Paus Franciscus

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe paus. Flikker op!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:De katholieke kerk is vele malen belangrijker dan het geloof zelf.Geloof is nu eenmaal...niks. De kerk is het doorgeefluik van de Antieke Cultuur.
Inclusief machtswellust en allerlei heidense rituele strapatsen. Dat het onderdrukken van het seksuele verlangen nooit begrepen en gelukt is door de klootzakken in de top van het geloof in de Here Jezus, laten we niet onopgemerkt. Juist deze weerzinwekkende tekortkoming, bewust opgelegd via de regels van de rooms-katholieke kerk, zou ieder weldenkend gezond van verstand mens moeten laten inzien dat de rooms-katholieke kerk als uiterst absurd, psychopatisch verwilderd en aan het heidenisme gerelateerde aberratie, tot in de afgrond van het verderf afgewezen dient te worden.

Het meest absurde is - en daar had eersteklas hufter Maarten Luther gelijk in - dat het Rooms-Katholieke gedoe een komplete uit de rails ontspoorde trein is van het door Jezus gepredikte geloof. Ben ik nu de eerste die durft te beweren dat de rooms-katholieke kerk geen religie is, maar een ordinaire sekte? Een walgelijke sekte met een weerzinwekkende reputatie die van de leringen van Jezus een onsmakelijk afvalproduct heeft weten te fabriceren, toegediend over honderden jaren zonder enige vorm van geestelijke smaakcontrole?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe paus. Flikker op!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Een walgelijke sekte met een weerzinwekkende reputatie die van de leringen van Jezus een onsmakelijk afvalproduct heeft weten te fabriceren, toegediend over honderden jaren zonder enige vorm van geestelijke smaakcontrole?
Met de leringen van dhr. Jezus kan je alle kanten uit, net zoals met die van dhr. Mohammed/Joseph Smith/Lou de Palingboer etc.etc. Goed gezien van de katholieke kerk om zich daar vooral niks van aan te trekken en gewoon rucksichtloos verder te doen. Vanaf het moment dat je de "leringen" van de anarchist Jezus gaat toepassen stort heel de organisatie in elkaar, en dat is exact wat er gebeurd is na het Tweede Vaticaans Concilie. "Terug naar Jezus", heette het, en toen is het pijlsnel de dieperik in gegaan met het christendom.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe paus. Flikker op!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Inclusief machtswellust en allerlei heidense rituele strapatsen.,
Die rare strapatsen is juist het leuke aan de katholieke kerk! De heiligenverering, de relieken, het gouden gewaad van de paus, de hoedjes van de Zwitserse garde,het Gregoriaanse gezang en noem maar op, welke andere godsdienst heeft zulk prachtig theater in de aanbieding? De Getuigen van Jehovah alleszins niet, in de koninkrijkszaal is het toch maar een saaie boel hé Hans, dat weet jij beter dan iemand anders. Bij de katholieke mis wordt ALTIJD wijn gedronken, bij de Getuigen hoogst zelden en bij de Calvinistische droogkloten helemaal NOOIT !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Eliabe »

Al die sinterklazen in Rome zitten elkaar momenteel onder de pij te matsen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus. Flikker op!

Bericht door Ariel »

mercator schreef: en bij de Calvinistische droogkloten helemaal NOOIT !
Jawel, tijdens het heilig avondmaal
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe paus

Bericht door mercator »

Het "Heilig Jaar" 1950:Afbeelding
Wat een spectaculaire show! Zo iets vind je toch niet bij die armoedige moslims en hindoes? Sinds de televisie is de katholieke kerk achteruit gegaan. Tevoren was de kerk de enige plaats waar wat te beleven was, gratis dan nog.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe paus. Flikker op!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
mercator schreef: en bij de Calvinistische droogkloten helemaal NOOIT !
Jawel, tijdens het heilig avondmaal
O o! Oppassen geblazen! Word je uitgenodigd - zoals Mercator - op de heilig avondmaalviering bij de Jehovah's Getuigen, dan gaat er een gratis glas wijn in de rondte! EENTJE slechts? Jazeker! En daar mag een ieder aan lurken. Tenminste, als hij van zichzelf overtuigd is dat na zijn dood een enkele reis richting het pluche van de enige echte heilige Vader in de hemel in het vooruitzicht is gesteld. Dankzij de begeerte en tekort aan zelfbeheersing met betrekking tot het glas rode wijn (waarom niet twee glazen: eentje wit en eentje rood?) heeft de persoon die van het glas wijn heeft gedronken zich verheven tot de categorie 'GEZALFDEN' van Jezus Christus. Die personen hebben het recht om als enige in de hemel te komen en het geluk te mogen smaken persoonlijk door God in audiëntie ontvangen te worden. De rest moet zich vermaken na de opstanding uit de dood met puin ruimen.

Nadat al het puin is geruimd, waaronder natuurlijk alle moslims, begint het eeuwige leven zoals het in den beginne door de Heer bedoeld was. Dat zo'n klote slang per uitzondering kon praten was heel vervelend, maar hoorde uiteindelijk bij het scenario dat God zich had voorgenomen in stand te houden. Daarom niet getreurd, bezoek het heilige avondmaal van de Jehovah's Getuigen en bepaal uw keuze! Leer God persoonlijk kennen: neem van de symbolen (o ja, niet alleen uit het glas rode wijn slobberen, maar ook niet vergeten van de matses te nemen. Want God matst alleen hem of haar die van beide symbolen gebruik heeft gemaakt. Of laat het glas wijn aan u voorbij gaan. Let op of er toevallig ook een verrader in uw midden is.

Vraag naar de voorwaarden!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Nepbisschop dringt door in Vaticaan
Rome -
Afbeelding
Ralph Napierski (L) begroet in zijn bischopsvermomming kardinaal Sergio Sebiastiana
Een man die zich had verkleed als bisschop wist maandag door te dringen tot de eerste vergadering van kardinalen die zich voorbereiden op het kiezen van een nieuwe paus.

De man, Ralph Napierski uit Berlijn, was gekleed in een zwart gewaad en om zijn middel droeg hij een paarse sjaal. Hij zei tegen journalisten dat hij 'Basilius' heette en lid was van de 'Italiaanse Orthodoxe Kerk', die niet bestaat. In zijn vermomming wist Napierski een post van de Zwitserse Garde te passeren en zich te mengen tussen de kardinalen.

Voordat hij de hal binnen kon komen waar de kardinalen hun bijeenkomst zouden houden, werd hij echter gesnapt en weer naar buiten begeleid. Hij zei nog dat de Katholieke Kerk grote fouten had gemaakt door van seksueel misbruik verdachte priesters over te plaatsen van parochie naar parochie.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2135 ... aan__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

Malachy: Nu komt de laatste paus, een zwarte paus, Petrus Romanus

12 februari, 2013

Terwijl de reguliere media vol staan met het aftreden van de huidige paus, staan de alternatieve media vol met de voorspelling van Sint Malachy (1094 – November 2, 1148), een van de grootste profeten uit de oude tijd. Hij kreeg in een visioen de complete rij van 112 pauzen te zien die er zouden komen tot het eind der tijden. En de huidige Benedictus is nummer 111. Over elke paus had hij een korte beschrijving in het latijn, en die beschrijvingen bleken pijnlijk nauwkeurig te zijn inclusief voor onze huidige paus Benedictus, die hij beschreef als “De glorie van de olijf”. Een beetje vergezocht misschien zou je zeggen, wat heeft een duitse paus uit de hitlerjugend nu met olijven te maken? Maar de naam die deze paus zelf koos, Benedictus refereert naar de orde van Benedictus, een invloedrijke orde in het Vaticaan, die in zijn blazoen….je raadt het al olijven heeft staan.

Over de laatste paus zegt hij het volgende:

Peter the Roman – This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived. The 112th prophesy states: “In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End.

De laatste paus zou de antichrist zijn, oftewel een “zwarte” paus Petrus Romanus, en zou getuige zijn van de ondergang van de stad met de zeven heuvels (Rome) en zijn volk door zware beproevingen leiden. Het Eind.

Interessant dus. Op de onderstaande video’s nog wat meer informatie:





http://www.wijzijnklaar.nl/blog/?p=2768
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Ik ben benieuwd. Angstig als het waar is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door op z'n kop »

De symboliek die ogenschijnlijk een voorspellend vermogen heeft, is niets meer dan een excuus voor de mogelijkheden waar we in deze tijd in leven.
Ik ga naar bed weltrusten allemaal! mag je wel weghalen hoor ariel icon_thumbup.gif
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Mahalingam »

Weer zo'n eindtijder verhaal.
Ik geloof erin. Want dit is paus nummer 112 en wat bel ik als er nood aan de man is? Juist: 112.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe paus als Eindpaus in chocolade saus?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Weer zo'n eindtijder verhaal.
Ik geloof erin. Want dit is paus nummer 112 en wat bel ik als er nood aan de man is? Juist: 112.
Zorg voor tijdig beltegoed!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Ik wil wel een weddenschap aangaan, namelijk dat de voorspellende waarde van deze 'profeet' even groot is als die van de JG'n. Ik ga voor de 113e paus.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Waarom de zwarte Kardinaal Turkson het lievelingetje is van progressief GoedVolk
\Willem Jan Hilderink op 9 maart

Lekker racisme naar de zwarte mens toe.

Op Pauskeuze is vaak geen peil te trekken. En bij gebrek aan een zinnige voorspelling, heb ik maar even gekeken welke kans bookmakers de verschillende kandidaten toedichten. De Ghanees Peter Turkson maakt een heel goede kans. Hij is in ieder geval de favoriete kandidaat van progressief GoedVolk. En dat vind ik verontrustend. Want Zijne Eminentie Kardinaal Turkson is niet wat we zouden noemen 'een progressieve kerkleider'.

Hij bracht het kindermisbruik in de katholieke kerk omfloerst doch rechtstreeks in verband met homoseksualiteit. Een geaardheid waar hij - als ik het zo mag zeggen - niet bijzonder Westerse denkbeelden over heeft. Voorts is hij tegen condooms als anticonceptiemiddel en omarmt hij Afrikaanse traditie. Klinkt leuk, maar laten we niet de fout maken dat dat alleen vriendelijkheid, goed eten en fleurige kleding betekent. Niet alles in Afrika is leuk. Iets met vrouwenrechten, of rechten überhaupt. Ik noem maar wat.

Het enige waar Goedvolk en Zijne Eminentie elkaar vinden, is in zijn uitgesproken afkeur van het 'neoliberalisme'. Maar dat is overigens sowieso een katholieke doctrine aan het worden. Zo bepleit de katholieke kerk inmiddels ook een soort Alziende Wereldbank van Controleurs, opdat de kredietcrisis niet opnieuw kan gebeuren. Ironisch, voor een instelling die niet meewerkt aan openheid van de eigen Vaticaanse Bank, of Instituut voor Religieuze Werken, zoals het eigenlijk heet. (Dit is overigens wel een van de verklaringen voor de richtingenoorlog die momenteel in de Curia woedt: het is vrijwel zeker dat de Bank lijken in de kast heeft, en er zijn facties die openheid willen geven en er zijn bankiers die de banden met fout geld willen bestendigen.)

Het lijkt mij sterk dat onze progressieve vrienden Turkson op handen dragen vanwege zijn economische opvattingen. Als ik er met hen over spreek, laten ze vooral weten zo blij te zijn dat er wellicht een zwarte man Paus wordt. Full stop. Zwart is koning. Ik wil niet moralistisch doen, maar dat vind ik racistisch. Eindelijk een zwarte, hoera! Zwarte mensen zijn gewoon a priori beter, onafhankelijk van hun opvattingen, dan blanken, gelen of blauwen. Ah, zwarte man, koediekoedie.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... f-goedvolk
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Nieuwe paus

Bericht door Manon »

Afbeelding
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ozes »

haha, ik mag hem wel, die zwarte paus
De linkse ethno-masochistische groepsdruk zorgt er weer eens voor dat ze niet weten of ze hem nou moeten afkeuren omdat hij alles zegt wat ze niet wil horen of ophemelen vanwege zijn huidskleur
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Eliabe »

Ik weet wel een goeie. Op z'n kop. :vhappy; :roll: :roll:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door op z'n kop »

circe schreef:Afbeelding
Die afbeelding laat een drietal kromzwaarden zien op een hakblok, wat grappig, een stel zwaardjes voor bereden soldaten(de punt werd krom gemaakt voor het gemakkelijkere slashen) met een leuk hindernisje. :lol:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

Het plaatje is weer eens onzichtbaar voor mij.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe paus wordt de Zuid-Amerikaanse kardinaal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Ik weet wel een goeie. Op z'n kop. :vhappy; :roll: :roll:
Nee nee! Hij is roomser dan de paus! En zoiets kan niet in het hol van het verderf.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe paus wordt de Zuid-Amerikaanse kardinaal

Bericht door Eliabe »

'Hans van de Mortel' schreef:
Eliabe schreef:Ik weet wel een goeie. Op z'n kop. :vhappy; :roll: :roll:
Nee nee! Hij is roomser dan de paus! En zoiets kan niet in het hol van het verderf.
Daar heb je ook weer gelijk in.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat we een zwarte paus zullen krijgen. Misschien ooit, maar volgens mij nu nog niet. Ik acht het vrij waarschijnlijk dat een van de Italiaanse kardinalen de nieuwe paus zal worden. Het zou me alleszins niet verwonderen moest ofwel Tarcisio Bertone (de nummer 2 van het Vaticaan onder Benedictus XVI) ofwel Angela Scola de volgende paus worden. Hoeveel men nu ook spreekt over een zwarte paus en dergelijke, ik denk dat het nog niet zal gebeuren. Ergens vind ik het ook wel een beetje vreemd en zelfs verontrustend, zelfs als niet-katholiek.

Het kan natuurlijk dat het toch anders uitdraait, maar ik denk dat het op dit moment nog te vroeg is.

Overigens mag ik die Peter Turkson ergens wel. Je moet hem maar eens googelen... hij heeft een aantal uitspraken gedaan over de islam en over moslimgeweld waaruit blijkt dat hij wel enig begrip heeft van de islam, en dat hij er niet al te veel van moet weten. In Afrika hebben ze helaas nogal wat ervaring met de islam.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe paus. Autorisatie vereist!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Heilig Hoofd van mechanisch lichaam.

Bericht door op z'n kop »

De symboliek die ogenschijnlijk een voorspellend vermogen heeft, is niets meer dan een excuus voor de mogelijkheden waar we in deze tijd in leven.

Voortbordurend op het Pauselijk Hoofd die De Tuin Gods even laat voor wat het is en het Belijdend Lichaam(gelovigen) zijn taak laat waarnemen, symbolisch dan wel. :wink2:
En met het plaatje dat wat gene zich afspeelt daar in het Vaticaan slechts een uitdrukking is voor de mogelijkheden in dit leven in deze tijd.
Lijkt het erop dat er hier een verandering van het orgaan als geheel bezig is die nauw aansluit op de technologische ontwikkelingen van deze tijd.

Anders om gezien, verricht het mechanisch gemaakte lichaam(als in De Kerk) alle taken zonder Hoofd en wacht op een nieuw Zenuwcentum(het Hoofd).
Het maakt niet meer uit of het Hoofd zwart, geel, bruin of wit is, wat belangrijk is, is dat het Orgaan(de gehele kerk) elk Hoofd accepteerd.

Terug vertaalt naar de tegenwoordige ontwikkelingen kunnen we waarnemen dat een mechanisch lichaam gestuurd kan gaan worden door enkel een stel hersens erin geplant.
Wat dan ook de Geest/Moraal van het mechanisch lichaam zal zijn, wat bijvoorbeeld niet voelt als zijn benen gaan worden ingeruild voor wielen.
Grappig? icon_think.gif
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Plaats reactie