wartaal.

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

wartaal.

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Ben je nou voor of tegen de terugtrekking uit deze islamitische gebieden? Je spreekt jezelf namelijk behoorlijk tegen in jouw berichten.
Ik ben voor absolute terugtrekking van alle Ongelovige militairen, ontwikkelingshelpers en investeerders in Moslimlanden. Laat Allah maar voor de zijnen zorgen. Binnen een jaar of 20 is de olie op en hebben we geen enkel belang meer bij welk contact dan ook met Moslimlanden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Vliegramp. Balkenende is knettergek!

Bericht door Scarlatti »

mercator schreef:
Chaimae schreef: Ben je nou voor of tegen de terugtrekking uit deze islamitische gebieden? Je spreekt jezelf namelijk behoorlijk tegen in jouw berichten.
Ik ben voor absolute terugtrekking van alle Ongelovige militairen, ontwikkelingshelpers en investeerders in Moslimlanden. Laat Allah maar voor de zijnen zorgen. Binnen een jaar of 20 is de olie op en hebben we geen enkel belang meer bij welk contact dan ook met Moslimlanden.
dat ben ik roerend met je eens mercator, al die ongelovigen zijn hier hard nodig waar ze trouwens gewaardeerd worden, zullen ze prettig vinden! En wij moeten over op andere energie bronnen gewoon, stoppen met die stromen geld daarheen pompen en die aanwenden voor onszelf en laat hen nu maar eens 'hulp en geld' geven... zij zijn rijker dan wij en geven amper tot niets!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vliegramp. Balkenende is knettergek!

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Feit is dat 99 procent van alle islamitische terreur expliciet werden gemotiveerd als een reactie op buitenlandse troepenmacht. Europa is pas sinds 2002 doelwit van terrorisme, en alle getroffen landen hadden of hebben militairen in Irak of Afghanistan. Dit wilt niet zeggen dat ik deze vorm van moderne terrorisme goedkeur, of vrijbrief geef aan deze islamisten, maar het schets wel een een beeld.
Het terugtrekken van al onze bemoeienissen, militair én humanitair, kan Europa alleen maar ten goede komen. Irak en Afghanistan aan de moslims, dat ze steeds verder mogen wegzinken in hun moeras van achterlijkheid, en onze grenzen hermetisch sluiten voor immigratie vanuit die landen. Daar zou Europa wél bij varen. En ondertussen goed in het oog houden of die baarden niet aan atoomwapens kunnen komen, zo ja, onmiddellijk en keihard toeslaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vliegramp. Balkenende is knettergek!

Bericht door mercator »

Scarlatti schreef:
dat ben ik roerend met je eens mercator, al die ongelovigen zijn hier hard nodig waar ze trouwens gewaardeerd worden
Ja idd, het is toch al te gek dat de Hollandse militairen met Hollandse belastingscenten notabene Moskeeën gaan bouwen ginder, en dan nog op bermbommen van de plaatselijke lieve bevolking mogen rekenen?
Of warhoofden als die goedmenende Artsen zonder Grenzen, die gegijzeld, mishandeld en vermoord worden ginder!!!! Laat die Afghanen toch rustig elkaar besnijden, honger en dorst lijden, aan tropische ziekten ten onder gaan, het is net dat wat ze willen!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vliegramp. Balkenende is knettergek!

Bericht door Ariel »

Het terugtrekken van al onze bemoeienissen, militair én humanitair, kan Europa alleen maar ten goede komen.
Vast wel , maar het terugtrekken van al onze bemoeienissen, militair en humanitair, zal de arme bevolking in arme landen NIET ten goede komen.
Scarlatti. Jij bent een moeder , dus jij moet kunnen voelen wat het is als je kind honger lijdt, en ziek is. Je kan je kind geen eten en geen medische verzorging geven. Je ziet en voelt je kindje dus doodgaan in je armen. Hoe zou jij je voelen, en hoe denk jij deze moeders uit derde wereld landen zich voelt.

Kijk maar eens goed naar dit plaatje.
Afbeelding

Laat die Afghanen toch rustig elkaar besnijden, honger en dorst lijden, aan tropische ziekten ten onder gaan, het is net dat wat ze willen!
Vreselijk wat je hier zegt mercator. Om te kotsen. Ik weet dat we hier in Nederland en ook op dit forum nog steeds vrijheid van meningsuiting hebben, maar toch wil ik op dit forum niet meer dit soort dingen lezen. Als je deze post gelezen hebt, dan ga ik je een ban geven, en ben je hier verder niet meer welkom.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: wartaal.

Bericht door Links666 »

Mercator verbannen lijkt me een beetje overdreven. Moet hij zich, van jou, soms verantwoordelijk voelen voor alle rotzooi in de wereld? Mag hij geen afstand nemen van die rotzooi en dat op sarcastische wijze zeggen? Volgens mij is dit (hieronder) zo ongeveer hoe hij er tegen aan kijkt, en dan de Afghaanse variant --- en dat kan ik begrijpen.
Africa is Giving Nothing to Anyone Apart from AIDS?

No. It will not do. Even as we see African states refusing to take action to restore something resembling civilisation in Zimbabwe, the begging bowl for Ethiopia is being passed around to us, yet again. It is nearly 25 years since Ethiopia's (and Bob Geldof's) famous Feed The World campaign, and in that time Ethiopia's population has grown from 33.5 million to 78 million today.

So why on earth should I do anything to encourage further catastrophic demographic growth in that country? Where is the logic? There is none. To be sure, there are two things saying that logic doesn't count.

One is my conscience, and the other is the picture, yet again, of another wide-eyed child, yet again, gazing, yet again, at the camera, which yet again, captures the tragedy of . . .

Sorry. My conscience has toured this territory on foot and financially. Unlike most of you, I have been to Ethiopia; like most of you, I have stumped up the loot to charities to stop starvation there. The wide-eyed boy-child we saved, 20 years or so ago, is now a priapic, Kalashnikov-bearing hearty, siring children whenever the whim takes him.

There is, no doubt a good argument why we should prolong this predatory and dysfunctional economic, social and sexual system; but I do not know what it is. There is, on the other hand, every reason not to write a column like this.

It will win no friends, and will provoke the self-righteous wrath of, well, the self-righteous, letter-writing wrathful, a species which never fails to contaminate almost every debate in Irish life with its sneers and its moral superiority. It will also probably enrage some of the finest men in Irish life, like John O'Shea, of Goal; and the Finucane brothers, men whom I admire enormously. So be it.

But, please, please, you self-righteously wrathful, spare me mention of our own Famine, with this or that lazy analogy. There is no comparison. Within 20 years of the Famine, the Irish population was down by 30pc. Over the equivalent period, thanks to western food, the Mercedes 10-wheel truck and the Lockheed Hercules, Ethiopia's has more than doubled.

Alas, that wretched country is not alone in its madness. Somewhere, over the rainbow, lies Somalia, another fine land of violent, Kalashnikov-toting, khat-chewing, girl-circumcising, permanently tumescent layabouts.

Indeed, we now have almost an entire continent of sexually

hyperactive indigents, with tens of millions of people who only survive because of help from the outside world.

This dependency has not stimulated political prudence or commonsense. Indeed, voodoo idiocy seems to be in the ascendant, with the next president of South Africa being a firm believer in the efficacy of a little tap water on the post-coital penis as a sure preventative against infection. Needless to say, poverty, hunger and societal meltdown have not prevented idiotic wars involving Tigre, Uganda, Congo, Sudan, Somalia, Eritrea etcetera.

Broad brush-strokes, to be sure. But broad brush-strokes are often the way that history paints its gaudier, if more decisive, chapters. Japan, China, Russia, Korea, Poland, Germany, Vietnam, Laos and Cambodia in the 20th century have endured worse broad brush-strokes than almost any part of Africa.

They are now -- one way or another -- virtually all giving aid to or investing in Africa, whereas Africa, with its vast savannahs and its lush pastures, is giving almost nothing to anyone, apart from AIDS.

Meanwhile, Africa's peoples are outstripping their resources, and causing catastrophic ecological degradation. By 2050, the population of Ethiopia will be 177 million: The equivalent of France, Germany and Benelux today, but located on the parched and increasingly protein-free wastelands of the Great Rift Valley.

So, how much sense does it make for us actively to increase the adult population of what is already a vastly over-populated, environmentally devastated and economically dependent country?

How much morality is there in saving an Ethiopian child from starvation today, for it to survive to a life of brutal circumcision, poverty, hunger, violence and sexual abuse, resulting in another half-dozen such wide-eyed children, with comparably jolly little lives ahead of them? Of course, it might make you feel better, which is a prime reason for so much charity. But that is not good enough.

For self-serving generosity has been one of the curses of Africa. It has sustained political systems which would otherwise have collapsed.

It prolonged the Eritrean-Ethiopian war by nearly a decade. It is inspiring Bill Gates' programme to rid the continent of malaria, when, in the almost complete absence of personal self-discipline, that disease is one of the most efficacious forms of population-control now operating.

If his programme is successful, tens of millions of children who would otherwise have died in infancy will survive to adulthood, he boasts. Oh good: then what?I know. Let them all come here. Yes, that's an idea.

Bron: http://www.independent.ie/opinion/colum ... 30428.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ariel schreef:Ik weet dat we hier in Nederland en ook op dit forum nog steeds vrijheid van meningsuiting hebben
Handel er dan ook naar, of vraag tenminste de mening van de Thaise moderator :wink:
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: wartaal.

Bericht door Silly »

Ariel, hoewel je plaatje mij natuurlijk wel raakt wil ik je toch even hierop wijzen:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... oppen.html

Verder vind ik een ban eigenlijk ook wel een beetje over the top.. :oops:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: wartaal.

Bericht door Scarlatti »

ah er kan toch weer gereageerd worden? Toen ik het straks probeerde was het 'gesloten' helaas..

Mijn opmerkingen zijn precies in het licht vd door Links en Silly gestelde artikelen, het houdt maar niet op en in de landen zèlf verandert er nix en wij blijven maar geld pompen waar 'anderen' die het niet nodig hebben het opstrijken en veilig stellen of ik kan ms wel inmiddels zeggen 'stelden' ? hopelijk is ook hen de krediet crisis niet voorbij gegaan.

Ja ik ben moeder maar dat heeft naar mijn idee niets te maken met dat plaatje, hoe intriest ook, dat plaatje doet me trouwens ook denken aan dat palestijnse jongetje dat zgn 'doodgeschoten' zou zijn door Israëlische soldaten, met die vader, weet je nog? Nou dat jongetje leeft dus nog gewoon en dat is gewoon bedoeld voor propaganda.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom 'iemand' nog geld zou geven terwijl daar NIEMAND er iets aan doet op het fundamenteel op te lossen. Ik heb programma's gezien waar mensen die daar wónen notabene hetzelfde zeggen, het is een soort 'afkopen' gewoon 'geld geven' en vervolgens niet opletten wat er mee gebeurt en aan wie het ten goede komt.

Ik zie ook zeker dat Mercator deze visie die ook door talloze anderen dan een minister Koenders, op sarcastische wijze bracht, ik vind het erg jammer dat je hem een ban hebt gegeven eerlijk gezegd. Ik hoop dat je terugkomt op je besluit en hem alsnog weer terug laat komen.

Grtz
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: wartaal.

Bericht door Ariel »

Oké jongelui, Misschien reageer ik te sterk.
Bedankt dat jullie voor hem opkomen. Dat is lief van jullie.
Maar het doet me zeer als ik hoor over bommen gooien en laat mensen maar sterven.
Ik wil niet dat deze site een nog rottere naam krijgt als hij al heeft. Overal hoor je dat FFI voor haat staat, en als je sommige posten lees, dan geef ik deze mensen gelijk.

Laten we nog even naar de woorden van Dutch en Ali Sina kijken, en laat deze woorden tot ons doordringen.

Wij bestrijden onwetendheid door kennis. We worden daartoe gemotiveerd door liefde voor de mensheid. We streven naar vrede. Wij ijveren voor gelijkheid van man en vrouw, voor het uitroeien van vooroordelen, voor democratie en eenheid van de mensheid. We vragen u hieraan mee te helpen en onze boodschap van liefde en eenheid te verspreiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: wartaal.

Bericht door Ariel »

Scarlatti schreef:
Ik zie ook zeker dat Mercator deze visie die ook door talloze anderen dan een minister Koenders, op sarcastische wijze bracht, ik vind het erg jammer dat je hem een ban hebt gegeven eerlijk gezegd. Ik hoop dat je terugkomt op je besluit en hem alsnog weer terug laat komen.

Grtz
Scarlatti
Ik ben er niet van overtuigd dat mercator deze woorden sarcastisch bedoeld heeft. Als dat zo is dan hoor ik dat wel van hem.
En het topic was even gesloten omdat ik het wilde splitsen. Het is nu weer open.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: wartaal.

Bericht door Links666 »

En als er vrijheid v meningsuiting is, mag ik ook botte opmerkingen maken.


Over deze foto: waar is God/Allah nu?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou willen dat iemand dit kind te hulp schoot, misschien dat een Afrikaan of de fotograaf het jochie helpt.

Misschien wel, misschien niet. Maar schiet God/Allah hem te hulp?

Dit is een normale eerlijke vraag.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: wartaal.

Bericht door Silly »

Wat makkelijk..

Denk je dat god een snoepautomaat is? Dat je er een kwartje in gooit en alles eruit rolt wat je wilt? Dat gelovige mensen nooit klappen krijgen? Niet dood kunnen? Als god zo werkte dan zou hij toch alle christenen (of moslims of joden of boeddhisten, afhankelijk wat de echte 'god' is) redden en de rest laten creperen??

Niet god de schuld geven voor wat de mens zelf doet..

Mij zul je niet horen claimen dat god zich met elk detail bemoeit, ook niet met grote zaken.Dat heet vrije wil.. We hebben een koppie gekregen.. use it
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: wartaal.

Bericht door Links666 »

Silly schreef:Niet god de schuld geven voor wat de mens zelf doet..
Oh, dus dit jochie mag lijden omdat "een mens" het verpest heeft? Wat nou als het klimaat de oogst verwoest heeft?

De beste vrienden staan altijd voor je klaar. Je moeder en vader staan altijd voor je klaar.

Waarom staat God/Allah niet voor dit jochie klaar?

En als hij na een afschuwelijke dood in de hemel komst, dat maakt het zeker goed? Als ik dit jochie was zou ik zeggen "rot maar lekker op God"
Mij zul je niet horen claimen dat god zich met elk detail bemoeit
Als het Hem geen Goddelijke-reet kan schelen (zoals bij dit jochie), waarom bid je dan?
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: wartaal.

Bericht door Silly »

Weetje liefje..
God heeft mensen een voorbeeld gegeven van hoe het kan en zou moeten zijn. Je hebt een hoofd, 2 handen en 2 voeten.. gebruik ze. Ben je ontroerd door de foto? get your ass in africa dan en help em!

Ik denk dat god op zn minst walgt van hoe mensen met elkaar om gaan deze dagen. Maar het is nooit goed! Bemoeit god zich ergens mee dan is hij authoritair en weet ik het, doet hij het niet is hij harteloos. Stel god is er wel, en hij zou zich met dingen bemoeien.. waar is je vrije wil dan? Ik geloof niet dat alles dan koek en ei is. Beter dat er een tegenwicht is in de vorm van een hiernamaals.

Net zoals mensen keuzes moeten maken ben ik van mening dat god dat ook gedaan heeft. We (=mensheid! niet alleen de rijke westerse mensen) hebben alles om die kinderen te helpen, but we just dont care..

Ik ben misschien niet de doorsnee christen omdat ik er van uit ga dat wij mensen de dingen hierzo op moeten knappen. Maar nogmaals, we hebben een voorbeeld gehad van hoe het kan zijn..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: wartaal.

Bericht door Links666 »

Hoi Silly,

Ik schat in dat jij, zoals de meeste christenen, bidt tot 'God'.
Maar waarom doe je dat als hij toch niet ingrijpt. Of: als hij zich toch aan zijn eigen 'Goddelijke plan' houdt; ongeacht wat iedereen wenst ?

heeft niet zo veel zin hè, je kan dan net zo goed niet 'telepatisch' naar God dingessen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: wartaal.

Bericht door Ariel »

Links666 schreef:En als er vrijheid v meningsuiting is, mag ik ook botte opmerkingen maken.


Over deze foto: waar is God/Allah nu?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou willen dat iemand dit kind te hulp schoot, misschien dat een Afrikaan of de fotograaf het jochie helpt.

Misschien wel, misschien niet. Maar schiet God/Allah hem te hulp?

Dit is een normale eerlijke vraag.
Dit is een heel normale eerlijke vraag. Ik stel deze vraag ook vaak. Maar Links, Als God niet ingrijpt, dan is het onze plicht om te helpen.
Misschien moeten we meer naar de woorden van Jezus luisteren. Ons richten op het welzijn van de ander, d.w.z. de medemens helpen waar dat nodig is en in je vermogen ligt, ongeacht wie hij/zij is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: wartaal.

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Dit is een heel normale eerlijke vraag. Ik stel deze vraag ook vaak. Maar Links, Als God niet ingrijpt, dan is het onze plicht om te helpen.
Misschien moeten we meer naar de woorden van Jezus luisteren. Ons richten op het welzijn van de ander, d.w.z. de medemens helpen waar dat nodig is en in je vermogen ligt, ongeacht wie hij/zij is.
Daarom is dat opperwezen een nogal perverse uitvinding.
Als het niet ingrijpt, dan is het onze plicht om te helpen.
Als het niet bestaat, is het evengoed onze plicht om te helpen.

Dat denkbeeldige opperwezen heeft echter, treurig genoeg, de boven ons gestelden op het idee gebracht dat ze hun macht het beste kunnen etaleren door niet in te grijpen - inderdaad: net zoals dat denkbeeldige opperwezen.
RTFM
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: wartaal.

Bericht door Silly »

Links666 schreef:Hoi Silly,

Ik schat in dat jij, zoals de meeste christenen, bidt tot 'God'.
Maar waarom doe je dat als hij toch niet ingrijpt. Of: als hij zich toch aan zijn eigen 'Goddelijke plan' houdt; ongeacht wat iedereen wenst ?

heeft niet zo veel zin hè, je kan dan net zo goed niet 'telepatisch' naar God dingessen.
Je meent te weten waar ik voor bid als ik dat doe?

Ik ga niet verantwoorden hoe andere mensen bidden tot god of hoe zij god zien. Voor mij is het een inspiratiebron puur voor mijzelf. Ik ga niet vragen of hij alle arme kindjes in africa kan redden, god zou hetzelfde van mij kunnen vragen toch?? (en dat doet hij ook..)

Bidden is net als mediteren. Om bij het voorbeeld van de arme kindjes te blijven.. Juist door te bidden en te vragen om versterking als het ware kan ik erachter komen hoe ik deze kindjes kan helpen.
En ik geloof echt dat dat soort inzichten (tuurlijk niet alleen bij het helpen van mensen maar ook andere dingen) van bovenaf komen. Een soort van zelfperfectie..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: wartaal.

Bericht door Mahalingam »

Aan het lijden van de mensheid zie ik twee kanten.
De eerste is: lijden door handelen van andere mensen. Dat is voor een groot gedeelte vermijdbaar.
Ten tweede het lijden veroorzaakt door de natuur. Hier is weinig aan te doen. De mensheid probeer alle niches van de wereld te bevolken. En veel plaatsen geven slechts de mogelijkheid van een marginaal bestaan met kans op periodieke uitsterving ter plaatse.
Denk hierbij aan bv.de hoogvlakte van Tibet, de regenwouden van Borneo, de zandwoestijn van de Sahara. De voorbeelden zijn legio.
De poging om de armoede de wereld uit te helpen zal dus falen in die gebieden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: wartaal.

Bericht door Silly »

Mahalingam, wel een goede analyse. Wel 1 opmerking. Bij natuurrampen is nauwelijks sprake van ontwikkelingshulp. Vaak gaat het dan om acute noodhulp.

Of dat allemaal in de juiste handen valt is inderdaad een vraag, maar toch is het niet hetzelfde als eindeloze ontwikkelingshulp aan gebieden waar men onderdrukt wordt door de eigen regering of waar het land verscheurd is door een burgeroorlog.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: wartaal.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Misschien moeten we meer naar de woorden van Jezus luisteren. Ons richten op het welzijn van de ander, d.w.z. de medemens helpen waar dat nodig is en in je vermogen ligt, ongeacht wie hij/zij is.
Ga je gang! Neem genoeg geld van de bank, stap in het eerste de beste vliegtuig naar India en trek de binnenlanden in op zoek naar het eerste de beste dorpje met arme mensen. Welnu, je hoeft niet lang te zoeken. Zoek contact met die lokale bevolking. Luister vooral naar hen en onderzoek wat hun probleem is. Denk na! En al gauw kom je tot de conclusie dat je ze daadwerkelijk kunt helpen. Met bijvoorbeeld tweedehands naaimachines. Vergeet niet dat ze daar erg handbedrijvig zijn en in staat zijn om hele mooie kleren te maken. Kortom, je verschaft het dorp een bestaan. Een bron van inkomsten. DAT IS ONTWIKKELINGSHULP! En NIET het gore afkopen door een bedrag te storten op een of andere ’slimme’ giro rekening uit oogpunt van lamlendigheid waarvan meer dan de helft van jouw bedrag verdwijnt in de zakken van zichzelf goed honorerende gladjanussen, waar je na een tijdje tot schade en schande wijs zult zijn geworden. Als ik geld zou hebben zou ik dat direct gaan doen. DAT VERSCHAFT EEN MENS VOLDOENING. De blijdschap en tevredenheid te zien op de gezichten van de hulpbehoevenden.

WAAROM DOEN NEDERLANDERS DIT NIET? WAAROM MOEDIGT DE OVERHEID DEZE PRIVÉ INITIATIEVEN NIET AAN? Het antwoord is: HUICHELARIJ! Het is in feite afkoping van een onderdrukt schuldgevoel. Wij hebben het hier in Europa patserig goed. We kennen de ellende in de wereld. Maar de politieke leiders maken er een vieze gore vunzige mensonterende puinhoop van met hun leugenachtige smerige politieke handelswijze. Het gaat ze immers om de macht. Om uw stemgedrag. Daarom! Als wij de derde wereldlanden vrij handelsverkeer toekennen dan benadelen wij onze eigen positie en uw inkomen. De patserige rijke landen zijn omringd door hun zelf opgeworpen protectie maatregelen. Het gaat ze niet om normen en waarden (Europese landen zijn zogenaamd fraaie chrisitelijke landen. Aan mijn hoela! Opsodemieteren met de hoer die religie heet!).

Heb je die mogelijkheid niet om PERSOONLIJK te helpen, vergeet het dan. Trek het je niet aan. Maar bedenk wel dat Balkenende een achterbakse christelijke oportunist is. Ik walg van dat soort type gladgeschoren gladjanussen.

Deze maatschappij moet nog VEEL MEER POLARISEREN. Het enige alternatief zou een REVOLUTIE kunnen zijn. Ik opteer voor het laatste. Daar is onze beschaving langzamerhand wel aan toe!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Vliegramp. Balkenende is knettergek!

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:Laat die Afghanen toch rustig elkaar besnijden, honger en dorst lijden, aan tropische ziekten ten onder gaan, het is net dat wat ze willen!
Niks mis mee met deze tekst. Mercator laat het aan de Afghanen zelf over! Zou hij ten goede gekeerde invloed willen uitoefenen, hij zal het waarschijnlijk niet meer na kunnen vertellen op dit eerbiedwaardige forum. Want er is toch niet een weldenkend mens hier op dit forum die denkt dat wij ons werkelijk interesseren voor Afghanistan of ook maar iets aan die situatie daar kunnen veranderen zonder gevaar voor eigen leven? Ik denk dat Ariel zich vergist in het meervoud. Ik heb het al eens eerder aangekaart. Maar ik zal het nu anders zeggen.

Iemands kiespijn is voor die persoon oneindig veel belangrijker dan een hongersnood in de Sahel waarbij miljoenen mensen gevaar lopen dood te hongeren.

Denk hier maar eens goed over na!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: wartaal.

Bericht door Silly »

Wauw hans, een van de weinige keren dat ik het helemaal met je eens ben ;)

Ontwikkelingshulp = schuldvrijkopenhulp. Als ik het geld er voor had was ik ook naar een arm land afgereisd en wie weet komt het er ook ooit van. Het is niet dat ik mij het lot van anderen niet aantrek. Maar het is ook een kunst het binnen proporties te houden.
Ik zou nooit ook maar een hond op straat laten staan als ik weet dat ik em kan helpen. Echter, al deze mensen kan ik niet helpen, ook niet door mn centjes op een of ander giro nr te zetten.. en daar is alles wat mij betreft mee gezegd.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: wartaal.

Bericht door Links666 »

Silly schreef:Bidden -- En ik geloof echt dat dat soort inzichten van bovenaf komen.
Het is me een raadsel waarom je denkt dat eenvoudige aardbewoners een telepathische wi-fi verbinding zouden hebben met een almachtige superallesomni god die weinig helpt en ook nog onzichtbaar is. De enige reden die ik kan bedenken, dat je zo'n merkwaardige theorie aanhangt, is: omdat het je met de paplepel is ingegoten. Waarom niet geloven in de veel simpelere stelling dat je mijmert in jezelf en ondertussen je grijze massa bewust en onbewust bezig is om goede oplossingen te vinden? Mijmeren en oplossingen vinden, daar is niets mis mee! Mediteren vindt toch echt in de hersenen plaats. Wat doet jou denken dat er signalen van/naar de superomnialles-god gaan?
Bidden is net als mediteren.
OK, ik zal niet zeggen dat het slecht is, in tegendeel ... :)
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: wartaal.

Bericht door Silly »

Het is me een raadsel waarom je denkt dat eenvoudige aardbewoners een telepathische wi-fi verbinding zouden hebben met een almachtige superallesomni god die weinig helpt en ook nog onzichtbaar is.
Hahaha ok die wi-fi verbinding schetst niet het beste beeld denk ik :lol:
Nogmaals ik ga jou nergens van overtuigen en ben ook niet van mening dat ik jou een uitleg schuldig ben. Net zoals ik geen uitleg van jou verwacht.
Deze superallesomni god die weinig helpt en ook nog onzichtbaar is, is voor mij juist net die kracht die de harmonie in de wereld kan herstellen. Tegenover kwaad staat goed. Net zo zeker dat ik ben dat er kwaad bestaat (los van mensen of de mensheid) weet ik zeker dat goed bestaat (tevens als waarde los van de mens).
Volgens mij is dit verder een never ending story.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie