Tabaks STANK terug in cafees...

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door H.Numan »

Die digitale sigaretten heb ik bij ons nog niet gezien. Ik denk dat de reden voor het geringe succes toch ergens de smaak is. Wat ik lees is dat nogal verschillend van gewone sigaretten. Veel mensen die ik ken roken liever peperdure Marlboro's die ze mee brengen uit Nederland, dan lokale spotgoedkope Marlboro's hier kopen. Verschil is nogal groot: bij ons kosten die E 2 per pakje. Reden: ze vinden hun eigen variant beter smaken. Ik proef geen verschil. Maar zij vinden het verschil groot genoeg om daar E 4 or meer extra voor te betalen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Monique »

Ik ben inmiddels ruim 14 dagen rookvrij en het bevalt (nog wel) prima.

Ik heb van alles geprobeerd (tot hypnose aan toe) maar niets werkte.
Ik heb pillen geslikt die € 95 per maand kosten en dat voor een jaar lang. En gewoon doorgerookt natuurlijk.

Totdat een collega van me "ineens" gestopt was.
Zij is Russische en had dus Poolse pillen die hier niet te krijgen zijn.
Ik denk; ik heb niets te verliezen, dus, doe mij maar een pakje.

Het kost € 20 euro, pillen voor 25 dagen en na 5 dagen rook je al niet meer.
Het werkt als een tierelier.

Waarom die pillen hier niet zijn zal wel te maken hebben met de inkomsten van de farmaceutische industrie?
Hier kosten de pillen € 95 per maand en dat voor vele maanden en dan werkt het nog niet en die Poolse pillen € 20 voor 1 maand en het werkt.

Voor geïnteresseerden; Ik ben de naam ff kwijt.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

Succes Monique. Ik hoop voor jou dat jij nu rookvrij blijft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Manon »

Monique schreef:Ik ben inmiddels ruim 14 dagen rookvrij en het bevalt (nog wel) prima.

Ik heb van alles geprobeerd (tot hypnose aan toe) maar niets werkte.
Ik heb pillen geslikt die € 95 per maand kosten en dat voor een jaar lang. En gewoon doorgerookt natuurlijk.

Totdat een collega van me "ineens" gestopt was.
Zij is Russische en had dus Poolse pillen die hier niet te krijgen zijn.
Ik denk; ik heb niets te verliezen, dus, doe mij maar een pakje.

Het kost € 20 euro, pillen voor 25 dagen en na 5 dagen rook je al niet meer.
Het werkt als een tierelier.

Waarom die pillen hier niet zijn zal wel te maken hebben met de inkomsten van de farmaceutische industrie?
Hier kosten de pillen € 95 per maand en dat voor vele maanden en dan werkt het nog niet en die Poolse pillen € 20 voor 1 maand en het werkt.

Voor geïnteresseerden; Ik ben de naam ff kwijt.
ik had hetzelfde effect met de pillen "Champix".
eerst twee weken opbouwen (je zin in roken is dan al verminderd), dan na 2 weken (of vroeger, hangt af van je verslaafdheid) verse dosis pillen en stoppen met roken.

Ik kan niet genoeg herhalen dat dit voor mij een fluitje van een cent was.

Maar Monique, je moet dan na twee weken weldegelijk STOPPEN hé. Weinig moeite als je opgebouwd hebt. Ik moet wel toegeven dat ik bij mijn eerste poging ook wel dapper doorrookte, wat natuurlijk geen effekt heeft.

Probeer eens de naam van die poolse pillen te vinden aub?

Maar alvast veel succes en vooral VOLHOUDEN. Ik ben al vijf (of zes?) jaar rookvrij. Altijd spijt gehad dat ik niet vroeger gestopt was.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:De "anti-hondenpoep op de stoep"-club heeft een idee gekregen: waarom laten we de fabrikanten van hondenvoer niet laten betalen voor het opruimen van de drollen?
Is dit een raar idee?
Ja, maar als iets vergelijkbaars komt van de antirook lobby club in Zweden dan wordt het als een Heilige Graal gezien. Laat tabaksfabrikanten opdraaien voor de kosten van het opruimen van al die peuken op straat en elders.
Tobacco butt tax 'could clean' Sweden's curbs
Tobacco giants should be fined for their part in littering Swedish streets, as smokers discard cigarette butts numbering about a billion a year, according to an environmental action group.
http://www.thelocal.se/49304/20130728/
Peuken zijn giftig chemisch afval en dus een gevaar voor het milieu !
Het is wel even off topic, maar ons vriendje, Bertje Bleiter Anciaux heeft recent dit idee ook geopperd! (wat een creativiteit!) : hij wil de kauwgomfabrikanten laten opdraaien voor de opkuis van op de grond gegooide kauwgomklevers.

Zou het niet eenvoudiger zijn, de kauwgomspuwers een GAS boete te geven? Tenslotte zijn niet alle kauwgomkauwers zo onopgevoed dat ze hun plakkie de grond opkieperen, maar de fabrikant gaat het wèl aan hen doorrekenen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consum ... nten.dhtml

Blijkbaar ben ik niet alleen met dit standpunt (normaal, lijkt me het meest logische). Sam Van Rooy schreef:
Dus omdat onfatsoenlijke mensen hun kauwgommen achterlaten, moeten de kauwgomfabrikanten betalen? Wat een perverse redenering. 'De vervuiler betaalt', zegt hij dan. Wie is hier de vervuiler? Dat is duidelijk de consument, niet de kauwgomproducent!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Monique »

Circe, het spul heet desmoxan
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Manon »

en? hoe gaat het?

even gegoogeld en ik ga toch voor Champix denk ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

circe schreef:
even gegoogeld en ik ga toch voor Champix denk ik.
Jij hoeft dat spul toch niet eeuwig te gebruiken Circe?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Monique »

circe schreef:en? hoe gaat het?

even gegoogeld en ik ga toch voor Champix denk ik.
Waarom ga je voor champix ?

Ik heb ook champix gebruikt en het helpt voor geen meter.
Ik werd er misselijk van en heb het meer dan een jaar gebruikt.
Ik rookte gewoon door.

Dit spul duurt 25 dagen en je bent er af en je merkt niets van die pil, helemaal niets.
Ik zit nu op dag 20 en taal niet eens meer naar een peuk.
Heb vandaag nog geen pil gehad.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
circe schreef:
even gegoogeld en ik ga toch voor Champix denk ik.
Jij hoeft dat spul toch niet eeuwig te gebruiken Circe?
neenee, ik ben de oudste dochter aan het brainwashen....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Manon »

Monique schreef:
circe schreef:en? hoe gaat het?

even gegoogeld en ik ga toch voor Champix denk ik.
Waarom ga je voor champix ?

Ik heb ook champix gebruikt en het helpt voor geen meter.
Ik werd er misselijk van en heb het meer dan een jaar gebruikt.
Ik rookte gewoon door.

Dit spul duurt 25 dagen en je bent er af en je merkt niets van die pil, helemaal niets.
Ik zit nu op dag 20 en taal niet eens meer naar een peuk.
Heb vandaag nog geen pil gehad.
tja Monique. Waarom verschiet ik er nou niet van dat iemand als jij de INSTRUCTIES niet volgt?

Champix:

1. twee weken opbouwen : dit zijn lage dosissen waarbij je gedurende twee weken langzaam de hoeveelheid opbouwt. Als je dat netjes doet krijg je automatisch minder "zin" in roken. Je màg stoppen, maar je hoéft nog niet. Je moet wel al je definitieve stopdatum BEPALEN: max. na twee weken. Noteer die datum en HOUD JE AAN DAT PROGRAMMA.

2. na MAXIMUM die twee weken, begin je aan het werkelijke programma, met een volledig potje hogere dosis pilletjes. Je neemt er ééntje 's morgen en ééntje 's avonds.
JE ROOKT VANAF DAN NIET MEER.
(het gaat een pak gemakkelijker dan je denkt in feite. Ik had drie dagen beetje problemen met rituelen, maar met een glas water te drinken telkens ik zin had in een sigaret lukte het prachtig.

3. je neemt zo netjes elke morgen en avond een pilletje uit dat potje tot het op is.

4. (belangrijk! wordt dikwijls vergeten) : je koopt een tweede potje en je begint af te bouwen. IPV 's morgens eentje en 's avonds eentje neem je gedurende 2 weken 's morgens een geheel, 's avonds een half. Dan doe je enkel nog 's morgens een heel en dat van 's avonds schaf je af (weer twee weken) (ik nam 's morgens een heel omdat ik dan overdag meer effekt had en 's avonds in mijn bed lag). Na die twee weken neem je enkel nog 's morgens een halfje.... tot het potje leeg is. Je kan zelfs eindigen met telkens een dag over te slaan om het nog zachter te maken.

En dan ben je echtigintechtig rookvrij. Doe je stap 4 niet dan is de kans op herval veel groter. Ik voelde zelfs de stappen dat ik afbouwde: gedurende een dag of zo kreeg ik terug neigingen.

Een grote MAAR : als je niet OP VOORHAND die datum vastlegt waarop je stopt met roken gaat het raar genoeg allemaal de mist in. Dat zit je in "ik stop wel morgen / overmorgen / volgende week". En dan word je inderdaad misselijk als je blijft roken.

Het is dus stap 2(effektief stoppen) én stap 4(lang genoeg en zeer langzaam afbouwen) die zeer belangrijk zijn .

Het lukte wonder boven wonder bij mij en bij mijn broer, bij mijn schoonzoon niet helemaal want die kreeg hartkloppingen en is dan "op karakter" gestopt.

----------------

Maar kom: het is het resultaat dat telt. en als jij kan stoppen met die Poolse Pil : hallelujah!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Roken in de kroeg moet kunnen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik kom niet zo vaak in kroegen. Het liefst kom ik bij iemand thuis of ontvang ik bezoek. Dus ben je in de buurt, kom gerust langs. Mijn gastvrijheid kent geen grenzen aan bekenden. Onbekenden verwijs ik naar het Leger des Heils of de afvalput van de beschaving. Want die staat op dit moment op een bijzonder laag peil. Aantrekkelijk dus voor parasieten en islamitische gelukszoekers.

Borgman
Vorige week met mijn Marokkaanse atheïstische supervriend naar de bios geweest naar de film van onze eigentijdse smaakmaker op filmgebied Alex van Warmerdam. Met de film Borgman oogstte hij succes op het filmfestival te Cannes. Laat u vooral niet misleiden door de kwalitatieve inzichten van de voor ons onbekende juryleden. Dit valt zwaar tegen en kan net zo erg in de modus teleurstelling bevestigd staan.

Ik hou van de films van Alex van Warmerdam. En godverdomme juist deze film beantwoordde niet aan mijn verwachtingen. Mijn cijfer? Een 7.

Roken in de dorspkroeg
Na de film namen we nog een neut en zakten af in de lokale dorpskroeg. Daar werd er vrolijk op losgepaft. Maar ik als simpele naïeve onnozel lul-de-behanger vond het allemaal heel normaal. Misschien omdat ik gewend was aan mijn vriend die een fervent roker is. In mijn woning mag hij roken. Maar hij gaat altijd in de keuken bij het open raam staan paffen.

Mag dat wel?
In de kroeg kwam ik op een gegeven moment, na een paar pilsen achter mijn kiezen gegoten te hebben, erachter dat op de lange bar een reeks asbakken stond opgesteld. Mijn maat was even de hond uitlaten (plassen) dus had ik tijd om na te denken en ondervroeg de jongeman achter de bar. Ik opperde dat volgens mij, roken in de kroeg niet meer toegestaan was. Maar mogelijk gold dit niet voor deze populaire tent. Misschien had men wel een speciale rookvergunning gekregen.

Betaal boete en rook verder
Mooi niet! De boy achter de bar (zoon van de eigenaar) maakte veel voor mij duidelijk. Het café Het Pandje had al een paar keer een flinke boete gekregen. De laatste keer bedroeg dit € 1450. Naar ik later van ingewijden vernam, betaalde iedereen als vaste bezoeker van deze slecht afgestelde alcoholische rookmelder een vrijwillige bijdrage in de boete. Mijn enige nadeel was de dag erna. Direct je kleren in de was vanwege de onwennige rooklucht.

Verbieden ruikt naar fascisme
Roken in een café verbieden. Wie doet zoiets? NOOIT hadden we daar problemen mee. De sigaretten verkoop gaat onverminderd door. Met weerzinwekkende achterlijke verklaringen op de verpakkingen. Maar pakjes sigaretten blijven legaal. Het mag nog steeds. Het levert veel geld op. Straks gaat de overheid ons nog verplichten uitsluitend met condoom om kinderen te maken. Ja, lach er maar om. Maar zo ver zijn wij al in ons achterlijke denken en baas spelen over andermans geluk gedegenereerd. Rekening houden met de ander betekent in mijn visie een ieder de vrije loop laten mits hij de ander niet belemmerd in zijn uitingen en mogelijkheden.

Waanzin versus logica
Als ik tegen rook en roken ben, dan ga ik toch immers geen kroeg binnen waar gerookt wordt? Als ik van vis houd dan zoek ik toch een vis restaurant op? Prefereer ik Japans dan ga ik niet naar de Hollandse gaarkeuken maar naar het Okura in Amsterdam.

Politici zijn ervaren kanker-lijers als eersteklas klootzakken en rotzakken die er belang bij hebben anderen het leven zuur te maken, ook al beweren zij dat het andersom is onder het motto:

Verdeel en heers!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Alleen al uit natuurkundige redenen (verdunning) kan dat 'meeroken' nooit 'bijna net zo schadelijk zijn als zelf roken'. Dus het argument om roken in cafees te verbieden kan niet zijn vanwege toegenome kans op longkanker.
Stanford University: 'Geen link tussen passief roken en longkanker'
Volgens wetenschappers aan Stanford University valt er geen link te bespeuren tussen passief roken en longkanker. Uit een studie bij meer dan 76.000 vrouwen blijkt dat je minstens 30 jaar met een roker moet samenleven om een hoger risico te lopen op de longaandoening.[...]
De blootstelling aan sigarettenrook tijdens de kindertijd, op het werk en in de volwassen leefomgeving werd bij meer dan 76.000 vrouwen bestudeerd. Over een periode van 10,5 jaar ontwikkelden 901 deelnemers longkanker. Verhoudingsgewijs lopen rokers 13 keer meer kans op de ziekte dan niet-rokers. Voor ex-rokers ligt het risico 4 keer hoger. Bij vrouwen die nog nooit hadden gerookt of alleen passief roken, valt volgens de studie geen verhoogd risico op longkanker te bespeuren.

"De enige categorie waarbij we een lichtjes hogere kans op de ziekte zien, is bij vrouwen die al meer dan 30 jaar samenleven met een roker", klinkt het besluit. Het is overigens niet het eerste onderzoek dat tot deze conclusie komt.
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... nker.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door H.Numan »

Men goochelt erg graag met cijfertjes om hun gelijk te tonen. Als je 0.00001% kans loopt op kanker, en men constateert dat die kans 0.00004% is in een omgeving waar gerookt wordt is de verhoging inderdaad 400%. Even zo goed is het statistisch gezien verwaarloosbaar. Maar met dat soort gegevens ga je de oorlog niet winnen. Dus wat lees je in de krant: meeroken is vierhonderd procent schadelijker!

Laten we het eens anders bekijken. De zeespiegel stijgt 2 centimeter. De kans op een catastrofale dijk doorbraak is daarom 0.00004% groter dan voorheen, dat was 0.00001%. Die kans was 1x per 10.000 jaar. Nu is die kans verhoogt naar 1x per 9.999 jaar (en 45 dagen). Niet direct iets om je over op te winden. Tenzij het met grote koppen in de krant komt te staan: Kans op een dijk doorbraak is ruim vier keer zo groot geworden!

Men vermijdt zorgvuldig alle feiten en vooral waarop die berekeningen gebaseerd zijn, want anders worden ze uitgelachen. Terecht, maar da's niet de bedoeling.

Zoals ik al eerder heb geschreven: roken stinkt. Voor niet rokers is dat het enige argument wat serieus genomen kan en moet worden. En dan nog tot op zeker hoogte. Diesel bussen stinken ook. Hoor je daar iemand over klagen? Ik ben er ook redelijk zeker van dat de niet ruikbare gassen en dampen van autobussen aanzienlijk schadelijker zijn dan de gevolgen van meeroken. Maar daar hoor je niemand over.

In principe - we mogen tenslotte niet dieskriemienieren - zou de chauffeur in een bus in een gasdichte cabine moeten zitten, de passagiers in gaspakken met perslucht maskers en de bus zou getrokken moet worden door paarden als we dezelfde regels die nu gelden voor cafe's en restaurants toepassen op stadsbussen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Eliabe »

Als je dood moet gaan aan longkanker ga je dood aan longkanker. Heb iemand gekend die rookte niet, dronk niet en deed alles macrobiotisch. Hij ging jong dood aan longkanker.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door H.Numan »

Een arts vertelde me ooit eens: iedereen gaat dood aan kanker. De mensen die dat niet doen, overlijden eerder dan in hun DNA geprogrammeerd staat. Er bestaat niet een ziekte genaamd kanker, maar een hele groep van ziektes in de kanker "familie". De meeste daarvan lijken als 2 druppels water op onschuldige ziektes. Je denkt, zoals mijn overleden baas destijds, dat je een nare verstopping hebt en tegen de tijd dat je toch maar naar de dokter gaat blijkt het darm kanker te zijn. (Hij was binnen 2 jaar dood.) Je laten testen op kanker is op zich een goed idee, maar omdat er zo ontzettend veel totaal verschillende vormen van zijn is dat niet eenvoudig. Plus dat de gemiddelde dokter het niet leuk vind om tegen je te zeggen: u heeft kanker. Oh nee (week later), het was compleet onschuldig.
En tenslotte: veel vormen van kanker zijn "restjes dna" die in de fout gegaan zijn.

Een kuur voor AIDS is waarschijnlijk mogelijk, maar een kuur voor kanker waarschijnlijk niet. Hetgeen natuurlijk niet wilt zeggen dat je dus maar op los kunt roken, of andersom: door roken volledig te verbieden kanker morgen verdwenen is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Vroeger zaten er in de veldrantsoenen van het leger ook sigaretten ( camouflage kleur). Die tijd is voorbij. Nu moet men tijden van doodsangst doorstaan zonder te roken. Tenminste dat is het ideaal, maar de praktijk is anders.
Het is al heel lang zo dat militairen in het buitenland geen BTW en accijnsen betalen op tabak en bier alsof ze in Nederland zijn. Want vaak zijn die buiten de kazerne veel goedkoper.
Nu wordt Defensie ervan beschuldigd (door de idealisten van Stichting Rookpreventie die roken totaal willen verbieden) het roken aan te moedigen.
Soldaten op oefening in Duitsland dokken minder dan twee euro voor een pakje sigaretten dat normaliter zes euro kost.

De stichting vindt de situatie "te gek voor woorden" en "de omgekeerde wereld". Defensie heeft immers alle belang bij gezonde militairen. Goedkope sigaretten werken bovendien illegale handel in de hand, vrezen oprichters van de stichting Wanda de Kanter en Pauline Dekker.

Het ministerie bleek maandag maling aan de kritiek te hebben, schrijft het ANP. Volgens een woordvoerster bepalen Defensiemedewerkers zelf of ze wel of niet roken. De fiscale voordelen voor militairen zouden "per land verschillen".
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... roken.html
"Defensie heeft immers alle belang bij gezonde militairen. "
Zijn rokende militairen dan ongezond?
En kanker krijgen ze toch pas op latere leeftijd wat Defensie een hele hoop pensioen scheelt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Om het nog even over roken te hebben: vlak voor de vakantie zijn de regelingen veranderd.
Werd ooit het rookverbod doorgedrukt met het argument 'werknemers hebben recht op een rookvrije arbeidsplek', al gauw werd dat 'werkgevers hebben de plicht om de werkplek rookvrij te maken' ook al wil niemand van de betrokkenen dat.
En dan nu de finale ontmaskering van het argument over bescherming van werknemers: ook kleine kroegen zonder personeel moeten rookvrij zijn. Zelfs als de eigenaar/barman zelf rookt. Die mag nu ook niet meer roken in zijn eigen kroeg.
Dit type kroegen zal wel snel gaan uitsterven en niet omdat de eigenaar en de bezoekers dood gaan aan kanker.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door H.Numan »

Het kan nog veel gekker. Iedereen heeft "recht" op een rookvrije werkplek. Ook eigen rijders en freelancers.

Een eigen rijder is een vrachtwagenchauffeur die eigenaar is van zijn eigen truck. Die truck is zijn werkplek. Hij mag niet roken op de werkplek, ook al is het zijn eigen vrachtwagen en zit hij er alleen in.

Een freelancer werkt (vaak) vanaf huis. In zijn werk kamer mag hij niet roken. Als hij zo nodig moet roken, dan doet hij dat maar in de woonkamer, op de plee of in de slaapkamer. Maar niet in z'n werk kamer.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit is snuss, een soort Scandinavische pruimtabak. Krijg je er iets van? Kanker of zo? Nee, niets is bewezen. Maar in een vlaag van multikul en diversiteitbevordering is de snuss verboden in Europa. Er is een uitzondering voor Zweden en een klein beetje voor Denemarken.
De EU commissarissen weten wat slecht voor U is.
EU sues Denmark for failing to ban snus
The EU Commission has made good on its threats to take Denmark to court over the illegal sale of snus.
Denmark was warned by the commission two years ago to stop the sale of snus, an oral tobacco product that is banned in the EU under the Tobacco Products Directive (TPD).
[...]
The Danish government tried in March 2013 to forbid the sale of loose snus, but the proposal failed to receive the necessary backing to pass in parliament.
The loose form of snus is currently legal in Denmark, but the sale of the more common packaged snus is banned under the TPD.
http://www.thelocal.dk/20140711/eu-to-t ... snus-sales
Volkswil? Daar heeft de Commissie geen boodschap aan. Immers het domme volk weet niet wat goed voor ze is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit was de Turkse stand op een textielbeurs in Europa. De Turken waren niet blij: te stereotiep. Immers wat hebben Turken met waterpijpen?

Ondanks een rookverbod in de horeca mogen ze hun waterpijpen blijven roken, want cultuur. En wat stoppen ze in de waterpijpen? Belastingvrije Turkse tabak. is ook cultuur.
FIOD doet grote belastingvangst: waterpijptabak
De FIOD is accijnsfraude met waterpijptabak met een waarde van 1,2 miljoen euro op het spoor gekomen. Een 40-jarige Rotterdammer, een 35-jarige man en een 41-jarige vrouw uit Istanbul zijn als verdachten aangehouden.

De Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst trof begin deze week bij een controle in Breda ruim 600 kilo waterpijptabak aan in een bestelbus. Bij de doorzoeking van een loods in die stad vond de FIOD een tweede partij van 10.800 kilo.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... abak.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

In het IS Kalifaat wordt niet meer gerookt. In de toekomst zullen er dus geen doden meer door roken vallen. Alhoewel...
Het verbod maakt de jihadi's mateloos impopulair.
'IS versoepelt rookbeleid'
Al Arabiya English (@AlArabiya_Eng) 22 september 2014
De extremisten van Islamitische Staat (IS) hebben in een deel van Noord-Irak afgezien van een rookverbod. Bewoners in de streek ten zuidwesten van de Koerdische stad Kirkuk meldden volgens de nieuwszender al-Arabiya vandaag dat de jihadisten de verkoop van sigaretten weer toestaan in een kennelijke poging aan populariteit te winnen.

De strijders van IS hebben sinds ze in juni vanuit Syrië delen van het westen en noorden van Irak onder de voet liepen, roken en de handel in tabak streng verboden. Rookwaar werd in beslag genomen en vernietigd.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... leid.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

In Zweden komt een wet die het verbied om op plaatsen in de open lucht te roken als andere mensen dat kunnen ruiken.
Outdoor smoking ban plan in Sweden
Smoking should be banned at bus stops, outdoor cafes and playgrounds according to a new report from Sweden's Public Health Agency, which is being considered by the government. [...]
"If fewer people smoke then the public health will be improved immensely," he added.
The banned areas would include bus stops, playgrounds, outdoor serving areas and entries to public buildings like hospitals.[...]
But Peter Pedersen, 44, who is a non-smoker said:
“The first ban was successful; this might be taking it too far. What if the playgrounds are privately owned, would a ban even be legally possible? What’s the purpose of the ban? To shield children and non-smokers or to get rid of a certain behaviour – a 'monkey see, monkey do' kind of thing. I don’t think it’s a good proposition.
http://www.thelocal.se/20141015/sweden- ... -bus-stops
Gedragsverandering, daar gaat het om. En in 2025 moet er in Zweden geen tabak meer aanwezig zijn. Dus ook geen rokers. Een soort drooglegging.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

Wat zijn wij een eng landje geworden. Gezeur over hagelslag en pindakaas en nu dit weer...Controle rookverbod mogelijk met luchtmonster
Inspecteurs die controleren of het rookverbod wordt nageleefd, gaan in de toekomst misschien op pad met een apparaat om luchtmonsters te nemen. Volgens het RIVM kan met zo'n apparaat achteraf worden gemeten of ergens is gerookt. Nu gaan inspecteurs nog alleen af op hun ogen en neus.

Er moet nog verder worden onderzocht hoe de apparatuur het beste kan worden ingezet, meldt het RIVM. Het onderzoek is uitgevoerd voor de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA), die de inspecteurs op pad stuurt. Volgens het RIVM wordt nog nergens ter wereld gebruik gemaakt van luchtmonsters om erachter te komen of ergens is gerookt.
Nederland wordt steeds meer een dictatuur. What next? :clueless:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Toen ze met dat argument aan kwamen van 'werknemers beschermen tegen passief roken' geloofde ik het niet. En blijkt dat dit een rookgordijn was voor 'verboden te roken' overal in de horeca. Geen personeel is: toch rookverbod.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie