De leukste fouten uit de Koran gezocht

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

De leukste fouten uit de Koran gezocht

Bericht door Zwartmeer »

Hierbij plaats ik mijn favoriete fout uit de Koran. Wie weet er nog een paar leuke?

Sura 5.90. O gij die gelooft, wijn en het hazardspel en afgoden en toverpijlen zijn niet anders dan gruwelen, door Satan gewrocht. Vermijdt ze dus, opdat gij voorspoedig moogt zijn.

Sura 47.15. Het beeld van het paradijs dat aan de godvruchtigen is beloofd: er zijn daarin stromen water dat niet bederft; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken en rivieren van zuivere honing. En zij zullen er allerlei vruchten in hebben en vergiffenis van hun Heer. Kunnen zij gelijk zijn aan degenen die in het Vuur vertoeven en die kokend water te drinken krijgen zodat het hun ingewanden verscheurt?

Hoe is het die sneaky devil dan toch gelukt om z’n gruwel Wijn in het paradijs te doen bekomen ?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

:wink: die vraag heb ik ooit eens aan een moslima gesteld.

In het paradijs blijkt het "wijn" te zijn waar men niet dronken van wordt! Alcohol-vrije wijn dus!
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

"In het paradijs blijkt het "wijn" te zijn waar men niet dronken van wordt! Alcohol-vrije wijn dus!"

Of je er nou dronken van wordt of niet, de Satan heeft 1 van z'n gruwelen in het paradijs is weten te krijgen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Niet enkel de wijn hoor Zwartmeer.

De meeste vrouwen zitten in de hel, zijn volgens mohammed totaal niets waard, maar daar heeft Satan er toch ook 72 van naar boven gekregen hé!
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Er is toch echt iets met vrouwen aan de hand. Laatst hoorde ik iemand zeggen " m'n huwelijk is net een sprookje en de heks zit op de bank".

Misschien had Mohammed wel gelijk want hoe kan het anders dat er in verschillende tijden en culturen zoveel gelijkenis in de uitspraken over vrouwen is?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Misschien omdat mannen overal ter wereld, in om het even welke cultuur of godsdienst, dit allen gemeen hebben : de vrouw boezemt hen ontzag in, zij schenkt immers het leven en is daardoor eigenlijk.... een beetje superieur aan de man (denken zij). Mannen hebben dus een beetje schrik van het verschijnsel "vrouw", daarom verdrukken zij haar zo graag...

Dutch
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

danae schreef:In het paradijs blijkt het "wijn" te zijn waar men niet dronken van wordt! Alcohol-vrije wijn dus!
Afbeelding

Ik weet wel waar ik mijn hiernamaalse dagen doorbreng! Er is bier en vrolijk gezang te vinden!


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Bericht door Moella Nasroedin »

De meest vermakelijke fout (lees: moeder aller blunders) uit de Koran is dat er meermalen gerept wordt over een baan die de Zon beschrijft (om de Aarde) net als de Maan. De volgende verzen reppen van een Zon die een vaste baan beschrijft:

Q13:2 God is He Who raised the heavens without any pillars that ye can see; is firmly established on the throne (of authority); He has subjected the sun and the moon (to his Law)! Each one runs (its course) for a term appointed. He doth regulate all affairs, explaining the signs in detail, that ye may believe with certainty in the meeting with your Lord.

Q14:33 And He hath made subject to you the sun and the moon, both diligently pursuing their courses; and the night and the day hath he (also) made subject to you.

Q 21:33 It is He Who created the Night and the Day, and the sun and the moon: all (the celestial bodies) swim along, each in its rounded course.

Q 31:029 Seest thou not that God merges Night into Day and he merges Day into Night; that He has subjected the sun, and the moon (to his Law), each running its course for a term appointed; and that God is well-acquainted with all that ye do?

Q35:13] He merges Night into Day, and he merges Day into Night, and he has subjected the sun and the moon (to his Law): each one runs its course for a term appointed. Such is God your Lord: to Him belongs all Dominion. And those whom ye invoke besides Him have not the least power.

Q 36:38 And the sun runs his course for a period determined for him: that is the decree of (Him), the Exalted in Might, the All-Knowing.

Q39:5 He created the heavens and the earth in true (proportions): He makes the Night overlap the Day, and the Day overlap the Night: He has subjected the sun and the moon (to His law): Each one follows a course for a time appointed. Is not He the Exalted in Power - He Who forgives again and again?

Q 55:5 The sun and the moon follow courses (exactly) computed

Moslims proberen zich uit de genante toestand te redden door te beweren: Deze baan van de Zon, dat is een baan door het heelal! Leuk geprobeerd. Maar de baan van de maan dan? Daarmee wordt toch keurig een baan ten opzichte van de aarde mee bedoelt? Ik zoek in de Koran zoekmachine naar de combinatie baan en aarde (course and earth) en vind 1 zoelresultaat, eenzelfde vers als bij (sun, course) al gevonden.
Nergens in de Koran wordt een baan van de Aarde genoemd, omdat het niet bekend was dat de Aarde een baan om de Zon beschreef bij Mohammed.
Om aan alle onzekerheid een einde te maken, wat er bedoeld wordt met een baan van de Zon, zoek ik naar de uitleg van de boodschapper van Allah zelve. In de hadith vinden we de uitleg:

Volume 4 Number 421
The Prophet asked me at sunset, "Do you know where the sun goes (at the time of sunset)?" I replied, "Allah and His Apostle know better." He said, "It goes (i.e. travels) till it prostrates Itself underneath the Throne and takes the permission to rise again, and it is permitted and then (a time will come when) it will be about to prostrate itself but its prostration will not be accepted, and it will ask permission to go on its course but it will not be permitted, but it will be ordered to return whence it has come and so it will rise in the west. And that is the interpretation of the Statement of Allah: "And the sun Runs its fixed course For a term (decreed). that is The Decree of (Allah) The Exalted in Might, The All-Knowing." Afbeelding

Hiermee is volgens mij het onweerlegbare bewijs geleverd dat de Koran van menselijke (NIETgoddelijke) origine is. Immers de God van de Koran kent zijn eigen schepping niet (Totaal niet!)Afbeelding
Met dank aan Jozua!
Laatst gewijzigd door Moella Nasroedin op do apr 03, 2003 12:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie hersens heeft, denke na!
Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Bericht door Moella Nasroedin »

Seest thou not that God merges Night into Day and he merges Day into Night; that He has subjected the sun, and the moon (to his Law), each running its course for a term appointed; and that God is well-acquainted with all that ye do?

Ziet gij niet dat God de nacht in de dag laat overgaan en de dag in de nacht laat overgaan?
Dat God de Zon en de Maan - conform zijn Wet - in een vaste baan laat bewegn voor een bepaalde tijd? En dat God bekend is met alles wat je doet? :P

Hahahahahahahhahahahahahahha deze tekst is bedoeld om ons te laten inzien dat er een GOd MOET bestaan. Hahahahahaaha, wat onnozel!
Zullen we de aardrijkskundeles maar afschaffen waar de overgang van dag in nacht wordt verklaard door rotatie van de Aarde? Neen, het is Allah die dit doet! Hahahahahhaa.
Zien jullie dat dan niet? Het zijn toch duidelijke tekenen voor een onnozle geit nietwaar? Daarom is het redelijk en rechtvaardig dat U die deze nonsens niet gelooft, eeuwig in de Hel brandt! Klinkt liefdevol hoor almachtige Allahahahahahahhahahahahahhaha. Groeten aan je drie dochters Al-Lat Al-Manat en Uzza. :)
Wie hersens heeft, denke na!
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Over kennis van de bol waarop wij leven gesproken. In 1993 vaardigde Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, de hoogste religieuze autoriteit van Saoedie Arabie, een fatwa uit dat iedereen die niet geloofd dat de aarde plat is een ongelovige is en daarom gestraft moet worden.

Hier is de fatwa.

Title of the Book: "Evidence that the Earth is Standing Still."
Author: Sheikh Abdul Aziz Ben Baz.
Editor: Islamic University of Medina.
Year: 1395 AH
City: Medina, Saudi Arabia.
Page: 23.

"If the earth is rotating as they claim, the countries, the mountains, the trees, the rivers, and the oceans will have no bottom and the people will see the eastern countries move to the west and the western countries move to the east."

"In The Name Of Allaah, The Most Merciful, The Bestower of Mercy."

"The earth is flat, and anyone who disputes this claim is an atheist who deserves to be punished."

[Muslim religious edict, 1993, Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia]"

Er is op http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=3949 een aardige discussie gaande waarin de echtheid van deze fatwa betwijfeld wordt.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Toch zit er wel een geruststelling in dit vers:
36:40. Het is de zon niet toegestaan de maan te achterhalen, noch kan de nacht de dag voorbijstreven. Zij zweven elk in hun eigen baan.
Stel je toch voor dat de nacht de dag voorbij zou streven! Dan heb je een mooie chaos. Waar blijf je dan? Staat de zon in het donker te schijnen, voor jandoedel? En wij in het donker werken?

Ik vind het zo toch wel een mooie orde der dingen. Blij dat de nacht een inhaalverbod heeft.

Dat de zon de maan niet mag inhalen vind ik wel een beetje ingewikkelder. Daar ben ik nog niet mee klaar. Ik moet daar nog even over nadenken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dat de zon de maan niet mag inhalen vind ik wel een beetje ingewikkelder. Daar ben ik nog niet mee klaar. Ik moet daar nog even over nadenken.
Nou, stel je voor dat de zon de maan inhaalt! dan schijnt de zon en de maan tegelijk toch! en hoe moet je dan als het donker is je weg vinden?

alhoewel....zou soms de maan de zon toch niet inhalen? bij een zonsverduistering of zo? geen zon overdag en geen maan te zien!

reden om een paar offers te brengen! er zal wel iemand iets verkeerds gedaan hebben dan.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Zwartmeer schreef:"In het paradijs blijkt het "wijn" te zijn waar men niet dronken van wordt! Alcohol-vrije wijn dus!"
Staat dit :roll: ook ergens in de Koran?
8) Kafir...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Niet voor zover ik weet Kafir. Maar voor die moslima moest dat zo klaar als een klontje zijn, want ze mogen toch geen wijn drinken hier in dit aardse tranendal, omdat ze anders dronken worden.

Ze mogen zelfs niet aan een tafel gaan zitten waar iemand anders wijn drinkt! Of zich in een plaats bevinden waar drank geschonken wordt.

En maar zeuren dat ze niet binnenmogen in discotheken!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Ik ken ook een leuke.
Sura 9 vers 30 zegt: ‘En de Joden zeggen: ‘Ezra is de zoon van Allah.’ (vertaling van Ahmadiya moslim gemeenschap)
Ik heb nagevraagd op een forum waar heel veel joden zitten. En wat blijkt. (ik wist het wel al, maar altijd ff dubbelcheck.) Joden geloven uberhaupt niet dat God een zoon heeft, laat staan dat dit Ezra is.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

sura 27 vers 18; Toen zij tot het dal van de mieren kwamen, zei een mier: "O gij mieren, gaat uw woningen binnen opdat Salomo en zijn scharen u niet verpletteren zonder dit te bemerken." :lol: :lol: :lol: :lol:
Sinds wanneer kunnen mieren praten....lol!
In de koran die ik thuis heb staat trouwens ipv mier, Namliete. Is dit het arabische woord voor mier?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Het Arabische woord voor mier is "namloen" (nominatief enkv.)

Dutch
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Dutch schreef:Het Arabische woord voor mier is "namloen" (nominatief enkv.)

Dutch
Wel slim van die vertalers. Zet gewoon Naml en Namliete in de plaats van mier en voila! Iedereen die geen arabisch kan ziet niet hoe lachwekkend deze tekst is, en toch kan niemand zeggen dat ze de boel belazeren.
Plaats reactie