mijn kinderen mishandeld door Marokkanen. Zij bepalen wie er op straat spelen. Politie zei: “schelden doet geen pijn.” Postbodes durfden niet te bezorgen. Gemeente Breda ontkende problemen aldaar, evenals gemeentelijke instanties, 6 jaar geen normale woonruimte gehad, vaak geen sociale voorzieningen, kinderen konden niet dagelijks naar school, huis kwijtgeraakt (in opvanghuizen werd niets geregeld, melden dat je voor islamitische agressie of Marokkanen bent gevlucht is niet erg bevorderlijk voor je rechtspositie). Pedagogisch gezien dus een enorm goede stap genomen door die wijk te ontvluchten, maar er was geen opvang voor ons. De kinderen vaarden wel; eindelijk veiligheid, maar betekende wel dat ik mishandeld werd door de eigenaar van het huis; liever ik dan mijn kinderen constant elke dag in vreselijke intimiderende, onveilige sfeer.
Een grote onzekere stap voorwaarts dus, maar de hulpverlening heeft dit altijd bekritiseerd en dus uiterst negatief geoordeeld met alle gevolgen van dien. Ik accepteer niet dat wij in ons land, onze geboortestad, onze woonplaats hebben moeten vluchten voor mensen van buitenaf die enorm geholpen en gesubsidieerd werden en worden. Onze mensenrechten waren en zijn niets waard. Zeer veel schade opgelopen, op verschillende vlakken. Veel lokale politici gesproken, Ayaan, Rita, Pim en chauffeur -op de dag dat hij werd vermoord hebben wij met hem en Smolders gesproken. Ik uitte mijn zorg en vreesde zijn veiligheid. Terug in het opvanghuis bleek hij vermoord, een Marokkaanse bewoner juichte van blijdschap. Dat deed pijn, de leiding liet hem. Riagg ondersteunt moslimmers, SP en kerk ook, Slachtofferhulp, Kinderbescherming, Vluchtelingenwerk, maatschappelijk werk, Jeugdzorg, scholen, Voedselbank etc. Een blokvorming, machtsblok waar je niet doorheen komt. Op school leren mijn kinderen dat islam vrede is en wij respect voor ze moeten hebben. Onvoorstelbaar!

Ik ben gebroken, moet felle gevechten leveren met instanties, wil erkenning, onze financiële tegoeden van de Gemeente Breda,ons kraakpandhuis opgeknapt maar vooral; rechtvaardigheid!
Mijn mooie, sociale gezin heeft als criminelen moeten leven, zonder grondrechten! En mijn vroegere Marokkaanse buurtbewoners worden gepamperd en geprezen! Wij voelen ons op verschillende gebieden vierderangsburgers.

Waar blijft de organisatie die opkomt voor (gevluchte) autochtonen, een meldpunt, databank voor onrechtmatigheden mbt discriminatie autochtonen, op woongebied, werkgebied, maatschappelijk gebied, onderwijsgebied, soc. voorzieningen, cultureel gebied, sportgebied, (jeugd)hulpverleningsgebied, media! en ga zo maar door…..

Heb bijvoorbeeld de hoofdredacteur van “De Stem” bekritiseerd vanwege achterwege laten van een van de eerste journalistieke huisregels; juist informeren van lezerspubliek en de mening van haar lezers laten weerspiegelen in bepaalde artikels. Zij geven een vervormd beeld van denkbeelden van inwoners van hun lezersgebied. Uitermate kwalijk, zij beïnvloeden daarmee valselijk de publieke opinie en lichten hun lezers foutief voor. Hij gooide de telefoon erop, terwijl ik mijn kritiek op hem goed beargumenteerde.

Rita onlangs in Breda gesproken, zij bracht de problematiek omtrent Marokkaanse jongeren goed onder woorden. Jammer dat jullie vrij negatief zijn over haar, zij weet goed wat speelt in het land, net als Geert en consorten.

Nederland gaat niet aan het opkomende water ten onder, maar aan de zorgwekkende, parasiterende islamisering.

Al bijna 20 jaar zie ik veel misstanden in ons multi-culti-dramastuk. Velen ontkennen de realiteit, als er geen data naar voren mogen komen, kan er ook geen juiste analyse plaatsvinden, dus ook geen oplossing plaatsvinden.

Ben met mijn oudste zoon naar demonstratie in Brussel geweest tegen de islamisering in Europa. Aantal Belgische agenten gesproken; het merendeel van het korps ondersteunde onze demonstratie en vond dat hij doorgang had moeten vinden. Wij waren uiterst vredelievend, een agente verwoordde het mooi; diegenen die het hardste schreeuwen en het meest met geweld intimideren -de Marokkanen in Brussel- krijgen het meeste gelijk en het meeste geld.

Wij zijn uiterst sociaal, ben van oudsher erg links, kom uit een politiek zeer geëngageerd nest, maar de linkse credo’s hebben hun waarde verloren voor mij.

Ik heb van huis uit geleerd dat iedereen gelijkwaardig is, huidskleur en afkomst niet uit mogen maken, zwakkeren dienen ondersteund te worden, vrouwen zijn gelijkwaardig,solidair zijn met elkaar, mensenrechten voor iedereen,elk individu is er een, leven en laten leven.

Aan de anti-kernwapen demo meegedaan, met volkspetitionnement langs de deuren gegaan, tegen apartheid in Zuid-Afrika gevochten, zelfs in Londen, schitterend dat Nelson vrijgelaten werd!

Maar hoe komt het dat wij in ons eigen land niet gerespecteerd worden, moeten vluchten voor agressieve, onopgevoede Marokkanen?

En wij geen enkel recht hebben gehad, met de nek aan werden gekeken? En nu onder bijstandsniveau moeten leven in een uitgewoond,gebrekkig pand, ik geen opleiding, rijbewijs en goede toekomst heb en ook geen uitzicht daarop heb terwijl ik altijd mijn bijdragen geleverd heb en geparticipeerd heb? Al mijn energie steek ik in investeren in mijn kinderen, en probeer zelf te overleven. Wij voelen ons ernstig in ons rechtsgevoel, identiteit en veiligheid aangetast.
P.S. Fijn om te zien dus dat HetvrijeVolk bestaat, informatief, kwalitatief een redelijk hoogstandje, intellectueel een uitdaging.

Wil jullie dus sowieso bedanken, steunt mij en mijn gezin. Hoop dat jullie de SIOE-nederland ondersteunen en onder de aandacht brengen.

Zoek een organisatie die voor mijn persoonlijke gezinsbelangen opkomt. Weten jullie een organisatie?

Als laatste: succes ! Mooie steun in de rug en dat is een mooie bevestiging voor ons.

bron: Het Vrije Volk

http://sioenederland.wordpress.com/
Laatst gewijzigd door Anonymous op do okt 04, 2007 11:13 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

In al onze steden zijn er veel zulke gevallen te vinden.
Vraag mij af wanneer dat gaat pgemerkt worden.

Ergst van al is, dat Linda overal bestempeld wordt als een rasciste. (waarschijnlijk) omdat zij niet de deugden van een multiculturele wijk aankan.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Grimmige sfeer in Utrechtse wijk
Samenscholingsverbod Kanaleneiland-noord wordt streng gehandhaafd

Rob Pietersen
Jongeren uit Kanaleneiland voorspellen ’Parijs-achtige toestanden’ in hun wijk, waar nu een samenscholingsverbod van kracht is.

reportage

Verongelijkt doen Marokkaanse jongeren in de Utrechtse wijk Kanaleneiland-noord hun verhaal. Ze voelen zich gediscrimineerd, nu weer door het samenscholingsverbod. „Als in het winkelcentrum oude vrouwtjes naar hun tasjes grijpen omdat ze me als straatrover zien, dan denk ik: geef me een kans. Wat heb ik misdaan?”

Maar net op het moment dat er begrip voor de jongens gloort, komt hun minder politiek-correcte kant pijnlijk aan de oppervlakte. „Van ons had Mohammed B. dat varken van een Van Gogh met rust mogen laten. Maar hij had Hirsi Ali moeten opensnijden.” En: „We krijgen hier straks Parijs-achtige toestanden. Als de eerste klap straks valt, begint de oorlog.”

Het zijn de twee kanten van Kanaleneiland, waar twee culturen botsen, waar twee werelden worstelen met hun eigen waarheid. Met een samenscholingsverbod moet de rust in de wijk weerkeren. Burgemeester Brouwer hoopt dat de strijd tegen de veelal Marokkaanse relschoppers en onruststokers toch nog gewonnen kan worden. De doelgroep twijfelt of het samenscholingsverbod iets zal uithalen. „Er wonen in deze wijk vijftien echte criminele jongens en volgens de politie tachtig meelopers. Maar als de politie het met veel machtsvertoon denkt te kunnen oplossen, doet iedereen mee. We kennen elkaar allemaal. En we zijn bijna allemaal even gefrustreerd en kwaad.”

De jongens zeggen: „Burgemeester Brouwer heeft het hier zelf uit de hand laten lopen. Vroeger noemden we dit winkelcentrum ’het bloemeneiland’, nu durven mensen er niet meer heen. Brouwer zat erbij en keek ernaar. Nu ziet ze na al die jaren ineens dat het hier een getto is. Dat is politiek. Nu wordt het Vogelaar-geld verdeeld en zijn we ineens belangrijk.”

Op de hoek van de Marshall-laan houdt een politieauto zaterdagmiddag halt. Een raampje gaat naar beneden, een politieman roept naar een groepje jongens dat daar ’samenschoolt’. „Hij wilde m’n naam noteren”, doet een van de jongens later stoer verslag aan zijn kameraden. „Ik heb hem gevraagd waarom hij niet lekker rustig achter zijn bureautje gaat zitten.”

Ze stonden daar gewoon wat te praten. Misschien over meisjes, misschien over voetbal of auto’s. Misschien zelfs over het weer. Maar de agent vertelt ze dat vier jongens het toegestane maximum is. Dus lopen er een paar de hoek om –tot de politie is verdwenen. En dat een hele zaterdag lang.

De politiewagen is nog niet weg, of de jongens zijn afgeleid door een auto met drie meisjes. „Kankerhoer”, roepen de jongens. Het meisje achter het stuur schrikt, trekt aan haar stuur, ziet in haar achteruitkijkspiegel een middelvinger en botst bijna op een andere auto.

De jongens hernemen hun betoog alsof er niets gebeurd is. Over discriminatie, ongelijke kansen als voedingsbodem en excuus voor een crimineel bestaan. Eén van hen: „Denk je dat ik een kruimelcrimineel was geworden als ik gewoon ergens 1.500 euro per maand had kunnen verdienen? Als ik solliciteer, als ik op straat loop, als ik een winkel in kom: het lijkt alsof er een strafblad op mijn voorhoofd geplakt is.”
http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland ... chtse_wijk
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ariel schreef:elijke kansen als voedingsbodem en excuus voor een crimineel bestaan. Eén van hen: „Denk je dat ik een kruimelcrimineel was geworden als ik gewoon ergens 1.500 euro per maand had kunnen verdienen? Als ik solliciteer, als ik op straat loop, als ik een winkel in kom: het lijkt alsof er een strafblad op mijn voorhoofd geplakt is.”
Hier ben ik heel BOOS over! Deze jongen wil dus minimaal E 1500 netto per maand verdienen. Omdat dit niet kan, is hij maar crimineel geworden! Mijn man en ik verdienen ook zeker geen E 1500 per maand, maar veel minder. Toch zijn wij niet crimineel.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Freya schreef:
Ariel schreef:elijke kansen als voedingsbodem en excuus voor een crimineel bestaan. Eén van hen: „Denk je dat ik een kruimelcrimineel was geworden als ik gewoon ergens 1.500 euro per maand had kunnen verdienen? Als ik solliciteer, als ik op straat loop, als ik een winkel in kom: het lijkt alsof er een strafblad op mijn voorhoofd geplakt is.”
Hier ben ik heel BOOS over! Deze jongen wil dus minimaal E 1500 netto per maand verdienen. Omdat dit niet kan, is hij maar crimineel geworden! Mijn man en ik verdienen ook zeker geen E 1500 per maand, maar veel minder. Toch zijn wij niet crimineel.
ach gunst, ze zijn zo zielig. Tuurlijk willen ze net van school (waarschijnlijk zonder diploma :twisted: ) gelijk 1500 netto in de maand. Hallo anders kan je toch niet rondkomen!!
Dat die achterlijke hollanders onderaan de ladder beginnen en zich geleidelijk aan omhoog werken door zich in te zetten en te presteren, tja daar hebben de marocs geen boodschap aan.

Dus, schuld van de hollanders dat zij crimineel worden. punt uit !!

Misschien zouden deze heren eens af kunnen vragen WAAROM ze zo moeilijk aan werk komen en WAAROM oude dametjes hun tasje stevig vastklemmen wanneer ze een marokkaan in t zicht krijgen.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Er is denk ik geen bezwaar als ik de teksten uit Breda en Utrecht ga gebruiken voor een Volkskrantblog?

Vooral die uit Breda laat zien hoe het politiek correcte denken funest is voor de samenleving
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Peter Louter schreef:Er is denk ik geen bezwaar als ik de teksten uit Breda en Utrecht ga gebruiken voor een Volkskrantblog?
Natuurlijk is er geen bezwaar. Hoe meer mensen deze berichten onder ogen krijgen hoe beter!
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Pilgrim schreef:
Peter Louter schreef:Er is denk ik geen bezwaar als ik de teksten uit Breda en Utrecht ga gebruiken voor een Volkskrantblog?
Natuurlijk is er geen bezwaar. Hoe meer mensen deze berichten onder ogen krijgen hoe beter!
Jip das waar. En ik stuur of link regelmatig berichten naar de CU.
Tot ze der tureluurs van worden en eens wat laten horen. Ik zou van hun toch, als christelijke partij meer tegengas verwachten, althans openlijk laten merken. Tis blijkbaar alleen Eshan en Geertje die daar hun geluid laaten horen.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
alice
Berichten: 253
Lid geworden op: di dec 26, 2006 2:54 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door alice »

Erg, maar dit speelt in de meeste wijken waar sociaal zwakkeren op elkaar geplakt zitten! Electoraal niet boeiend, daarom besteed de politiek er weing aandacht aan.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dagelijks terreur in Breda

Bericht door Ariel »

Gesis, gefluit, 'hoer’ of ‘slet’ roepen: straatintimidatie is in Breda aan de orde van de dag

Vrouwen die vanuit het niets voor ‘hoer’ of ‘slet’ worden uitgemaakt, jongens die in het voorbijgaan even een rokje optillen. Gesis, gefluit, een tik op de bil. Straatintimidatie in Breda is aan de orde van de dag.

Vrijdag maakte het nieuwe meldpunt intimideermijniet.nl een eerste maandreportage bekend. Het meldpunt, dat de stichting BO Diversity samen met de gemeente Breda op 8 maart lanceerde, noteerde alleen al in de laatste drie weken van maart 115 meldingen van straatintimidatie in Breda en omgeving.

Groot probleem
Een behoorlijk aantal, stelt directeur Lieke Kuijper van BO Diversity. Te meer daar het om een nieuw en daardoor nog relatief onbekend meldpunt gaat en het incidenten zijn waar niet zo heel makkelijk mee naar buiten wordt getreden. ,,Het geeft aan hoe groot het probleem is”, zegt Kuijper. Het is dan ook tijd, meent zij dat straatintimidatie daadkrachtig wordt aangepakt.

Hoewel de incidenten in heel Breda en omgeving plaatsvonden, werden de meeste meldingen gemaakt van voorvallen in het centrum. Met name in het Valkenberg (12 procent van de meldingen) en rond het station (9 procent). Dat heeft er inmiddels mede toe geleid dat het cameratoezicht in het park wordt verlengd. Met de NS en Arriva wordt besproken hoe het (bus)station en omgeving veiliger kan worden.

Overdag
Opvallend is bovendien dat iets meer dan de helft van alle incidenten overdag plaatsvond. ,,Maar dat kan natuurlijk met de avondklok te maken hebben.” Het geeft in elk geval aan dat straatintimidatie zicht niet louter beperkt tot de avonduren.

De incidenten, die het meldpunt blijft verzamelen, geven inzicht in aard en omvang van straatintimidatie. ,,Daarmee kan gericht actie worden ondernomen.” Nu al zijn er gesprekken met burgemeester, politie en handhaving over hoe er tegen kan worden opgetreden.

Kuijper: ,,Daarnaast gaan we meer inzetten op preventie.” Bijvoorbeeld door de horeca erbij te betrekken en voorlichting te geven.

Aanranding
Belangrijk: ,,Want straatintimidatie kunnen we niet tolereren.” Het tast de veiligheid aan van de slachtoffers, met name vrouwen en leden van de LHBT+-gemeenschap. Slachtoffers die te maken kregen met belagers die hun weg blokkeerden, hen achtervolgden, uitscholden, ongewenst aanraakten, of: ,,Verder.”

Die werden aangerand of te maken kregen met fysiek geweld. ,,Wij vragen slachtoffers en getuigen: meld het. Het is belangrijk. Samen kunnen we de straten veiliger maken.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Dagelijks terreur in Breda

Bericht door Mahalingam »

Ik lees:
"Vrouwen die vanuit het niets voor ‘hoer’ of ‘slet’ worden uitgemaakt, jongens die in het voorbijgaan even een rokje optillen. Gesis, gefluit, een tik op de bil. "
En dan komt dit:
" ,,Wij vragen slachtoffers en getuigen: meld het. Het is belangrijk. Samen kunnen we de straten veiliger maken."

We Samen? Met wie kunnen die vrouwen (slachtoffers) samen het veiliger maken?
Het 'hoe' is simpel: hoofddoek dragen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie