Sarrazin en het gen

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Sarrazin en het gen

Bericht door Manon »

Ineens vind ik twee recente interessante columns.

Eerst het meest intelligente: Koenraad Elst:

Sarrazin En Het Gen


From the desk of Koenraad Elst on Wed, 2010-09-08 08:34
Ergens in de slotjaren van vorige eeuw dacht de voorzitter van een Vlaams-conservatieve vormingsorganisatie, de Delta-Stichting, er luidop aan om Horst Mahler uit te nodigen als spreker op een volgend Delta-congres. Mahler, ooit advocaat van de extreemlinkse Rote Armee Fraktion, was geëvolueerd tot criticus van extreemlinks in zijn nieuwe gedaante, de multikulti staatsideologie. Kortom, net het soort ongebonden vrijdenker wiens observaties de Vlaming nodig eens moest vernemen. Echter, tegen dat het tijd werd om sprekers voor dat congres uit te nodigen, was Mahler alweer van de kandidatenlijst afgevoerd. Het bleek immers dat hij in rechtse richting was blijven doorevolueren en inmiddels een ongezouten neonazisme omhelsd had. Het thema waarop hij nu hamerde, was niet meer de vrijheid of een aanverwante waarde die door het multiculsysteem bedreigd wordt, maar wel das Reich. Als Duitsers daarover beginnen, gaan niet-Duitsers enig wantrouwen koesteren.

Om dezelfde reden was ik niet enthousiast toen ik de titel hoorde van het boek waarmee SPD-politicus en Bundesbank-bestuurder Thilo Sarrazin het nieuws haalde: Deutschland schafft sich ab. Waarom inzoomen op Duitsland wanneer de daarin behandelde migratie-, integratie- en demografische problematiek juist typisch Europees is? Landen die in WO2 tot het winnende, het verliezende of het neutrale kamp behoorden, worden er gelijkelijk mee geconfronteerd. Wanneer onze media dan nog berichtten dat hij tegelijk Joden en moslimmigranten affronteerde, leek het alsof we hier met een nostalgicus naar damals te maken hadden.

Vergelijkt men de beeldvorming naar het grote publiek echter met een nauwkeuriger feitenweergave, dan komt een gevoelig andere toedracht van de Sarrazin-rel naar voren. De multiculpropaganda probeert bij gebrek aan argumenten haar critici met het nazisme te vereenzelvigen, en daartoe is Jodenhaat een toch wel essentieel criterium. Dat wordt echter moeilijk bij uitgesproken jodenvrienden als wijlen Pim Fortuyn of Geert Wilders, en eigenlijk ook bij Sarrazin, maar men blijft proberen. In dit geval moet een flou artistique in de nieuwsformulering ervoor zorgen dat de lezer de indruk krijgt als zou Sarrazin Joden en immigranten over één kam scheren. Het tegendeel is waar.

Sarrazin behandelt uitvoerig de nefaste rol van de islam in de haperende integratie van immigranten, en daarover kan geen zinnig mens hem nog tegenspreken. Maar hij verwekt opschudding met zijn behandeling van de genetische dimensie van de bevolkingsevolutie. Als leek terzake drukt hij zich schromelijk onnauwkeurig uit door te zeggen dat ondermeer de Joden en de Basken zich door “een gen” onderscheiden. Maar hij baseert zich op populair-wetenschappelijke artikels uit gerespecteerde bron en sluit wel degelijk aan bij de huidige stand van de wetenschap wanneer hij de (zeer complexe, niet uniforme doch statistisch onmiskenbare) genetische component van bevolkingsgroepen erkent. Zo verwijst hij naar de recente ontdekking dat de diverse takken van het Joodse volk, spijts hoopvolle speculaties in tegengestelde zin vanuit pro-Palestijnse hoek, genetisch wel degelijk nauwer verwant zijn met elkaar dan met hun respectieve buurvolkeren.

Tegelijk zou uit grootschalige vergelijking van IQ-testresultaten blijken dat sommige etnische groepen gemiddeld significant intelligenter zijn dan andere. Asjkenazische Joden zouden bovenaan de intelligentieladder staan, gevolgd door Oost-Aziaten en niet-Joodse Europeanen. Toevallig spelen Joden vandaag een prominente rol in deze theorievorming, ondermeer Michael Levin (Why Race Matters, 1997) en Michael H. Hart, die in zijn boek Understanding Human History (2007) de totstandkoming en effecten van collectieve intelligentieverschillen schetst. Bijvoorbeeld, de politiek bevoorrechte uitleg voor de technologische achterstand van Afrika luidt dat deze uit omgevingsfactoren voortkomt, maar Hart wijst erop dat de Maya’s in dezelfde klimaatgordel leefden als de Afrikanen doch wél het schrift, hoogbouw, sterrenkunde en andere beschavingselementen ontwikkeld hebben. Hart verklaart dit door de millennia die de voorouders van de Maya’s in Noordoost-Azië doorgebracht hebben, waar het barre klimaat op vernuft (organisatie, vooruitzien) selecteert.

Bovenop dit overlevingsvoordeel hebben sommige volkeren aan hun goochemste leden nog een extra voortplantingsvoordeel gegeven. Het Chinese examensysteem verleende de schranderste deelnemers het alleenrecht op de ambtelijke loopbaan, met daaraan verbonden een hoog en vast inkomen, dus meerdere vrouwen en bescherming tegen hoge kindersterfte. Rijke Joden, die hun kleinkinderen diezelfde materiële zekerheid konden waarborgen, huwelijkten hun dochters uit aan jongemannen die in de economisch overigens nutteloze Talmoedstudie door geleerdheid en spitsvondigheid uitmuntten. Door dat soort selectie kan de gemiddelde intelligentie van een groep langzaam evolueren.

Sarrazin leidt daaruit af dat “Duitsland dommer wordt” door de invoer van mensen met erfelijk een gemiddeld lagere intelligentie. De Turken zouden gemiddeld al wat minder intelligent zijn, en bij Arabieren en Pakistani’s wordt het verschil met het Duitse gemiddelde echt aanzienlijk. Zelfs de bekering uit de scholingvijandige islam zou hun leerachterstand niet helemaal wegwerken.

Dat standpunt wetenschappelijk beoordelen ligt buiten mijn competentie. Politiek is het te karakteriseren als subversief, en als extra gevoelig wanneer een Duitser het formuleert. Voorspelbaar genoeg is Sarrazin bij zijn partij en bank buitengezet. Gelijk krijgen zou hij uiteraard nooit, maar zijn critici blijven zitten met de last om te bewijzen dat hij geen gelijk heeft.
http://www.brusselsjournal.com/node/4524" onclick="window.open(this.href);return false;

**********************************************************************

Hierbij aansluitend een column die ook ook vandag vond op http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/op ... 556447.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik laat het aan de lezer over om te bepalen wat deze (politiek correcte, DUS juiste) columniste in feite bedoelde:

Het gojse gen
Zaterdagen zijn vermoeiend als je als goj in de Joodse buurt woont. Binnen een redelijke straal zijn alle winkels dicht. Ook niet-Joden nemen dan gemakkelijkheidshalve hun sluitingsdag. Even wat halen is er niet bij. Het is de dag van de lange mars. De dichtstbijzijnde voedselbevoorrading speelt zich af op wat de volksmond ‘de vreemdelingenmarkt’ noemt. Daar heerst dan weer een drukte waar je nog suffe kop niet klaar voor is. Er wordt geroepen, mensen keuren, tasten en bieden. Er wordt opvallend minder geproefd dan anders, het is dan ook ramadan. Ik ben ook nog niet klaar voor olijven, dadels en schapenvlees. Ik keer met mijn ufobrood, fruit en geitenkaas weer naar de buurt waar het op zaterdag een ouderwetse zondag lijkt.

Sabbat, de dag dat de Joodse gemeenschap geen arbeid verricht, geen handel drijft en vooral geen knopjes en toestellen bedient. Zonder ooit gesolliciteerd te hebben, ben ik vaak een sabbatgoj. Dat staat voor: betrouwbare niet-Jood die op straat wordt aangesproken en quasi bevolen om hun lichtschakelaars, elektrische poorten of faxtoestellen te bedienen. Wie hier woont, kent het fenomeen. Het was wennen, vooral aan die duidelijke rol die je opgedrongen krijgt, de goj. Sindsdien begrijp ik het gewicht van die Joodse identiteit wel beter, als goj zijn al niet vrijblijvend is.

De aan religie gekoppelde identiteit is sterk naar het voorplan verschoven. Mensen putten er blijkbaar enorme kracht uit en een assertiviteit die aan agressie grenst. Bidden maakt je tenen langer. Het lijkt ook je empathische vermogen te begrenzen. Tja, als je kunt opgaan in god, waarom zou je je dan in een mens verplaatsen? Ik denk niet dat iemand van mijn Joodse buren kan begrijpen dat ik in shock was na het lezen van een artikel in hun blad Joods Actueel. Titel: ‘DNA-onderzoek toont verband tussen Joden’, dateert van juli 2010.

Twee pagina’s lang worden de resultaten van een uitgebreid genonderzoek onder Joodse mensen overal ter wereld, uit de doeken gedaan. Niet zonder trots valt de stelling dat alle Joden zich genetisch tot elkaar verhouden als neven. De toon is die van het prat gaan op raszuiverheid. Hoewel in de marge wel wordt gewezen op de medische gevolgen van deze homogene dna-structuur, en enkele onder Joden frequent voorkomende aandoeningen worden opgesomd. Met het oog op preventie wordt uitgebreide detectie van de ware Joodse genen, allemaal te herleiden tot twee oerstammen uit de regio Tigris en Eufraat, gerechtvaardigd. Ik besef ineens loodzwaar dat je niet kunt rondshoppen in de religiewinkel. Ik kan geen Jood worden, ik zal er nooit een volwaardige zijn. Ik kan me wel engageren op een Amerikaanse site http://www.convertingtojudaism.com" onclick="window.open(this.href);return false; van rabbi Jacques Cukierkorn, die als tegenwicht voor de islam en als fundraiser voor Israël in massale bekering gelooft. Ik moet weten dat ik drie keer geweigerd zal worden. Het proces van het Jood worden, heet Gioer, het is een ’inburgering’ en duurt jaren. Een van de tien beloftes die je als leerling-Jood moet maken is dat je zult opkomen voor het Joodse volk en het land Israël als het historische Joodse thuisland en de Joodse staat. Je moet Joodse organisaties steunen die opkomen voor Joden in Israël, Amerika of elders in de wereld. Het dogma aanvaarden dus.

Toch denk ik niet dat mijn buren, mijn beslissing zouden toejuichen. Wie steekt er dan het licht aan, als ze hun sabbatgoj kwijt zijn? Cukierkorn stuit dan ook op veel tegenstand bij Joden. Hier twee straten vandaan, bedenkt de Joods Actueel-redactie titels als: DNA onderzoek toont verband tussen Joden. Dat sluit de rangen wel.

Wacht es even, hebben ze dat niet gepikt van die Duitse topbankier, hoe heet hij ook alweer… Sarrazin. Zei hij niet ‘Joden hebben dezelfde genen’? Is dat niet het zinnetje waarom zijn ontslag werd geëist bij de Bundesbank? Of was dat omdat hij moslims beledigd had? En ben ik nu beledigd door Joods Actueel omdat ik word uitgesloten als Joods gendrager? Zo ingewikkeld.

Vooral omdat ik uit een cultuur kom waar mensen in spelshows op tv hun identiteit toelichten op basis van hun hobby’s. Ik ben Jos, ik hou van fietsen, tuinieren en ik wil hobbykok van Vlaanderen worden. Geen woord over Jood, moslim of rooms zijn. Als wij bidden is het in de hoop geen genen te delen met Vangheluwe & co.

Chris Van Camp
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door mercator »

Dat Joden nu een gen zouden delen is toch niks racistisch of schokkends, dat zeggen de Joden op onwetenschappelijke manier zelf toch ook met hun Uitverkoren Volk onzin ?

Ik las gisteren op het forum van de Volkskrant-waar ik na een dag gebannen werd maar dit terzijde-dat een anti-semiet wel een islamofoob MOET zijn :D . In welke mentale kronkels de linkserds zich wel moeten wringen is merkwaardig, gezien het enige rabiate anti-semitisme nog bij de moslims te vinden is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/0 ... ht-deel-1/
Joost Niemoller bespreekt het boek van Sarrazin:
Sarrazin-Wat schreef hij nu echt? Deel 1.
[...]En ja, hier en daar, na goed zoeken, vind je een regeltje over de genetische overdraagbaarheid van intelligentie. Zelf econoom zijnde, houdt Sarrazin het bij de weergave van een enkel feit uit deze voor hem vreemde discipline. Over theorieën over al dan niet superieure rassen (sowieso een weinig wetenschappelijk verantwoord begrip) gaat Sarrazin al helemaal niet in. Maar zijn boek werd in de publiciteit wel neergezet als een boek over de giftige mix van rassen, genen en intelligentie, en dat in combinatie met het immigrantenprobleem.
Spoiler! :
Sarrazin-Wat schreef hij nu echt? Deel 1.
Velen spraken erover. Weinigen lazen het. Het boek van Thilo Sarrazin: Deutschland schafft sich ab. Wie wir unser Land aufs Spiel setzen. Wat schreef hij nu echt? Een boekbespreking.

Deutschland schafft sich ab, van Thilo Sarrazin is vooral een erg Duits boek. Grondig. Tot op het bot. Duitse denkers gaan de problemen niet uit de weg met frivole mooischrijverij. Ze zoeken het niet in de muzikaliteit. Ze spitten. Zo ook Sarrazin.

Het is ook een buitengemeen belangrijk en somber makend boek. Heel concreet geeft Sarrazin aan dat Duitsland en de Duitsers van het wereldtoneel zullen verdwijnen om plaats te maken voor een diffuse multicul ‘cultuur’ van vooral uitkering trekkende Turken. Zo’n boek is natuurlijk van belang voor heel West-Europa. En Nederland.

Ach, zullen velen denken, weer zo’n ondergangsvisioen. Ze zullen de moeite niet nemen om Deutschland schaft sich ab te lezen. Jammer, want Sarrazin komt met zoveel nuchtere argumenten, dat je van goede huize moet komen, wil je hier iets tegenin kunnen brengen.

De ophef in de media over het boek kwam niet omdat het inhoudelijk zo’n verontrustend boek is. Toen had nog niemand het gelezen namelijk. Die onrust ging wel over iets waar het boek nauwelijks over ging.

En de gevolgen waren ernaar. Waarom moet iemand die zo’n grondig en betrokken boek schrijft, ontslagen worden bij de Bundesbank? Waarom staat zijn lidmaatschap bij de SPD op het spel? Dat zegt alleen maar iets over de overspannenheid van onze Westerse samenleving dezer dagen.

Nou goed. Het boek zelf.

In Deutschland schaft sich ab maakt Sarrazin met bestaand cijfermateriaal een analyse van de toestand van Duitsland, en de nabije toekomst, als gevolg van de vergrijzing, de immigratie, en de negatieve uitwerking van de verzorgingsstaat. Hoofdstuk na hoofdstuk gaat het boek in op het armoedeprobleem, over de mogelijkheden om de toestand van de mensen te verbeteren, over de kwalijke kanten van het gelijkheidsdenken, over de negatieve rol van de islam op de welvaart. Over de relevante kwesties van deze tijd kortom, en dat met een uitvoerigheid en een onderbouwing die je hierover zelden treft.

En ja, hier en daar, na goed zoeken, vind je een regeltje over de genetische overdraagbaarheid van intelligentie. Zelf econoom zijnde, houdt Sarrazin het bij de weergave van een enkel feit uit deze voor hem vreemde discipline. Over theorieën over al dan niet superieure rassen (sowieso een weinig wetenschappelijk verantwoord begrip) gaat Sarrazin al helemaal niet in. Maar zijn boek werd in de publiciteit wel neergezet als een boek over de giftige mix van rassen, genen en intelligentie, en dat in combinatie met het immigrantenprobleem.

In Nederland weten we door de fragmentarische berichtgeving kennelijk al helemaal niet waar Deutschland schafft sich ab over gaat. Het is, voor zover ik kan zien, nog nergens besproken, en werd deze week in Buitenhof omschreven als ‘dat boek over iets met een joods gen.’ Allemaal omdat Sarrazin in een interview had gezegd dat Joden een genetische overeenkomst zouden hebben. Dat mocht niet gezegd worden in Duitsland. Waarom eigenlijk niet? Tja.

Dat je op gevoelig terrein komt wanneer je het gaat hebben over Joden, genen en intelligentie, dat voelt iedereen wel op zijn klompen aan. In een van die schaarse stukjes in zijn boek waarin Sarrazin het heeft over genen, Joden en intelligentie, wordt dat trouwens wel erg ironisch uitgewerkt. Sarrazin beschrijft een Duits universitair onderzoek naar de relatief hoge intelligentie van Joden in de jaren dertig, dat werd stopgezet door de nazi’s, omdat het ‘Herrenvolk’, aldus Sarrazin, niet enthousiast was over de uitkomsten. Dat nu juist Sarrazin antisemitisme in de schoenen geworpen wordt omdat hij zou zeggen dat Joden een bepaald gen delen, en ook dat ze meer dan gemiddeld intelligent zouden zijn, dat is nu toch wel zeer bizar.

Sarrazin zelf geeft overigens in zijn boek een verklaring voor de overdreven gevoeligheid die er hangt rondom intelligentie en erfelijkheid; het is de dwang van het gelijkheidsdenken; mensen zijn niet gelijk, maar dat mag niet gezegd worden in onze maatschappij. Ook intelligentie is, aldus Sarrazin, die zich uiteraard ook hier weer zorgvuldig baseert op bestaand onderzoek, voor meer dan vijftig procent erfelijk. Daarnaast is opvoeding en omgeving een factor.

Wat hij er vervolgens over schrijft, is zo klaar als een klontje: Als de lager opgeleiden met de lagere intelligentie zich sneller voortplanten, wat in Duitsland gebeurt, dan zakt het gemiddelde intelligentiepeil van een land. Sarrazin haalt daarbij twee goed vergelijkbare groepen aan; Duitsers uit West-Duitsland en die uit de DDR. In de DDR waren de sociale omstandigheden dermate (o.a. gratis kinderopvang) dat hoger opgeleide vrouwen daar sneller en dus meer kinderen kregen, en het gevolg was uiteindelijk dat de gemiddelde intelligentie in de DDR hoger lag als in West-Duitsland.

Ach, iedereen kan op zijn klompen wel aanvoelen dat zoiets klopt. Dat intelligentie erfelijk overdraagbaar is, blijkt alleen al, zo geeft Sarrazin aan, uit het onderzoek onder dieren. Dat er nu, met het ontstaan van een verzorgingsstaat, iets scheef is gegroeid in de darwinistische gang van zaken, namelijk; de zwakken, lees in dit geval; geestelijk zwakkeren, planten zich sneller voort en krijgen door de verbetering van de gezondheidszorg, ook meer kans die kinderen in leven te houden, dat spreekt vanzelf. Maar het is ook een waarheid waarmee het moeilijk politiek-correct leven is.

Om er toch nog maar even over door te gaan: Waar groeit de bevolking vooral gigantisch? In de Afrikaanse en West-Aziatische emigratiegebieden. En waar slinkt die vooral? In het hoger ontwikkelde Westen.

De wereld van de slimme, welvaartbouwende mensen, zal dus veranderen in een wereld van dommere mensen, die wel veel geweld voortbrengen, en die de islam onderhouden, maar verder weinig positiefs.

Dat zijn feiten waarover we liever niet teveel nadenken, maar Sarrazin tracht de nekken van de struisvogels krachtig uit het zand te trekken.

Maar nu hebben we het weer over de genen en de intelligentie. Zoals gezegd: Die kwestie doet er in het boek van Sarrazin nauwelijks toe. Over wat er wel toe doet in dit boek, daarover meer in deel 2 van deze boekbespreking.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Schepsel »

Om het nog leuker te maken: Domme mensen krijgen meer kinderen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Ondertussen blijft het boek in de top-10 staan. Heden zijn er 650.000 stuks verkocht.
En Sarrazin spreekt verder.
In München waren burgers uit de wijde omgeving gekomen. Die moesten zich drie keer laten doorzoeken. Veel veiligheid dus. En op het podium zaten ook tegenstanders want anders is het zo saai. Die kregen de handjes niet op elkaar . Integendeel.
Eem socioloog die een betoog hield met veel bijzinnen en mitsen en maren in verhullend pakpapier-Duits kreeg als reactie na" dat het boek zo geschreven is alsof aan een kleinburger een onduidelijke wereld wordt verklaard.": "BOEHHHH" en "Zwam niet, kerel."
En een "wij leven hier in München vredig met elkaar! " geeft een storm van verontwaardiging en ontkenning.
Sarrazin wordt gevraagd waarom hij geen positieve dingen vermeld. Zijn antwoord: "Ik ben hier om te vertellen waar het niet goed gaat. Het is de taak van de Integrationsbeauftragte om de goede dingen te melden."
http://www.abendzeitung.de/muenchen/216324
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Er waren buiten twee mannen die voor wat opschudding zorgden omdat ze zich als neonazi's gedroegen.
Afbeelding

Maar het was nep. Beide werken als journalist voor de Bayrischer Rundfunk, programma “Südwild”.
De politie pakte ze op omdat ze een niet-toegestane demonstratie hielden. Toen pas bleek hoe het zat: geen echte neo-nazi's. Van belastinggeld (kijkgeld) betaalde provocateurs.
http://www.tz-online.de/aktuelles/muenc ... 40945.html
Eklat um BR-Team bei Sarrazin-Lesung
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Schepsel »

De mensen zien er rustig uit.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door silkyboxershortXL »

Mahalingam schreef:Ondertussen blijft het boek in de top-10 staan. Heden zijn er 650.000 stuks verkocht.
En Sarrazin spreekt verder.
1,1 miljoen inmiddels. Best verkopend boek m.u.v. romans sinds de WO2.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Ja en de voorspelling is dat met Kerstmis het er 2 miljoen zullen zijn.

Op de TV is er iedere avond wel een discussie die te maken heeft met de drie I's.
Ze hebben er ook 'uitzendinggemist'. Daar vindt je deze discussie waar blijkt dat de geprekspartners niet 4 multikullers tegen 1 anti zijn zoals altijd, maar de zaak verschuift tot er nog maar 2 pro-multikullers zijn en de rest van verschillende pluimage (4) is tegen. Ongehoord!
http://mediathek.daserste.de/daserste/s ... oto=&show=
Deelnemers zijn Christian Ströbele, Alice Schwarzer, Heinz Buschkowsky, Joachim Herrmann, Güner Yasemin Balci .
Dat verhaaltje over 'de religie van de vrede' heeft aan zeggingskracht ingeboet; de vraag werd gesteld wat te doen met een beweging die intolerant is en een gevaar voor de godsdienstvrijheid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Carel Brendel heeft de uitzending ook gezien en raad het bekijken aan:
http://www.hetverraadvanlinks.nl/DuitseDiscussie.htm
Nederlandse tv-makers kunnen leren van Duitse islamdiscussie
Waar zie je zoiets in Nederland? Een feministe die niet opkomt voor het aantal vrouwelijke ministers aan de bovenkant maar voor onderdrukte meisjes aan de onderkant. Een socialist die onomwonden stelling neemt tegen de politieke islam. Een geëmancipeerde dochter van Turkse immigranten die een wereldvreemde Groene babyboomer op zijn nummer zet. En dat allemaal in één uitzending. Wat wil een mens nog meer?
Soms sloeg het als een tang op een varken maar Hans-Christian Ströbele bleef papegaaien "Het heeft niets met de Islam van doen". Je zou bijna gaan denken dat islam niet bestaat. Hij zette zich te kijk als een wereldvreemde volkstuinierder.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

En Sarrazin gaat door met lezingen houden. De anti's worden een beetje moedeloos. Proberen de zaak te verstieren door in het publiek te zitten en roering te maken, blijkt contraproductief te werken. Ze krijgen het publiek niet mee met hun diatribe. Plus slechte PR. Dus staan ze een beetje zielig buiten in de drup pamfletjes uit te delen om de mensen te vertellen dat ze beter huiswaarts kunnen gaan want anders zijn ze fascisten. Waarop de politie ze prompt naar de overkant van de straat dirigeert. Hier zo'n typisch verslag:
Thilo Sarrazin stößt auf freundlich gesinntes Publikum
http://www.recklinghaeuser-zeitung.de/n ... 999,324543
Op vragen hoe het staat met zijn uitzetting uit de SPD gaf Sarrazin als antwoord: 'dat mogelijk Sigmar Gabriel (bovenbaas SPD, heeft moeilijkheden) eerder de partij zal verlaten dan hij.
Sarrazin gegen Gabriel: Eher geht er als ich
http://www.augsburger-allgemeine.de/Hom ... ,4290.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels in het boek aan de twaalfde druk toe. En de lezingen gaan door. Zo ook in Dortmund.
Daar hadden zich 5 leden van de Linke (SED versie2) verzameld voor protest. Eentje hield een redevoering en in volkomen DDR-stijl werd er door de 4 anderen dan geapplaudiseerd op de juiste momenten. Veel mede-applaus van voorbijgangers kregen ze niet.
Het spandoek was: “Dummheit ist vererbbar – kein Sex mit Sarrazin“.

Afbeelding

Er is video voor lezers die goed Duits kunnen verstaan.
http://www.youtube.com/watch?v=7q__oLCM ... r_embedded
En zoals altijd bij dit soort demonstraties: slechts hun eigen filmploeg is welkom. Anderen moeten oprotten. Die zijn van de tegenpartij.
http://www.pi-news.net/2010/11/linken-d ... ore-164513
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Sarrazin was in Sindelfingen. dat is ergens in het Schwäbische.
500 toehoorders die zeer vriendelijk waren (geen agent-provocateurs aanwezig) en 200 antifa's die later versterkt werden met allahtone aanloop en die er zwaar de pest in hadden. Slecht relweer maar ze moeten wel.

Afbeelding

Hier hun actie-auto met Ché alsof die hier iets te zoeken heeft (net zoals Marx, Lenin, Stalin, Pol Pol, Mao..). Er werd gefolderd. Onder andere met handleidingen over wat te doen als je in de klauwen valt van de lakeien van het kapitalisme (=politie). Een samenkomst van diverse linkse sektes. Geen gekozen politicus te zien bij ze om ze een hart onder de riem te steken voor de strijd tegen rechts.
Er werd veel lawaai gemaakt en gefloten.
Na afloop van de lezing (het was inmiddels donker) waren ze zo opgejut dat er met vuurwerk gegooid werd. Zo lang op de loer gelegen en nu komt de prooi te voorschijn. De politie stak er een stokje voor, desnoods met de gummiknuppel. Ze bleven plakken ook toen alle bezoekrs weg waren. Er werden Turkse redevoeringen gehouden met veel Allah Hakbar geroep waar de linksen ook aan mee deden, alleen wisten ze niet waar het over ging. "Maar dat zal wel goed zijn", zo hebben ze gedacht want het klonk strijdlustig.

Er is iets opmerkelijks.
Sarrazin zei:
„Wir sind kurz vor dem Punkt, wo die Sache auf demokratischem Wege nicht mehr zu regeln ist.“


http://www.pi-news.net/2010/12/sarrazin ... ore-166679
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

De Mainzer Fastnachtsgruppe “Ranzengarde” heeft het aangedurft om Sarrazin uit te nodigen voor de Laudatio van Lars Reichow.
Dit is een feest met veel hoempapa en mannen in rare operette kostuums. Volkse Lol en Leut. Zo dus:

Afbeelding

Dit is de waslijst van groepen die dit niet leuk vinden en het willen verbieden. De 'usual suspects' zou je kunnen zeggen:
  • FICKO – Magazin für gute Sachen. Und gegen schlechte.
    DGB-Jugend Rheinland-Pfalz
    Initiativausschuss für Migrationspolitik in Rheinland-Pfalz
    Verein für Freiheit und Solidarität e.V. Mainz
    Arbeitsgemeinschaft der Beiräte für Migration und Integration Rheinland-Pfalz (AGARP)
    Beirat für Migration und Integration Mainz
    Bündnis 90/Die Grünen Kreisverband Mainz
    Feministische Einzelkämpferinnen Gruppe (FEG) Mainz
    Grüne Jugend Mainz
    Interkultu­reller Rat in Deutschland e.V.
    Medinetz Mainz
    Verein Armut und Gesundheit e.V.
    Mädchenhaus Mainz
    Alevitisches Kulturzentrum e. V. Mainz
    Die Linke Stadtverband Mainz und Landesverband Rheinland-Pfalz
    Isma e. V. – Fraueninitiative für Integration und Austausch
    Pax christi Bistumsstelle Mainz
    Iaf – Verband Binationaler Familien und Partnerschaften
    Linkswärts e. V.
    linksjugend ['solid] mainz
    linksjugend ['solid] wiesbaden
    Leininger Initiative gegen Ausländerfeindlichkeit
    Attac Mainz
    ASJ Mainz
En de organisatie houdt voet bij stuk:
Wir sind eine Fastnachtsorganisation, die für die Narren- und Redefreiheit eintritt. Wir lassen uns nicht vorschreiben, wer bei uns auftreten darf und wer nicht.“
http://www.pi-news.net/2010/12/gruene-s ... ore-169759
De oproep tot anti-activiteiten is ook in het Turks verspreid.
http://www.ficko-magazin.de/2010/12/freiheit/cagri/
Duitse versie hier:
http://www.ficko-magazin.de/2010/12/fre ... illkommen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Ariel »

Radicale partijen komen op als gevestigde politiek faalt'
woensdag 29 december 2010

Volgens de in Duitsland omstreden SPD-prominent Thilo Sarrazin worden radicale partijen populair, omdat gevestigde partijen de problemen niet oplossen. Islamcriticus Sarrazin doelt daarmee op de opkomst van de PVV, de partij van Geert Wilders, met wie hij zich verder niet lijkt te willen identificeren.

'De opkomst van de Nazi's in de jaren dertig kwam doordat de bestaande partijen de problemen niet wisten op te lossen,' zei Sarrazin in een interview met tv-programma Nieuwsuur.

Opkomst Wilders
Volgens hem heeft de groeiende populariteit van Geert Wilders dezelfde oorzaak. Hij doelt op de problemen die de multiculturele samenleving, waarin de islam een prominente rol krijgt, oplevert.

'Ik geloof dat de gemiddelde kiezer van een partij als het CDA nu hetzelfde denkt als Wilders,' aldus de Duitser.

Sympathisant?
In het interview met Nieuwsuur wilde Sarrazin niet zo ver gaan te zeggen dat hij sympathiseert met Wilders. Op de vraag of hij de opvattingen van de PVV-leider deelt, die zegt dat de islam een spook is, zegt hij: 'Ik heb gezegd wat ik heb gezegd.'

Wel antwoordt hij nog op de vraag of hij de PVV als een positief verschijnsel ziet: 'Het was beter geweest als de oorzaken van de opkomst van partijen als de PVV eerder waren aangepakt door de gevestigde partijen.'

Omstreden citaten
Sarrazin is in Duitsland omstreden vanwege citaten in zijn boek als 'Duitsers worden mogelijk vreemden in eigen land' en 'de enige economische functie van de Turken in Berlijn is het verkopen van groente en fruit'. Uitspraken die hij overigens in 2009 ook al deed.

Toen Wilders in november in Berlijn een speech hield, was het prominente lid van de socialistische SPD ook uitgenodigd, maar daar ging hij niet op in.

Merkel
Sarrazin kwam in de herfst van 2010 uitgebreid in het nieuws omdat de Deutsche Bundesbank, waar hij bestuurder was, hem kwijt wilde spelen vanwege zijn boek. Uiteindelijk stapte hij, onder zware druk, op.

Opvallend was dat bondskanselier Angela Merkel (CDU) enige tijd later harde taal uitte wat betreft de multiculturele samenleving: die is volgens haar 'volledig mislukt'.

Door Robin van der Kloor

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... -faalt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Bij Thilo Sarrazin staat thuis de thermostaat laag. Zo'n 16 graden. Hij loopt in een dikke wollen trui en op warme pantoffels. Een voorbeeld van milieu sparen.
Bezoekende journalisten moesten schoenen uit doen en kregen pantoffels. Dat vonden ze denigrerend (maar was wel warm aan de voeten).
Inhoudelijk wordt er over zijn boek niet gesproken. Wel wordt er doorgezaagd over genen. Zie zelf maar:
http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... liban.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Opmerkelijk zijn de overeenkomsten tussen de demonisering van Sarrazin en die van Wilders (of Fortuin)
Neem de 'Tagesthemen' van de ARD (Staats-TV) die zich net zo gedraagt als P&W.
Dreigbrieven, plakjes ham in de post, varkenskoppen die achter gelaten worden, brandende moskeeën enz. het komt allemaal door Sarrazin.
Hier kan je het lezen en zien (Duits)
http://www.pi-news.net/2011/01/tagesthe ... ore-172552
Tagesthemen hetzen gegen Thilo Sarrazin

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

En dit komt ook door Sarrazin: woordbederf.

Mürvet Öztürk (Grüne, Hessen, Landtag) lijkt mij toch minder milieu-groen en meer profeet-groen te zijn.
Zij stelt: De losgebarsten discussie zou beter verlopen als we het woord 'integratie' weg schrappen omdat het in politiek vaarwater is gekomen.
(Laten we het woord 'regen' afschaffen, dan is het morgen tenminste droog buiten.)
Ook het woord 'migrationshintergrund' moet verdwijnen want dat is ook discriminerend en racistisch.
De NewSpeak woorden ter vervanging:
Als Ersatz für den Ausdruck „Integration“ schlug Öztürk die Verwendung der Begriffe Vielfalt, gesellschaftliche Teilhabe, Pluralität oder Demokratie vor.

http://www.jungefreiheit.de/Single-News ... cde.0.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Sarrazin, het gen, en foute journalisten

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:Bezoekende journalisten moesten schoenen uit doen en kregen pantoffels. Dat vonden ze denigrerend
Zeker nog nooit bij de islam op visite geweest [...]. Trouwens, als ik bij Marokkanen op visite kom trek ik al automatisch mijn schoenen uit. Soms hoeft dat niet. Maar ook bij ander mensen. Een kwestie van begrip en aanpassingsvermogen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »



Jazeker, een uur lang Sarrazin ondervraagd door de BBC radio in het Engels !
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Een korte samenvatting van de punten uit de rede:

Thilo Sarrazin: Nine Conclusions Regarding Muslim Immigration
  • 1. No immigration policy, in whatever shape or form, is able to solve the key problem of our demographic development.
    2. Whoever believes that problems of integration can be solved through more education alone will compel us live a lie.
    3. All immigrants are not alike. So far immigrants from Eastern Europe, India, China, and Vietnam pose no integrational problems at all in their second generation.
    4. All the important economic and cultural problems of integration in Europe are concentrated around immigrants from Muslim countries. The successful integration of Muslim immigrants already living among us has to be given absolute priority over further immigration from Muslim countries.
    5. Muslim immigrants have a troubling tendency to form parallel societies and are almost entirely unable to intermarry with their new countrymen.
    6. It is the Islamic culture which is responsible for these problems, not the ethnic background. This culture is only marginally compatible with secular Western society.
    7. The problems in economic and cultural integration of immigrants from Islamic countries mean that they have an unquestionably negative impact on the host society.
    8. The European welfare-state model is not free of blame. Even without any employment, basic social security benefits far exceed the income Muslim immigrants could obtain in their home country.
    9. Immigrants who reject our culture, have no education, and are mostly attracted by the social benefits, and the prospect of bringing in large numbers of family relatives will cost our society dearly.
Meer uitgebreid kan je het hier vinden:
http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/ ... .html#more
Are You a Sarrazinista?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Sarrazin heeft een vrouw: Ursula Sarrazin die werkt als Grundschullehrerin, wordt ingaand volgend schooljaar op non-actief gezet. Men zegt 'wegens autoritair les geven'.
Waarschijnlijk is ze een van de weinig overgebleven leraren van de oude garde die nog in staat is om orde in de klas te houden. Iets wat die jongere generatie anti-autoritaire leraren niet kunnen.
http://www.pi-news.net/2011/01/tv-tipp- ... schberger/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Sarrazin spreekt en discussieert op de London School of Economics.
Het zijn de bekende groepen die hier tegen zijn.
Anti-facist campaigners vowed to demonstrate outside the LSE during Thilo Sarrazin's appearance in a debate on multiculturalism.
[...]
Sabby Dhalu, the joint secretary of Unite Against Fascism, called for Mr Sarrazin to be banned from the UK. "There is grotesque double standards in the implementation of bans on people entering Britain. There is no doubt that a known Muslim spouting similar views would be denied entry," she said.
"LSE's German society's invitation to Thilo Sarrazin to address their 'Future of Germany' meeting is misguided and ill-judged. The title and invitation imply that Sarrazin is the future. I wonder how many Jewish and Muslim German people agree with him? Such vile, racist, anti-Semitic and Islamophobic views have no place in Britain, Germany or any other country."
En ze hebben daar ook een soort Ander Joods Geluid:
Jewish groups in London warned yesterday that allowing Mr Sarrazin a platform in Britain would be "provocative and almost certain to stir further hatred and offence".
http://www.independent.co.uk/news/busin ... 13871.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sarrazin en het gen

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit is de ietwat mannengekke Landesbischöfin Ilse Junkermann die met een heksenstreek er voor heeft gezorgd dat een samenkomst georganiseerd door dominee's niet door ging omdat Sarrazin er bij zou zijn.
Dit bijeenkomen was eentje uit een reeks. De laatste is met Prof. Michael Wolffsohn schrijver van het boek „Keine Angst vor Deutschland!“.
Die komt nu met een Godwin van jewelste aanzetten:
http://www.kath.net/detail.php?id=30342
Jüdischer Historiker sagt seine Rede wegen Sarrazin-Eklat ab
„Früher hörten meine Eltern und Großeltern ‚Juden raus!’ Dann mussten sie raus, um ihr Leben zu retten. Jetzt rufen sogenannte Demokraten, offenbar auch von kirchlicher Seite: ‚Sarrazin raus!’“ Zu Demokratie, Rechtsstaat sowie Meinungs- und Medienfreiheit gehöre, dass auch der jeweils „andere Teil“ zu Wort komme und gehört werde. „Muss ausgerechnet ich als Jude jene ‚kirchliche Seite’ an den Geist der Bergpredigt erinnern ‚Liebe deinen Feind!’?“ fragt Wolffsohn,
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Sarrazin en alle commotie om de waarheid

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:Afbeelding

Dit is de ietwat mannengekke Landesbischöfin Ilse Junkermann die met een heksenstreek er voor heeft gezorgd dat een samenkomst georganiseerd door dominee's niet door ging omdat Sarrazin er bij zou zijn.
Dit bijeenkomen was eentje uit een reeks. De laatste is met Prof. Michael Wolffsohn schrijver van het boek „Keine Angst vor Deutschland!“.
Prof. Wolffsohn, als andere gastspreker en zeer vooraanstaande joodse geleerde in Duitsland, heeft dus ook afgezegd. En dat is maar goed ook. Er moet vooral veel afgezegd worden. Religie bijvoorbeeld. Nou ja, Sarrazin heeft niet afgezegd, maar werd afgezegd. Hoe dan ook wordt er nu links en rechts afgezegd vanuit linkse hoek en dat was toch oorspronkelijk niet de bedoeling? Maar tsja . . . zo gaat dat in het evangelische kabouterland waar angst voor reuzen nog in ere wordt gehouden.

Trouwens, het is volgens mij niet het exclusieve alleenrecht van bi-seksueel manwijf Ilse Junkermann die ervoor gezorgd heeft dat die samenkomst niet doorging, het was een conglomeraat van achterbakse Duitse evangelische dominees die het liefst achter de schermen werken. Waarschijnlijk onder aanvoering van die heks Junkermann. Want dat zou best eens kunnen.

Als Jezus ooit het lef gehad zou hebben in deze tijd zoiets te flikken, ik zou geen spaan van hem heel laten. Want dat mannetje Jezus heeft heel wat missers in zijn leven begaan. Hij heeft voor zover we kunnen nagaan nooit iemand de hersenen ingeslagen, dat niet, maar een agressief karakter kan hem helaas niet ontzegd worden. Ik bedoel maar. Wie zonder steen is begaat nooit een zonde - herstel - wie zonder zonde is, hij werpe de eerste steen. Alsof godverdomme Jezus het alleenrecht zou hebben om mensen met stenen te bekogelen. Nou ja, zo rotzooien we maar wat aan in het bekrompen wereldje van religie waarbinnen het nu mogelijk blijkt te zijn dat allerlei ketters hun wil en macht aan anderen opleggen. Vroeger was zoiets voorbehouden aan Luther, Calvijn, Zwingly en nog een paar van die hervormers in de leer die ooit geschiedenis zouden schrijven.

Zou deze troelala en manwijf Junkermann, die volgens Mahalingam de kwade genius is achter al deze achterbaksheid, misschien ook geschiedenis willen schrijven? Je weet maar nooit. Vaak is het ego van de mens dat hem parten speelt en hindert bescheiden te blijven. :drool:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie