Paus Franciscus

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef: Overigens mag ik die Peter Turkson ergens wel. Je moet hem maar eens googelen... hij heeft een aantal uitspraken gedaan over de islam en over moslimgeweld waaruit blijkt dat hij wel enig begrip heeft van de islam, en dat hij er niet al te veel van moet weten. In Afrika hebben ze helaas nogal wat ervaring met de islam.
Vind ik ook, de katholieken in Afrika worden zwaar in de steek gelaten door de "in pies gewassen misdienaars"(dixit Gerard Reve), de katholieken in het Westen. Een zwarte paus zal mss niet zo op de knieën gaan voor de moslims als Ratzinger.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

Ik heb nog eens goed naar die profetieën van die laatste paus gekeken en er zit een duidelijke discrepantie tussen enkele daarvan. In het visioen van Pius X en het Derde geheim van Fatima (mogelijk vals) wordt de laatste paus vermoord, maar in de profetieën van Irlmaier en anderen weet hij te vluchten en zal hij de nieuwe ‘keizer’ (de goede) kronen in Keulen. Zoals ik later zal aantonen hoeven profetieën niet altijd uit te komen.
EINDTIJD VISIOENEN PAUS PIUS X

Pius X bekleedde van 1903 tot 1914 de ‘Heilige Stoel’ en zou in visioenen hebben gezien, dat er in de eindtijd nog een paus [Pius ?] zou komen, die Rome zou ontvluchten over de lichamen van dode priesters.

‘Wat ik heb gezien is verschrikkelijk !’ zou Pius X volgens veel bronnen hebben gezegd.
‘Zal ik het zijn, of zal het een opvolger zijn ?
Wat zeker is dat deze paus Rome zal moeten verlaten en bij het verlaten van het Vaticaan over de dode lichamen van zijn priesters zal moeten stappen.
Zolang ik nog leef mag dit aan niemand worden verteld.’

In een volgend visioen dat hij in 1909 kreeg tijdens een audiëntie met de Franciscaner orde leek paus Pius X in een trance terecht te komen.
Na enige momenten opende hij zijn ogen, ging staan, en sprak:

‘Ik heb één van mijn opvolgers gezien, die dezelfde naam heeft (een toekomstige paus Pius) en wegvluchtte over de dode lichamen van zijn broeders.
Hij zal zich ergens verschuilen, maar na een kort uitstel op gruwelijke wijze sterven.
Het respect voor God zal uit de harten van de mensen zijn verdwenen.
Ze zullen zelfs de herinnering aan God willen uitwissen.
Deze perversiteit zal niets minder dan het begin van de laatste dagen van de wereld zijn.’

HET DERDE ‘GEHEIM VAN FATIMA
Het derde deel van het ‘Geheim van Fatima’, dat op 26 juni 2000 door het Vaticaan bekend zou zijn gemaakt, lijkt de visioenen van Paus Pius X te bevestigen.

Een passage: ‘… voordat hij daar aankwam trok de Heilige Vader door een grote stad die half in puin lag.
Trillend en met aarzelende stappen, gekweld door pijn en verdriet, bad hij voor de zielen van de lijken, die hij tegenkwam.
Toen hij de top van de berg bereikte werd hij, op zijn knieën zittend voor een groot kruis, vermoord door een groep soldaten, die kogels en pijlen op hem afvuurden.
De andere bisschoppen, priesters, mannen en vrouwen, gelovigen en allerlei andere mensen van verschillende rangen en standen stierven op dezelfde wijze, de één na de ander.’

http://boinnk.nl/blog/tag/petrus-romanus-ii/
Maar in de volgende voorspellingen loop het anders af met de paus:
Alois Irlmaier: “In het laarzenland (Italië) breekt een revolutie uit, en alle geestelijken, ook witharige grijsaards, lopen het gevaar vermoord te worden. Ik zie achter de Heilige Vader een mes dat druipt van het bloed. Maar de paus slaagt er op het laatste moment in om te vluchten – naar het zuidoosten of over het grote water.”
Nostradamus: “De grote hond zal de hele nacht janken, als de paus het land zal verlaten.” (2, 41)
De Vorarlbergse helderziende Franz Kugelbeer uit Lochau voorspelde reeds in 1922: “Moord in Rome. Hoge bergen van lijken van geestelijken en burgers. De paus vlucht met twee kerkvorsten over twee zijstraten naar een oude koets, en daarin via Genua naar Zwitserland.”
Het tweede deel van deze voorspelling van Kugelbeer stemt dan weer geheel overeen met de visioenen van Irlmaier: “Later komt hij in de Dom een nieuwe keizer zalven. Te Deum onder gejubel van het volk.”
Alois Irlmaier beschrijft deze gebeurtenis: “De paus, die niet lang hoefde te vluchten over het water, keert terug. Daarna zal hij de kroning vieren. Te Deum in Keulen. Drie kronen fonkelen, en een magere grijsaard wordt onze koning. Ook de oeroude kroon in het zuiden wordt weer in ere hersteld.”
Deze uitspraak van Irlmaier stemt overeen met hetgeen Rembold, de Spielbernd (1689-1783) voorspelde: “Na de afgrijselijke oorlog zal het Duitse rijk een boer tot koning kiezen. Wie na hem komt… zal keizer van het Heilige Roomse Rijk heten. “
De nieuwe keizer zal “de wereld” de lang gewenste vrede schenken.
In Nostradamus (6, 24) kan men dit zo lezen:
“Conjunctie van Mars en de wereldheerser, onder Kreeft rampzalige oorlog. Korte tijd later wordt de nieuwe heerser gekroond die het land voor lange tijd vrede zal schenken.”

Geciteerd uit Voorspellingen, door Jules Silver, pag. 126,127.

Hier nog wat:

Na de oorlog ziet Alois Irlmaier “drie kronen schitteren”. Een magere grijsaard wordt heerser van Duitsland.
Iets dergelijks voorspelde reeds Bernhard Rembold, de Spielbernd. In zijn in 1756 voor het eerst vastgelegde voorspelling kondigde hij de beschrijving van de wereldoorlog en een bloedige tijd en de “verschrikkelijke slag om de heilige stad Keulen” de verkiezing van een boer tot keizer van het Duitse rijk aan.
“Hij zal een jaar en een dag regeren. Die na hem de kroon draagt zal de man zijn op wie de wereld lange tijd gehoopt heeft. Hij zal keizer van het Heilige Roomse Rijk heten en de mensheid vrede schenken. En daarna komt een goede en gelukkige tijd.”
“De wetten die de kinderen ter dood brengen worden ongeldig na de grote vernietiging” (Irlmaier).
Ook de helderziende bedelares Katharina Leistnerin (Geissen-Käther), die in het Zwarte Woud leefde en in 1831 stierf, voorspelde behalve het uitbreken van een oorlog in het jaar 1940: “Duitsland zal groter worden dan ooit onder een boerenkeizer.”
“Als de wereld vernietigd is,” verkondigde de woudprofeet Mühlhiasl uit Beieren, “komt er een mooie tijd. Grote geloofspredikers zullen opstaan en heilige mannen, die wonderen verrichten. En de mensen geloven weer.”

Voorspellingen, door Jules Silver, pag. 133
Bij al deze voorspellingen is er dus wel sprake van een revolutie in Italië waarbij de paus moet vluchten, maar waarin hij niet vermoord wordt! Dat is een duidelijk verschil met het visioen van paus Pius X. Overigens zal Rome niet zo snel vernietigd worden wat we o.a. lezen op de site van Xander. De vernietiging van Rome is vaak voorspeld (met een bliksemflits), maar vindt plaats aan het einde van de Vierde(!) Wereldoorlog, die 27 jaar zal duren (Nostradamus, Irlmaier). Rome zal dan de zetel van de antichrist geworden zijn. De Derde en Vierde Wereldoorlog liggen zo dicht bij elkaar dat ze vaak als één geheel worden gezien. Die Derde Wereldoorlog zal maar kort duren en in Keulen eindigen. De slag bij Keulen is al heel vaak voorspeld door legio zieners.

Verder blijkt nergens uit dat paus Petrus Romanus de dienaar van de antichrist is. Integendeel! Hij is immers degene die onze ‘Keizer’ gaat kronen waarna het voorspelde Gouden Tijdperk begint.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr mar 15, 2013 10:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuwe paus

Bericht door Schepsel »

Wat ik heb gezien is verschrikkelijk !’ zou Pius X volgens veel bronnen hebben gezegd.
‘Zal ik het zijn, of zal het een opvolger zijn ?
Als hij het geschetste tafereel voor zijn geestesoog zag gebeuren zal het wel niet uitgekomen zijn. Anders zou hij hebben gezegd ''Wat ik heb gezien is verschrikkelijk! En wtf kleden de mensen zich raar! Ik zie allerlei vreemde objecten.''

Dus als hij zich daar niet over verbaasde zal het wel rond zijn tijd hebben moeten plaatsvinden?
Rome zal dan de zetel van de antichrist geworden zijn.
Wat is het nu dan? Ik vind het niet Christus-achtig daar, wat ik ervan meekrijg.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik vind die visioenen en profetieën allemaal nogal vreemd. In hoeverre moeten we aan zulke dingen enig geloof hechten?

Hoe dan ook, er zijn nu drie stemrondes geweest en er is nog geen nieuwe paus. Vannamiddag zijn er nog twee stemrondes. Misschien hebben we vanavond een paus, misschien gebeurd het pas een van de volgende dagen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zelfde kermis attractie met nieuwe hoofdrolspeler

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef: Zoals ik later zal aantonen hoeven profetieën niet altijd uit te komen.
Ik toon maar direct aan dat profetieën altijd uit moesten komen. En wel in het nog in leven zijn van de profeet. Nogal logisch. Anders telt het niet en is hij een valse profeet. Ik heb het natuurlijk over de bijbel. Zo'n valse profeet werd dan ook direct - geheel terecht overigens - onmiddellijk een kopje kleiner gemaakt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

Nee, dat is een vergissing. Onheilsprofetieën hoeven niet uit te komen als het volk tot inkeer komt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Volgens mij was het een haast klus, en we hebben hier gezien met onze regering hoe dat afloopt .
Witte rook

Afbeelding

De 115 kardinalen hebben woensdag tijdens het conclaaf een nieuwe paus gekozen. Uit de schoorsteen komt witte rook en de klokken van de Sint Pieter luiden. Wie de nieuwe paus is, wordt binnen een uur bekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Eliabe »

Lekker belangrijk een nieuwe sinterklaas. Hoeveel van die 115 hebben aan kleine kindjes gezeten? Net als de islam opzouten met die bende.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Eliabe »

Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ik hoor de kerkklok nu luiden. Zeker vanwege de witte rook

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Lekker belangrijk een nieuwe sinterklaas. Hoeveel van die 115 hebben aan kleine kindjes gezeten? Net als de islam opzouten met die bende.
Helemaal mee eens. Een heldere nuchtere constatering. Ik reken geen gelovig mens tot die schrale 5% die niet dom is. Vriend 'Eliabe' dus.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe leider van de wereldwijde r.k.-viezeriken.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Verbeterde versie!

Wie wordt er paus?
De beste onder de kardinalen.
En wie wordt er kardinaal?
De beste onder de bisschoppen.
En wie wordt er bisschop?
De beste onder de priesters.
En wie wordt er priester?
De in God gelovige man met onbedwingbare seksverlangens naar klein grut.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

De nieuwe paus is de Argentijn Jorge Mario Bergoglio (de aartsbisschop van Buenos Aires) en hij kiest Franciscus (Franciscus I) als pausnaam.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Nou ik moet eerlijk zeggen dat de man heel vriendelijk overkomt. De naam die hij gebruikt is Franciscus en die naam verwijst naar Franciscus van Assisi, de oprichter van de franciscaner kloosterorde. Met die naamkeuze lijkt hij zich een imago van eenvoud aan te meten.
Geen Petrus dus zoals de voorspellingen zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuwe paus

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:Nou ik moet eerlijk zeggen dat de man heel vriendelijk overkomt. De naam die hij gebruikt is Franciscus en die naam verwijst naar Franciscus van Assisi, de oprichter van de franciscaner kloosterorde. Met die naamkeuze lijkt hij zich een imago van eenvoud aan te meten.
Geen Petrus dus zoals de voorspellingen zeggen.
Franciscus was tof (als figuur)! Zijn levensverhaal werd me al voorgelezen op de Vrije School. Ik hoop dat deze beter is dan voorgaande pausen :smile4: Zijn naam belooft al wat goeds ja. Ik zou het wel tof vinden als ie dan in juten lompen in de kelder van het Vaticaan ging wonen, geen vlees at, zich omringde met dieren en uitblonk in altruisme naar zijn medemens. Maar ja, zal wel weer niet.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Eliabe »

Schepsel schreef:
Ariel schreef:Nou ik moet eerlijk zeggen dat de man heel vriendelijk overkomt. De naam die hij gebruikt is Franciscus en die naam verwijst naar Franciscus van Assisi, de oprichter van de franciscaner kloosterorde. Met die naamkeuze lijkt hij zich een imago van eenvoud aan te meten.
Geen Petrus dus zoals de voorspellingen zeggen.
Franciscus was tof (als figuur)! Zijn levensverhaal werd me al voorgelezen op de Vrije School. Ik hoop dat deze beter is dan voorgaande pausen :smile4: Zijn naam belooft al wat goeds ja. Ik zou het wel tof vinden als ie dan in juten lompen in de kelder van het Vaticaan ging wonen, geen vlees at, zich omringde met dieren en uitblonk in altruisme naar zijn medemens. Maar ja, zal wel weer niet.
Voor mij is hij pas tof als hij het evenbeeld van Panoramix is.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe paus

Bericht door KevinB »

Ariel schreef:Nou ik moet eerlijk zeggen dat de man heel vriendelijk overkomt. De naam die hij gebruikt is Franciscus en die naam verwijst naar Franciscus van Assisi, de oprichter van de franciscaner kloosterorde. Met die naamkeuze lijkt hij zich een imago van eenvoud aan te meten.
Geen Petrus dus zoals de voorspellingen zeggen.
Aan de andere kant, het is een jezuïet...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef: Ik zou het wel tof vinden als ie dan in juten lompen in de kelder van het Vaticaan ging wonen, geen vlees at, zich omringde met dieren en uitblonk in altruisme naar zijn medemens. Maar ja, zal wel weer niet.
De man is een asceet hoorde ik een verslaggever zeggen die heel eenvoudig op een klein kamertje leefde , en zijn eigen maaltje kookte. Over vleeseten werd niet gerept.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

KevinB schreef:
Aan de andere kant, het is een jezuïet...
Maar dat hoeft geen nadeel te zijn toch?
De Sociëteit van Jezus, bekend als de jezuïeten, is een katholieke religieuze orde die in 1534 in Parijs werd opgericht door een groep studievrienden rond Iñigo Lopez de Loyola, beter bekend onder zijn Latijnse naam Ignatius van Loyola. Het aanvankelijke doel was hulp aan de naaste, vooral zieken.Jezuïeten vormen geen kloosterorde en leven niet noodzakelijk in kloosters. Net als veel andere orden zijn zij gehouden tot kuisheid, armoede en gehoorzaamheid. Zij onderscheiden zich van andere orden vooral door absolute gehoorzaamheid aan de paus, en vallen niet onder het gezag van een bisschop.

Jezuïeten zijn vrijwel zonder uitzondering kritische intellectuelen, die als individu geen blad voor de mond nemen en ook hun leerlingen opvoeden tot kritische individuen. De vaak maatschappelijk toonaangevende ordeleden waren in veel landen, zeker die met totalitaire regimes, ongeliefd. Zelfs werden de Jezuïeten, onder wie Pierre Teilhard de Chardin, in 1904 uit het toch liberale Frankrijk verbannen, omdat zij naar de smaak van de antiklerikale regering van die dagen te veel invloed wilden uitoefenen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezuïeten
Hij keurt homoseksualiteit af, hoewel hij het belangrijker vindt om respect te hebben voor alle mensen, dus ook homo's. Zijn compassie wint het van zijn strenge geloofsleer. Een van zijn opvallendste daden verrichtte hij in 2001. Bergoglio bezocht toen een ziekenhuis, waar hij de voeten van twaalf aidspatiënten waste en kuste.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2138 ... gen__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik denk niet dat het een nadeel hoeft te zijn, maar ondanks de regels van de jezuïetenorde worden ze toch niet meteen geassocieerd met Franciscus van Assissi ('Franciscanen' wel, uiteraard). Overigens hebben de jezuïeten ook wel een sterke intellectuele traditie.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuwe paus

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef: Ik zou het wel tof vinden als ie dan in juten lompen in de kelder van het Vaticaan ging wonen, geen vlees at, zich omringde met dieren en uitblonk in altruisme naar zijn medemens. Maar ja, zal wel weer niet.
De man is een asceet hoorde ik een verslaggever zeggen die heel eenvoudig op een klein kamertje leefde , en zijn eigen maaltje kookte. Over vleeseten werd niet gerept.
Ok. Los van wat ik vind van de vleesindustrie enz: Het past toch niet bij een sobere man van God, met een sterke binding met de dieren en het leven, om vlees te eten? :smile4: Wel goed, als hij zo is! En dan moet hij in lompen de katholieken toespreken en eindelijk eens leven in de geest van Christus.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuwe paus

Bericht door Schepsel »

Eliabe schreef:
Schepsel schreef:
Ariel schreef:Nou ik moet eerlijk zeggen dat de man heel vriendelijk overkomt. De naam die hij gebruikt is Franciscus en die naam verwijst naar Franciscus van Assisi, de oprichter van de franciscaner kloosterorde. Met die naamkeuze lijkt hij zich een imago van eenvoud aan te meten.
Geen Petrus dus zoals de voorspellingen zeggen.
Franciscus was tof (als figuur)! Zijn levensverhaal werd me al voorgelezen op de Vrije School. Ik hoop dat deze beter is dan voorgaande pausen :smile4: Zijn naam belooft al wat goeds ja. Ik zou het wel tof vinden als ie dan in juten lompen in de kelder van het Vaticaan ging wonen, geen vlees at, zich omringde met dieren en uitblonk in altruisme naar zijn medemens. Maar ja, zal wel weer niet.
Voor mij is hij pas tof als hij het evenbeeld van Panoramix is.
:lol: Lijkt me prachtig.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:
Eliabe schreef: Voor mij is hij pas tof als hij het evenbeeld van Panoramix is.
:lol: Lijkt me prachtig.
Mij ook. :razz:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Oeps jongens..Even een vette roddel. Zou Maxima iets te maken hebben met zijn benoeming?
'Maxima geeft heimelijk een ton aan de kerk'

Prinses Máxima heeft in het geheim 128.000 euro (200.000 dollar) geschonken aan de Argentijnse kardinaal en aartsbisschop van Buenos Aires, Jorge Bergoglio. Dat meldt het Argentijnse weekblad Noticias.

Het blad ruimt deze week de hele voorpagina in om te berichten over ’de waarheid over het bezoek van Máxima’. Ingewijden aan het hof in Den Haag ontkennen het bericht. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) wil het ontkennen noch bevestigen, omdat over privébestedingen van leden van het Koninklijk Huis geen mededelingen worden gedaan.

De Argentijnse journaliste Maria Fernanda Villosio zegt over ’absoluut betrouwbare bronnen’ te beschikken bij het aartsbisschoppelijk paleis in Buenos Aires. Kardinaal Jorge Bergoglio (72) heeft een eigen televisiezender voor ’ethisch verantwoord’ nieuws. De zender is alleen op een paar plaatsen op de kabel te zien. Hij wil het bereik daarvan vanaf mei of juni via de satelliet vergroten en heeft ’de Heer’ herhaaldelijk om hulp gevraagd.

Volgens Noticias zijn de gebeden verhoord met een ’geheime gift uit Nederland’, die vorige week tijdens het werkbezoek van Máxima aan haar geboorteland is beklonken. „Officieel wil niemand zeggen dat het geld afkomstig is van prinses Máxima, maar mijn bronnen bevestigen het”, aldus Villosio. Ze zegt dat ze het bericht over de gift en de geheime missie van de prinses ook in Den Haag heeft gecheckt, maar bij de RVD is geen verzoek binnengekomen.

Villosio weet niet waarom de prinses het grootste deel van haar inkomen zou hebben geschonken aan de Argentijnse prelaat. De gift ligt gevoelig in Argentinië. De kardinaal is geen vriend van president Cristina Fernández Kirchner en die zou aanstoot kunnen nemen aan de bemoeienis van Máxima. „Er kan een diplomatiek schandaal ontstaan met Nederland”, meent Noticias.

Dat is ook precies de reden waarom aan het Noordeinde in Den Haag, waar Máxima kantoor houdt, eveneens op basis van anonimiteit stellig wordt gezegd dat het bericht ’onzin’ is. „Als Máxima dit zou doen of zou hebben gedaan, moet de premier binnen vijf minuten na het bekend worden daarvan opdraven in de Kamer en is er een rel. Ook al staat het haar net als iedere andere Nederlander vrij haar geld te besteden zoals ze zelf wil.”

Volgens Noticias heeft de katholieke Máxima maandelijks tussen de 15.000 en 20.000 dollar (zo’n 12.000 euro) toegezegd aan de kerk. Dat zou betekenen dat de prinses van haar eigen uitkering van de staat, zo’n 19.000 euro per maand voor het inkomensdeel, nog maar weinig overhoudt.

http://www.limburger.nl/article/2008042 ... 68282/1056
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ali Yas »

Waarom eigenlijk altijd van die stokoude mannen? Is dat soms om aan te geven dat ze het tegenovergestelde doen als de christenen van het eerste uur (die jong waren)? En wist je trouwens dat Petrus, zogenaamd de eerste Paus, getrouwd was? Enzovoorts, enzovoorts. Ik vind het Vaticaan niet erg christelijk.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Eliabe »

Ali Yas schreef:Waarom eigenlijk altijd van die stokoude mannen?
Die kunnen de jonge jongetjes niet meer inhalen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie