Veel ratten in sommige wijken van grote steden.

Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Manon »

mercator schreef:Ezels eten toch geen vlees ?
dat heeft iets met éénhoevigen te maken geloof ik, ik dacht dat paarden ook haram waren, kamelen (tweetenigen of hoe zegt men dat?) zijn wel OK.

Voor joden is dat ook zoiets meen ik.

Ik vermoed dat dit verbod is ingesteld zodat ze hun eigen lastdieren niet zouden opeten als er alternatieven voorhanden zijn.

Het grappige aan al die religieuze voorschriften is dat er gewoonlijk wel een logische gedachte achter zit, maar dat die logica net vergeten wordt, terwijl de verplichting of het verbod dan standhoudt zonder enige reden.

Het feit dat in Engeland (en deels ook hier) het eten van paardenvlees als vreselijk wordt beschouwd is gewoon een gevolg van het christelijke verbod ten tijde van de kerstening: wat was de oorzaak? De pre-christelijke "heidense kelten" hielden jaarlijkse feesten waarbij de koning ritueel paarde (van paren, niet van paarden) met een merrie, waarna het beest geslacht werd en door de hele clan werd gegeten.... afschaffen die heidense boel! dus: geen paardenvlees.

Varkens eten alles wat ze vinden dus ook uitwerpselen, waardoor een parasiet de kringloop kan volmaken: eitjes zitten in de menselijke uitwerpselen, varkens eten die uitwerpselen, parasiet (lintworm) ontwikkelt zich in varken en legt eitjes in het vlees, mensen eten het vlees en scheiden die eitjes terug uit, et voilà ze kunnen opnieuw beginnen. Niks mis met varkensvlees als je ervoor zorgt dat die parasieten er niet ingeraken, maar zover konden noch Jahweh noch Allah niet denken indertijd. Dus: geen varkensvlees.

Bij de hindoes hadden ze begrepen dat ze geen melk kregen als ze de koe doodden, maar onderweg zijn ze daar blijkbaar ook wel de richting kwijtgeraakt met die heilige koe toestanden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Ariel »

circe schreef:
Waarom geen uitgebreide campagnes (dan maar desnoods in het arabisch, turks, urdu, berbers etc... of misschien toch als cartoon?) die aantonen dat ratten op afval afkomen? Verdriedubbeling van boetes op sluikstorten?
Het probleem volgens mij is dat Moslims geen voedsel mogen verspillen. In Den Haag bijvoorbeeld hadden/hebben ze meeuwenoverlast.
Mensen ( meestal allochtonen ) gooien hun oud brood en overig voedsel op straat, en de PVV heeft daar al eens actie tegen gevoerd.
http://www.pvvdenhaag.nl/index.php/comp ... kken-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 49#p234549" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door BFA »

circe schreef:Het feit dat in Engeland (en deels ook hier) het eten van paardenvlees als vreselijk wordt beschouwd is gewoon een gevolg van het christelijke verbod ten tijde van de kerstening: wat was de oorzaak? De pre-christelijke "heidense kelten" hielden jaarlijkse feesten waarbij de koning ritueel paarde (van paren, niet van paarden) met een merrie, waarna het beest geslacht werd en door de hele clan werd gegeten.... afschaffen die heidense boel! dus: geen paardenvlees.
Heel creatief gevonden. Toch, mis poes.

Het heeft met overlevings-en overwinningskansen te maken. Deze zijn vele vele malen groter als je het paard niet op eet.

Een paard dat te traag wordt voor oorlog kan nog mensen vervoer. Een paard dat te traag wordt voor mensen te vervoeren kan dit met goederen doen. Een paard dat te traag wordt voor goederen te vervoeren kan nog op het veld werken.
Daarna is het beestje zo oud dat het oneetbaar is.
Komt erbij dat er nog een speciale relatie met het paard is die buiten het vergroten van persoonlijke prestaties uit het samen overleven waar het alleen onmogelijk is ontstaat. Dit maakt paardenvlees eten gelijk aan kannibalisme. Een paard is niet voor niets het enige dier met een hoofd, aangezicht, benen en voeten.

Na het vuur is het paard de tweede grote ontdekking van de mens die zijn levensomstandigheden en omgeving radicaal heeft veranderd. Deze levensomstandigheden en omgeving veel mensvriendelijker heeft gemaakt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef: Het probleem volgens mij is dat Moslims geen voedsel mogen verspillen. In Den Haag bijvoorbeeld hadden/hebben ze meeuwenoverlast.
Mensen ( meestal allochtonen ) gooien hun oud brood en overig voedsel op straat, en de PVV heeft daar al eens actie tegen gevoerd.
Wat is het idee er achter dat ze geen eten moeten verspillen? Ik heb een protestantse achtergrond en mij is ook altijd geleerd geen voedsel te verspillen. Het idee daar achter dat je dankbaarheid moet zijn dat je te eten hebt. Aan de andere kant van de wereld liggen immers mensen te kripperen van de honger. Dat zal er bij de islam wel niet achter zitten. Het zal meer een prakische achtergrond hebben...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat het van vroeger komt. Eten was vroeger in de tijd van Mohammed niet in overvloed aanwezig.

Luister even naar dit radio fragment.
http://degidsfm.vara.nl/Fragmenten-deta ... s%5D=39965" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Ik vermoed dat het van vroeger komt. Eten was vroeger in de tijd van Mohammed niet in overvloed aanwezig.

Luister even naar dit radio fragment.
http://degidsfm.vara.nl/Fragmenten-deta ... s%5D=39965" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie geregeld wel moslims die bv de eendjes voeren. Ik had daar nog niet iets religieus achtergezocht. Het toch wel heel treurig, komt er us iets positiefs uit de islam voort dan is het nog verkeerd ook.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Manon »

nu ja, ik leg de overschot van het brood ook wel altijd buiten in het vogelhuisje, tot groot jolijt van de Turkse Tortelduifjes die in mijn tuin wonen.

vleesresten gaan de echter bij de restafval, groentenafval gaat in de compostbak.

Doe ik het goed zo? :cool:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

circe schreef:nu ja, ik leg de overschot van het brood ook wel altijd buiten in het vogelhuisje, tot groot jolijt van de Turkse Tortelduifjes die in mijn tuin wonen.

vleesresten gaan de echter bij de restafval, groentenafval gaat in de compostbak.

Doe ik het goed zo? :cool:
Ik vind vogeltjes of eendjes voeren nog steeds kinderlijk leuk. Helaas zijn er nauwelijks vogels in de wijk waar ik woon door de aanwezigheid van veel katten. Nou vind ik katten ook hartstikke leuk maar besef heel goed dat het de islamitieten onder de dieren zijn.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Mss worden de leefomstandigheden hier zo nijpend binnenkort dat we die ratten moeten gaan eten. En waarom niet, in België was er tot voor kort een rattenvlees-restaurant waar je de beestjes onder het eufemisme waterkonijn kon eten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Mss worden de leefomstandigheden hier zo nijpend binnenkort dat we die ratten moeten gaan eten. En waarom niet, in België was er tot voor kort een rattenvlees-restaurant waar je de beestjes onder het eufemisme waterkonijn kon eten.
De muskusrat of te wel waterkonijn wordt in Belgie toch echt gegeten? En dat restaurant serveerde echt rattenvlees? Ik neem aan dat die zaak onmiddelijk gesloten is of failliet is gegaan...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Zou je kunnen stellen dat de toename van het aantal ratten te maken heeft met vuil op straat wat een diepgaander oorzaak heeft zoals woonoverlast en verloedering en fysieke en sociale woonoverlast? Dat deze problemen zijn ontstaan vanuit botsing van leefstijlen tussen bewoners bv verschil in waarden en normen en bv hangjongeren?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:[ En dat restaurant serveerde echt rattenvlees? Ik neem aan dat die zaak onmiddelijk gesloten is of failliet is gegaan...
ja hoor, in Vlassenbroek bij Dendermonde kon je in restaurant t Vissershof de muskusrat eten, dat was daar al lange tijd een plaatselijke lekkernij. Ergens in de jaren 80 werd het verboden wegens gevaar voor de volksgezondheid.
Oudere mensen vertelden me dat de smaak nog het meeste weg had van kip.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door BFA »

Zwartmeer schreef:De muskusrat of te wel waterkonijn wordt in Belgie toch echt gegeten? En dat restaurant serveerde echt rattenvlees? Ik neem aan dat die zaak onmiddelijk gesloten is of failliet is gegaan...
In een dorp aan de Schelde, vlak bij Dendermonde.
Daar zijn verschillende restaurants die rattenvlees serveren. Men komt van ver om dit daar te gaan eten. Je rijdt naar daar (sorry, ik ken de naam niet meer. Aan de Schelde tss Dendermonde en Buggenhout) In elk restaurant dat je ziet kan je rat eten.
Die zaken floreren al meer dan een halve eeuw. De gewoonte is afkomstig uit de hongerwinter tijdens WOII (net zoals het Belgische Witloof) en is daarna een streekspecialiteit geworden.

Er zijn wel meer plaatsen langs de Schelde waar mensen zeggen dat rat niet zo slecht is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door BFA »

mercator schreef:Ergens in de jaren 80 werd het verboden wegens gevaar voor de volksgezondheid.
Ik wist niet dat het verboden is geraakt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Waterkonijn is Vlaams voor rat. Maar rat is enorm lekker!

Bereidingstijd:
Langer dan 1 uur
Gang:
Hoofdgerecht
Keuken:
Belgische keuken
Smaak:
Hartig
Techniek:
Stoven
Soort gerecht:
Hoofdgerecht
Uit eigen keuken:
Nee (i)

Ingrediënten voor 2 personen

2 ratten, onthoofd en ontdaan van ingewanden.
4 takjes rozemarijn, peper, zout, komijn, selderijblad
Hulpmiddelen

Juspan
Voorbereiding

In Nederland is een rat niet gemakkelijk verkrijgbaar. Vang ze daarom zelf of laat je hond het doen. Net als een haas even laten besterven, kop eraf en schoonmaken. Haartjes met een brander afbranden, net als bij een varken.
Bereidingswijze

Zet de ratten in een kom met olijfolie, peterselie, uien, peen, sherry en een beetje tamarie. Uurtje of 12 laten staan. Droog de ratten met keukenpapier en braadt ze in de juspan. Flesje bier (kriek of Geuze) toevoegen en op laag vuur laten smoren (1.5 uur)
Serveertips

Serveer bij het waterkonijn brood en drink er een goede pot bier bij
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

BFA schreef: Ik wist niet dat het verboden is geraakt.
Blijkbaar, wss toen de Groenen in de regering zaten en ze medelijden kregen met de o zo nuttige muskusrat :) ...
Nu staat het nergens meer op de kaart.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:[ En dat restaurant serveerde echt rattenvlees? Ik neem aan dat die zaak onmiddelijk gesloten is of failliet is gegaan...
ja hoor, in Vlassenbroek bij Dendermonde kon je in restaurant t Vissershof de muskusrat eten, dat was daar al lange tijd een plaatselijke lekkernij. Ergens in de jaren 80 werd het verboden wegens gevaar voor de volksgezondheid.
Oudere mensen vertelden me dat de smaak nog het meeste weg had van kip.
Maar wacht even. Een muskusreat is geen echte rat. Net zoals een konijn dat ook niet is. Vandaar dat mensen deze eten. Maar er is toch niemand op de wereld die behalve als het echt niet anders kan ratten eet? Ik vermoed dat een rattenrestaurant nul klanten krijgt.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

BFA schreef:
Zwartmeer schreef:De muskusrat of te wel waterkonijn wordt in Belgie toch echt gegeten? En dat restaurant serveerde echt rattenvlees? Ik neem aan dat die zaak onmiddelijk gesloten is of failliet is gegaan...
In een dorp aan de Schelde, vlak bij Dendermonde.
Daar zijn verschillende restaurants die rattenvlees serveren. Men komt van ver om dit daar te gaan eten.
Vooral uit Frankrijk zeker?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

Eliabe schreef:Waterkonijn is Vlaams voor rat. Maar rat is enorm lekker!
Als het ooit van pas komt kun je mijn portie gratis en voor niets krijgen.

Een waterkoning is geen echte rat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muskusrat" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Maar wacht even. Een muskusreat is geen echte rat. Net zoals een konijn dat ook niet is. Vandaar dat mensen deze eten. Maar er is toch niemand op de wereld die behalve als het echt niet anders kan ratten eet? Ik vermoed dat een rattenrestaurant nul klanten krijgt.
Een muskusrat blijkt een soort "woelrat" te zijn, meer verwant aan bevers en otters dan aan de gewone rat.
De gewone rat wordt blijkbaar in Vietnam en China gegeten, net zoals honden.
k Zou graag s met een kattenrestaurant beginnen, zwerfkatten vangen, vetmesten en hop de pot in.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef: Ik zou graag s met een kattenrestaurant beginnen, zwerfkatten vangen, vetmesten en hop de pot in.
Zou je je eigen geld er in investeren?
Ik heb wel eens gehoord dat Chinezen alles eten wat te eten valt. Zit er een vlieg in hun drinken dan slokken ze die vrolijk op. Misschien dat je onder hen wat klandizie kunt verwachten...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Kat op Mercators wijze:

Neem een flink vetgemeste kat. Stroop ze (liefst levend) en verwijder de ingewanden. Strijk in met mosterd en zout en peper. Bak mooi bruin. Voeg uien en wortelen toe...

Tip: drink er patersbier bij.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

Atsma bezorgd over resistente bruine rat.

DEN HAAG - Staatssecretaris Joop Atsma (Milieu) maakt zich zeer bezorgd over bruine ratten, die steeds vaker resistent blijken tegen gif. Dat heeft hij donderdag aan de Tweede Kamer geschreven. Uit onderzoek blijkt dat 39 procent van de onderzochte ratten minder gevoelig is voor bestrijdingsmiddelen.
„Ratten zijn verantwoordelijk voor de verspreiding van ziekten, zijn een bedreiging voor de veestapel en gewassen en vormen een risico voor de bedrijfsvoering”, schrijft Atsma. „Een adequate aanpak van de overlast door ratten staat bij mij dan ook voorop.”

Uit onderzoek van Wageningen Universiteit blijkt dat in het midden en oosten van het land relatief veel ratten voorkomen die een dubbel specifiek gen hebben voor een bepaalde eigenschap (homozygoot). Dit betekent dat bij deze dieren de resistentie zich sneller zal ontwikkelen, waardoor bestrijding lastiger wordt. Ook in Duitsland breiden resistente rattenpopulaties zich uit.

De bewindsman neemt een aantal maatregelen. Zo wil hij dat de exameneisen voor professionele plaagdierbestrijders worden aangescherpt. Het wordt verplicht kennis te hebben van een werkwijze die zich richt op het weren van plaagdieren waarbij de inzet van biociden het uiterste middel is. Verder moeten agrariërs in de toekomst kiezen tussen het volgen van een speciaal door LTO opgestelde cursus of het in de arm nemen van een professionele bestrijders.

Ook komt er vervolgonderzoek naar de exacte omvang en de spreiding van resistente muizen- en rattenpopulaties in Nederland. Atsma gaat de kwestie in Europees verband aankaarten om zo tot een gezamenlijke aanpak door de diverse landen te komen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1080 ... tml?p=23,3" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door mercator »

Eliabe schreef: Uit onderzoek van Wageningen Universiteit blijkt dat in het midden en oosten van het land relatief veel ratten voorkomen die een dubbel specifiek gen hebben voor een bepaalde eigenschap (homozygoot). Dit betekent dat bij deze dieren de resistentie zich sneller zal ontwikkelen, waardoor bestrijding lastiger wordt. Ook in Duitsland breiden resistente rattenpopulaties zich uit.
Ratten lijken ook met elkaar te communiceren, en bijv. de aanwezigheid van vallen aan elkaar door te seinen. Zo wordt bestrijding natuurlijk heel moeilijk. Ik blijf erbij dat het komt door de manier van huisvuil ophalen in Nederland .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Veel ratten in A’dam-Zuid.

Bericht door Eliabe »

mercator schreef: Ratten lijken ook met elkaar te communiceren, en bijv. de aanwezigheid van vallen aan elkaar door te seinen.
Vanmiddag zag ik in Amsterdam nog een paar met een blackberry.
mercator schreef: Ik blijf erbij dat het komt door de manier van huisvuil ophalen in Nederland .
Ik denk ook dat de ondergrondse afvalinzameling een grote boosdoener is.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie