Nederland.... kennisland ???

Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ozes »

Sander Grégoire heeft al de juiste mentaliteit. Degene die het probleem aanwijzen, dat zijn eigenlijk de schuldigen!
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Vroeger had je als student een probleem als je zakte voor een tentamen. Tegenwoordig heeft de school een (financieeel) probleem.
Zit je aan de Hogeschool Inholland te Rotterdam iets vaags te studeren over rechten, krijg je opeens een tentamen met dezelfde vragen als de vorige keer. Wat doe je dan? Niets zeggen?
De hogeschool zegt de zaak erg hoog op te nemen. Tegen de docent worden disciplinaire maatregelen genomen. De twee tentamens zijn ongeldig verklaard door de examencommissie omdat we geen concessies doen aan de kwaliteit, zegt de school. 'Het gedogen bij Inholland is in alle opzichten voorbij', aldus bestuursvoorzitter Doekle Terpstra.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... land.dhtml
Ferme taal van onze Doekle. Hij gedoogt niet meer. Zeker omdat Geert Wilders wel aan het gedogen is?
Maar ja, Doekle is pas een jaar bezig om het kot uit te mesten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De rot bij Windesheim blijkt al langer geleden ingetreden te zijn:
Windesheim bekijkt meer diploma’s
Vorige week gaf de hogeschool aan zo’n tweehonderd diploma’s tegen het licht te gaan houden, maar dat worden er driehonderd. Dat meldt een woordvoerder van de onderwijsinstelling aan persbureau Novum.

Het aantal diploma’s dat nader wordt bestudeerd valt groter uit dan aanvankelijk aangegeven, omdat de school ook gaat kijken naar de diploma’s van studenten die nog het oude programma hebben gevolgd, aldus de zegsvrouw.
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/27/win ... -diplomas/
Na een jaar heeft ook Doekle weinig kunnen doen eraan.
Terpstra:Problemen hbo zijn er al jaren
Doekle Terpstra stelt dat de problemen in het hoger beroepsonderwijs al jarenlang bestaan. De huidig bestuursvoorzitter van Inholland onderkent dat 2011 wel het jaar is waarin het hbo hard met de neus op de feiten is gedrukt. ''Maar die problemen waren er al jaren, decennia zelfs, en het afgelopen jaar zijn die geëxplodeerd. Het hbo heeft een flink pak slaag gehad, dat mogen we wel concluderen.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1119 ... binnenland
En huilie huilie, zijn instelling is een kop van jut geworden.
„Iedereen wist allang dat het mis was in het hbo, de problemen kwamen door Inholland pijnlijk op straat te liggen. En daarmee is het een metafoor geworden voor alles wat mis is in het hbo”, aldus Terpstra. Hoewel hij erkent dat er veel mis was bij de hogeschool - exorbitant declaratiegedrag van ex-bestuurders en gesjoemel met diploma's - heeft Terpstra het gevoel dat sommigen in de onderwijswereld de bal wel erg makkelijk op Inholland hebben gespeeld. „Het was echt niet alleen Inholland waar de problemen zaten.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland.... kennisland? Jazeker. Kennis over hoe het niet

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Allemaal leuk en wel voor de statistieken, maar weet men al hoe en wie de zaak gaat oplossen vanaf 2012? Want daar heb ik nog niks over gehoord. Misschien dat er eerst nog de nodige vragen gesteld moeten worden hoe de put gedempt moet worden. Ik zou zeggen, gooi er een goed hekwerk omheen. Dat is wat er moet gebeuren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ooit was er een TH in Delft. Daar werden vakkundige ingenieurs opgeleid die voldeden aan de wensen van het bedrijfsleven. Het waren zware opleidingen en men was gauw 5 jaar bezig.
Maar het moest een TU worden. Er er kwamen allerlei vakken bij zoals 'duurzaamheid'. De studieduur bleef hetzelfde en de kwaliteit verminderde niet echt.
Delftse studenten zijn de langzaamste van het land. Slechts een kwart weet in vier jaar tijd een bachelordiploma te behalen, terwijl daar drie jaar voor staat. Tegelijkertijd staan de opleidingen aan de technische universiteiten erom bekend dat ze zwaar en moeilijk zijn.
In de huidige onderwijs optiek zijn het daar allemaal dus 'veel te lang studerenden' waar de TU geen geld meer voor krijgt en de studenten zelf de volle mep collegegeld moeten betalen. Dat gaat spaak lopen.
De staatssecretaris van Onderwijs pleit voor een verhoging van het 'studiesucces': studenten moeten sneller afstuderen en de uitval moet omlaag. Universiteiten leggen zich in afspraken met de staatssecretaris vast op streefcijfers en krijgen minder geld als ze die niet halen
Daarom houden nu alle faculteiten van de TU Delft hun onderwijsprogramma's tegen het licht. 'De universiteit staat met haar rug tegen de muur', zegt studentenvakbondsman Verbeek. 'Het programma moet wel inkrimpen, want studenten doen nu gemiddeld zeven jaar over hun studie. Dat is te lang, er staat hen een boete te wachten.' .
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Ond ... raag.dhtml
TU Delft maakt studie minder zwaar: studenten zijn te traag
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

Een hele simpele oplossing. Te simpel, ben ik bang voor:
  1. Strenge selectie procedure om op een uni of TH te mogen studeren.
  2. Prijskaartje voor het eerste jaar: 35.000 euro. Dat jaar is het zwaarste jaar.
  3. Daarna is het gratis.
Dit zou de doorstroom en het succes percentage enorm beïnvloeden, positief. Studie kan door iedereen gedaan worden. Als die personen tenminste het eerste jaar door komen... Hetgeen inhoudt dat drink gelagen dan toch echt volmaakt verleden tijd zijn.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Het blijkt nu dat er geen 200 maar 360 diploma's van de Windesheim Journalisten opleiding nader worden bekeken. Verder is het management van de opleiding overgeplaatst. Ja dat wordt echt beweerd bij
http://nos.nl/video/330031-windesheim-b ... k-uit.html
Windesheim breidt diploma-onderzoek uit
die managers krijgen dus een tweede kans om hun zegenrijke arbeid elders bij Windesheim voort te zetten
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door H.Numan »

Het ergste vind ik is dat dit direct en op korte termijn Nederland grote schade toebrengt enkel en alleen omdat een paar linkse debielen ongelimiteerd willen graaien. Ga maar kijken wie er top managers binnen het "hogere" onderwijs zijn. Vrijwel allemaal mensen van linkse signatuur of de linkervleugel van het CDA.

Goed onderwijs is in principe volkomen in strijd met alle linkse ideeën. Niet iedereen is gelijk. Niet iedereen kan een hogere opleiding volgen. Niet iedereen wil een hogere opleiding volgen. Binnen het onderwijs kennen we ook inflatie. Als iedereen een universitair diploma nodig heeft stelt dat gewoon niets meer voor.
"U wilt vakkenvullen bij de Aldi? Mag ik uw theologie-bul dan even zien?" "Ah, daar is de loodgieter: Ing. Jan met de Pet, loodgieter." :wink2:

Iedereen zou gelijke kansen moeten hebben om deel te kunnen nemen aan het hogere onderwijs. Maar daar houdt wel zo'n beetje mee op. De rest ligt aan de studenten zelf. Hoger onderwijs is erg duur. Aangezien je niet over de centjes beschikt kan je een lening krijgen. Die je uiteraard netjes terugbetaald. Ik zie geen enkele reden waarom iemand gratis geld zou moeten ontvangen om theologie of een andere fop wetenschap te kunnen studeren.

Verder is het misschien erg leuk om bijv. eerst Windesheim te doen, en daarna een hogere studie. Zeg, theologie in Kampen. Prima. Niks mis mee. Maar de rekening is pittig: eerst moet je dat (nu) fop diploma van Windesheim betalen, en daarna de imitatie bul van Kampen. Hoe? Met vakkenvullen gaat dat niet lukken. Je hebt dan wel twee schitterende titels, maar daar doe je verder weinig mee... Een dominee verdient redelijk, maar dan moet je wel eerst ergens beroepen worden. En het aantal vacatures voor dominees is niet zo gek groot.

Er zou dus veel meer gekeken moeten worden of een student
a) in staat is om een opleiding succesvol af te ronden.
b) in staat is om met een voltooide opleiding succesvol ergens aan de slag te kunnen gaan.

Ik zou graag een bul in geschiedenis willen halen. Maar wat doe je er mee? Dat is als je 51 bent gewoon een vrije tijds besteding. Moet de samenleving mijn hobby bekostigen? Waarom wel mijn studie geschiedenis, waar ik niets mee kan doen en niet de hobby zeilbootjes van mijn buurman?

Even zo goed zijn het zeer rendabele diplomafabrieken geworden. Er wordt absoluut niet naar de kwaliteit gekeken, of naar het product zelf. Als er maar voldoende omzet is om de aandeelhouders in goede doen te houden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland steeds vaker het lachertje in kennisland.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef: "U wilt vakkenvullen bij de Aldi? Mag ik uw theologie-bul dan even zien?" "Ah, daar is de loodgieter: Ing. Jan met de Pet, loodgieter." :wink2:
PvdA en islam liggen niet voor niets zo goed bij elkaar op schoot. Hun gezamelijke noemer heet de ziekte van huichelaritis. Juist voor de PvdA zouden diploma's niet zo belangrijk moeten zijn maar eerder de kwaliteit van je directe inzetbaarheid. Zijn de leden van de PvdA dan zo dom dat zij niet weten dat de meeste handwerkslieden die brood en brood nodig zijn in onze maatschapij nu eenmaal niet goed kan leren en daar vaak ook nog een broertje dood aan heeft.

Wat betekent PvdA ool al weer? Partij van de Arbeid? Of is het de Partij van de Anti-intellectuelen? Partij van de A-socialen? Partij van de Arabieren? Parij van de Allah-fans? Sinds de Partij van de Arbeid al heeeeeel lang niet meer voor arbeiders opkomt, omdat die het immers goed hebben gekregen in Nederland, is hun 'roeping' nog slechts die van een schilenboer. Die bestaat ook niet meer. Wat krijg je dan met zo'n politeke club met een overbodige bestaansfunctie? Heft die zeg zelf dan op? Zoals ooit de Communistische Partij Nederland, die nu als Groen Links door de bocht gaat. NEE DIE VERANDERT DAN NET ZO MAKKELIJK VAN KOERS ALS GROEN LINKS NU! Om op deze manier toch nog een pietsie serieus genomen te worden in de maatschappij. Negentig procent van de mens is dom (99,9 % verzekerde mij een vriend afgelopen woesdag nog in onze stamkroeg). De PvdA heeft uit verontachtzaamheid of pure domheid verzaakt zijn naam te wijzigen. Die partij bedenkt uitsluitend nog leuke en onzinnige overbodige en nutteloze dingen voor de mensen. Die deelt met gulle hand geld uit, dat met goed overleg en nadenken en het nemen van de juiste beslissingen door anderen tot stand is gekomen.

De PvdA en Groen Links vormen samen het vijfde wiel aan de wagen van onze economie, van ons bestaan en ga zo maar door. Tsja . . . dan weet je van gekkigheid vaak niet meer wat je als overbodige luxe nog betekenen voor de mensheid. Dan rest nog slechts het potverteren en je als uiterst onbekwaam, dom, irritant en VOORAL OPVALLEND NUTTELOOS TE MANIFESTEREN.

Om hun bestaansrecht in stand te houden heeft de PvdA, als pure atheïstenclub, gekozen voor de verwennerij van de achterlijkheid, voor islam, en het geloof in de 'goede' en 'zuiver' bedoelingen van de historische pedofiel en massa moordenaar Mohammed. Die moslims zijn zo oliedom dat ze niet eens in de gaten hebben dat links de spot drijft met God. Ben ik dan links? Nee, maar wel atheïst!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Als we even politieke programma's buiten beschouwing laten (pratende hoofden zijn gratis), dan is het goedkoopst te maken programma na de quiz het kookprogramma.
Dat zorgt voor veel toeloop bij kokscholen. Zoals de Rotterdamse Zadkine horecaschool.
Ze hebben keukens voor het oefenen en een restaurant waar je de resultaten goedkoop kunt opeten .
  • Rob Geus stelde onlangs in zijn SBS6-programma De Smaakpolitie 'niet vrolijk' te worden van de keuken. Volgens Geus - die voor zijn programma onaangekondigd de hygiëne in keukens controleert - waren de pannen vies en zat schimmel op de messen.
Dat is dus wachten op een voedselvergiftiging. En die kwam met Kerstmis:
Twaalf bezoekers van restaurant Maasstede van de Rotterdamse Zadkine horecaschool werden doodziek na het kerstdiner. De Voedsel- en Warenautoriteit heeft inmiddels een onderzoek gedaan.[...]
Het is niet verwonderlijk dat de gasten ziek zijn geworden, vinden leerlingen Megan van de Vorle en Mariëtte Sloote. Zij volgen een opleiding tot facilitair medewerker bij Zadkine. Zelf werken ze in het restaurant Van Gogh. 'Ik zie medeleerlingen boven een salade hoesten die ze met blote handen bereiden,' zegt Van de Vorle. 'Vind je het gek dat mensen ziek worden? Ik zou zelf hier nooit en te nimmer gaan eten.'
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... hool.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Scarlatti »

'Ik zie medeleerlingen boven een salade hoesten die ze met blote handen bereiden,' zegt Van de Vorle. 'Vind je het gek dat mensen ziek worden? Ik zou zelf hier nooit en te nimmer gaan eten.'

:yuk: :yuk: :yuk:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Vwo-klassen Amsterdam Nieuw-West stromen leeg

De vwo-klassen op scholen in Amsterdam-Nieuw-West stromen leeg. De afgelopen vijf jaar is het aantal vwo'ers gedaald met soms wel 35 procent. Havo- en vwo-scholieren uit Nieuw-West kiezen voor een school in het centrum of in stadsdeel Zuid, waardoor de scholen buiten de Ring vmbo-bolwerken worden.
Het Hervormd Lyceum West (HLW) wil de trek naar Centrum en Zuid stoppen. Het houdt vanavond een debat met wethouder Lodewijk Asscher, waar een rapport over de leerlingenstromen in de stad wordt gepresenteerd. Bijna duizend leerlingen uit Nieuw-West fietsen elke dag 20 tot 25 minuten naar een school binnen de Ring.

Veiligheid en sfeer zijn twee belangrijke redenen van ouders om voor een school elders te kiezen, blijkt uit het rapport dat in opdracht van het HLW is gemaakt. De ouders vinden de scholen in Nieuw-West te zwart. Populaire scholen onder de jeugd van Nieuw-West zijn het Cartesius Lyceum, Spinoza Lyceum, Berlage Lyceum, St. Nicolaaslyceum en Gerrit van der Veen College.

Uit het rapport blijkt dat het aantal vwo-leerlingen op het Calandlyceum, Comenius Lyceum en Hervormd Lyceum West sinds 2005 flink daalt. In het vierde leerjaar is het aantal vwo-leerlingen sinds 2005 afgenomen met respectievelijk 18, 29 en 35 procent.

Terwijl het aantal vwo-leerlingen in Nieuw-West blijft dalen, neemt het aantal vmbo-leerlingen daar toe, met ruim twintig procent. In Centrum en Zuid gebeurt het omgekeerde. Daar daalt het aantal vmbo-leerlingen. In 2010 ging bijna een derde van de vmbo-leerlingen in West naar school.

''De scholen in Zuid worden steeds elitairder. Ze werken daar zelf aan mee. Mavo- en havo-afdelingen worden afgestoten en leerlingen met een havo-advies worden tegenwoordig op het St. Nicolaaslyceum geweigerd,'' zegt rector Carla Neijts van het HLW. Zij vreest voor segregatie in de stad. ''Straks staan alle mavo-scholen buiten de Ring en alle havo/vwo-scholen erbinnen.''

Sinds 2009 krijgen meer kinderen een havo/vwo-advies dan een vmbo-t-advies. In 2011 ging ruim 54 procent van de kinderen uit groep acht naar de havo of het vwo. (Hanneloes Pen)

http://www.parool.nl/parool/nl/4060/AMS ... leeg.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Goh... :? Wie kijkt hier van op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Scarlatti »

Ik iig niet Ariel... het zullen wel weer de linxe do-gooders zijn die het niet begrijpen (àls ze het al lézen... ) Ze hebben daar hele selectieve ogen en oren voor volgens mij, anders lijkt me er geen verklaring voor...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Ja Scarlatti , zo doen ze bij Geen Stijl ook de duiding.
Ouders 020-Nieuw West zijn RACISTEN
Liever sturen deze duizenden racistische ouders hun kinderen naar een keurig lyceum of een netjes gymnasium dan naar een van die vele uitstekende scholen in Nieuw West. Reden: "DE SCHOLEN IN NIEUW WEST ZIJN TE ZWART". Wij zeggen het niet. De ouders zeggen het. Laat ons raden: de meerderheid van deze ouders stemt GroenLinks. Als Alexander Pechtold aan Jeroen Pauw vertelt dat "kop, vodden en tax drie beledigingen zijn", klappen ze hun handjes blauw. Maarja. Zwarte scholen zijn natuurlijk bedoeld voor anderen om tolerant te zijn naar de multiculturele samenleving toe. Als de eigen Florisen en Sterres naar het vwo moeten, dan ligt zoiets heel anders. Dan zijn zwarte scholen ineens "onveilig" en "sfeerloos".
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _raci.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Er was en grote demonstratie van leraren. Zij krijgen minder vakantie omdat ze leerlingen moeten ophokken. En dat is een slechte zaak. Daar krijg je toestanden van op school. Verveling en erger.
Zie maar deze foto in de volle lente (zie de bloesem aan de boom) genomen van lokaal R1_0.146 op de eerste verdieping van een gebouw van Fontys Hogeschool in Eindhoven dat is uitgeleend aan leerlingen van het ROC laboratoriumtechniek .
http://i39.tinypic.com/ri65nl.jpg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Scarlatti »

Mahalingam schreef:Er was en grote demonstratie van leraren. Zij krijgen minder vakantie omdat ze leerlingen moeten ophokken. En dat is een slechte zaak. Daar krijg je toestanden van op school. Verveling en erger.
Zie maar deze foto in de volle lente (zie de bloesem aan de boom) genomen van lokaal R1_0.146 op de eerste verdieping van een gebouw van Fontys Hogeschool in Eindhoven dat is uitgeleend aan leerlingen van het ROC laboratoriumtechniek .
http://i39.tinypic.com/ri65nl.jpg

oohh my god.... wat een vernederende foto! Zo zie je maar weer... al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt m wel! Ik heb gisteren gekeken naar die 'demonstranten'.... de tenen krullen er van in je schoenen.... dàt soort moet je kinderen lès geven??? erg erg erg!!!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Hans Jansen ergert zich aan de slechte kwaliteit van de opleidingen in Nederland. En hij heeft gelijk. Vandaag kunnen we weer in de krant lezen dat de student op de Universiteit van Amsterdam met onvoldoendes de propedeuse kan halen.
Spoiler! :
Een student kan zijn eerste jaar halen terwijl voor een deel van de vakken een onvoldoende is gescoord. Dat staat in een voorstel van de faculteit der geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA).

Studenten zijn kritisch over het plan. Sinead Wendt, lid van de studentenraad, zegt tegen de Volkskrant dat zij het een idioot plan vindt. 'De kwaliteit van het onderwijs moet voorop staan, niet het versoepelen van diploma-eisen om de rendementscijfers omhoog te krijgen.'

De faculteit wil vakken in het eerste jaar gaan indelen in clusters. Binnen een cluster mogen vijven worden gecompenseerd met zevens. Een student haalt een cluster als hij gemiddeld een zes staat. Alleen onvoldoendes gehaald in het eerste half jaar mag de student compenseren.

Versoepeling
Decaan Frank van Vree zegt dat deze regeling 'absoluut geen versoepeling' is. 'De nieuwe regels zijn juist bedoeld om studenten actiever en betrokkener te laten studeren.' Een student die beide clusters in het eerste half jaar niet haalt, moet de opleiding verlaten.

Sam de Nijs, voorzitter van studentenpartij Ons Kritisch Alternatief, vindt het idee 'echt verschrikkelijk'. Hij denkt dat de nieuwe examenregels zijn bedoeld om zoveel mogelijk studenten zo snel mogelijk te laten afstuderen, omdat dit bepalend is voor het budget van de universiteit.

Door Eduard Cousin
Maar kom, we laten Hans Jansen even aan het woord. :smile:

Als de school ze dom houdt, houdt de fiscus ze arm

Vroeger hield de kerk ze dom, en het grootkapitaal hield ze arm. Althans, de antikapitalisten vertellen nog steeds grinnikend aan elkaar dat de pastoor en de fabrikant aan een sigaar en een glas wijn dat hadden afgesproken. Maar er is ergens iets veranderd.

De kerk houdt niemand meer dom, en het is de fiscus die het afromen ter hand heeft genomen. Het gaat trouwens
al heel lang niet meer om percentages die in de buurt komen van de verhouding tussen melk en room. De fiscus vervult zijn taak heel wat beter dan de fabrikanten vroeger. Er waren vroeger namelijk heus ook wel arme, sjofele of hongerige fabrikanten.

De school speelt een bijzondere rol in het procesmatig dom houden van de bevolking. ‘Procesmatig’, met dat soort woorden worden de nota’s die de onderwijs(her)organisatoren vlijtig aan elkaar rondsturen, van vulling voorzien. Wie wil ‘aangeven’ (ook een woord uit die categorie) dat hij niet van de straat is, moet zelf ook af en toe zo’n woord gebruiken, anders geloven ze je niet in ‘onderwijsland’.

Maar goed. Ter zake. Ik zal wel niet de enige halfbekende Nederlander (‘HBN-er’) zijn die regelmatig verzoeken krijgt om hulp te bieden bij afstudeerprojecten, profielwerkstukken of andere prestaties die leerlingen moeten leveren. Meestal willen de hulpzoekenden hulp ontvangen in de vorm van een interview. Ik ben daar vaak op ingegaan. Soms is het gehele werkstuk gebaseerd op interviews. Dat maakt dat het babbel-niveau nergens wordt overstegen. Het heeft me somber gemaakt over het Nederlandse onderwijs.

Ergens in de vorige eeuw moet er een clubje topambtenaren van CDA- en PvdA-origine bij elkaar zijn gaan zitten, type Ruth Peetoom, type Aleid Wolfsen, en bedacht hebben dat een mondige bevolking niks is voor een constitutionele monarchie. Iemand moet er toen bedacht hebben dat als de kerk ‘ze’ niet meer dom hield, het onderwijs dat dan maar moest doen. Ik weet niet waarom, maar ik vermoed dat die afspraak gemaakt is na de Provo-tijd en voordat het reëel werd om te kunnen hopen dat de moskee de domhoudtaak van de kerk zou kunnen overnemen. 1970

Het mechanisme om het onderwijs te beletten haar taak te vervullen, is van een grote eenvoud: financiering per geslaagde student of leerling. De onzichtbare hand van de markt doet dan over de jaren langzaam maar zeker zijn werk. Het is niet langer het belang van de leerling dat hij slaagt, het is het belang van de opleiders. Kassa. Is er werkelijk geen Nobelprijs beschikbaar voor de gene die deze financieringsvorm bedacht heeft? Misschien die voor de vrede?

Wat aan de verzoeken tot hulp die ik ontvang opvalt, zijn allereerst de vele taalfouten. (‘De werkstuk wat hun moet maken’). Verder spelfouten, en niet alleen in de werkwoordsvormen. (‘De begelijder heeft ons gevraagt’, ‘beschikt u meschien over berichtten of’, ‘aanhangers van het Coptic geloof’). Ook mijn naam kwam laatst in het werkstuk waarin ik uitgebreid geciteerd werd, ongeveer twintig maal verkeerd uit de printer: ‘Janssen zegt in ons interview hierover’, met twintig maal twee keer de letter s.

Of ook, onder een fotografie van de sinds kort beroemde Tilburgse Arabist dr Jan Jaap de Ruiter het fiere onderschrift: ‘Hans Janssen’. Een fatsoenlijke aanhef aan het begin van een e-mailbericht lukt eigenlijk nooit. Issook moeljuk. Maar wat is er mis met bijvoorbeeld ‘Zeer geachte George Lemaître’, wanneer je iemand niet kent en iets van hem wil, en de ouderwetse titulatuur niet durft te gebruiken? ‘hallo heer Janssens’, als het tot mij gericht is, is in ieder geval geen goede opening.

Hoewel het hier vooral gaat om HBO-werkstukken en om profielwerkstukken eindexamen VWO, is dat soort zaken nog niet het ergste. Het ergste is de breinloze dompige politieke correctheid en het gebrek aan (denk ik:) weetgierigheid, waarmee wat er toch al in alle kranten te lezen staat wordt neergepend als was het de laatste editie van Gods verlossend evangeliewoord.

Elk contact met de wereld van onderzoek, vooruitgang en nieuwsgierigheid ontbreekt. Ook aan de universiteiten is dat vaak zo, dus daarmee zullen we maar moeten leren leven in dit kennisland. Er wordt in de werkstukken nooit een gezaghebbend veelgebruikt boek of standaardwerk over het behandelde onderwerp geciteerd; er wordt alleen knip- en plakwerk van sites als de Wikipedia ‘aangedragen’. De Wikipedia heeft grote verdiensten, ik zoek zelf ook altijd in de Wikipedia op wanneer de Slag bij Nieuwpoort ook weer was, maar meer nut heeft-ie niet.

De werkstukken ‘geven helder aan’ dat de schrijvers niet in staat zijn tot zelfstandig nadenken. Het laatste werkstuk dat ik in handen kreeg (door het Internet is het al te makkelijk die dingen rond te sturen) had zelfs over het hoofd gezien dat consumenten tegenwoordig het internet ter beschikking hebben voor het desgewenst opzoeken van exacte informatie over een product dat zij overwegen aan te schaffen. Ja, het is ook nooit goed. Of ze gebruiken alleen de Wiki, of ze vergeten dat er ook nog een Internet bestaat. Een mens maakt wat mee tegenwoordig.

Overigens, dames en heren docenten die meelezen over de schouder van de trouwe Hoeiboei-bezoeker: kijk uit want ik adviseer uw leerlingetjes maar al te vaak om hun studie onmiddellijk te staken wegens het lage niveau ervan en het gebrek aan maatschappelijke waarde van het begeerde diploma, zeker als het nog voor 1 februari van het 1ste jaar is, want tot die datum is er dan een soepele regeling te treffen over de reeds uitgekeerde studiefinancieringspenningen. En nee, ik ben niet bereid in te gaan op uw verzoeken daarover te komen praten. Mijn gelijk is het afgelopen jaar ten aanzien van een aantal opleidingen wel heel duidelijk bewezen, ook in de gewone staatsmedia: zelfs op het ministerie van onderwijs maakt men zich al zorgen, of hoe zei Elsschot het ook weer.

Maar onbeleefdheid, spelfouten, taalfouten, plakwerk van internet, het zou allemaal kunnen, mijn maag kan alles hebben, wij lusten alles, maar er is één voorwaarde: er moet geen sprake zijn van verwurgende allesomvattende politieke correctheid. Ergens tussen of op de regels van het werkstuk wil ik een vonkje van weetgierigheid of scepticisme kunnen vermoeden. Een geheim teken dat jullie niet alles wat je verteld krijgt geloven. Een gecodeerd signaal dat je het beter weet omdat je jonger bent. Of zo iets. Werden er vroeger achter het IJzeren Gordijn ook zulke brave correcte werkstukken geschreven die voor 100% binnen de richtlijnen van de heersende ideologie vielen? Dan begrijp ik wel dat de Muur gevallen is.

Aan arm gehouden worden door de fiscus valt weinig te doen, maar lieve jongens en meisjes, doe iets en laat je niet door je opleiding dom houden.

Hans Jansen

http://hoeiboei.blogspot.com/2012/01/al ... dt-de.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door mercator »

Als Vlaming die vaak in Nederland verblijf verbaas ik mij telkens over de onwetendheid en intellectuele luiheid van de Nederlandse tieners en twintigers( ik heb daar door familiale redenen wel contact mee). Ik heb de indruk-het kan idd maar een indruk zijn-dat dit in Vlaanderen lang niet zo erg gesteld is. Dat kan haast alleen maar aan het onderwijs liggen. Woorden of uitdrukkingen als discrepantie, Copernicaanse omwenteling, positivisme etc. moet ik echt niet gaan gebruiken want ik zie gewoon aan hun uitdrukking dat ze geen flauw benul hebben wat er bedoeld wordt.
Tekenend is ook dat ze nooit zullen vragen hé wat is een discrepantie nou eigenlijk ? Die leven in een universum waarbij een platvloerse grol van Paul de Leeuw al een hoogstaande intellectuele oefening is. Soms vraag ik mij wel s af of zo iets besmettelijk is :D .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Scarlatti »

mercator schreef:Als Vlaming die vaak in Nederland verblijf verbaas ik mij telkens over de onwetendheid en intellectuele luiheid van de Nederlandse tieners en twintigers( ik heb daar door familiale redenen wel contact mee). Ik heb de indruk-het kan idd maar een indruk zijn-dat dit in Vlaanderen lang niet zo erg gesteld is. Dat kan haast alleen maar aan het onderwijs liggen. Woorden of uitdrukkingen als discrepantie, Copernicaanse omwenteling, positivisme etc. moet ik echt niet gaan gebruiken want ik zie gewoon aan hun uitdrukking dat ze geen flauw benul hebben wat er bedoeld wordt.
Tekenend is ook dat ze nooit zullen vragen hé wat is een discrepantie nou eigenlijk ? Die leven in een universum waarbij een platvloerse grol van Paul de Leeuw al een hoogstaande intellectuele oefening is. Soms vraag ik mij wel s af of zo iets besmettelijk is :D .

ik begrijp wat je zegt maar ik kan je vertellen dat ik deze woorden ook niet aan alle Belgen hoef voor te leggen... het barst hier ook vd 'Onslows en consorten'
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Onslow?
Toch niet deze?
Although he watches television endlessly, Onslow also reads substantially, especially in the bedroom (where he never changes out of the usual vest and jeans he wears throughout the day), and considers himself something of an intellectual. Onslow is surprisingly well-read and frequently raises technical or philosophical issues in normal conversations. He is seen many times reading The Principles of Condensed Matter Physics, Life Among The Primitives, A Brief History of Time, The Financial Times, and The Racing Post. He also watches Open University programmes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Onslow_%28 ... arances%29
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Scarlatti »

Mahalingam schreef:Onslow?
Toch niet deze?
Although he watches television endlessly, Onslow also reads substantially, especially in the bedroom (where he never changes out of the usual vest and jeans he wears throughout the day), and considers himself something of an intellectual. Onslow is surprisingly well-read and frequently raises technical or philosophical issues in normal conversations. He is seen many times reading The Principles of Condensed Matter Physics, Life Among The Primitives, A Brief History of Time, The Financial Times, and The Racing Post. He also watches Open University programmes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Onslow_%28 ... arances%29
Jawèl, die!!! qua uiterlijk komt ie volgens mij overeen met wat Mercator aanduidde of ik anders daar uit op meende te maken haha, pas nog een staaltje ervan gezien 'wie' er bij voorkeur door de linxe media geïnterviewd wordt.... tenenkrommend gehalte....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Fraude is het pas als het niet volgens de regels en wetten is. Anders is het gewoon sjoemelen.
Als je na inlevering van 8 spaarzegels volgens de regels een diploma krijgt, dan is dat geen fraude.
De Hogeschool van Amsterdam heeft zich niet schuldig gemaakt aan diplomafraude. Dat is de voorlopige conclusie van de Inspectie van het Onderwijs. In het voorjaar volgt de definitieve concusie van een onderzoek naar de gang van zaken bij de hogeschool.
Afgelopen december kwam de hogeschool in opspraak nadat diverse media melding maakten van diplomafraude. Bestuursvoorzitter Jet Bussemaker gaf toen al aan dat er inderdaad problemen waren, maar dat ze geen enkele aanwijzing had voor fraude. Desondanks werd meteen een onafhankelijk onderzoek gestart.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... ploma.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Hier een professoraal betoog over dat de compensatie regeling best wel een goed idee is.
'Onrust over diploma halen met onvoldoendes onterecht'
De mogelijkheid om een onvoldoende te compenseren door een hoger cijfer voor een ander vak leidt ertoe dat studenten zonder kwaliteitsverlies sneller afstuderen. Dat betogen prof. dr. I.J.M. Arnold en Drs. W.A. van den Brink van de Erasmus School of Economics.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... echt.dhtml
Er worden diverse gevallen geschets waarbij het geen kwaliteitsverschil zou kunnen geven.
Maar die voorbeelden zijn niet uit het leven gegrepen wordt nu betoogd:
'Met compensatie onvoldoendes begint verschraling hoger onderwijs'
Studenten op de universiteit van Amsterdam en de TU delft maken zich terecht zorgen om een nieuwe regeling waarbij een onvoldoende gecompenseerd mag worden, betogen studenten Eline Peters en Joost Verhoeks. Het kan de eerste stap zijn in een proces van verschraling het het hoger onderwijs. [...]
Het splitsen van vakken is het onderbrengen van bijvoorbeeld een acht puntsvak in twee vier puntsvakken. Hoewel Arnold en van den Brink absoluut gelijk hebben dat er hogere eisen worden gesteld als vakken worden gesplitst, wil men zowel in Delft als Amsterdam helaas iets heel anders invoeren: compensatie gaat daar mogelijk worden gemaakt binnen clusters of modules. Reeds bestaande vakken worden samengebracht tot één cluster of module. [...]
De geschetste situatie van het splitsen van vakken is dus totaal niet aan de orde. Sterker nog, exact het omgekeerde is waar: de vakken worden samengevoegd waarna compensatie mogelijk is.
Ook de situatie waarbij een 5 met een 6 gecompenseerd kan worden is slechts gedeeltelijk aan de orde. Hoewel op de UvA de 5 wel als laagst mogelijke cijfer voor compensatie genomen wordt, wordt in het adviesrapport van de TU Delft zelfs gesproken over het compenseren vanaf een 4. Het verschil tussen een 4 en een 6 is groot en representeert wel degelijke een kennisverschil.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... wijs.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Schepsel »

mercator schreef:Als Vlaming die vaak in Nederland verblijf verbaas ik mij telkens over de onwetendheid en intellectuele luiheid van de Nederlandse tieners en twintigers( ik heb daar door familiale redenen wel contact mee). Ik heb de indruk-het kan idd maar een indruk zijn-dat dit in Vlaanderen lang niet zo erg gesteld is. Dat kan haast alleen maar aan het onderwijs liggen. Woorden of uitdrukkingen als discrepantie, Copernicaanse omwenteling, positivisme etc. moet ik echt niet gaan gebruiken want ik zie gewoon aan hun uitdrukking dat ze geen flauw benul hebben wat er bedoeld wordt.
Tekenend is ook dat ze nooit zullen vragen hé wat is een discrepantie nou eigenlijk ? Die leven in een universum waarbij een platvloerse grol van Paul de Leeuw al een hoogstaande intellectuele oefening is. Soms vraag ik mij wel s af of zo iets besmettelijk is :D .
Als mensen iets niet snappen zullen ze meestal een kop proberen te trekken alsof ze het helemaal begrijpen, en vragen wat een woord betekent vinden ze stom staan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Scarlatti »

Schepsel schreef:
mercator schreef:Als Vlaming die vaak in Nederland verblijf verbaas ik mij telkens over de onwetendheid en intellectuele luiheid van de Nederlandse tieners en twintigers( ik heb daar door familiale redenen wel contact mee). Ik heb de indruk-het kan idd maar een indruk zijn-dat dit in Vlaanderen lang niet zo erg gesteld is. Dat kan haast alleen maar aan het onderwijs liggen. Woorden of uitdrukkingen als discrepantie, Copernicaanse omwenteling, positivisme etc. moet ik echt niet gaan gebruiken want ik zie gewoon aan hun uitdrukking dat ze geen flauw benul hebben wat er bedoeld wordt.
Tekenend is ook dat ze nooit zullen vragen hé wat is een discrepantie nou eigenlijk ? Die leven in een universum waarbij een platvloerse grol van Paul de Leeuw al een hoogstaande intellectuele oefening is. Soms vraag ik mij wel s af of zo iets besmettelijk is :D .
Als mensen iets niet snappen zullen ze meestal een kop proberen te trekken alsof ze het helemaal begrijpen, en vragen wat een woord betekent vinden ze stom staan.

wat een onzin!

als ik iets niet begrijp vraag ik àltijd naar het waarom!

Het stoort me weerom eens dat er zo generaliserend wordt gesproken over Nederlanders weer door jou Mercator!

en Schepsel... ik vond je eerst zo helder en intelligent maar je komt meer en meer op mij over als linx gericht iig in je uitingen hier en nu weer 'als mensen iets niet snappen' etc etc... overàl zijn er van dat 'soort mensen'... en overàl heb je mensen die het of wèl weten of het wèl vragen als ze iets niet begrijpen....

maar het is 'fijn' te weten dat 'jullie 2' iig superieur je denken te kunnen voelen aan 'al die Nederlandse onwetenden, nietdenkenden tieners en twintigers' en 'mensen'..... ik woon hier in België en breek me de bek niet open over wat voor 'soort mensen' ik allemaal tegen ben gekomen zowel v Belgische origine als andere origines... maar ik voel me niet zo gauw superieur... ik kijk ook even naar de eigen balk in eigen oog... iedereen heeft zo zijn zwakke en sterkere zijden en mijn zwakke is kennelijk dit gemekker in het algemeen... over discrepantie gesproken hahahaha tjonge tjonge!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie