Is Nederland nog veilig ?

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Is Nederland nog veilig ?

Bericht door Ariel »

'Nederland is veiliger'

door Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - Het aantal geweldsmisdrijven is sinds 2006 met ruim negentien procent gedaald. Wel is er in de afgelopen jaren meer overlast op straat ervaren en is het aantal overvallen gestegen, dat dit jaar overigens weer daalt.

Ook de vermogensmisdrijven, criminaliteit tegen het bedrijfsleven en het aantal fietsendiefstallen zijn sterk afgenomen. Dat blijkt uit de rapportage Veiligheid begint bij Voorkomen, die vandaag verschijnt.

Demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie en Binnenlandse Zaken) is opgetogen over de resultaten. Het aantal geweldsmisdrijven is in de periode 2006 tot 2009 met negentien procent gedaald en het aantal vermogensmisdrijven met 25 procent. Ook werden de afgelopen jaren in totaal 222.000 rijwielen minder gestolen.

Bij de aanpak van overlast en verloedering zijn de resultaten achtergebleven. De ernstige overlast is zelfs met zes procent toegenomen. Daarnaast was er vorig jaar ook een forse stijging van het aantal overvallen. Die stijging lijkt nu wel een halt te zijn toegeroepen. Uit de nieuwste politiecijfers blijkt dat er de eerste drie maanden van dit jaar zes procent minder overvallen plaatsvonden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6581 ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Hirsch Ballin is opgetogen.... :? Nederland is veliger. Ik geloof het direct. Je leest tegenwoordig bijna niet meer in de kranten over geweldsmisdrijven. Niemand doet nog aangifte als zijn fiets gestolen is, want dat helpt toch niet. Dat is dan weer mooi meegenomen. Als er geen aangifte gedaan wordt, dan zijn er dus volgens Hirsch Ballin ook geen fietsen gestolen.
Raar, maar ineens begin ik toch weer mijn twijfels bij dit onderzoek te hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Vandalisme in Nederland neemt weer toe
23-04-2010
DEN HAAG (ANP) – De daling van het aantal gewelds- en vermogensmisdrijven is het afgelopen jaar gestagneerd.

Over de afgelopen drie jaar gezien, is dit aantal wel fors gedaald. Ook zijn er de afgelopen drie jaar minder veelplegers en heeft het bedrijfsleven „substantieel” minder last van criminaliteit. Daartegenover staat een groei van het vandalisme en toenemende verloedering. Om dat tegen te gaan, krijgen veertig steden dit en volgend jaar 153 miljoen euro.

Dit staat in de verantwoordingsbrief ”Veiligheid begint bij voorkomen” die minister Hirsch Ballin vrijdag naar de Kamer heeft gestuurd. Hij stelt dat met name het vandalisme in Nederland is toegenomen. Het gaat dan voor een belangrijk deel om beschadiging of diefstal van auto’s en om andere vernielingen. Het aantal meldingen van vandalisme nam het afgelopen jaar met bijna een kwart miljoen toe tot in totaal ruim 2,8 miljoen gevallen.

http://www.refdag.nl/artikel/1473094/Va ... r+toe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Monique »

Ariel schreef: Hirsch Ballin is opgetogen.... :? Nederland is veliger. Ik geloof het direct. Je leest tegenwoordig bijna niet meer in de kranten over geweldsmisdrijven. Niemand doet nog aangifte als zijn fiets gestolen is, want dat helpt toch niet. Dat is dan weer mooi meegenomen. Als er geen aangifte gedaan wordt, dan zijn er dus volgens Hirsch Ballin ook geen fietsen gestolen.
Raar, maar ineens begin ik toch weer mijn twijfels bij dit onderzoek te hebben.
Waarschijnlijk wordt er alleen nog aangifte gedaan wanneer dat noodzakelijk is voor de verzekering.
De politie doet toch niets. Aangevers krijgen het nog zwaarder...dus.... tsja, ...... cijfers naar beneden.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Goshie toch Hirsch Ballin . Wie heeft er nu gelijk.
Trend criminaliteit verontrust politietop

DEN HAAG - De Raad van Korpschefs en de verantwoordelijke burgemeesters van de veiligheidsregio's in Nederland zijn „verontrust“ over de ontwikkelingen die vrijdag zijn gepubliceerd in de Integrale Veiligheidsmonitor 2009. Daarin wordt onder meer een toename van vandalisme in Nederland gesignaleerd. Ook bij andere soorten misdrijven zoals woninginbraken en overvallen, zien de korpsbeheerders en korpschefs een „duidelijke stijgende trend”, terwijl de afgelopen jaren juist een dalende beweging was te zien.

Volgens de korpschefs en korpsbeheerders hebben politie en andere partijen de afgelopen jaren hard gewerkt aan het veiliger maken van Nederland. Daarvoor is veel geïnvesteerd. Ze constateren tegelijkertijd dat de slagkracht van de politie steeds meer onder druk is komen te staan als gevolg van opeenvolgende bezuinigingen. Ook is de politie meerdere malen geconfronteerd met extra taken, kwaliteitseisen en prioriteiten.

Aan die situatie moet iets worden gedaan, menen de hoofdcommissarissen en korpsbeheerders. Daarom gaan ze de komende periode een stijging van het aantal politiemensen bepleiten. „Het bezuinigen op blauw is wat de politietop betreft funest voor het aanpakken van de prioriteiten die zich ook aan de hand van de Veiligheidsmonitor aandienen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6585 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Capuchon, spugen in het gezicht...Gevalletje jihad in veilig Nederland ? We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.
Automobilist ramt zeven auto's op A15

HARDINXVELD-GIESSENDAM - De politie heeft maandagmorgen een 21-jarige man uit Rotterdam aangehouden omdat hij in de spits rond 07.30 uur op de rijksweg A15 zeven auto's met hoge snelheid ramde. De man wordt verdacht van poging tot doodslag, het verlaten van de plaats van het ongeval en verkeersgevaarlijk rijgedrag.

Dat meldde de politie maandag. Er vielen geen gewonden. De bestuurders van alle zeven auto's hebben aangifte gedaan tegen de man. Daarnaast hebben drie politieagenten aangifte gedaan van ernstige belediging en bedreiging.

„De eerste auto werd aangereden ter hoogte van Papendrecht, de tweede volgde bij Sliedrecht. De man reed daarna met volle snelheid door en ter hoogte van Hardinxveld-Giessendam raakte hij de andere voertuigen”, aldus de politie. Bij aankomst op de plaats van het incident wilde de dader niet uit zijn afgesloten auto komen en deed hij zijn capuchon op.

Uiteindelijk tikten de agenten een ruitje in en trokken de agressieve bestuurder uit zijn wagen. Onderweg naar het politiebureau spuugde de man één van de agenten in zijn gezicht en bleef hij agressief. De man wordt door een GGD-arts psychisch onderzocht. Zijn rijbewijs en zijn auto zijn inbeslaggenomen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6605 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger...Alleen niet voor bejaarde dames.
Bejaarde werd in gezicht gestoken

LELYSTAD - De 93-jarige vrouw uit Lelystad die maandagavond in haar huis werd overvallen, is daarbij in haar gezicht gestoken.

Leunend op haar rollator deed Tony Franka om half negen de deur open voor haar overvallers, raakte gewond en viel op de grond. Even later bleken sieraden en geld uit haar woning te zijn verdwenen. Bovendien was de trouwring van haar vinger gehaald.

De vrouw ligt in het ziekenhuis en is stabiel. De politie is koortsachtig op zoek naar de dader. Dinsdag werd naar het vermoedelijke steekwapen gezocht. Het slachtoffer had daar iets over gezegd. Ook kon ze een signalement geven.

Bij omwonenden strijden ongeloof en woede om voorrang over deze laffe overval. „Hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand zo’n hoogbejaarde vrouw te grazen neemt? Kennelijk werd ze gezien als een makkelijk prooi. Iemand die geen tegenstand kan bieden. We staan nog te trillen op onze benen”, aldus enige buren, die op straat het schokkende voorval bespreken. Slachtofferhulp is ingeschakeld omdat een van hen de hevig bloedende vrouw vlak na de overval hulp heeft verleend.

Bloed

De buurvrouw was ingeschakeld door haar man die het slachtoffer om hulp had horen roepen. Hij was in de voortuin bezig en aan de overkant van de smalle straat gebeurde het. Een afstand van ongeveer tien meter. „Ik hoorde ‘Henk, Henk, kom, ik ben overvallen’. Henk is haar overbuurman die haar vaak helpt. Ze kan door haar leeftijd niet meer veel zelf doen. Ik ben snel naar haar toe gerend. De deur stond open, ze lag half in het halletje en half op straat. Ik schrok geweldig van de hoeveelheid bloed die er op de grond lag. Ik heb meteen 112 gebeld. De ambulance was er in vijf minuten.” Het bloed is nog niet van de deurpost verwijderd.

Henk Blok, de overbuurman, is hevig geschrokken van de overval. „Hoe diep moet je gezonken zijn om zoiets te doen? Tonny heeft veel pech. Twee jaar geleden was haar pinpas gestolen en verdween er 3000 euro van haar rekening. Ik hoop dat ze nog terugkomt, maar ik denk het niet, eerlijk gezegd. Ze heeft natuurlijk een flink trauma opgelopen en van zoiets herstel je op zo’n leeftijd niet meer. Het is vreselijk dat zoiets heeft moeten gebeuren. Ik zal haar missen.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6618 ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

'Nederland is veiliger', maar niet voor sommige bus passagiers.
Meisje mishandelt vrouw in stadsbus

UTRECHT - De politie Utrecht heeft een video vrijgegeven waarop een meisje te zien is dat in de stadsbus een vrouw heeft mishandeld.

Afbeelding

Het incident vond plaats in een bus in Utrecht op 17 januari, maar de politie heeft nu pas het opsporingsprogramma Bureau Hengeveld ingeschakeld bij de zoektocht, meldt RTV Utrecht.

In lijn 7 naar de binnenstad stapte bij halte Oudenoord een groep jongeren in, waarna de jeugd zich begon te misdragen. De jongeren gooiden met ijsballen in de bus en raakten een vrouw. Toen die daar wat van zei, schold een meisje haar de huid vol.

Toen de vrouw haar belagers met haar telefoon wilde filmen, kwam het meisje weer naar haar toe en deelde ze een harde vuistslag uit. Het slachtoffer waarschuwde de buschauffeur, maar die kon op dat moment niets doen.

De politie hoopt via Bureau Hengeveld mensen te vinden die de zaak kunnen oplossen. Het meisje is ongeveer 15, 16 jaar, 1,70 meter lang en heeft een dik postuur. De politie vraagt mensen die weten wie het is, de opsporingstiplijn op het nummer 0800 – 6070 te bellen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6622 ... html?p=2,2" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekijk hier de video waarop het agressieve meisje te zien is
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/7cfdd5b7.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger, alleen merkte deze 18-jarige jongens daar niks van.
Grote groep aangehouden voor mishandeling

Een grote groep mannen en vrouwen is zondagochtend aangehouden voor ontvoering, mishandeling en beroving van twee jongens. Het gaat om zeven mannen en vijf vrouwen tussen de 18 en 24 jaar oud, afkomstig uit Gouda, Montfoort, Benschop, Woerden, Amersfoort en Huizen.

Dat maakte de politie maandag bekend. De groep, die in drie auto's reed, omsingelde de twee 18-jarige jongens, mishandelde hen en dwong hen mee te gaan. In Rozenburg werden ze gedwongen te pinnen, maar dit mislukte. Daarop moest een van de jongens zijn mobiele telefoon afgeven, waarna de auto's vertrokken.

Rond half acht vond de politie de drie auto's met de inzittenden op de A20. De vijf vrouwen werden na verhoor weer vrijgelaten. De zeven mannen zitten nog vast.

http://www.depers.nl/binnenland/476002/ ... eling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger, maar dan niet voor deze 91-jarige vrouw uit een Amsterdams verzorgingstehuis.
Jongen (13) probeerde 91-jarige vrouw te verkrachten

AMSTERDAM - Een dertienjarige jongen heeft vorig jaar geprobeerd een 91-jarige vrouw te verkrachten in haar woning in een Amsterdams verzorgingstehuis. De jongen greep de vrouw vast, sleurde haar naar het bed, zei dat hij haar zou doodschieten, scheurde haar kleding en poogde haar te verkrachten. Dat mislukte, maar het slachtoffer dat zich hevig verzette, liep wel verwondingen op, en voelde zich onteerd, en vies. Hoewel er vingerafdrukken, bloed en DNA zijn gevonden, ontkent de jongen; zijn vader ziet een complot.

De rechtbank boog zich deze maand over de zaak. Hoewel ze poging tot verkrachting bewezen achtte, is er nog geen straf opgelegd. Eerst willen de rechters meer duidelijkheid, onder meer over de persoonlijkheid van de verdachte en zijn motieven. Hij moet daartoe binnenkort worden geobserveerd in een kliniek. De jongen zit momenteel vast in een justitiële jeugdinrichting.

Het slachtoffer kende de verdachte, hij was eerder al bij haar aan de deur gekomen met een groepje kinderen om om snoep te vragen en om geld voor een inzamelingsactie voor school. Hij was daarna nog een paar keer alleen langs geweest.

Eén van die keren, in augustus 2009, had hij haar verteld over zijn school en ouders, maar hij had haar ook oneerbare voorstellen gedaan: of hij haar naakt mocht zien, en erger. Het voorval werd gemeld bij de politie.

Een paar maanden later, in november, belde de jongen opnieuw aan. Toen de bewoonster hem door het raampje in de voordeur zag, wilde ze eigenlijk niet opendoen. Maar omdat hij zei dat hij zijn excuses kwam maken, liet ze hem toch binnen. Ze bood hem vervolgens een blikje Fanta aan. Vlak daarna greep hij haar bij haar middel.

Op een gegeven moment verliet de verdachte het huis. De buurtregisseur wist om wie het ging toe hij een compositietekening zag.

De jongen ontkent elke betrokkenheid. Hij was die dag dat hij haar oneerbare voorstellen zou hebben gedaan helemaal niet in Nederland geweest, claimt hij, en op de bewuste dag in november zou hij Koranlessen hebben gevolgd in de moskee. Maar dat alibi wordt niet ondersteund.

Zijn ouders geloven niet dat hun zoon het delict heeft gepleegd. Dat er bloedsporen van het slachtoffer op zijn kleren zijn gevonden, dat zijn DNA op haar kleding is aangetroffen, dat hij verwondingen had precies op de plekken waar het slachtoffer zei dat ze hem bij wijze van zelfverdediging had geraakt, én dat zijn vingerafdrukken zijn gevonden op het blikje Fanta, overtuigen hen niet. Vader denkt dat zijn zoon het slachtoffer is van een complot. De zorgcoördinator van school zou bijvoorbeeld iets te maken hebben met de bloedvlekken op de kleding. De vader ziet sowieso vooral de buitenwereld als schuldige voor de gedragsproblemen van zijn zoon.

De jongen is al door verschillende deskundigen onderzocht met wisselende uitkomsten. Duidelijk is wel dat hij al eerder problematisch gedrag heeft vertoond, zoals diefstal, betrokkenheid bij vechtpartijen, vernieling en grensoverschrijdend gedrag richting meisjes. (KAMILLA LEUPE)

http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAA ... hten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger, maar dan niet voor deze 89-jarige vrouw.
Brute overval op hoogbejaarde vrouw

Leiden - Een 89-jarige vrouw is zondagavond op brute wijze overvallen in haar huis. De hoogbejaarde vrouw werd vastgebonden en bedreigd met een steekwapen door twee mannen, nadat zij haar woning in Leiden waren binnengedrongen. Ze doorzochten het huis en namen sieraden en geld mee. De vrouw lieten ze vastgebonden achter.

Pas de volgende ochtend werd de vrouw gevonden. Ze moest met hartklachten in het ziekenhuis worden opgenomen.

De politie is op zoek naar de daders. Het waren twee lichtgetinte mannen tussen de 17 en 20 jaar

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7026 ... html?p=7,1" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger, maar dan niet voor deze mensen.
'Daders zijn bekend, waarom worden ze niet opgepakt?'
door Riet Pijnappels

ZUNDERT - Drie mannen en een vrouw zitten dinsdagavond in de showroom van garagebedrijf Van Elsackers samen aan tafel.

Vorige week kenden ze elkaar alleen nog van naam en gezicht. Nu voelen ze zich diep met elkaar verbonden door het noodlot: alle vier werden ze recent in hun eigen huis overvallen. Bedreigd, mishandeld en beroofd door gewapende criminelen.

Kees (59) en Marianne (60) van Elsacker, garagehouders, zitten op het puntje van hun stoel. Gespannen als een boog, klaar om van wal te steken. Op de kale schedel van bakker Gerard van Hassel (52), uit Wernhout steekt de zwarte hechtingsdraad schril af tegen de roodgekleurde wonden. Totaal vierentwintig hechtingen op zijn hoofd en een in zijn bovenlip. Het regende klappen, vertelt hij later. De stresshormonen gieren zichtbaar door zijn lijf, het is nog maar een week geleden. Dinsdagmiddag had hij nog een gesprek met de wijkagent. 'Jullie doen te weinig', heeft hij boos geroepen.

Boomkweker Frans van Hassel (67) leunt schijnbaar onbewogen wat achteruit, maar in zijn lijf woedt de agressie als een kwaaie storm. "Ik wil diegenen die mij dit hebben aangedaan nog graag een keer tegenkomen."

Ze hebben hun verhaal inmiddels al vaak verteld, aan politie, familie, vrienden. Maar iedereen moet het weten, vinden ze. Omdat het zo niet langer kan. Zundert wordt geterroriseerd, zeggen ze. De plaatselijke ondernemers zijn bang, slapen slecht en vragen zich af: ben ik de volgende?

Als de één vertelt, luisteren de anderen als verstijfd. De ontzetting is van hun gezichten af te lezen. Marianne slaat af en toe de hand voor haar mond. Kees zit wijdbeens, handenwringend.

Vandaag een week geleden ging bij Gerard van Hassel om vijf voor half vier de wekker af. Hij begon aan zijn ochtendritueel. Even de bakkerij in, machines aanzetten, wassen. "Plotseling zie ik twee schimmen recht op mij afkomen, allebei met een pistool in de hand. 'Liggen, liggen!' schreeuwden ze. Ik begon enorm te gillen, zo schrok ik." Hij weigerde om te gaan liggen. In plaats daarvan sloeg hij de pistolen weg en schreeuwde tegen de zwartgemaskerde mannen: 'Opdonderen jullie!' "Ze wilden mij onderwerpen, en ik dacht: dat gaat niet gebeuren. Niet in mijn eigen huis. Ik wilde niet de held spelen, maar ik werd enorm kwaad, strijdbaar. Ik kreeg meteen een enorme klap met een pistool op mijn hoofd. En daarna nog negen, tien keer. Ik ben achterover gevallen, tegen het keukenblok aan. Ik wilde naar mijn vrouw toe die van de traf afkwam, maar ze sloegen me weer tegen de grond. 'Ik schiet je dood', riepen ze. En daarna: 'Kluis, kluis, kluis!' Ik heb geen kluis, zei ik, en toen riepen ze: 'Geld, geld, geld!' Ik gaf ze mijn portemonnee, en daarna de autosleutels. Mijn verzet was gebroken. Ik wilde nog maar een ding: dat ze weggingen. Ik had genoeg klappen gehad. Ik zat van onder tot boven onder het bloed.''

Kees van Elsacker was vroeger voor de duvel nog niet bang, vertelt hij. Nu ziet hij dagelijks dezelfde, nare beelden aan zijn geestesoog voorbijtrekken. De zwarte maskers, met daarin de gaten voor ogen, neus en mond. En de pistolen. Op hem gericht.

Zijn vrouw, Marianne, herleeft de angstige momenten vooral 's nachts. "Hoe ze me aan mijn haren uit bed trokken, een pistool voor mijn neus hielden en me op mijn knieën dwongen." Sinds de overval durft ze 's nachts nauwelijks nog naar de wc. "Dan ben ik bang dat ze er weer staan." Het was rond half vijf dat twee mannen, gemaskerd, in de ochtend van 14 maart plots in hun slaapkamer stonden. Marianne: "Ik dacht eerst: dit is niet echt. Dit droom ik, het leek zo onwerkelijk. Maar ik wist dat ik rustig moest blijven. We worden binnenkort voor de eerste keer opa en oma. Ik had maar één gedachte: ik doe alles wat je vraagt, als ik maar blijf leven.'' Kees sliep eerst gewoon door. Totdat hij een klap op zijn hoofd kreeg. Hij schrok wakker, begon meteen te vloeken en terug te slaan. Marianne: "Ik zei: rustig blijven, Kees. Dan doen ze niks."

De overvallers eisten geld, en Marianne ging met ze naar beneden. "Ik gaf eerst een geldkistje, een portemonnee en een sporttas, maar dat vonden ze niet genoeg. Ze wilden mijn pinpas. Ik schreef het meteen op. 'No good', riepen ze. 'Wel goed', zei ik. Ik wilde alles geven, als ze maar weggingen." Het echtpaar werd vervolgens opgesloten in de meterkast. Kees: "Toen dacht ik: het is gebeurd met ons. Ze schieten een paar keer door de deur en het is afgelopen. Die doodsangst was verschrikkelijk. Maar het werd stil. Met alle kracht in mijn lijf heb ik daarna de deur geforceerd."

Boomkweker Frans van Hassel, die eind februari beroofd werd, lag zes dagen zwaargewond in het ziekenhuis. Ook hij werd overvallen in zijn slaap, drie inbrekers sloegen meteen met hun wapens op hem in. Ze zaten op zijn borst en op zijn benen, en timmerden op zijn hoofd. "Het was aardedonker, ik zag helemaal niets, behalve

blauwe lichtflitsen. Waarschijnlijk van stroomstootwapens. Ik voelde alleen vreselijk veel pijn. Ze zetten een wapen op mijn hoofd en schreeuwden in gebrekkig Nederlands: 'Geld of ik schiet je kapot'. Er lag geld op het nachtkastje, daar heb ik naar gewezen. Ik wilde ontsnappen, probeerde nog uit het raam te springen. Het glas brak wel, maar ik bleef in het kozijn hangen. 'Help, help!', heb ik geroepen'. Ik zag die mannen toen over straat wegrennen."

Als de verhalen verteld zijn, kijken ze elkaar aan. Aangeslagen. Het moet afgelopen zijn, is hun boodschap. De maat is vol. Om zo gepakt te worden. In je eigen huis, in je eigen slaapkamer, dat slaat diepe wonden in de zekerheid van je bestaan. Diep teleurgesteld zijn ze in de burgemeester, gemeenteraad en politie. Ondernemers pikken het niet meer, waarschuwen ze. Er smeult een brandje in Zundert, dat snel zal uitslaan als er niks gebeurt. Kees: "De daders zijn bekend, waarom worden die niet opgepakt?" Gerard: "We willen dat ons dorp weer veilig wordt. En dat de daders gestraft worden. Burgemeester en politie moeten optreden voordat het hier uit de hand loopt. We willen niet meer dat ze ons zo'n pijn doen."

http://www.bndestem.nl/regio/breda/6881 ... gepakt.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Zwartmeer »

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... +Nieuws%29" onclick="window.open(this.href);return false;


AMSTERDAM - Meer dan de helft van de Marokkaanse jongens in Nederland is vóór zijn 22ste in aanraking geweest met de politie. Bij een derde van deze groep gebeurde dat zelfs vijf keer of vaker. Dat blijkt uit onderzoek dat is gepubliceerd in het Tijdschrift voor Criminologie.

In totaal is 23 procent van alle jongens in Nederland in aanraking geweest met de politie, voor meisjes is 5 procent. De onderzoekers schrijven in een samenvatting van het onderzoek (PDF) dat de percentages voor jongeren van niet-Nederlandse komaf hoger zijn dan voor autochtone jongeren. Verder zijn Marokaanse jonges sterk oververtegenwoordigd, en ook Marokkaanse meisjes komen vaker in aanraking met de politie dan leeftijdsgenoten van Nederlandse afkomst.

De onderzoekers, criminologen en migratieonderzoekers (PDF), hebben voor het themanummer 'Criminaliteit, migratie en etniciteit' de gegevens gebruikt van iedereen die in 1984 is geboren, en gingen na hoe vaak zij tussen hun 12e en 22ste in aanraking zijn geweest met de politie.

Verklaring
Over de verklaring zijn de wetenschappers het nog niet eens. Er zou een verband kunnen zijn met de maatschappelijke achterstand van veel allochtonen, maar het is ook mogelijk dat culturele aspecten en de sociale omgeving een rol spelen.

Een verklaring waarvoor in Nederland nog weinig aandacht is, is volgens de onderzoekers dat de politie meer let op bijvoorbeeld Marokkanen dan op autochtonen. In België hebben wetenschappers wel de tendens vastgesteld dat justitie discrimineert.

Kamervragen
De PVV heeft Kamervragen gesteld naar aanleiding van de publicatie. De Kamerleden Geert Wilders en Sietse Fritsma vinden dat minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) 'het Marokkaanse tuig eindelijk ongenadig hard moet aanpakken' door ze een celstraf te laten uitzitten en vervolgens het land uit te zetten.

Asielzoekers
In het nummer wordt ook onderzoek gedaan naar hoe vaak asielzoekers crimineel gedrag vertonen. Op basis van administratieve gegevens concluderen de onderzoekers dat afgewezen asielzoekers vaker betrokken zijn bij criminaliteit dan asielzoekers in procedure, die op hun beurt weer vaker geregistreerd staan als verdachte dan migranten met een verblijfsverguning of de Nederlandse nationaliteit.

Volgens het onderzoek toont dit aan dat een zwakke juridische status samenhangt met een sterkere betrokkenheid bij criminaliteit.

Nieuw licht
De redactie van het themanummer schrijft (PDF) dat ze ofwel een nieuw licht op criminaliteit van langdurig gevestigde migrantengroepen heeft willen werpen, ofwel criminaliteit heeft willen onderzoeken van nog weinig onderzochte of relatief nieuwe migrantengroepen zoals bijvoorbeeld asielzoekers. De redactie schrijft dat 'Relaties tussen criminaliteit en migratie grondige onderzoeksaandacht verdienen, maar dat ook kritische discussie nodig blijft om te voorkomen dat het onderzoek ongewild bijdraagt aan de uitsluiting van hele groepen migranten, die in meederheid niets met criminaliteit te maken hebben.'
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Zwartmeer »

Verklaring
Over de verklaring zijn de wetenschappers het nog niet eens. Er zou een verband kunnen zijn met de maatschappelijke achterstand van veel allochtonen, maar het is ook mogelijk dat culturele aspecten en de sociale omgeving een rol spelen.


culturele aspecten + sociale omgeving = islam

islam = maatschappelijke achterstand
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger , maar niet voor deze Belg....
Belg beroofd en in Maas gegooid

MAASTRICHT - Twee overvallers hebben een 47-jarige man uit Wanze (België) beroofd en vervolgens in de Maas gegooid. Het slachtoffer raakte licht gewond, maar wist op eigen kracht weer de oever te bereiken, maakte de politie zondag bekend.

De overvallers, een Afikaanse man en een man met een Marokkaans uiterlijk, kwamen de Belg op de Maasboulevard tegen en gaven hem een kopstoot. Vervolgens beroofden ze hem van zijn rugzak, zijn telefoon en zijn beurs. Alsof dat nog niet genoeg was tilden ze de Belg op en gooiden hem in de Maas. Van de verdachten ontbreekt elk spoor.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7150 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Schepsel »

Wat ik NRC Handelsblad baak zien heb beweren is dat Nederland veiliger wordt, maar dat de mensen zich onveiliger gaan voelen. Dit kwam door beeldvorming en Wilders. Grappig; in Volkskrant behandelen ze de verkiezingsoverwinning van Wilders alsof het hoe dan ook iets slechts is, zoals een ramp. 'Hoe de steun voor Wilders in te dammen' is vaak de naam van een stuk, maar dan cryptischer. Wilders is per definitie een kwaad, zonder dat men nog beargumenteert waarom. En Wilders-kiezers zijn domme mensen.

De hypocrietelingen doen zelf aan beeldvorming.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Wat ik NRC Handelsblad baak zien heb beweren is dat Nederland veiliger wordt, maar dat de mensen zich onveiliger gaan voelen. Dit kwam door beeldvorming en Wilders. Grappig; in Volkskrant behandelen ze de verkiezingsoverwinning van Wilders alsof het hoe dan ook iets slechts is, zoals een ramp. 'Hoe de steun voor Wilders in te dammen' is vaak de naam van een stuk, maar dan cryptischer. Wilders is per definitie een kwaad, zonder dat men nog beargumenteert waarom. En Wilders-kiezers zijn domme mensen.

De hypocrietelingen doen zelf aan beeldvorming.

Profeten worden nooit in eigen land (of tijd) geëerd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Profeten worden nooit in eigen land (of tijd) geëerd.
Vertel maar aan F de Winter in Vlaanderen die al 30 jaar geleden vertelde dat de massale immigratie van achterlijke en nutteloze moslims op een ramp zou uitdraaien wel hij had toen al 100 % gelijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: Profeten worden nooit in eigen land (of tijd) geëerd.
Vertel maar aan F de Winter in Vlaanderen die al 30 jaar geleden vertelde dat de massale immigratie van achterlijke en nutteloze moslims op een ramp zou uitdraaien wel hij had toen al 100 % gelijk.

Waarschijnlijk veel te vroeg opgestaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Waarschijnlijk veel te vroeg opgestaan.
Vroeger dan Wilders alleszins :D .
Maar kennelijk maakt het niet veel verschil: cordon sanitair tot 50 % van de stemmen, bij 51 % politieke moord.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger, maar deze honden bezitter merkt daar niets van.
Man neergeschoten om hond

DEN HELDER - Een 25-jarige man is dinsdagavond neergeschoten in Den Helder. Hij had met iemand ruzie gekregen over een hond.

De inwoner van Maarssen is in zijn borst geschoten op de Brakkeveldweg. Hij is buiten levensgevaar.

Het slachtoffer liet dinsdagavond samen met een 20-jarige vriend uit Den Helder zijn hond uit. Het dier ging op een gegeven moment stilstaan op straat, waardoor een tegemoetkomende auto moest remmen. De bestuurder werd daar boos om en schoot het slachtoffer in de borst.

De schutter is spoorloos. Volgens de politie gaat het om een man tussen de 20 en 30 jaar oud met een licht getinte huidskleur. Hij is ongeveer 1,80 meter lang, heeft een slank postuur en kort zwart haar. Hij droeg een grijze blouse met lange mouwen en een spijkerbroek. De man reed in een groene Mazda (oud model).


http://www.telegraaf.nl/binnenland/7220 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Pilgrim »

Volgens de politie gaat het om een man tussen de 20 en 30 jaar oud met een licht getinte huidskleur.
Tja, hier raken we zo langzamerhand aan gewend. Racisme? :cool:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef:

De man reed in een groene Mazda (oud model).
Daar zijn er lang niet zoveel van als van licht getinte 20/30 jarige.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Ariel »

Nederland is veiliger, maar daar merkt dit meisje niks van.
Brute aanranding in trein

DEN HAAG - De politie roept getuigen van een gewelddadige aanranding van een meisje in een trein tussen Den Haag Hollands Spoor en Leiden Centraal op zich te melden.

Het meisje werd 1 augustus door twee jongens aangesproken op station Den Haag Hollands Spoor. In de trein naar Leiden wordt ze door een van hen hardhandig het toilet in getrokken, waar ze wordt aangerand.

De politie is op zoek naar een lichtgetinte man met donkere kleding

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7327 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Schepsel »

lichtgetinte man
Vast een Vietnamees.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Nederland is veiliger'

Bericht door Mahalingam »

Wat ze in Duitsland een "Südländer" noemen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie