Het is verboden de Koran naar land van vijand mee te nemen

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Het is verboden de Koran naar land van vijand mee te nemen

Bericht door Zwartmeer »

Het is verboden de Koran mee naar het land van de vijand mee te nemen. Uit de Koran zelf en diverse toespraken van imams hebben ik vernomen dat wij westerlingen, de ongelovigen dus, een van de (vele) vijanden zijn.

Muslim, Book 020, Number 4607:

"It has been narrated on the authority of Ibn 'Umar who said: The Messenger of Allah (may peace be upon him) FORBADE THAT ONE SHOULD TRAVEL TO THE LAND OF THE ENEMY TAKING THE QUR'AN WITH HIM."

Muslim, Book 020, Number 4608:

"It has been narrated on the authority of Abdullah b. Umar that the
Messenger of Allah (may peace be upon him) used to FORBID THAT ONE SHOULD TRAVEL TO THE LAND OF THE ENEMY TAKING THE QUR'AN (WITH HIM) LEST IT SHOULD FALL INTO THE HANDS OF THE ENEMY."

Muslim, Book 020, Number 4609:

"It has been narrated on the authority of Ibn 'Umar that the Messenger of
Allah (may peace be upon him) said: DO NOT TAKE THE QUR'AN ON A JOURNEY WITH YOU, FOR I AM AFRAID LOST IT SHOULD FALL INTO THE HANDS OF THE ENEMY. Ayyub (one of the narrators in the chain of transmitters) said: THE ENEMY MAY SEIZE IT AND MAY QUARREL WITH YOU OVER IT."

Ik vraag me af hoe Moslims in de moskeeën en daarbuiten in de westerse wereld hun geloof belijden. Zouden ze allemaal de Koran uit het hoofd geleerd hebben?
Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Bericht door Moella Nasroedin »

Mohammed dacht vooruit. Hij waarschuwde moslims geen Koran mee te nemen op reis. Want als de Koran in handen valt van de vijand, zullen ze over de tekst gaan discussiëren, twisten, ruziemaken met jullie! Dat is precies wat er gebeurt als een niet-moslim leest dat hij tot de slechtste aller schepselen gerekend wordt en bestemd is als brandhout voor de hel.
Kun je andersdenkenden nog groffer neerzetten?
Neen, zulke vunzigheid kun je inderdaad beter voor jezelf houden, anders valt het een keer op dat de Koran een compleet waanzinnig boek is.
Helaas voor Mohammed heeft hij de opkomst van Internet niet zien aankomen. Hoewel, er is vast wel zo'n pseudomoslimwetenschapper van het kaliber Deedat die de boel zo manipuleert dat Mohammed ook Internet had voorspeld. :D
Wie hersens heeft, denke na!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dat zal dus inderdaad nefast worden voor de volgelingen die gedurende 1400 jaar gewauwel waar ze geen snars van begrepen het moeten zitten prevelen!

Dus niet enkel voor de niet-moslims, maar elke moslim wiens hersenen nog een beetje "lucht" doorlaten zal zich moeten neerleggen bij de absurditeiten die in de Koran vermeld werden.

dit is totaal anders dan de bijbel die al veel langer als "allegorisch" mocht worden opgevat!

(Alhoewel! de katholieken mogen ook nog niet zo heel lang een bijbel in huis hebben! Die heeft toch lange tijd op de index gestaan? Wij moesten het toch doen met de 'catechismus' en het Nieuwe Testament!
In het Oude stonden blijkbaar toch teveel goddeloze teksten!
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

"It has been narrated on the authority of Abdullah b. Umar that the
Messenger of Allah (may peace be upon him) used to FORBID THAT ONE SHOULD TRAVEL TO THE LAND OF THE ENEMY TAKING THE QUR'AN (WITH HIM) LEST IT SHOULD FALL INTO THE HANDS OF THE ENEMY."
Dit klopt,maar jullie begrijpen de betekenis niet :cry:

Het gaat over als er oorlog is,dan mag je de Koran niet meenemen omdat ze de Koran niet zullen respecteren en bv in de brand zullen steken etc. En dat is niet de bedoeling.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Volgens mij gaat het er ook om dat niet-moslims zich zullen vermaken over de vijandigheden aan hun adres, dus als ze de koran lezen zullen ze deze bekritiseren of erom lachen.

Dat is inderdaad precies wat er gebeurt, nu hij overal op het web leesbaar is. Met stomme verbazing lezen we hoeveel respect de koran heeft voor de 'ongelovigen', en met welke mooie tedere woorden dit respect wordt uitgedrukt. :wink:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Alleen omdat je het ergens niet mee eens bent hoef je er nog niet om te lachen/het idioot te vinden.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Alleen omdat je het ergens niet mee eens bent hoef je er nog niet om te lachen/het idioot te vinden.
Sorry Jasmijn....ik lig constant in een deuk van die koran en die hadiths...ik vind het het meest komische boek dat ik ooit gezien heb.

Alleen...realiseer ik me na zo'n daverende lachbui dat er miljoenen zijn die onnoemelijk groot leed aangedaan worden door die boekjes...en dan... maakt de lach plaats voor een traan.
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Alleen omdat je het ergens niet mee eens bent hoef je er nog niet om te lachen/het idioot te vinden.
De islam zegt dat ze een godsdienst van vrede en tolerantie zijn. Helaas lezen wij nu zelf in de koran: 'laat de joden belasting betalen tot ze onderdanig zijn', of 'hak de vingertoppen van de ongelovigen af', of 'kies geen vrienden onder de ongelovigen', en meer van die grappen.

De islam zegt dat vrouwen door de islam zijn bevrijd en gelijkwaardig gemaakt. Wij lezen nu zelf het boek en zien dat er staat dat vrouwen inferieur zijn, dat ze voor de wet maar de helft waard zijn van een man, dat je ze met geweld mag onderdrukken etc.

Een wetsbepaling die zegt: het getuigenis van één man is net zoveel waard als het getuigenis van twee vrouwen omdat vrouwen zich kunnen vergissen is idioot. Er is geen ander woord voor. Hoe komt zulke onzin in een wet terecht?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nou ja dat moet je zelf dan maar weten Monique
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Nou ja dat moet je zelf dan maar weten Monique
inderdaad...en DAT is nu 1 van de dingen die zo fijn zijn om GEEN moslim te zijn.
Ik MAG en KAN alles zelf weten. :wink:
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

als moslim ook,maar dan volg je de islam misschien niet goed. Veel moslims doen dat dezer dagen en dat is niet de bedoeling.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:als moslim ook,
Je haalt weer KUNNEN en MOGEN door elkaar.
Moslims KUNNEN het wel..maar..ze MOGEN niet.
Onderstaand onderschrijt dit.
maar dan volg je de islam misschien niet goed. Veel moslims doen dat dezer dagen en dat is niet de bedoeling.
Amorele atheistische nitwit
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Monique schreef:
Jasmijn schreef:als moslim ook,
Je haalt weer KUNNEN en MOGEN door elkaar.
Moslims KUNNEN het wel..maar..ze MOGEN niet.
Onderstaand onderschrijt dit.
maar dan volg je de islam misschien niet goed. Veel moslims doen dat dezer dagen en dat is niet de bedoeling.
Jasmijn,

het valt mij op dat je probeert om de koran en alles wat met de islam te maken heeft te promoten. dat is je goed recht. maar ik vraag mij het volgende af: er zijn zoveel bewijzen en argumenten dat de koran geen goed boek is en toch probeer je dit boek als heilig te verklaren. ik zou je het volgende willen vragen: bestudeer alle religies. schrijf op met welke standpunten je niet eens bent en vergelijk dat met de koran. je zult zelf zien dat de standpunten van de koran extremer, slechter en onwaarschijnlijk zijn als de rest van andere religieen. m.a.w: als je kritisch de koran leest (wat jij niet mag) dan kan je eigen geweten er niet mee eens zijn. ga voor de spiegel staan en vraag je zelf af, in hoeverre ben je een oprecht en eerlijk persoon. religie moet rust, vrede, genoegdoening etc geven. de koran is verre van dat. de argumeten gebruikt op dit forum bewijzen dat. groet.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
ancarlo
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 10:11 pm
Locatie: rotterdam

Bericht door ancarlo »

Het grote probleem is dat we te maken hebben met een geloof!!!! en dat woord zegt al genoeg, het is een geloof in iets en niet een vast staand feit, zolang dingen niet vast staand zijn en bewezen dat het daadwerkelijk ook zo is, heb je te maken met het woord geloven, en dan is het belachelijk om maar alles klakkeloos over te nemen wat er staat geschreven, het geschrevene is gedaan door mensenhanden, en iedereen op deze aardbol weet hoe manipulerent de mens kan zijn, en al helemaal wanneer het met macht te maken heeft, en een "geloof" (religie) heeft alles te maken met macht en onderdrukking!

Als men zich zou houden aan de 10 geboden hadden we een perfecte wereld, maar aangezien niemand dat doet, kunnen ze mijn rug op, wie zijn die mensen om te beweren dat zij het ware geloof hebben, denken ze dat ze God/Allah zijn, wat een hoogmoedwaanzin allemaal en niet alleen hoogmoedwaanzin maar ook Godsdienstwaanzin!

Ancarlo :(
God straft die gene, die voor God denken te kunnen spelen, er is maar 1 rechtvaardige en maar 1 die het recht heeft om te oordelen en te straffen, en dat is hij!
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Als men zich zou houden aan de 10 geboden hadden we een perfecte wereld, maar aangezien niemand dat doet, kunnen ze mijn rug op,
Weet je niet dat moslims ook in de 10 geboden geloven,dus om goede moslim te zijn moet je die ook volgen!! OK er zijn zeker veel ''slechte'' moslims,maar dat komt omdat ze de juiste islam niet volgen.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef: Weet je niet dat moslims ook in de 10 geboden geloven,dus om goede moslim te zijn moet je die ook volgen!! OK er zijn zeker veel ''slechte'' moslims,maar dat komt omdat ze de juiste islam niet volgen.
Bestaan er wel "goede" moslims..?
Ik heb de indruk dat je pas een "goede" moslim bent wanneer je te allen tijden ALLE regeltjes van de koran en hadith opvolgt..?
Dat lijkt me een onmogelijke opgave. Het zijn zoveel onzinnige regeltjes ...daar kan geen mens mee leven.
Conclusie: er bestaan helemaal geen "goede" moslims....m.a.w. de islam is een onmogelijke opgave.

Vraagje:
Je hebt een atheist die, geheel uit zichzelf (dus zonder kans op straf van een opperwezen) een perfect goed leven leidt..(doet nooit iemand kwaad, liegt niet, steelt niet etc...helpt anderen waar hij maar kan) ..en je hebt een gelovige die liegt en bedriegt, steelt, onschuldige mensen vermoord etc......
Wie van deze 2 zal door moslims "goed" geacht worden...?
Wie van deze 2 zal in het paradijs opgenomen worden...?

Ik vraag dit met in mijn achterhoofd je opmerking dat ongelovigen eigenlijk niet zouden mogen leven...(zoals ook in de koran vermeld staat).
Ik ben benieuwd.
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Bestaan er wel "goede" moslims..?
Ik heb de indruk dat je pas een "goede" moslim bent wanneer je te allen tijden ALLE regeltjes van de koran en hadith opvolgt..?
Dat lijkt me een onmogelijke opgave. Het zijn zoveel onzinnige regeltjes ...daar kan geen mens mee leven.
Conclusie: er bestaan helemaal geen "goede" moslims....m.a.w. de islam is een onmogelijke opgave.
Nee het spijt me,mijn woorden waren niet goed,,er bestaan geen goede moslims. Een moslims is iemand die de Koran opvolgt en de authentieke hadiths,,,en iemand die dat niet doet,is simpel een slap aftreksel van een moslim. Misschien is hij/zij het alleen bij naam,maar interesseert de godsdienst hem/haar niks,DAT is het verschil en die mensen zijn dezer dagen het probleem,omdat ze het imago voor moslims erg goed verzieken.
Vraagje:
Je hebt een atheist die, geheel uit zichzelf (dus zonder kans op straf van een opperwezen) een perfect goed leven leidt..(doet nooit iemand kwaad, liegt niet, steelt niet etc...helpt anderen waar hij maar kan) ..en je hebt een gelovige die liegt en bedriegt, steelt, onschuldige mensen vermoord etc......
Wie van deze 2 zal door moslims "goed" geacht worden...?
Wie van deze 2 zal in het paradijs opgenomen worden...?
De moslim die islam niet volgt,wordt zeker niet als goed gezien door moslims,want hij volgt islam niet,maar de andere ook niet,omdat hij God onkent en dat is natuurlijk een hele grote zonde,want het is een feit dat er een God is. Alleen mensen die geen verstand hebben ontkennen dat er een God is.
Ik vraag dit met in mijn achterhoofd je opmerking dat ongelovigen eigenlijk niet zouden mogen leven...(zoals ook in de koran vermeld staat).
Ik ben benieuwd.
In de Koran staat dat ongelovers (die het bestaan van God ontkennen dus) net zo goed zijn als dieren,wat niet betekent dat ze niet mogen leven,maar dat ze geen doel in het leven hebben en gewoon ''het er maar van nemen'' zonder ergens gestraft voor te worden (dat denken ze)
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Bestaan er wel "goede" moslims..?
Ik heb de indruk dat je pas een "goede" moslim bent wanneer je te allen tijden ALLE regeltjes van de koran en hadith opvolgt..?
Dat lijkt me een onmogelijke opgave. Het zijn zoveel onzinnige regeltjes ...daar kan geen mens mee leven.
Conclusie: er bestaan helemaal geen "goede" moslims....m.a.w. de islam is een onmogelijke opgave.
Nee het spijt me,mijn woorden waren niet goed,,er bestaan geen goede moslims. Een moslims is iemand die de Koran opvolgt en de authentieke hadiths,,,en iemand die dat niet doet,is simpel een slap aftreksel van een moslim. Misschien is hij/zij het alleen bij naam,maar interesseert de godsdienst hem/haar niks,DAT is het verschil en die mensen zijn dezer dagen het probleem,omdat ze het imago voor moslims erg goed verzieken.
Precies wat ik toch zeg...? Het is onmogelijk om al die onzinregeltjes op te volgen...ken jij moslims die dat doen..?
Vraagje:
Je hebt een atheist die, geheel uit zichzelf (dus zonder kans op straf van een opperwezen) een perfect goed leven leidt..(doet nooit iemand kwaad, liegt niet, steelt niet etc...helpt anderen waar hij maar kan) ..en je hebt een gelovige die liegt en bedriegt, steelt, onschuldige mensen vermoord etc......
Wie van deze 2 zal door moslims "goed" geacht worden...?
Wie van deze 2 zal in het paradijs opgenomen worden...?
De moslim die islam niet volgt,wordt zeker niet als goed gezien door moslims,want hij volgt islam niet,maar de andere ook niet,omdat hij God onkent en dat is natuurlijk een hele grote zonde,want het is een feit dat er een God is.
In feite maakt het dus niet uit wat je doet...zolang je maar in god gelooft...?
Maar...je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.
Welke komt er in het paradijs...?
Alleen mensen die geen verstand hebben ontkennen dat er een God is.
Jij wilt dus zeggen dat jij intelligenter bent dan b.v. ik....enkel omdat je in een god gelooft...?
Ik vraag dit met in mijn achterhoofd je opmerking dat ongelovigen eigenlijk niet zouden mogen leven...(zoals ook in de koran vermeld staat).
Ik ben benieuwd.
In de Koran staat dat ongelovers (die het bestaan van God ontkennen dus) net zo goed zijn als dieren,wat niet betekent dat ze niet mogen leven,maar dat ze geen doel in het leven hebben en gewoon ''het er maar van nemen'' zonder ergens gestraft voor te worden (dat denken ze)
Ik weet niet of ze geen doel hebben.
Heeft iemand die niet in god gelooft en b.v. bij het rode kruis als arts over de hele wereld probeert mensen te helpen geen doel ..??
Bestaan er eigenlijk internationale hulporganisaties die een islamitische achtergrond hebben..of zijn dat alleen maar christelijke of atheistische organisaties...?
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Precies wat ik toch zeg...? Het is onmogelijk om al die onzinregeltjes op te volgen...ken jij moslims die dat doen..?
Nee hoor het is niet onmogelijk om alle regels op te volgen,islam is een manier van leven,niet een 1x per week naar de kerk godsdienst, en natuurlijk ken ik moslims die dat doen. Heel veel zelfs,daarom zeg ik ook dat als je niet de regels van de Koran en de authentieke hadiths opvolgt je een slap aftreksel bent van een moslim en alleen bij naam moslim bent misschien.
In feite maakt het dus niet uit wat je doet...zolang je maar in god gelooft...?
Maar...je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.
Welke komt er in het paradijs...?
De moslim die islam niet goed volgt zal zeker gestraft worden,dat is een feit en geen moslim zal dat ontkennen.Maar hij zal niet eeuwig gestraft worden,omdat hij op zn minst niet het bestaan van God ontkent. En de persoon die helemaal niet in God gelooft zal voor eeuwig gestraft worden.
Jij wilt dus zeggen dat jij intelligenter bent dan b.v. ik....enkel omdat je in een god gelooft...?
Ja,dat is mijn punt inderdaad,als je om je heen kijkt en naar je lichaam kijkt is het nogal logisch dat t niet zomaar heeft kunnen ontstaan.
Ik weet niet of ze geen doel hebben.
Heeft iemand die niet in god gelooft en b.v. bij het rode kruis als arts over de hele wereld probeert mensen te helpen geen doel ..??
Bestaan er eigenlijk internationale hulporganisaties die een islamitische achtergrond hebben..of zijn dat alleen maar christelijke of atheistische organisaties...?
Ok,dit is een doel dat je kan hebben,maar ik bedoelde iets anders en je begreep me vast wel, ik bedoel dat je weet dat er een Schepper is en dat je gestraft en beloond zult worden voor je daden en dat er een hiernamaals is. Niet iets van ''als ik dood ben, ben ik dood'' Op de dag van Heropstanding zullen vele mensen dit willen,dat ze niet op zullen staan,maar helaas is er dan geen ontsnappen meer aan.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ok Jasmijn....leg mij dan het "doel" van een moslim eens uit.?
Ik schijn het helemaal niet te begrijpen....

Ik begrijp in ieder gaval wel dat het geen zak uitmaakt wat je doet...zolang je maar in allah gelooft is alles prima..je kunt talloze kinderen de strot afsnijden, als je daarna maar gaat bidden..... ik begrijp ineens een heleboel meer van het gedrag van sommige moslims..... 8)

Enne...wanneer jij vindt dat jij intelligenter bent omdat je denkt dat omdat je een lichaam hebt..er wel een schepper MOET zijn...prima...mijn zegen heb je... :wink:
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ik denk, dus god bestaat. 8)
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ok Jasmijn....leg mij dan het "doel" van een moslim eens uit.?
Ik schijn het helemaal niet te begrijpen....
Het doel van het leven van een moslim is om alle regels van God op te volgen en de mensen tot een eenheid te maken met de beste manier van leven en de beste manieren,niet alleen voor jezelf,maar ook voor een ander.
Ik begrijp in ieder gaval wel dat het geen zak uitmaakt wat je doet...zolang je maar in allah gelooft is alles prima..je kunt talloze kinderen de strot afsnijden, als je daarna maar gaat bidden..... ik begrijp ineens een heleboel meer van het gedrag van sommige moslims.....
Sorry,,maar dat een niet erg intelligent van je om dat te zeggen. Je mag helemaal niemand vermoorden in Islam zonder reden!! Moslim zijn,,betekent de Koran en de authentieke Hadiths opvolgens,,anders ben je een slap aftreksel van een moslim zoals ik al eerder had gezegd.
Enne...wanneer jij vindt dat jij intelligenter bent omdat je denkt dat omdat je een lichaam hebt..er wel een schepper MOET zijn...prima...mijn zegen heb je...
Een intelligent mens begrijpt dat alles in het lichaam niet zomaar heeft kunnen ontstaan. Denk je dat ogen maken makkelijk is? Of het gehoor? Maak jij maar eens een vlieg,dat zul je nooit kunnen!!!! Dus hoe kan jij dan zomaar ontstaan zijn en in je lichaam in perfecte harmonie leven?
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Ok Jasmijn....leg mij dan het "doel" van een moslim eens uit.?
Ik schijn het helemaal niet te begrijpen....
Het doel van het leven van een moslim is om alle regels van God op te volgen en de mensen tot een eenheid te maken met de beste manier van leven en de beste manieren,niet alleen voor jezelf,maar ook voor een ander.
Hoe kun jij nu voor mij bepalen wat de beste manier van leven is..?
Dat doe ik voor jou toch ook niet..?
"mensen tot een eenheid maken"....niet iedereen wil tot een "eenheid" beperkt worden... wat moet daar mee gebeuren..?
Ik begrijp in ieder gaval wel dat het geen zak uitmaakt wat je doet...zolang je maar in allah gelooft is alles prima..je kunt talloze kinderen de strot afsnijden, als je daarna maar gaat bidden..... ik begrijp ineens een heleboel meer van het gedrag van sommige moslims.....
Sorry,,maar dat een niet erg intelligent van je om dat te zeggen. Je mag helemaal niemand vermoorden in Islam zonder reden!! Moslim zijn,,betekent de Koran en de authentieke Hadiths opvolgens,,anders ben je een slap aftreksel van een moslim zoals ik al eerder had gezegd.
Jasmijn , je hebt zelf gezegd dat een moslim maar "eventjes" gestraft zal worden enkel en alleen omdat hij het bestaan van god erkent. Ik zie dus niet zo goed waar mijn gevolgtrekking "de mist" ingaat.
Zie:
De moslim die islam niet goed volgt zal zeker gestraft worden,dat is een feit en geen moslim zal dat ontkennen.Maar hij zal niet eeuwig gestraft worden,omdat hij op zn minst niet het bestaan van God ontkent. En de persoon die helemaal niet in God gelooft zal voor eeuwig gestraft worden.
Enne...wanneer jij vindt dat jij intelligenter bent omdat je denkt dat omdat je een lichaam hebt..er wel een schepper MOET zijn...prima...mijn zegen heb je...
Een intelligent mens begrijpt dat alles in het lichaam niet zomaar heeft kunnen ontstaan. Denk je dat ogen maken makkelijk is? Of het gehoor? Maak jij maar eens een vlieg,dat zul je nooit kunnen!!!! Dus hoe kan jij dan zomaar ontstaan zijn en in je lichaam in perfecte harmonie leven?
Ik ken niemand die zegt dat het lichaam "zomaar onstaan"is. Ik ken 2 soorten mensen: mensen die NIET WETEN hoe de dingen ontstaan zijn en daar veelal naar op zoek gaan..en...mensen die zeggen DE WAARHEID EN KENNIS in pacht te hebben.
Ik denk dat de eerste "soort" ze toch beter op een rijtje heeft... 8)
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Jasmijn , je hebt zelf gezegd dat een moslim maar "eventjes" gestraft zal worden enkel en alleen omdat hij het bestaan van god erkent. Ik zie dus niet zo goed waar mijn gevolgtrekking "de mist" ingaat.
Ik zei ''niet eeuwig'' en dat betekent dat hij zeker zal boeten voor al zn zonden. Het hiernamaals is eeuwig en ik kan natuurlijk niet beslissen hoe lang een ''slechte'' moslim gestraft zal worden. Maar het is een feit dat een ongelovig wel voor altijd gestraft zal worden ja inderdaad als je dat bedoeld.
Ik ken niemand die zegt dat het lichaam "zomaar onstaan"is. Ik ken 2 soorten mensen: mensen die NIET WETEN hoe de dingen ontstaan zijn en daar veelal naar op zoek gaan..en...mensen die zeggen DE WAARHEID EN KENNIS in pacht te hebben.
Ik denk dat de eerste "soort" ze toch beter op een rijtje heeft...
Dat heb je helaas mis,,je moet je verstand gebruiken en Islam goed bestuderen,,niet je vooroordelen verstand gebruiken,,dat is nergens voor nodig.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Jasmijn , je hebt zelf gezegd dat een moslim maar "eventjes" gestraft zal worden enkel en alleen omdat hij het bestaan van god erkent. Ik zie dus niet zo goed waar mijn gevolgtrekking "de mist" ingaat.
Ik zei ''niet eeuwig'' en dat betekent dat hij zeker zal boeten voor al zn zonden. Het hiernamaals is eeuwig en ik kan natuurlijk niet beslissen hoe lang een ''slechte'' moslim gestraft zal worden. Maar het is een feit dat een ongelovig wel voor altijd gestraft zal worden ja inderdaad als je dat bedoeld.
Ok...al met al kan iemand die "gelooft" uithalen wat ie wil.
Ik ken niemand die zegt dat het lichaam "zomaar onstaan"is. Ik ken 2 soorten mensen: mensen die NIET WETEN hoe de dingen ontstaan zijn en daar veelal naar op zoek gaan..en...mensen die zeggen DE WAARHEID EN KENNIS in pacht te hebben.
Ik denk dat de eerste "soort" ze toch beter op een rijtje heeft...
Dat heb je helaas mis,,je moet je verstand gebruiken en Islam goed bestuderen,,niet je vooroordelen verstand gebruiken,,dat is nergens voor nodig.
Wat heb ik mis..?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie