Nederland.... kennisland ???

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Ozes schreef:Je loopt gewoon te copy & pasten spambot! Notabene in een thread als deze, walgelijk.
.

:razz: Hij is weer weg Ozes. Vandaag had de spammer het enorm druk . Ik heb vandaag 5 keer zijn posten verwijderd. Ik vermoed dat hij de pest in heeft omdat ik snel zijn spam delete
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ozes »

:rongue:
Zijn levenswerk met 1 knop weg, ik zou ook pissed off zijn xD
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

Dan was hij echt hard bezig, wat ik heb hem ook lopen te verwijderen met z'n posten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ik schreef in mei van dit jaar:
Mahalingam schreef:Mijn eerste reactie toen ik dit las was: vast en zeker een Fokker vliegtuig.
Vliegtuig zakt door landingsgestel
Rotterdam - Een vliegtuig van de Ierse luchtvaartmaatschappij Cityjet is dinsdagavond zomaar door zijn landingsgestel gezakt op Rotterdam The Hague Airport. Op dat moment stond het toestel stil.
De Fokker 50 kwam met een klap op zijn buik terecht, meldt RTV Rijnmond. Er was alleen één medewerker van de technische dienst aan boord.
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/97592 ... tml?p=22,1
Van ouds her staan die Fokker vliegtuigen er om bekend dat ze snel door de pootjes zakken.
Tenminste bij veelvliegers. Toen ik jaren geleden met/in een Fokker in Zürich dat meemaakte zeiden doorgewinterde passagiers: 'ach, Fokker, dat komt meer voor.".
Fokker heeft nooit de kennis kunnen vergaren om stevige pootjes te maken.
En heden lees ik in de krant:
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... ding.dhtml
Defect landingsgestel dwingt vliegtuig tot noodlanding
En mijn eerste reactie toen ik dit las was: vast en zeker een Fokker vliegtuig.
En jawel hoor:
De passagiers aan boord van de Fokker 100 moesten een hele tijd op de noodlanding wachten. De piloot bleef namelijk nog twee uur in de lucht boven de Atlantische Oceaan, om brandstof te verbruiken en zo een mogelijke explosie te voorkomen.[...]
De noodlanding van vlucht TAP 662 op de luchthaven Portela werd rond middernacht ingezet. Het manoeuvre verliep zonder incidenten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Amerikaanse toestanden in ons land!! Moeten we dat wel willen met zijn allen?
Gaan wij dezelfde weg op als de USA?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door mercator »

Doet mij denken aan een scholenkwis voor Hollandse scholiertjes die ik s zag. Vraag: hoe heet de kracht die voorwerpen op de aarde doet vallen? Antwoord: magnetisme! De jury moest even beraadslagen of het antwoord kon goedgekeurd worden. Nu zonder racisme: maar als Vlaming die vaak in Nederland komt moet ik vaststellen dat het kennisniveau van de - 40 jarigen stuitend laag is. Het is spijtig, maar het is niet anders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Sorry, ik kan er ook niks aan doen maar vandaag zit er weer Fokker in de dag. (zie ook mijn bericht boven van 3 okt.) Alle kranten berichten dat een Fokker -70 landde op Schiphol met alle nood- red- en hulpdiensten als welkomst committee.
En mijn idee was: Ze vreesden een buiklanding? En ja hoor, er was iets met de wieltjes of de pootjes.
Even leken er zondagavond problemen te zijn met een vliegtuig boven Schiphol. Een piloot van een KLM-toestel met daarin 36 passagiers dacht dat hij problemen had met een van de wielen en deed een noodoproep.
Uit voorzorg werden alle nooddiensten opgetrommeld. Het toestel, een Fokker-70, landde echter gewoon veilig en het lijkt ook niet defect te zijn geweest.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/66135/Loos+a ... ij+landing
Dat is gelukkig goed op de pootjes terecht gekomen!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door mercator »

Dat was anders bij dat Turkse vliegtuig op Schiphol. Tijdens het landen waaide de hoofddoek van die piloten voor hun ogen en ze knalden in de modder.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Je doet studie journalistiek aan de Universiteit van Utrecht. Een soort beroepsopleiding dus.
En om niet al te provinciaal te worden gaan ze in groepjes naar het buitenland. Daar steken ze wat van op. Zoals in Quatar: dat Islam Vrede is of zo iets.
Dutch students discover Islamic culture
A group of Journalism Faculty students from Utrecht university in Netherlands visited Qatar Islamic cultural centre (FANAR) which functions under D’awa and religious teaching at the Endowment and Islamic Affairs Ministry. The visit had a great influence on the visitors especially since they did not know much about Islam and Islamic culture.
http://www.gulf-times.com/site/topics/a ... rent_id=16
Maar waarom Quatar? Oliedollars?
Khalil Aitblal co-ordinator of students activities at Utrecht university, said that this programme allows students to learn more about others in the Middle East.
[...]
Aitbilal said they very impressed by what they learned from FANAR. They have also became curious about Islam and are trying to understand more. Now, they even talk more positively about Islam.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De Universiteit van Havanna aan de Waal is in het nieuws want de fraude door studenten neemt toe.
Nijmeegse student fraudeert steeds vaker
Onder Nijmeegse studenten neemt het frauderen toe. Ze spieken vaker bij tentamens of kopiëren delen van een scriptie of essay van internet. Dat signaleren de voorzitters van examencommissies aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. [...]
Vooral grote opleidingen, zoals rechten en bedrijfskunde, kampen met studenten die frauderen.
En wiens schuld is het? Dat kan je op je vingers natellen als je enigszins geschoold bent in de marxistische dialectiek.
De toename van fraude onder studenten wijten de examinatoren aan de zwaardere studielast en de financiële druk op studenten.
Ze vrezen dat de trend om te frauderen zal doorzetten nu studenten een boete zien opdoemen als ze niet op tijd afstuderen en moeten stoppen met hun opleiding als ze niet op tijd genoeg studiepunten in de wacht slepen.
En wat zegt het hoofd psychologisering ervan?
Volgens de geciteerde onderwijsdirecteur van de faculteit psychologie heeft het frauduleuze gedrag vermoedelijk te maken met de omgeving waarin de studenten zijn opgegroeid:...
Ik dacht even iets te lezen dat niet politiek correct was, maar gelukkig gaat de tekst verder met:
...het kopiëren van teksten is aan de orde van de dag en sommige websites nemen nieuwsberichten van elkaar over. Studenten moeten leren dat zoiets niet hoort in een academische omgeving.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4884/Bez ... aker.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Al eerder kwam Windesheim in het nieuws vanwege grootschalige examenfraude. Maar aan fraudebestrijding hebben ze daar een broertje dood (omdat er anders te weinig afstuderen?)
Steen des aanstoots is een foutje van de ICT (een muisklikje te weinig gedaan of zo).
Weer fraude Windesheim
Studententen van de Zwolse hogeschool Windesheim hebben de afgelopen tijd volop kans gekregen om op internet aan de tentamenvragen te komen die ze volgende week moeten maken. De zogenaamde Toetsbank stond door een ICT-fout open. Die is inmiddels na een intern onderzoek dichtgezet, aldus een woordvoerster van de school.
Voordat ze een deksel op de put deden werd er eerst een commissie ingesteld om te onderzoeken of het kalf echt wel verdronken was.
Tentamens voor onder meer de studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening zouden circuleren onder studenten. Het gaat hierbij om de vakken Ontwikkelingspsychopathologie, Ethiek en Rekenen.
De tentamens voor de studenten kunnen desondanks gewoon doorgaan. Docenten zijn hard aan het werk gezet en de toetsen die circuleren zijn opnieuw gemaakt, meldt de woordvoerster van Windesheim. De school betreurt het lek, maar is blij dat er nu tijdig actie ondernomen kon worden.
Niet alle toetsen zouden door het ICT-lek naar buiten zijn gekomen. Een student meldt dat de toets Ethiek gewoon in de printer lag. Slordig van de leraar dus.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... windesheim
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Het kan van de week niet op. Weer Windesheim in het nieuws.
Studenten van de Hogeschool Windesheim in Zwolle moeten een tentamen overdoen, omdat door een fout de antwoorden aan het tentamenformulier vastgeniet zaten. Het gaat om het tentamen Engels, onderdeel van de opleiding Commerciële Economie.
En die slimme studenten hebben het nietje los gemaakt, de antwoorden overgeschreven en het tentamen ingeleverd. Dat iedereen 2 gaatjes had, viel niet op. Hoe het wel opviel?
Volgens de woordvoerder worden tentamens steekproefsgewijs gecontroleerd en zijn de antwoorden bij de steekproef niet ontdekt.
Zo dus niet. Ik denk pas bij beoordeling. Iedereen 100% goed. Dan voel je nattigheid als docent.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=132952
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

En daar is dan weer de volgende zwendel met diploma's. Dit keer is de Hogeschool van Amsterdam het haasje. Al 8 jaar lang worden diploma's ten onrechte uitgereikt. Dat telt tot op heden door tot zo'n 1500 stuks.
Chaos op de Hogeschool van Amsterdam
Sinds 2002 hebben minstens 1000 tot 1500 studenten per jaar onterecht een diploma op de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gehaald. Dat melden docenten van de grootste studieopleidingen economie en management. Zij hebben het vertrouwen in het college van bestuur onder aanvoering van oud-staatssecretaris Jet Bussemaker opgezegd in verband met mismanagement.

Het voortbestaan van opleidingen, waaronder International Business School en de Johan Cruyff University, staat ter discussie.
Dat blijkt uit gesprekken en vertrouwelijke interne stukken die in bezit zijn van De Telegraaf. Amper een jaar nadat de hogeschool Inholland in opspraak kwam door mismanagement en diplomafraude, is er nu van alles mis op de HvA. Minstens zestig docenten van het studiedomein economie en management hebben het vertrouwen in het bestuur per brief opgezegd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1114 ... akt__.html
De partijkaart van Jet is PvdA. Ze zit er nog niet zo lang maar haar voorgangers waren ook allen politieke benoemingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Een brief van de 53 klokkenluiders van de Hogeschool van Amsterdam is hier (Word doc in het ENGELS)
http://www.foliaweb.nl/wp-content/uploa ... er-IBS.pdf
Hier een foto copy van het artikel in de Telegraaf:
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... raaf1.html
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... raaf2.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Het bljkt dat er al jarenlang aan die HvA een bewust gammel gehouden computersysteem voor de verwerking van de cijfers in gebruik is. Het verband tussen echt behaalde cijfers en geadministreerde cijfers is losjes.
Diploma-beerput HVA geopend
AMSTERDAM - De diplomafraude op de Hogeschool van Amsterdam raakt mogelijk 15.000 studenten. Zij blijken ongewild het slachtoffer te zijn geworden van jarenlang mismanagement, intimidaties en een verziekte werkomgeving.
Tentamencijfers werden door doodsbange docenten foutief in computersystemen ingevoerd en niet gecorrigeerd uit angst voor represaillemaatregelen. Dat zegt Peter Fonkert, lid van medezeggenschapsraad van het Domein Economie en Management. Namens de raad wil hij tegenover De Telegraaf verklaren dat de chaos op de campus met geen pen te beschrijven is. [...]
Cijfers van tentamens werden door docenten onbewust in het haperende automatiseringssysteem van de hogeschool jarenlang foutief ingevoerd. Studenten scoorden bijvoorbeeld voor een tentamen volgens het systeem een 10, terwijl ze feitelijk een 1 hadden behaald.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1114 ... end__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland.... kennisland? Het gaat om NU!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ja, nou en? Wat koop ik nu voor geschiedenis? Toch geen droog brood? Ik vind geschiedenis interessant en daar is ook alles mee gezegd. Kijk naar al die moslims! Hebben die ook maar iets van de geschiedenis begrepen? JA! Ze hebben de koran. Begrijpen jullie nu wat ik bedoel? Met dat verschrikkelijke domme 1400 jaar oude theoretische geschiedenisboek van de grootste analfabeet aller tijden willen moslims ons de les leren.

Over ons onderwijs. Ik begrijp al die commotie niet. Stel, ik heb mijn diploma gehaald op die kutschool. Ik ben 20 jaar en ik solliciteer naar een aantrekkelijke baan. Dan is het zaak dat ik mij goed weet te verkopen aan mijn interviewer. Ik mag niet liegen, dus ik moet wel met de billen bloot en de Hogeschool van Amsterdam noemen.
"Maar weest u niet ongerust, meneer X. Mochten mijn hoge cijfers van de Hogeschool Amsterdam u niet overtuigen van mijn kwaliteiten, dan is er altijd nog mijn proeftijd die zal bewijzen dat ik de meest geschikte persoon voor de functie van junior assistent marketing-manager ben. Ik ben van plan om binnen twee jaar binnen deze onderneming als marketing manager te opereren."
Je moet lef hebben en je mag je gerust goed verkopen. Maar je moet wel waar kunnen maken wat je beweert. Vertrouwen hebben in jezelf. Daar heeft een onderneming wat aan. Diploma's zeggen niets over het functioneren in de praktijk.
Wat zeggen nou al die cijfers op je diploma? De praktijk zal moeten uitwijzen of je slim genoeg bent voor welke baan dan ook en in staat bent om snelle verstandige beslissingen te nemen.

Ik heb zelf genoeg jongens in de praktijk opgeleid op mijn reclamestudio (keiharde aanpak over twee maanden) die met een diploma op zak van de destijds genoemde Grafische School Amsterdam kwamen. Ze konden nauwelijks iets. Maar zo slim was ik zelf nou ook weer niet. Ik vergat hen een contract te laten tekenen. Al na een jaar waren de meeste weg. Aangenomen bij een van de grote internationale advertentiebureaus in Amsterdam tegen een riant salaris. Je kunt dus met recht spreken van 'gekke Hansie'. Te triest voor woorden. Al die overbodige boeken en boeken waar foute leraren geld aan verdiend hadden vond ik weggegooid geld en verloren tijd. Maar het is het rommelige achterhaalde onderwijssysteem in Nederland dat kinderen verplicht om tot hun achttiende jaar door te leren in boeken met overtollige lees ballast. Belachelijk! Leren kun je je hele leven. Met studiemateriaal dat JIJ zelf uitkiest! Dat moet je wel leuk vinden. Ik selecteerde mijn werknemers op actie, snelheid en vooral slimheid. Wie slim is leert snel in de praktijk. Stom vervelende boeken doorworstelen is tijdverspilling. Als ik minister van onderwijs zou zijn zou ik de hele boel weer terugdraaien. Wat goed is moet je goed houden. Verplicht leren tot en met 15 en niet tot en met 18.

Kijk, wanneer een kind feestvieren belangrijker vindt dan leren, houdt alles op. Of dat nu met theorie is of in de praktijk.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ih gelukkig, ik maakte me al zorgen. Er is helemaal niets aan de hand, zo vertelt Jet Bussemaker.
Het komt allemaal doordat er incapabel lespersoneel ontslagen gaat worden en ze nu allemaal als kippen zonder kop in paniek zijn want ze komen allen in aanmerking voor ontslag. (zeker de klokkenluiders, zo denk ik). Ze beloof wel een onafhankelijk witwas onderzoek waaruit zij zeker kraakhelder te voorschijn zal komen. Ze heeft wel vaker met dit bijtje gehakt.
Damage control !!
Het kleineren gaat alsvolgt:
  • ''Ieder verkeerd uitgegeven diploma is er een te veel. Maar ik heb nog op geen enkele manier een bevestiging van die geruchten gekregen'', meldt de voorzitter.
Ik ben onschuldig. Ik claim onwetendheid!
maar er zijn toch problemen?
  • 'Ja, er zijn problemen bij verschillende opleidingen van de Hogeschool van Amsterdam. Maar diplomafraude? Daar heb ik tot nu toe geen enkele aanwijzing voor gehad'', aldus bestuursvoorzitter Jet Bussemaker maandag.
En waarom die lesboeren zo doen?
  • Twee opleidingen scoorden ''echt slecht'' volgens Bussemaker. ''Die hebben we direct flink aangepakt, wat voor forse veranderingen zorgt. En dat creëert onrust onder de medewerkers.''
De ondertekenaars van de brief vrezen het ergste en proberen: 'onze intenties zijn zuiver'.
  • ''We hebben het vertrouwen in het college van bestuur niet opgezegd en we hebben geen enkele aanleiding voor een vermoeden van diplomafraude'', schrijven de docenten in een reactie.
Over de verdeel- en heers politiek:
  • ''Bepaalde medewerkers kregen ten onrechte grote vergoedingen voor reizen en er ging te veel geld naar bureaucratie.'' Daarop zijn medewerkers ontslagen of op non-actief gezet.
Personeel dat klaagde over vergoedingen en bureaucratie-kosten zijn ontslagen. Zulke afgunstige mensen passen niet in de organisatie.
Hoeveel non-actieven zou die school inmiddels tellen?
En dat het allemaal niets voorstelt:
  • ''Ik snap dat dit onrust met zich meebrengt, maar publiekelijk moddergooien vind ik niet chique. Dit is intern gesodemieter wat volledig uit de hand gelopen is.''
Fijn toch zo'n bestuurder te hebben met 'begrip' voor de onrust.
http://www.nu.nl/binnenland/2697398/hva ... raude.html

.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Nog meer ellende in kennisland. Wat is een diploma tegenwoordig nog waard. Waarschijnlijk is de toestroom van mensen die niet capabel zijn (waaronder een groot aantal medelanders) op dit soort scholen groot, en moet de laatst genoemde groep uiteraard ook vanwege de statistieken omhoog gestuwd worden.
Kennen wij iemand die op deze school de opleiding journalistiek gevolgd heeft?
Diploma's onterecht verstrekt op hogeschool Windesheim

woensdag 21 december 2011

Een aantal studenten van de opleiding journalistiek van hogeschool Windesheim heeft ten onrechte een diploma gekregen. De opleiding is ondermaats bevonden en projecten van studenten die de afgelopen twee jaar zijn afgestudeerd, worden opnieuw beoordeeld.

Een panel van de Nederlands Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) adviseert om de opleiding niet opnieuw een hbo-accreditatie te verlenen. Om hiervoor toch in aanmerking te komen, moet de school in Zwolle binnen een jaar flinke veranderingen doorvoeren.

Diploma's
De NVAO heeft tientallen afstudeerprojecten van studenten van de afgelopen twee collegejaren bekeken. Daaruit blijkt dat een aantal diploma's ten onrechte is uitgegeven.

De afgelopen twee jaar zijn er tweehonderd diploma's uitgereikt. Hoeveel daarvan ondermaats waren, is niet bekend. Drie studenten zouden woensdag hun diploma krijgen, maar de uitreiking is inmiddels geschrapt.

Zorgelijk
Het is niet de eerste keer dat er een slecht oordeel is over hogeschool Windesheim. Eerder dit jaar presenteerde de Inspectie van het Onderwijs een rapport over verschillende hbo-instellingen. Hierin kwam de hogeschool al slecht naar voren. De inspectie beoordeelde de situatie als 'zorgelijk'.

De school is van plan direct flinke verbeteringen door te voeren. Eerder dit jaar was er veel te doen om onterecht verstrekte diploma's op hogeschool Inholland. Staatssecretaris Halbe Zijlstra (VVD, Hoger Onderwijs) kondigde in navolging daarvan maatregelen aan om 'schoon schip' te maken binnen het hbo.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... esheim.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

Ja, onze allerliefste Chaimae zat daar dacht ik.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland.... kermisland ???

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Ja, onze allerliefste Chaimae zat daar dacht ik.
Het klopt dus. Maar dat wisten wij allang. Daar had het Meldpunt Discriminatie Internet wat van moeten zeggen. Maar ook het MDI heeft een slechte opleiding genoten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door King George »

Ariel schreef:Nog meer ellende in kennisland. Wat is een diploma tegenwoordig nog waard. Waarschijnlijk is de toestroom van mensen die niet capabel zijn (waaronder een groot aantal medelanders) op dit soort scholen groot, en moet de laatst genoemde groep uiteraard ook vanwege de statistieken omhoog gestuwd worden.
quote]

Als hoger scholen niet lukt, dan verlagen we de drempel en de eisen van het onderwijs maar. Aan het einde van de rit iedereen nog steeds even dom. Een soort socialistisch gelijkschakelingsideaal.
Ariel schreef:Kennen wij iemand die op deze school de opleiding journalistiek gevolgd heeft?
In het MBO zal men de drempel wel verlagen tot Mauro niveau, opdat er meer studievisa aan het loket verstrekt kunnen worden. Laat ik nou bij studie toch aan een andere vorm van excellereren in het onderwijsprestatieveld gedacht hebben... whistling:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door King George »

Stel je voor: je zakt voor je rijbewijs, om de volgende dag een bromfietscertificaat bij de post te vinden. Je faalt voor je duikbrevet en krijgt een zwemdiploma. Je mislukt op de schipperschool, dus je krijgt je zeilpapiertje. Je bakt niks van je koksdiploma maar krijgt wel een tapvergunning. Of je zakt voor het vwo en krijgt een havo-diploma. Raar? Nee hoor, niet op het Hogeland College in het idyllische Warffum.

Lees verder op Geenstijl
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland diplomaland, maar dommer dan ooit?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Stel je voor: je zakt voor je rijbewijs, om de volgende dag een bromfietscertificaat bij de post te vinden. Je faalt voor je duikbrevet en krijgt een zwemdiploma. Je mislukt op de schipperschool, dus je krijgt je zeilpapiertje. Je bakt niks van je koksdiploma maar krijgt wel een tapvergunning. Of je zakt voor het vwo en krijgt een havo-diploma. Raar? Nee hoor, niet op het Hogeland College in het idyllische Warffum.
Laten we er vooral niet te dramatisch over doen. Het kaf wordt immers vanzelf van het koren gescheiden. Zo ook door de werkgever, mag ik aannemen. Diploma of geen diploma. Wat zegt dit nou in de praktijk?

Al die scheidsrechters hebben hun diploma gehaald, waaronder ondergetekende. Als er één categorie opgeleide personen bestaat die het nooit goed doet, dan zijn het wel de scheidsrechters. Uiteraard met diploma, maar met een vaak ontstellend gebrek aan verstand en aan een consequente manier van denken en handelen. En voor die kennis bestaat helaas nog altijd geen (hogere) opleiding. De praktijd wijst uit wie geschikt is als scheidsrechter.

Bij mijn cluppie werkt een soort mongool. Zo ziet hij eruit. Daar kan hij niks aan doen. Hij is zeker niet intelligent, hij werkt als papierprikker of zoiets bij de gemeente, of hij wordt aan het werk gehouden door een stichting voor geestelijk gehandicapten. Ik moet dat nog eens gaan navragen. Maar . . . ik heb deze aardige vriendelijke man al diverse keren meegemaakt toen hij een wedstrijd vloot; en ik moet zeggen: niks op aan te merken. Hij manifesteerde zich als een prima consequent fluitende scheidsrechter die alles goed waarnam wat er gebeurde, liet merken dat hij de regels kende en die ook toepaste zoals het hoort. Hij is geen KNVB-scheidsrechter. En ik durf best te stellen dat hij een betere scheidsrechter is dan Hans van de Mortel die wel KNVB-scheidsrechter was met een diploma. HvdM maakte nog weleens verkeerde beslissingen, terwijl hij toch altijd zo zijn uiterste best deed. Diploma's. Wat nou diploma's?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De Vrije Universiteit in Amsterdam (bekend van haatzaaicolleges over populisme en politionele acties tegen artistieke vrijheid) heeft opleidingen die nog erger fop zijn dan iedereen tot nu toe wist.
Kamervragen over VU-tentamens
De Vrije Universiteit van Amsterdam versimpelt tentamens om zo meer studenten te laten slagen. Dat vertelde Gijs Schumacher, politicoloog en docent aan de VU woensdagavond bij BNR.[...]
Hij geeft een voorbeeld van zijn eigen afdeling politicologie op de VU: "Er is een nieuw lesprogramma. Daarvoor moesten studenten een vak opnieuw doen en werd er gevraagd om een tentamen te maken dat relatief makkelijker was dan normaal".
http://www.bnr.nl/topic/politiek/698649 ... -tentamens
Ik vind dit niet zo uitzonderlijk. Als er een lesprogramma is met veel uitvallers dan wordt dat programma door iets heel vernieuwends vervangen om met de tijd mee te gaan, zo is het verhaal.
VVD-kamerlid Anne-Wil Lucas zegt in BNR Humberto Tan: "Schumacher heeft een punt dat er in de bekostiging een perverse prikkel zit. Je wordt betaald voor hoeveel mensen je aan een diploma helpt [...] en natuurlijk zit daar een prikkel in om dan ook zoveel mogelijk studenten te produceren".
http://www.bnr.nl/topic/politiek/698649 ... -tentamens
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Sander Grégoire is student journalistiek aan de hogeschool Windesheim in Zwolle. Hij heeft een stuk in de Volkskrant geschreven.
'Het hbo is slachtoffer van het falen van de media'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... edia.dhtml

Het stuk gelezen hebbende denk ik: ja inderdaad die opleiding journalistiek stelt niet veel voor.
Samengevat is de strekking van het artikel (volgens Geen Stijl):
(1) alle kranten overdrijven in berichtgeving Windesheim.
(2) Want drie onterecht geslaagde studenten betekent niet dat de hele opleiding ruk is.
(3) Als ingewijde is het lastig vaststellen of de kwaliteit van de opleiding goed genoeg is, maar desondanks vindt Sander Grégoire toch van wel.
(4) Dus de journalistiek faalt bunkerhard.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie