Slavernij

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Geert Wilders

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Xplosive als je meeleest ,
Ik wacht nog op een fatsoenlijk antwoord van jou in een ander topic.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Geert Wilders

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:Xplosive als je meeleest ,
Ik wacht nog op een fatsoenlijk antwoord van jou in een ander topic.
Ik moest hierom lachen, en ik herinnerde me gelijk weer mijn antwoord in het andere topic. Inderdaad, een meer volledig antwoord zou betekenen dat ik het voor je moet spellen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernij

Bericht door Mahalingam »

Bij Trouw zijn ze gaan beseffen dat vroeger ook Europeanen tot slaven zijn gemaakt.
+++++++++++++++

Christenslaaf, moslimmeester

Kusten die ontvolkt raken door mensenroof, het doet eerder denken aan West-Afrika en de beruchte trans-Atlantische slavenhandel dan aan overvallen door moslims vanuit zee in Europa.

Het woord slavernij roept bepaald niet automatisch beelden op van ontvoerde Europeanen. Toch hebben vanaf het begin van de zestiende tot het eind van de achttiende eeuw minimaal een miljoen Europeanen in Noord-Afrika een slavenbestaan geleid. Het waren vooral zeelieden van gekaapte koopvaardijschepen. Maar ook bewoners van Spaanse, Italiaanse en Griekse kustgebieden leefden eeuwenlang in angst voor Noord-Afrikaanse plunderaars en slavenjagers.

Weinig bekend
De roof van Europese slaven door Noord-Afrikanen is een niet onbelangrijke episode in de moeizame relaties tussen de moslimwereld en de christelijke wereld, maar bij het grote publiek is dit onderdeel van de wereldgeschiedenis weinig bekend. De halve maan en het kruis hebben elkaar geregeld pijn gedaan.

Niet alleen bij vakhistorici, maar ook bij een redelijk groot publiek bestaat er minstens een notie over de kruistochten en wat de Middeleeuwse ridders bij die expedities aan de oostelijke kusten van de Middellandse Zee hebben aangericht onder moslims. Of over Spaanse moslims, die op bootjes naar Noord-Afrika werden gezet als ze weigerden katholiek te worden.

Eildert Mulder − 14/08/13, 20:01

Lees hier verder http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ster.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernij

Bericht door Mahalingam »

De inspiratiebron voor bovenstaand artikel kan dit van de BBC zijn:
British Slaves on the Barbary Coast By Robert Davis Last updated 2011-02-17
The fishermen and coastal dwellers of 17th-century Britain lived in terror of being kidnapped by pirates and sold into slavery in North Africa. Hundreds of thousands across Europe met wretched deaths on the Barbary Coast in this way. Professor Robert Davis investigates.
http://www.bbc.co.uk/history/british/em ... s_01.shtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Slavernij

Bericht door Manon »

Nu doen ze precies of niemand hier wist van die moslimse slavenhandelaars. In mijn tijd was het begrip " blanke slavin " nochtans nog steeds wijdverbreid. Al die informatie is blijkbaar verdwenen tijdens de stichting van Eurabia: op school mag er niet over gesproken worden, of wordt die informatie als "mythe" naar het rijk der fabelen verwezen, en de volgende generatie weet er al lang niks meer van. zo snel kan geschiedenisvervalsing plaatsvinden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Slavernij is mode gevoelig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Slavernij? Huh!

Door het merkbare logisch ontbreken van een vrije wil zijn wij altijd toch al slaven geweest? Hetzij van God, de duivel of de een of andere religie, of van het systeem dat mensen hoe dan ook onderdrukt.

Hoe kan in godsnaam iemand deugen en goed bevonden worden die zijn ziel en zaligheid aan de koran (duivel Mohammed) heeft verpatst in plaats van zich te verdiepen in onze kennisbeschaving? Ik heb het over gelovige mohammedanen in de goedheid van de terroristische daden van de historische Mohammed.

Toch probeert een groep door fascistoïde-input geprogrammeerde op de voormalige nazi-terreur geschoolde macht wellustelingen vanuit het Verenigd Europa Ideaal Brussel, ons met hun leugenachtige propaganda in slavernij te houden door controle uit te oefenen over onze vrijheid van denken en vrije meningsuiting en onze wens om dingen ten goede te veranderen. :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernij

Bericht door Ariel »

Surinamers geven geen zak om het slavernij/ bevrijdingsmonument Keti Koti . Veel afro-Surinamers vinden dat zij slechts nazaten zijn, die niet in slavernij zijn geweest. Geld geven voor een slavernij monument spreekt hen dan ook niet aan. Of het Keti Koti monument er nu gaat komen? Wie zal het zeggen. Misschien als Nederland het betaald, maar dat mag niet van Afro Surinamers . Financiële inmenging van buitenaf werd niet gewaardeerd, en al helemaal niet uit Nederland. Het is/was de bedoeling dat het monument wordt bekostigd door de nakomelingen van de Afro-Surinamers. Bottse is ervan overtuigd dat de Afro-Surinamers in staat zijn de kosten voor het monument zelf bijeen te brengen. Alleen, de afro-Surinamers hebben geen cent voor het monument over.
Bottse: Ophaalcampagne monument heeft niets opgeleverd

De ophaalactie voor een keti koti bevrijdingsmonument heeft volgens Rudi Bottse van Stichting Broki niets opgeleverd. In april dit jaar kondigde Stichting Broki aan samen met Green Heart Foundation International een inzamelingsactie te beginnen voor het vervaardigen van het monument. De kosten bedroegen SRD 1,5 miljoen.

Bottse zegt dat het monument niet gerealiseerd zou worden vanuit Nederland met Nederlandse belasting middelen. Inmenging van het Platform Landelijk Slavernijverleden, onder leiding van Berryl Biekman, om in Nederland fondsen te verzamelen werd kordaat afgewezen. Bottse zegt nu aan Starnieuws dat het project toch is overgedragen aan het Platform. Wirht om een reactie gevraagd, deelt mee dat Greenheart Foundation het op zich genomen heeft om te zorgen voor de fondsen. "De stichting zal zich daartoe blijven inzetten, het monument komt", garandeert Wirht die zegt binnenkort persconferentie hierover te zullen beleggen.

Het was de bedoeling dat op 25 november het monument onthult moest worden. Bottse weet niet wat er verder zal gebeuren. Om gezondheidsredenen, heeft hij zich teruggetrokken van deze kwestie. De kunstenaar Erwin de Vries is aangetrokken om het beeld te maken.

Volgens Bottse is de ophaalcampagne mislukt, omdat er verwarring was of het ging om een bevrijdingsmonument of een slavernijmonument. De benaming slavernijmonument is niet aantrekkelijk. “Veel afro-Surinamers vinden dat zij slechts nazaten zijn niet in slavernij zijn geweest. Geld geven voor een slavernij monument spreekt hen dan ook niet aan. Ik heb hiervoor gewaarschuwd”, zegt Bottse.

http://m.starnieuws.com/index.php/welco ... item/20191
Misschien kunnen we ons Nederlands nationaal monument slavernijverleden verschepen naar Suriname? Dat staat hier toch maar te niksen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Dhana »

'Britse politie bevrijdt drietal vrouwen na 30 jaar uit huis'

Drie Britse vrouwen zouden dertig jaar lang als slaaf zijn gebruikt in een huis in Londen. Ze werden donderdag door de politie bevrijd.

Dat meldt de BBC.

Volgens de Engelse politie werden de vrouwen donderdag gered uit een huis in het zuiden van de Britse hoofdstad.

Het gaat om een Maleisische vrouw van 69, een 57-jarige Ierse en een Britse vrouw van 30. Ze zijn volgens de politie zwaar getraumatiseerd.

De politie werd getipt na een telefoontje door één van de vrouwen aan liefdadigheidsorganisatie Freedom Charity, waarin ze liet weten al decennia tegen haar wil te worden vastgehouden.

Inspecteur Kevin Hyland van de Londense politie is blij met het optreden van Freedom Charity. "We werken nu samen om de slachtoffers te steunen. Het lijkt er op dat ze dertig jaar zijn vastgehouden.

"We zijn een verregaand onderzoek gestart om alle feiten in deze serieuze zaak boven tafel te krijgen." De politie houdt de verdachten vast op een politiebureau, waar ze worden verhoord.
''

http://www.nu.nl/buitenland/3634901/bri ... -huis.html


Dat kan uiteraard niet op met wat er eeuwen geleden met zwarten gebeurd is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernij

Bericht door Ariel »

De 67-jarige man en vrouw die ervan worden verdacht drie vrouwen decennia te hebben vastgehouden in Londen, zijn afkomstig uit Tanzania en India. Ze zijn in de jaren 60 naar Groot-Brittannië gekomen, meldde de BBC zaterdag op gezag van de politie. De man en vrouw werden vrijdag op borgtocht vrijgelaten. Ze moeten in januari voor de rechter verschijnen. Het stel is in de jaren 70 aangehouden. Waar zij toen van werden verdacht, is niet bekendgemaakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Slavernij

Bericht door Dhana »

Die aanhouding zal in ieder geval niets te maken hebben gehad met het feit dat ze toen hun tienjarige verblijf in Engeland vierde.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

K.u.t met peren met andere beschavingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dhana schreef:Die aanhouding zal in ieder geval niets te maken hebben gehad met het feit dat ze toen hun tienjarige verblijf in Engeland vierde.
Houd je bij je eigen cultuur, afkomst, afgoderij en mafketelijke gewoontes!

Dat geeft rust en bovenal ZEKERHEID in normen en waarden die onze kennisbeschaving in al die tijd zelf bedacht heeft.

Al die klootzakken uit andere culturen willen zich of kunnen zich niet aanpassen. Geen probleem. Blijf dan zitten waar je zit en verroer je niet. Want ga je je verroeren, dan wil je misschien wel uit profiterende wijze op onze totaal anders georiënteerde beschaving parasiteren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernij

Bericht door Mahalingam »

Het stel is in de jaren 70 aangehouden. Waar zij toen van werden verdacht, is niet bekendgemaakt.
We weten het inmiddels:
According to national Marxist records they were leading figures at the Mao Zedong Memorial Centre in Acre Lane, Brixton, south London, in the 1970s.
It was raided by police and five people, including the pair, were held.
[...]
Records of the Communist Party of England (Marxist-Leninist) show Mr Balakrishnan was suspended from the organisation in 1974.
He set up a splinter group in the same year called The Workers' Institute of Marxism-Leninism-Mao Zedong Thought.
It was based at Acre Lane, Brixton. The building was used as a bookshop and political commune.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-25084830
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Slavernij

Bericht door Ariel »

Het was een rare sekte waar de daders maar ook de slachtoffers bij zaten. De slavenhouders en de slachtoffers leerden elkaar namelijk kennen via een commune. Ze waren elkaar in Londen tegengekomen en deelden dezelfde politieke ideologie.

Het verhaal wordt vreemder en vreemder. Ik weet niet meer wat ik er van moet denken. Het 30 jarige slachtoffer die honderden liefdesbrieven, gedichten en foto's zou hebben gestuurd naar een buurman ? vreemd, vreemd.
'Moeder van Londense slavin overleed na vluchtpoging'

Rosie, de vrouw die 30 jaar lang als slavin diende voor een koppel uit Londen, zou niet seksueel misbruikt zijn. Daar zijn althans geen bewijzen voor, laat de politie weten. De autoriteiten onderzoeken nu de mysterieuze dood van een vrouw in een huis waar de verdachten Aravindan Balakrishnan (73) en Chanda (67) vroeger leefden. Zij zou wel eens de moeder van de 30-jarige Rosie kunnen zijn geweest. Volgens een nicht overleed de vrouw na een vluchtpoging om weg te komen van de slavenhouders.

In 1997 overleed ene Sian Davies (44) na een val uit het raam. De politie ziet een verband. Rosie vertelde haar buren namelijk dat haar moeder gestorven is. Nadien werd ze 'geadopteerd' door de verdachten.

'Niet meer teruggezien'
'Op een dag kwamen agenten me vertellen dat een oudere vrouw uit het raam gevallen was', herinnert een buur uit het district Herne Hill zich. 'Ze vroegen of ik iets gezien had, maar dat was niet het geval. Daarna heb ik ze niet meer teruggezien.'

Sian Davies behoorde tot de communistische sekte die Balakrishnan had opgericht. In 1978 werd ze samen met vijf andere jonge militantes opgepakt tijdens een rel in Brixton. Volgens een lokale krant riepen de vrouwen tijdens hun proces slogans over de 'ondergang van het fascistische Groot-Brittannië'. Alle zes weigerden ze ook pleidooien te houden omdat ze het rechtssysteem niet erkenden.

Bittere herinneringen
Het verhaal roept bittere herinneringen op bij Eleri Morgan, de nicht van Sian. 'Die val uit het raam van de badkamer? Dat moet een ontsnappingspoging zijn geweest. Nadien lag ze nog zeven maanden in het ziekenhuis, maar daar hebben wij als familie nooit iets van geweten. Jarenlang was ze vermist, we hebben zelfs privé-detectives ingeschakeld om haar terug te vinden.'

'Ze was een opgewekte meid die naar Londen trok om economie te studeren. En toen verdween ze plots van de radar. Op een dag kregen we toch een brief. Daarin stond dat ze zich inzette voor 'moeders van de wereld'. In mijn ogen waren dat maoïsten. We wisten dat ze haar van ons weghielden, het leek alsof ze verplicht werd om constant over 'kameraad Bala' -zijn koosnaampje- te schrijven. In 1996 belde Sian mij om eens af te spreken, maar dat is nooit gelukt. De volgende zomer moest ik haar gaan identificeren in het ziekenhuis. En toen kreeg ik die Balakrishnan te zien. Ik verwachtte een zeer charismatisch figuur, maar meer dan een tandenloos oud mannetje was het niet.'

Gebrainwasht en geslagen
Aravindan en zijn vrouw uit Tanzania waren in de jaren 70 behoorlijk bekend in Britse extreemlinkse groepen. De Indiër zat in het nationale bestuur van Engelands communistische partij. In 1974 kreeg hij daar ruzie en stichtte hij een eigen groepering, die zich beriep op de leer van China's toenmalige leider Mao Zedong.

De erg gesloten commune groeide uit tot een sekte. Balakrishnan had de leiding en ronselde vooral buitenlandse studentes als leden. Zo belandden ook een Maleisische en een Ierse vrouw in zijn macht. Jarenlang werden de slachtoffers gebrainwasht en geslagen, tot ze uiteindelijk zijn slavin werden.

Opmerkelijk is dat de sociale diensten wisten van het bestaan van Rosie. Er liep een klacht tegen de 'adoptieouders', omdat Rosie op geen enkele school was ingeschreven. Waarom daar geen gevolg is aan gegeven, wordt nu onderzocht.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernij

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam stroomt de subsidie niet meer zoals vroeger.
En nu is Gr. Links erg in de zeik want het Nationaal Instituut Nederlands Slavernijverleden en Erfenis en het Keti-Koti festival krijgen geen poen (doekoe) meer.
En dan kan het debat over slavernij (en herstelbetalingen) geen voortgang meer vinden.
Deze bizarre bezuiniging komt als een mokerslag in het gezicht van vooral de nazaten van de tot slaafgemaakten die ook Amsterdammers zijn. Juist omdat die geschiedenis nog erg aanwezig is. Niet alleen in het leven en cultuur van Surinamers en Antillianen, maar ook duidelijk zichtbaar in onze mooie binnenstad waarvan vrijwel alle herenhuizen zijn gebouwd over de ruggen van slaven en onderdrukten uit Nederlands-Indië.
https://amsterdam.groenlinks.nl/nieuws/ ... -keti-koti
Het Nederlands slavernijverleden is een gesprek wat gevoerd moet blijven worden, juist ook in het licht van hedendaagse vormen van slavernij, zoals gedwongen prostitutie en kinderarbeid. En breder bij vooroordelen, racisme en discriminatie Je zou denken dat wethouders zich hier verantwoordelijk voor voelen. Integendeel stellen ze voor om het gesprek in de kiem te smoren, want dat zal het gevolg zijn van deze bezuiniging.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernij

Bericht door Mahalingam »

Folklore in Suriname bij het Surinameplein.

Afbeelding

Ook zonder subsidie kan er herdacht worden. Zelfs meer dan vroeger.
Keti koti krijgt kinderherdenking op Surinameplein
De jaarlijkse herdenking van de afschaffing van de slavernij wordt dit jaar uitgebreid met een kinderherdenking. Deze wordt overdag gehouden op het Surinameplein in West en vervangt de herdenking die daar elk jaar op 30 juni in de avond wordt gehouden.
En het feesten dan (viering)?
De volgende dag, op 1 juli, wordt de afschaffing van de slavernij gevierd in het Oosterpark. De splitsing moet met name de herdenking meer cachet geven, zegt woordvoerder Gordon Cruden namens het Ninsee dat de nationale herdenking organiseert.

"De herdenking en de viering liepen tot nog toe in elkaar over, en dat was soms ongemakkelijk. Het kwam voor dat tijdens de plechtigheid bij het monument, een stukje verderop in het park de soundcheck voor de muziekoptredens begonnen. Dat deed afbreuk aan de sfeer."
http://www.parool.nl/amsterdam/keti-kot ... ~a4250261/

Dit is de keti koti viering/herdenking:
Afbeelding

En dit de officieele nationale herdenking:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe zolen lopen beter.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Geen geld voor nieuwe zolen? Of gewoon een slordige onverschillige vent die vergeten is nieuwe schoenen te kopen? En waaruit blijkt de zorg van Maxima voor haar mannetje?

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Slavernij

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Juist omdat die geschiedenis nog erg aanwezig is. Niet alleen in het leven en cultuur van Surinamers en Antillianen,
Dat behoeft wel enige toelichting. Krijgen zij nog steeds geen geld voor hun arbeid?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Slavernij

Bericht door King George »

Meer blanke dan zwarte slaven: Hoe de geschiedenis van de slavernij is verdraaid

Afbeelding

in: Propaganda Robin de Boer 28 oktober 2014 12:00 30983 keer bekeken

De slavernij blijft een pijnlijk onderdeel van de geschiedenis. De discussie rond Zwarte Piet laait weer op omdat zijn oorsprong ingebed zou liggen in een gewoonte van slavernij en racisme.

In oktober vorig jaar mengde VN-consultant Verene Shepherd zich in de discussie toen zij Zwarte Piet als racistisch betitelde en vroeg om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. Ze noemde het een terugkeer naar de slavernij in de 21e eeuw. Uiteindelijk bleek Shepherd niet namens de VN te mogen spreken. Er zijn momenteel meer slaven dan ooit. Uit de Global Slavery Index blijkt dat wereldwijd bijna 30 miljoen mensen als slaaf leven.

Door de eeuwen heen heeft ieder ras, iedere religie en ieder volk zich schuldig gemaakt aan slavernij. De geschiedenis van de slavernij heeft ons geleerd dat mensen altijd misbruik zullen maken van ongebreidelde macht over anderen, ongeacht welke huidskleur ze hebben.

Dat is echter niet de boodschap die we meekrijgen op school of op de universiteit en het is ook niet de boodschap die wordt uitgedragen door films. Keer op keer horen we dat de blanke mens de zwarte mens tot slaaf maakte, stelt de Amerikaanse schrijver en econoom Thomas Sowell van de Stanford-universiteit.

Net zoals Europeanen Afrikanen tot slaaf maakten, maakten ook Noord-Afrikanen Europeanen tot slaaf. Sterker nog: in de Verenigde Staten en de dertien koloniën aan de oostkust van Noord-Amerika waren meer slaven uit Europa dan slaven uit Afrika, aldus Sowell.

Afbeelding

Meer blanke dan zwarte slaven: Hoe de geschiedenis van de slavernij is verdraaid. De blanke slaven werden nog slechter behandeld dan de zwarte slaven, die katoen moesten plukken op de plantages. Daar hoor je niets over op school of op de universiteit. We kunnen veel leren van de slavernij, maar het verdraaien van de feiten is onnodig, zegt de populaire columnist.

De Amerikaanse samenleving en de westerse beschaving keerden zich uiteindelijk tegen slavernij, terwijl het in niet-westerse landen nog de gewoonste zaak van de wereld is. Sommige landen verzetten zich zelfs tegen druk vanuit het Westen om een einde te maken aan slavernij.

In veel niet-westerse landen is in het tijdperk van het imperialisme volgens Sowell enkel en alleen een einde gekomen aan slavernij omdat het Westen beschikte over meer wapens. Hij voegt toe dat Amerikanen naar Afrika zijn gegaan om zich daar te verontschuldigen voor slavernij, terwijl op het continent tot op de dag van vandaag nog in slaven wordt gehandeld.

Sowell merkt op dat niet alleen de geschiedenis van de slavernij is verdraaid door het filteren van feiten. Mensen die de geschiedenis doorspitten in een poging de Amerikaanse samenleving of westerse beschaving te ondermijnen, hebben vaak weinig interesse in bijvoorbeeld de dodenmars van Bataan of de wreedheden die zijn begaan in het Ottomaanse Rijk.

“Mensen die diep in de geschiedenisboeken graven op zoek naar zondes, zoeken niet naar de waarheid maar naar kansen om een bepaald volk te denigreren of om een slaatje te slaan uit het leed van anderen,” zegt Sowell. “En dat ten koste van mensen die er helemaal niets mee te maken hebben gehad.”

“Zoals een oud spreekwoord luidt: ‘Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad’,” besluit de gerespecteerde econoom. “Maar kennelijk is dat niet genoeg voor veel van onze leraren, intelligentsia en media. Zij zijn druk bezig het heden te vergiftigen door de manier waarop ze het verleden presenteren.”

Sowell gaat in zijn boek Black Rednecks and White Liberals dieper in op de manier waarop de geschiedenis van de slavernij is verdraaid. Het boek is hier verkrijgbaar.


http://www.ninefornews.nl/meer-blanke-d ... verdraaid/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Slavernij

Bericht door Mahalingam »

Onder slavernijherdenkers heb je rekkelijken en preciezen.
Het slavernij-instituut Ninsee (subsidiespons) behoort tot de rekkelijken. Zij vinden dat het herdenken en het vieren elkaar steeds meer in de weg gingen zitten. En dus komt er een dag van rouw en een dag van feest.
De preciezen:
"Hoe zou het vallen als iemand zou voorstellen om dodenherdenking naar een andere datum te verplaatsen?" vroeg Iwan Leeuwin zich hardop af namens African and African Decendants Coalition Corporation.
"Wij gaan op 1 juli gewoon herdenken bij het monument in het Oosterpark," kondigde Peter Richelieu van het Instituut Win voor Multiculturele Ontwikkeling aan. "We laten ons door niemand tegenhouden."
http://www.parool.nl/amsterdam/slaverni ... ~a4299508/
En van waar die ruzie?
Dat de grassrootorganisaties nu alsnog op hun achterste benen staan, wijt Renfrum aan een gebrek aan flexibiliteit. "Surinamers hebben moeite met verandering. Ze houden de traditie graag in ere. Dat een verandering ook een verandering ten goede kan zijn, wil er doorgaans niet in."
Op hoorde op de StaatsTV dat er plannen zijn om de slavernij net zo in het lespakket op te nemen als de WW2.
Op vele scholen is het lespakket over WW2 geheel vrij van vermelding van de Joden. Ik denk dat het slavernij lespakket ook wel vrij zal zijn van Arabische betrokkenheid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Slavernij

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:.....
Op hoorde op de StaatsTV dat er plannen zijn om de slavernij net zo in het lespakket op te nemen als de WW2.
Op vele scholen is het lespakket over WW2 geheel vrij van vermelding van de Joden. Ik denk dat het slavernij lespakket ook wel vrij zal zijn van Arabische betrokkenheid.
Joh. Ik heb er, totdat ik mijzelf er in ging verdiepen, nog nooit van gehoord dat er blanke slaven bestonden.
Ook kende ik het wre verhaal niet. Ik had vroeger altijd het idee dat de VOC dan met een groot soort vlindernet
en een dikke knuppel naar Afrika trok, en negers ging vangen.

Kortom, ook het verhaal wat sinds >30 jaar geleden wordt verteld is allang vrij van Arabische betrokkenheid.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Slavernij

Bericht door Manon »

Over islam en slavernij kan je best dit steengoede stuk van Koenraad Elst even helemaal doornemen.

Islam voor Ongelovigen, Slavernij 4.4 en Islam en Racisme 4.5
Van de slaven weggehaald uit zwart Afrika is zeker 80% door moslim-handen gegaan. Tel daarbij dan nog de miljoenen blanke en de miljoenen Indiase slaven, en het staat vast dat de islam in de wereldgeschiedenis de absolute kampioen van de slavernij is. Catherine's betoog wordt echt grotesk waar hij ons voorhoudt dat de slaven in de moslimwereld het eigenlijk goed hadden. Als bewijs geldt de Batetela-opstand (1897), die na de verdrijving van de Zanzibari slavenhalers door de Belgen poogden om de Zanzibari heersers terug binnen te halen : "Blijkbaar verkozen ze een 'Arabische tiran' boven Leopold II". (10) Wat hij er niet bij zegt : de Batetela waren een bevoorrechte enklave in de inlandse bevolking geweest, en wel door met de Zanzibari's in de slavenjacht te kollaboreren.De Baluba en andere geviseerde stammen hadden minder heimwee naar de Arabieren.

Er is een zeer doeltreffend kriterium om te verifi�ren of de slaven het bij de moslims inderdaad beter hadden : hun overlevingsgraad. Ooit bestond de helft van de bevolking van zuidelijk Irak uit zwarte slaven. Dat zij in de 9de eeuw de grootste slavenopstand uit de geschiedenis pleegden, is al een duidelijke indikatie van hun graad van "tevredenheid". Maar doorslaggevend is het simpele feit dat van deze miljoenen zwarten in de huidige Iraakse bevolking genetisch praktisch niets overblijft. Zodra de toevoer ophield, stierf dit bevolkingsdeel snel uit. Volgens D.B. Davis komt dit door "de hoge sterftegraad, assimilatie, en het feit dat vele slaven gekastreerd werden". (11) Inderdaad, voordat de Britten in 1877 ingrepen, werden in Soedanese steden op industri�le schaal negerjongens gekastreerd, een operatie die driekwart niet overleefde. Ik vermoed dat ze toch liever met vrouw en kind katoen geplukt hadden in Alabama, waar de zwarten het demografisch niet slecht gedaan hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Slavernij

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef:Inderdaad, voordat de Britten in 1877 ingrepen, werden in Soedanese steden op industriële schaal negerjongens gekastreerd, een operatie die driekwart niet overleefde. Ik vermoed dat ze toch liever met vrouw en kind katoen geplukt hadden in Alabama, waar de zwarten het demografisch niet slecht gedaan hebben.
Moslims hebben het niet ver gebracht met hun intelligentie. De Amerikaanse negerboeren zorgden goed voor hun slaven. Logisch, paarden werden ook goed gevoed en onderhouden. Anders doe je aan kapitaalvernietiging.

Een moslim is dom, was dom en zal altijd dom blijven. Tot hij nadenkt en beseft dat het moslim-zijn hem geen steek verder heeft gebracht. Want wie op Allah rekent, begrijpt niet dat de profeet al 1400 jaren onder het zand ligt te rotten. Parasiteren op onze kenniseconomie is dan zijn laatste redmiddel en niet Allah die met de dood van de profeet is opgehouden te bestaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Slavernij

Bericht door Pizzaman »

'Hans van de Mortel' schreef:
Manon schreef:Inderdaad, voordat de Britten in 1877 ingrepen, werden in Soedanese steden op industriële schaal negerjongens gekastreerd, een operatie die driekwart niet overleefde. Ik vermoed dat ze toch liever met vrouw en kind katoen geplukt hadden in Alabama, waar de zwarten het demografisch niet slecht gedaan hebben.
Moslims hebben het niet ver gebracht met hun intelligentie. De Amerikaanse negerboeren zorgden goed voor hun slaven. Logisch, paarden werden ook goed gevoed en onderhouden. Anders doe je aan kapitaalvernietiging.

Een moslim is dom, was dom en zal altijd dom blijven. Tot hij nadenkt en beseft dat het moslim-zijn hem geen steek verder heeft gebracht. Want wie op Allah rekent, begrijpt niet dat de profeet al 1400 jaren onder het zand ligt te rotten. Parasiteren op onze kenniseconomie is dan zijn laatste redmiddel en niet Allah die met de dood van de profeet is opgehouden te bestaan.
Ben ik het niet mee eens. Dat klote-gedrag heeft menigeen al een uitkering, 5x gratis importbruid + geldopbrengend naneuksel,
een gratis moskeet, theehuis en een afbetaalde woning in Heimattistan opgeleverd.

Zie jij dat maar eens voor elkaar te krijgen met je ultrablanke atheïstische intelligentie. :thinking:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Slavernij

Bericht door Manon »

Ben ik het niet mee eens. Dat klote-gedrag heeft menigeen al een uitkering, 5x gratis importbruid + geldopbrengend naneuksel,
een gratis moskeet, theehuis en een afbetaalde woning in Heimattistan opgeleverd.

Zie jij dat maar eens voor elkaar te krijgen met je ultrablanke atheïstische intelligentie. :thinking:
Dat ligt niet aan de islamitische intelligentie, maar aan de westerse verdwazing.

Moslims hebben wèl een uitzuig-systeem in hun ideologie ingebakken: de dhimmitude en daaraan gekoppelde yizyah taksen.
Het is de verdwazing van het westen dat ze daarin al vodoen nog voordat moslims de macht in handen hebben. (tenzij men de piste Eurabia volgt, waarin de arabische olie al sinds 1975 bepaalt wie de grote baas is).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Slavernij

Bericht door Pizzaman »

Manon schreef:
Ben ik het niet mee eens. Dat klote-gedrag heeft menigeen al een uitkering, 5x gratis importbruid + geldopbrengend naneuksel,
een gratis moskeet, theehuis en een afbetaalde woning in Heimattistan opgeleverd.

Zie jij dat maar eens voor elkaar te krijgen met je ultrablanke atheïstische intelligentie. :thinking:
Dat ligt niet aan de islamitische intelligentie, maar aan de westerse verdwazing.

Moslims hebben wèl een uitzuig-systeem in hun ideologie ingebakken: de dhimmitude en daaraan gekoppelde yizyah taksen.
Het is de verdwazing van het westen dat ze daarin al vodoen nog voordat moslims de macht in handen hebben. (tenzij men de piste Eurabia volgt, waarin de arabische olie al sinds 1975 bepaalt wie de grote baas is).
Mwah, je beweert dus dat moslims dom zijn, maar helaas zijn we zelf nog veel dommer. Schrale troost, noem ik dat dan.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Plaats reactie