Malaysia Airlines. MH17

Teva Teff

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Teva Teff »

Mahalingam schreef:Debat uitgesteld wegens mogelijke beïnvloeding van het stemgedrag op 21 maart.
Afbeelding
Interessant.
Vanwege PVV en FVD?
Teva Teff

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Teva Teff »

Interessant nieuws uit onverwachte hoek.
Gesnapt! ‘Luchtverkeersleider’ die ‘bewees’ dat Oekraïne MH17 neerschoot blijkt ordinaire oplichter
Het is geen al te beste dag voor fans van de Russische autocraat Vladimir Poetin.

Iedereen in Nederland die beweert dat het Westen en Rusland beste vrienden zouden kunnen zijn ‘als we de Russen maar een eerlijke kans zouden geven’, wordt stevig teleurgesteld vandaag. Eerder liet de Britse premier Theresa May al weten definitief sancties in te stellen tegen Rusland om de zenuwgasaanval op oud-spion Sergej Skripal, en nu zijn er ook ontwikkelingen in misschien wel hét pijnlijkste Ruslanddossier: MH17.
Het is algemeen bekend dat Rusland minstens zwaar medeplichtig, en misschien zelfs direct schuldig is voor het neerhalen van vlucht MH17 op 17 juli 2014. Dat er Russisch wapentuig is ingezet om het vliegtuig neer te schieten staat wat betreft zo ongeveer de hele wereld vast: de enige vraag is nog wie de trekker overhaalde en waarom.

Toch probeert de Russische staat – natuurlijk niet verrasenderwijs – te verdoezelen dat zij ook maar in de verste verte iets met deze gruwelijke aanval te maken hadden. Wat hen betreft is het een actie geweest van Oekraïne: zij hebben het vliegtuig neergehaald met hun straaljagers, aldus het Kremlin. Dat er restanten van Russische BUK-raketten – die vanaf de grond, en dus niet met straaljagers worden afgeschoten – zijn gevonden op de plaats delict én dat reconstructies wijzen op een aanval met zo’n raket, doet er voor hen niet toe.
Het belangrijkste ‘bewijs’ voor deze misselijkmakende theorie – die maar al te graag wordt aangehaald door Kremlinzender RT – Russia Today – is de verklaring van een Spaanse luchtverkeersleider die op de dag van de ramp in Kiëv zou hebben gewerkt. Volgens hem zag hij kort voordat MH17 neergehaald werd, dat twee straaljagers van de Oekraïnse luchtmacht het toestel naderden. Zijn conclusie – en die van Kremlinfans over de hele wereld: Oekraïne heeft dit op haar geweten, waarschijnlijk om Rusland in een kwaad daglicht te zetten.

Maar hé, wat blijkt nu toch? Jawel, het verhaal van deze Spanjaard, ene ‘Carlos’, klopt van geen kanten. Behalve bij een interview met nota bene RT was deze man namelijk spoorloos nadat hij zijn beweringen had gedaan, wat aanleiding was voor RadioFreeEuropa om op zoek naar hem te gaan. En ze vonden hem, maar niet in Spanje, Oekraïne of zelfs Rusland. Nee, ze vonden hem in… Roemenië. Daar leeft de man, die voluit José Carlos Barrios Sanchez heet, al sinds hij jaren geleden in Spanje veroordeeld werd om fraude. Hij had geen zin om zijn celstraf uit te zitten, vluchtte naar Roemenië en leeft daar nu een aardig prima leventje. Zijn frauderende verleden heeft hij kennelijk echter nooit opgegeven: tegenover RadioFreeEuropa heeft hij nu opgebiecht het hele verhaal over de straaljagers verzonnen te hebben. Hij was nooit verkeersleider en al helemaal niet in Oekraïne, en zou 48.000 euro hebben gekregen van RT voor het interview met hem.

Rest enkel nog de vraag: kwam deze oplichter zelf met het verhaal op de proppen en maakte Rusland daar later gretig gebruik van, of was het vanaf het begin doorgestoken kaart? Wie zal het zeggen. Wat echter wél zeker is, is dat de zoveelste complottheorie naar de prullenbak verwezen kan worden, hoe jammer dat ook is voor de Russische autocraat.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

:rolleyes: Nou ja zeg. Dat noemt Teva Teff interessant nieuws uit onverwachte hoek. :nietverstaan: Ik noem het oud nieuws in en nieuw jasje .Als je wat vaker in hoeken van internet had gekeken dan wist je dat deze Carlos al jaren sceptisch wordt bekeken.

juli 2014
July 17 Russia Today quoted some Carlos, who is claimed to be a Spanish flight operation officer allegedly working in Kiev airport «Borispol»

Yet, the Ukrainian State Air Traffic Services Enterprise has informed StopFake that they do not have a flight operations officer with such name among their workers. Aleksei Pesternikov, deputy CEO of the Ukrainian State Air Traffic Services Enterprise has confirmed that all flight operations officers in the company are citizens of Ukraine.

Also, according to the Methodological recommendations on organisation and appointment of candidates for flight operations officers training, , only citizens of Ukraine can be trained (paragraph 2.3, subtitled «Citizenship»). In other words, a citizen of another country cannot be allowed to participate in the training, they would not be able to receive the license, without which it is impossible to work as a flight operations officer in Ukraine.
The Spain Report
18 juli 2014 ·
Full reply from Spanish embassy to The Spain Report via e-mail on the existence of "Carlos, @spainbuca, the Spanish air traffic controller" in Ukraine:

"This is not the first time we have been asked about him. This "Carlos" was also active during the Maidán revolution in Ukraine.

We have no knowledge of "Carlos" having been in Ukraine. There is no record of his passing through the Consulate, and no one from the (relatively small) Spanish colony knows him.

The airport where he supposedly worked for several years told us at the time that all of their air traffic controllers are Ukranian, and that in any case they have never employed any Spaniard for that or any other task.

Furthermore, the last information he was posting before the airline tragedy was of the same sort. He was saying, for example, that he lived in Kiev and had been threatened by radical extreme-right elements. No Spaniard or national of another country—to my knowledge—has ever been threatened in this country."
Wat voor dwaas heeft met het "interessant nieuws uit onverwachte hoek" gedacht dat hij een scoop heeft?

De Spanjaard beweert dat hij 48.000 dollar uit Rusland heeft ontvangen voor zijn tweets en het interview met Russia Today, maar heeft daar geen bewijzen voor getoond. De staatszender ontkent hem te hebben betaald.

En hoeveel geld heeft hij voor dit laatste interview gekregen?

Kan jij dat als autonoom realist voor uitzoeken Teva? Bijvoorbaat dank.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Piloot die door Russen werd beschuldigd van neerschieten MH17, pleegt zelfmoord

Vladyslav Voloshyn werd door Oekraïene beschouwd als een oorlogsheld.

De Oekraïense straaljagerpiloot die door Rusland wordt beschuldigd van het neerhalen van vlucht MH17 van Malaysian Airlines in 2014, heeft zelfmoord gepleegd.

Dat meldt de BBC. Vladyslav Voloshyn heeft de beschuldiging aan zijn adres altijd afgedaan als een leugen. Ook uit verschillende onafhankelijke onderzoeken werd duidelijk dat MH17 is neergeschoten door een Russische BUK-raket, en niet door de 29-jarige piloot.

Depressief
Voloshyn schoot zichzelf gisteren dood in zijn huis in Mykolaiv, in de buurt van de Zwarte Zee. Volgens familieleden was hij de laatste tijd depressief. Er waren ook familieleden van Voloshyn in het huis toen hij zichzelf neerschoot.

Oekraïne beschouwt Voloshyn als een oorlogsheld. Hij vloog 33 gevechtsmissies in de strijd tegen separatisten in Oost-Oekraïne. Recent kreeg de 29-jarige piloot de leiding over het vliegveld van Mykolaiv.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Piloot die door Russen werd beschuldigd van neerschieten MH17, pleegt zelfmoord

Vladyslav Voloshyn werd door Oekraïene beschouwd als een oorlogsheld.

De Oekraïense straaljagerpiloot die door Rusland wordt beschuldigd van het neerhalen van vlucht MH17 van Malaysian Airlines in 2014, heeft zelfmoord gepleegd.

Dat meldt de BBC. Vladyslav Voloshyn heeft de beschuldiging aan zijn adres altijd afgedaan als een leugen. Ook uit verschillende onafhankelijke onderzoeken werd duidelijk dat MH17 is neergeschoten door een Russische BUK-raket, en niet door de 29-jarige piloot.

Depressief
Voloshyn schoot zichzelf gisteren dood in zijn huis in Mykolaiv, in de buurt van de Zwarte Zee. Volgens familieleden was hij de laatste tijd depressief. Er waren ook familieleden van Voloshyn in het huis toen hij zichzelf neerschoot.

Oekraïne beschouwt Voloshyn als een oorlogsheld. Hij vloog 33 gevechtsmissies in de strijd tegen separatisten in Oost-Oekraïne. Recent kreeg de 29-jarige piloot de leiding over het vliegveld van Mykolaiv.
Wat is het nu in maart 2018?
Is het nog steeds wordt of is het intussen werd geworden?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Wat is het nu in maart 2018?
Is het nog steeds wordt of is het intussen werd geworden?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Teva Teff »

Die valse beschuldiging uit de desinformatiefabriek van Rusland, je weet wel, die leugensprookjes met één of meerdere Oekraïense Su-25 vliegtuigen, staat die nog steeds volgens jou?
Wat denk jij zelf, Ariel?
( probeer het eens een keer zonder infantiele plaatjes of smilies )
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Die valse beschuldiging uit de desinformatiefabriek van Rusland, je weet wel, die leugensprookjes met één of meerdere Oekraïense Su-25 vliegtuigen, staat die nog steeds volgens jou?
Wat denk jij zelf, Ariel?
( probeer het eens een keer zonder infantiele plaatjes of smilies )

Ik vind mijn plaatjes leuk Teva. Ik zoek ze met zorg uit. En ze passen zo goed bij jouw ietwat onbegrijpelijke posten.

Maar wat betreft MH17. Het ligt iets ingewikkelder Teva. Ik hoop dat jij even met mijn gedachtengang mee wil gaan.

Vraag 1. Waarom is de Oekraïense piloot die volgens Russische media MH17 neerschoot gelijk benoemd tot directeur civiel vliegveld terwijl hij daar de papieren en kennis niet voor had?

Vraag 2. Kan het zijn dat de man gekweld werd door spijt en schuldgevoel omdat hij zoveel doden op zijn geweten heeft?

En kan het zijn dat mensen die zeggen dat ze WEL vliegtuigen gezien hebben op het tijdstip dat MH17 overvloog misschien toch gelijk hebben?

Afbeelding

Ik heb nog steeds het gevoel dat de Oekraïne achter deze ramp zit. En ik zeg niet dat ze met opzet MH17 neegeschoten hebben. Ze zullen zich vergist hebben en ze hadden een ander vliegtuig willen neerschieten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Die valse beschuldiging uit de desinformatiefabriek van Rusland, je weet wel, die leugensprookjes met één of meerdere Oekraïense Su-25 vliegtuigen, staat die nog steeds volgens jou?
Wat denk jij zelf, Ariel?
( probeer het eens een keer zonder infantiele plaatjes of smilies )

................
Maar wat betreft MH17. Het ligt iets ingewikkelder Teva. Ik hoop dat jij even met mijn gedachtengang mee wil gaan.

...................
Het antwoord op mijn vraag, ik vul daar een ja in.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

De kranten staan er bol van. ’De Buk-raket MH17 was van Russisch leger’

Men weet het nu zeker .
Het onderzoek naar de personen achter het neerhalen van vlucht MH17 is in de „afrondende fase.” Maar wanneer de rechtszaak kan beginnen is niet duidelijk. Eerder werd al duidelijk dat de rechtszaak in Nederland zal plaatsvinden, waarschijnlijk in Den Haag. De personen achter het neerhalen van vlucht MH17 staan volgens Westerbeke „binnen vijf jaar” voor de rechter.
Het is zelfs zo zeker dat Willem vanuit Luxemburg, waar hij op bezoek is, even zijn onderdanen toespreekt, met zijn Maxima aan zijn zijde, en die heeft voor de gelegenheid haar meest serieuse gezicht opgezet, zodat we allemaal weten dat de majesteiten achter ons staan, en met ons meeleven.

Onze PM Mark breekt speciaal voor deze serieuze zaak zijn werkbezoek aan India af, en komt terug om onder de onderste steen te kijken of hij nog wat nieuws kan ontdekken.
LOL. [icon_lol.gif] Premier Mark Rutte heeft besloten terug te keren uit India nadat donderdagochtend bekend werd dat vlucht MH17 is neergehaald door een Buk-raket van het Russische leger.
En de Russen? Zijn die onder de indruk? Nou nee :no1: ....Rusland blijft betrokkenheid MH17-ramp ontkennen
Rusland blijft ook na de vandaag gepresenteerde bewijzen zijn betrokkenheid bij de ramp met vlucht MH17 glashard ontkennen. "Geen enkele Russische raketinstallatie heeft ooit de grens tussen Rusland en Oekraïne gepasseerd", zegt het ministerie van Defensie. Ook zegt het ministerie dat het Russische leger niets te maken heeft met de vliegtuigcrash.

Het Russische ministerie zegt dat het onderzoeksteam zijn conclusies alleen rechtvaardigt met mogelijk gemanipuleerde beelden van sociale media. Die beelden zijn volgens Moskou geleverd door de Oekraïense inlichtingendiensten en werden eerder getoond door "de beruchte Britse activistische onderzoeksgroep Bellingcat".

Het ministerie weerspreekt volgens persbureau Tass ook dat Rusland niet meewerkt met het JIT. Volgens het ministerie heeft het JIT van Rusland "overweldigend bewijs" van Oekraïense betrokkenheid gekregen.

Uit verklaringen van ooggetuigen blijkt volgens Moskou dat de raket werd afgevuurd vanuit een gebied dat in handen was van het Oekraïense leger. Ook is volgens het ministerie van Defensie "tijdens de samenwerking met de Nederlandse politiediensten" aangetoond dat er geen Russische, maar een Oekraïense Buk-raket is gebruikt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef:’De Buk-raket MH17 was van Russisch leger’[/url][/b]
Nepnieuws.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:
Ariel schreef:’De Buk-raket MH17 was van Russisch leger’[/url][/b]
Nepnieuws.
Volgens mij niet.

Maar dat doet niet ter zake. Wat doet niet ter zake? Dat het om een Russische raket ging. Wat doet wel ter zake? Wat ter zake doet is of het bewijs geleverd kan worden dat drie of vier Russische soldaten, in welke rang dan ook, de raket-installatie bediend hebben.

Ik heb vanavond Nieuwsuur gezien. Wat ik hierboven schrijf werd niet besproken. Dat is afkomstig uit mijn eigen hersenpan. Nieuwsuur was dus slap gelul en om de hete brij heendraaien. Voor mij werd duidelijk dat het bewijs van de schuld van Rusland niet geleverd kan worden. En nog wat. Stel dat de hoge officier die de leiding en de verantwoordelijk had over het Buck transport en zelf ook nog eens voor de lancering verantwoordelijk zou zijn, hij was door Poetin persoonlijk geëxecuteerd. En dat was dan waarschijnlijk uitgelekt. En dus in Nieuwsuur uitgezonden. [icon_lol.gif]

Waarom zou Rusland geen Buck raket aan de rebellen mogen leveren? Volgens 'internationaal recht' is daar niks mis mee. :thinking:

Nadenken! Hersens gebruiken!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

De Russische president Vladimir Poetin heeft donderdagavond op aandringen van zijn Franse collega Emmanuel Macron toegezegd dat Moskou de Nederlandse bevindingen over het neerhalen van vlucht MH17 gaat analyseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pizzaman »

Hans v d Mortel sr schreef:....
Maar dat doet niet ter zake. Wat doet niet ter zake? Dat het om een Russische raket ging. Wat doet wel ter zake? Wat ter zake doet is of het bewijs geleverd kan worden dat drie of vier Russische soldaten, in welke rang dan ook, de raket-installatie bediend hebben.
Ik heb nergens gezien dat ze in China of zo ook BUK-raketten produceren. Bijgevolg is een BUK-raket ALTIJD een Russische raket.
het gaat inderdaad om wie/welke partij er op het knopje heeft gedrukt.

Ik denk niet dat het de Russen waren. Ten eerste zijn die al minder stupide,
die weten wel (want ze hebben meer resources) wat voor toestel daar vliegt.
En die weten ook dat ze er niks bij te winnen hebben om een civiel toestel neer te halen.
Ze zullen ook niet hebben gedacht dat het een rebellentoestel was. Want dat zouden ze WETEN.
Daarbij zou Poetin geen moeite hebben met 'een voorbeeld stellen'. Dat waren dan openbare executies geworden.

Ik denk dat bij het blijken van de ware daders er een EU-droom in duigen zal vallen.
Bijgevolg zal die onderste steen nooit boven komen, tenzij er een PVV/FvD kabinet komt.
Indien de eurofielen aan de macht blijven wordt er gewoon gelogen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Pizzaman schreef: Ik denk dat bij het blijken van de ware daders er een EU-droom in duigen zal vallen.
Bijgevolg zal die onderste steen nooit boven komen, tenzij er een PVV/FvD kabinet komt.
Indien de eurofielen aan de macht blijven wordt er gewoon gelogen.
Dat denk ik ook Pizzaman. De conclusie vanuit de media was binnen 15 minuten na de crash, dat Rusland de schuldige is. Dat moeten we geloven van de media.

Ik vermoed dat men in de Oekraïne de schuldige moet gaan zoeken. Maar ja, de Oekraïne moet en zal de EU in geperst worden zo hebben de wijze mannen in Brussel besloten, dus dat land mag niet als schuldige gezien worden.

Het is een vies zaakje waarin nog niets opgelost is.

Na 4 jaar weten ze zelfs niet waar dit serie nummer voor staat : 9Д1318869032
En dan aan het publiek vragen of iemand het handschrift herkent van iemand die in 1986 wat op een buk gegraveerd heeft. :nietverstaan:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Voor wie geinteresseerd is in de tekst van sprekers op de bijeenkomst op 24 mei 2018....

Tekst sprekers bijeenkomst 24 mei 2018
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Nederland en Australië stellen Rusland aansprakelijk voor MH17.

Afbeelding

BELLINGCAT: "Russian GRU Officer Oleg Ivannikov Identified as MH17 Suspect.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Blok wil dat Bellingcat bewijs tegen Rus deelt

Minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken roept onderzoekscollectief Bellingcat op bewijs voor het aandeel van hoge Russische officieren in het neerhalen van vlucht MH17 te delen met het Openbaar Ministerie. „Zo kan het meegenomen worden in de strafrechtelijke procedure zodat de schuldigen voor de rechter kunnen komen”, zei Blok.

Bellingcat claimt een van de hoofdverdachten van het neerhalen van vlucht MH17 te hebben gevonden. Het gaat om Oleg Ivannikov, alias Orion, die een hoge rang in het Russische leger zou bekleden. Eerder verklaarde het onderzoekscollectief al hoofdverdachte ’Delfin’ te hebben ontmaskerd als de hoge officier Nikolaj Fiodorovitsj.

Het door Bellingcat verzamelde bewijs was niet nodig om Rusland aansprakelijk te kunnen stellen voor de vliegramp, zegt Blok. Maar het kan mogelijk een rol spelen in het identificeren van de personen die schuldig zijn aan de aanslag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Men heeft nog steeds geen bewijs wie nou de werkelijke schuldige van deze ramp is, maar zolang de Russen ontkennen dat ze schuldig zijn, schofferen ze de nabestaanden. :huh:
De constante ontkenning van Rusland over betrokkenheid bij het neerhalen van vlucht MH17 is „schofferend” voor de nabestaanden. Dat zei Silene Frederiksz na afloop van de persconferentie van Bellingcat. Het onderzoekscollectief onthulde vrijdag dat de Rus Oleg Ivannikov waarschijnlijk een van de hoofdverdachten is. Hij was de hoogste militair in de zelfbenoemde republiek Loehansk in Oost-Oekraïne.
De aansprakelijkstelling van Rusland voor het neerhalen van vlucht MH17 zal geen eenvoudige zaak zijn en is vooral een politieke daad, meent internationaal strafrechtadvocaat Geert-Jan Knoops. Moskou zal een proces voor het Internationaal Strafhof niet aanvaarden. Een klacht bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zou meer een symbolische waarde hebben, waarbij Rusland bovendien de uitspraak naast zich kan neerleggen.

Knoops ziet ook problemen omdat het bewijs voor Russische betrokkenheid nog niet onomstotelijk door een rechter is vastgesteld. „Bovendien heeft het Joint Investigation Team enkele cruciale vragen nog onbeantwoord gelaten. Zolang die essentiële vragen niet zijn beantwoord en er hiervoor nog geen bewijs is, zal een aansprakelijkheidstelling meer een politieke daad zijn.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

Rusland herhaalt: We zijn niet verantwoordelijk voor MH17

Rusland heeft vanmiddag opnieuw benadrukt niet verantwoordelijk te zijn voor het neerhalen van vlucht MH17. Het Kremlin zegt niet bij het onderzoek te zijn betrokken en heeft mede daardoor geen vertrouwen in de onderzoeksresultaten van het Joint Investigation Team (JIT)

Het Kremlin wijst de jongste beschuldigingen van Nederland dat wordt gesteund door Australië, volstrekt af. De twee landen hebben vandaag naar voren gebracht dat ze Rusland aansprakelijk stellen voor het neerhalen van de vlucht op 17 juli 2014. ,,Wij eisen dat Rusland zijn verantwoordelijkheid neemt en volledig meewerkt aan waarheidsvinding en gerechtigheid voor de slachtoffers van vlucht MH17 en hun nabestaanden'', zei minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken).

Onderzoekers van het JIT zeiden gisteren dat het bewezen is dat de Buk-raket waarmee vlucht MH17 uit de lucht werd geschoten, is afgevuurd uit een installatie die van het Russische leger. Bovendien zou zijn aangetoond dat de installatie van de 53e luchtafweerraketbrigade uit Koersk afkomstig was.

Persbureau Interfax berichtte vanmorgen dat op het Russische ministerie van Defensie is beklemtoond dat het nummer van de raket die volgens Nederlandse onderzoekers de vlucht neerhaalde, van een Oekraïense raket was. Dat projectiel was in 1986 in de Sovjet-Unie gemaakt en kwam later in handen van Oekraïense strijdkrachten.

Oude raketten
Bovendien zou de getoonde BUK-raketten van een type zijn dat in Rusland sinds 2011 niet meer in gebruik is, aldus het ministerie. De luchtafweerraketten zijn in de Sovjet-Unie in 1986 gemaakt. Ze zijn zoals gebruikelijk na een periode van 25 jaar om veiligheidsredenen uit de roulatie genomen om vervangen te worden door modernere raketten of een meer geavanceerde luchtafweer.

Oekraïne heeft twintig buk-luchtafweersystemen, maar heeft sinds 1991 daar nooit meer nieuwe raketten voor verworven. Kiev verving ze dus niet, aldus het Russische ministerie. Rusland vraagt zich daarbij af waarom de onderzoekers van het JIT zo geheimzinnig doen over de vraag waar die raket is gevonden en van wie ze hem gekregen hebben. Het ministerie vermoedt dat de herkomst van 'het bewijsstuk' opzettelijk geheim wordt gehouden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Afbeelding
Bepaald niet erg duidelijk deze niet ondertekende tekst!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De aansprakelijkstelling van Rusland voor het neerhalen van vlucht MH17 zal geen eenvoudige zaak zijn en is vooral een politieke daad, meent internationaal strafrechtadvocaat Geert-Jan Knoops. Moskou zal een proces voor het Internationaal Strafhof niet aanvaarden. Een klacht bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zou meer een symbolische waarde hebben, waarbij Rusland bovendien de uitspraak naast zich kan neerleggen.
En ik geef Rusland GROOT GELIJK.

Want dit vieze smerige hypocriete kankerland - herstel, de vieze smerige Nederlandse politieke bureaucraten - die zich democraten noemen met een geveinsde knipoog naar de VN-resolutie aangaande de lachwekkende zogenaamde Rechten van de Mens, doen niet anders dan hen onwelgevallige situaties naast zich neer leggen!

Rusland is goed bezig! Hoe dan ook, de Kut raket is niet opzettelijk afgeschoten met het doel een passagiersvliegtuig met daarin mijn zoon, zijn vrouw en mijn kleindochter neer te schieten!

Politiek is smerig. Smeriger en hypocrieter kan haast niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Absurd en gevaarlijk: Geen flintertje hard bewijs, maar Rusland krijgt weer schuld van MH-17

Xander, 24-05-2018

Afbeelding

Nederland dreigt grote rol te gaan spelen bij veroorzaken geplande NAVO oorlog tegen Rusland

Het JIT krijgt zware kritiek uit Rusland vanwege het negeren van getuigenverklaringen en radarbeelden, en het niet onderzoeken van grote aantallen wrakstukjes en lichaamsdelen. (Afbeelding (1)).

Zoals we van meet af aan hebben voorspeld heeft Rusland ook van het JIT (Joint Investigation Team) de schuld gekregen van het neerschieten van vlucht MH-17 van Amsterdam naar Maleisië. Deze ‘conclusie’ was overigens al bij voorbaat ingeprogrammeerd, zeker als bedacht wordt dat de nu gepresenteerde ‘bewijzen’ vooral afkomstig zijn van het extreem anti-Russische, na een illegale staatsgreep door de VS en de EU geïnstalleerde fascistische marionettenregime, dat al jaren probeert een oorlog tussen de NAVO en Rusland te ontketenen. Daarom is het nu gepresenteerde JIT rapport niet alleen absurd, maar ook gevaarlijk. Bovendien is het intriest dat de vele nabestaanden opzettelijk worden voorgelogen, en ze zonder het te beseffen als pionnen worden gebruikt in een doortrapte nepnieuws campagne, waar ook de zogenaamde vergiftiging van de voormalige spion Skripal van deel uitmaakt.

Behalve de Oekraïense veiligheidsdienst leverde ook de beruchte Britse, uiterst tendentieuze ‘onderzoeks’groep Bellingcat beelden waaruit zou blijken dat een Russische eenheid stiekem de grens met Oekraïne was overgestoken, om vanaf daar een Buk raket op de Maleisische Boeing, met 298 mensen aan boord, af te schieten. De afgelopen jaren is meerdere malen aangetoond dat Bellingcat niets anders dan een werktuig in handen van Westerse geheime diensten is, en louter propaganda verspreidt.

De vele getuigenverklaringen uit het oosten van Oekraïne en de aangeleverde Russische radarbeelden, die een heel ander plaatje schetsen van wat er in juli 2014 ècht is gebeurd –namelijk dat MH-17 hoogstwaarschijnlijk door Oekraïne is neergehaald, juist om een oorlog tegen Rusland uit te lokken-, werden zoals verwacht kon worden door het JIT genegeerd of verdraaid.

Rapport gebaseerd op propaganda/ nepnieuws bureau Bellingcat
Het Russische ministerie van Defensie wijst er nogmaals op dat het JIT zich enkel baseert op ‘beelden van sociale netwerken, die door experts met fotobewerkingsprogramma’s zijn veranderd.’ Door de 53e Russische luchtafweerraket brigade uit Kursk als schuldige aan te wijzen, neemt het JIT exact dezelfde conclusie die Bellingcat een jaar geleden trok over, zo stelt het ministerie. ‘De afgevaardigden (van het JIT) zouden hun verklaringen enkel op feiten en getuigen moeten baseren, in plaats van op de producties van de nep(nieuws)makers van Bellingcat of de SBU (Oekraïense geheime dienst).’

Zo heeft het JIT gemakshalve ‘vergeten’ dat dit type verouderde Buk afweerraketten al jaren niet meer in gebruik waren bij de Russische strijdkrachten, maar nog wel bij de Oekraïense, en dat op de ongemanipuleerde radarbeelden is te zien dat er vanaf het gebied dat door de pro-Russische groepen werd gecontroleerd geen object op het ramptoestel is afgeschoten.

De door het JIT gebruikte kaart waarop staat aangegeven dat de veronderstelde Buk lancering wèl op ‘Russisch’ territorium plaatsvond, werd –heel handig- aangeleverd door de SBU en het Oekraïense leger. Enige objectiviteit bij het onderzoek werd alleen al hierom door het JIT onmiddellijk in de vuilnisbak gekieperd.

Luchtvaartexperts en journalisten weerlegden deze ‘bewijzen’ al eerder
Mocht u desondanks weinig waarde hechten aan wat de Russen aandragen, dan kan het geen kwaad te bedenken dat in de loop der jaren de rapporten en ‘bewijzen’ van Bellingcat door tal van luchtvaartexperts, onderzoekers en journalisten uit diverse landen, ook het Westen, zijn weerlegd. (zie hyperlinks onderaan voor veel meer informatie)*

Hieronder bevonden zich ook Nederlandse journalisten, die vorig jaar nog de crashlocatie van MH-17 bezochten. Zij uitten openlijk hun bedenkingen over de grondigheid van het JIT onderzoek, omdat een groot aantal wrakstukjes en lichaamsdelen niet nader zijn onderzocht. Extra verdacht is dat alles wat deze journalisten in Oekraïne hadden verzameld na aankomst in Nederland samen met hun mobieltjes en laptops door de politie in beslag werd genomen. (1)

Nederland grote rol gekregen bij rechtvaardigen NAVO oorlog tegen Rusland
Voor de onafhankelijke toeschouwer staat het daarom zo goed als vast dat Nederland met de conclusies van het JIT-neponderzoek een grote rol aangewezen heeft gekregen bij het rechtvaardigen en veroorzaken van de geplande toekomstige NAVO oorlog tegen Rusland. Helaas zijn er nog steeds te weinig politici en landgenoten die deze fatale koers die ons land wordt opgedrongen willen inzien, laat staan veranderen. Maar laten we hopen dat het gezonde verstand in Den Haag terugkeert – daarvoor is het nog niet te laat.

Xander

(1) Russia Today

[*) Voor meer links zie de site.]

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -van-MH-17
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Pilgrim »

Franse organisatie in Oekraïne: Conclusies JIT over MH-17 bevooroordeeld en onbetrouwbaar

Xander, 25-05-2018

Afbeelding
Al in 2016 had het JIT besloten dat Rusland schuldig is aan de MH-17 ramp (afbeelding: Getty Images (4)).

JIT toont motor van Buk-raket, maar zwijgt over waar en wanneer deze gevonden werd – Buk raketten zijn nog steeds in gebruik in veel voormalige Sovjet staten zoals Oekraïne, behalve in Rusland zelf

Terwijl de Russofobische waanzin in Den Haag om zich heen grijpt, en de Nederlandse regering zonder oog voor de feiten en de mogelijk zeer ernstige gevolgen Rusland aansprakelijk stelt voor het neerhalen van vlucht MH17 in 2014, vindt het hoofd van de Franse humanitaire organisatie Ouest-Est, die actief is in het oorlogsgebied in Oekraïne, het onbegrijpelijk dat Oekraïne überhaupt mocht deelnemen aan het onderzoek naar de ramp, en Rusland er wel van uitgesloten werd (2). ‘Onze’ media en politici verspreiden echter het nepnieuws dat Rusland weigerde mee te werken, een glasharde leugen. Rusland was niet welkom bij het onderzoek, wat wederom onderstreept dat de nu getrokken conclusie van het JIT al op voorhand werd vastgesteld.

‘Onderzoekers wilden van meet af aan Rusland de schuld geven’
‘Vanaf het allereerste begin kon je zien dat de onderzoekers de wens hadden om Rusland de schuld te geven,’ vindt ook Nikola Mirkovic, hoofd van het Franse Ouest-Est, dat in het oorlogsgebied in het oosten van Oekraïne humanitaire hulp verleent. ‘Na drie jaar moeilijk werk beweren ze dat Rusland de schuldige is. Men moet begrijpen dat behalve aanklagers en agenten uit Nederland en België, beide NAVO leden, paradoxaal genoeg ook Oekraïense juristen en agenten bij dit onderzoek zijn betrokken.’

‘Wat hebben zij in het onderzoek te zoeken?’ vraagt Mirkovic zich af, erop wijzend dat niet alleen Rusland, maar ook Oekraïne verdachte in het onderzoek had moeten zijn – tenminste, als de bedoeling was geweest om een eerlijk en objectief resultaat te presenteren. ‘Dit toont aan dat het hof niet noodzakelijk onbevooroordeeld is. Ik wil daaraan toevoegen dat ze geen bewijs hebben geleverd.’

‘Als men echt de wens heeft om de daders te vinden, moet er een onderzoeksteam komen waar geen enkele twijfel aan kan zijn, dus niet gefinancierd door de NAVO, noch door Rusland. Gezien wie er achter deze groep (het JIT) zitten, kan ik niet geloven dat ze neutraal zijn. Misschien hebben ze gelijk, misschien niet, maar ze zijn niet neutraal.’

Buk raketten in heel voormalige Sovjet Unie in gebruik, behalve in Rusland
Net als de Russische autoriteiten benadrukt de Fransman dat Buk-raketten ‘in de gehele voormalige Sovjet Unie’ worden gebruikt. Het JIT toonde weliswaar een motor van een Buk raket, maar zegt niet wie deze aangeleverd heeft, en waar en wanneer deze precies werd gevonden – enkel dat deze in gebruik zou zijn bij een Russische luchtafweereenheid, wat in de tijd van de Sovjet Unie inderdaad het geval was, want deze raketten zijn al sinds 1986 in dienst.

Wat er niet bij wordt verteld is dat de Russen deze raketten in 2011 buiten gebruik stelden. Oekraïne heeft sinds 1991 20 bataljons Buks in dienst, en kreeg daarna geen nieuwe raketten van dit type meer. Het ‘speciale nummer’ dat op unieke wijze naar de 53e Russische raketafweer eenheid in Kursk zou wijzen, zegt in realiteit helemaal niets, enkel dat het projectiel ooit in de voormalige Sovjet Unie werd gefabriceerd. (3)

‘Opzettelijk zwijgen over bron, omdat raket van Oekraïne is’
‘De enige reden voor het opzettelijke zwijgen van de Nederlandse onderzoekscommissie over de bron van de in 1986 geproduceerde raketmotor is dat deze waarschijnlijk eigendom is van de Oekraïense strijdkrachten,’ aldus het Russische ministerie van Defensie. ‘Omdat wij niet mochten deelnemen aan het onderzoek, weet Rusland niet in hoeverre wij de resultaten van dit werk moeten vertrouwen.’

Ongegronde aanklacht kan zeer ernstige gevolgen hebben
Van één ding kunnen onze roekeloze leiders in Den Haag echter zeker zijn: als Rusland inderdaad zonder enige eigen inbreng en zonder enig hard bewijs wordt aangeklaagd, zullen er deze keer zonder enige twijfel Russische raketten in het spel komen, namelijk raketten die op ons land zullen worden gericht, zeker als de NAVO het zwaar gemanipuleerde MH-17 onderzoek mede aangrijpt om verder stappen te ondernemen richting een gewapend conflict met Rusland.

Xander

(1) Russia Today
(2) Sputnik International
(3) Sputnik International
(4) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... etrouwbaar
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Malaysia Airlines. MH17

Bericht door Ariel »

De Nederlandse en Australische regeringen besloten Rusland aansprakelijk te willen stellen. De andere drie landen sloten zich daar niet direct bij aan. Volgens minister Blok van Buitenlandse Zaken kwam dat 'omdat die landen wat meer tijd nodig hebben'. Het is nog onduidelijk wat de opmerking van de Maleisische minister betekent voor de samenwerking tussen de JIT-landen.

Nou ja... :nietverstaan: Wat weten ze in Maleisië wat wij niet mogen weten?
Maleisië: 'Geen bewijs dat Rusland schuldig is aan neerhalen MH17'

Maleisië lijkt zich niet aan te sluiten bij de poging van Nederland en Australië om Rusland verantwoordelijk te houden voor het neerhalen van vlucht MH17. De Maleisische transportminister Loke stelt 'dat er geen doorslaggevend bewijs is dat Rusland verantwoordelijk is'. Nederland is 'wat verrast'.

,,Het is te voorbarig om al naar Rusland te wijzen", zei de minister gisteravond in een interview voor een Maleisische zender dat werd opgepikt door Australische media. De Australische minister van Buitenlandse Zaken, Julie Bishop, reageerde door te stellen 'dat de enige logische conclusie is dat Rusland een directe rol heeft gespeeld bij het neerhalen'.

Inmiddels heeft ook minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) gereageerd. Hij zegt: ,,We hebben nauw contact met Maleisië. Ze kennen ook de bewijsvoering. De woordvoering van de nieuwe minister vond ik wat verrassend, maar ik realiseer me ook dat het een zeer recent aangetreden minister is dus ik ga er ook geen zware conclusies aan verbinden", bagatelliseert Blok de uitspraak.

Malaysia declares Russia not clearly responsible for downing MH17

The global diplomatic campaign to hold Russia to account for downing Malaysia Airlines flight 17 over Ukraine has hit a surprise hurdle.

Malaysia has broken ranks with Australia and The Netherlands and declared that there is no conclusive evidence to confirm Russia was responsible.

That's also at odds with the multi-country team of investigators, who said only a week ago, they had traced the missile launcher to the Russian Federation's 53rd Anti-Aircraft Rocket Brigade.

Tonight, the Foreign Minister has flatly contradicted the Malaysian Minister. Julie Bishop declared in a statement " the only reasonable conclusion is that Russia played a direct role in the downing" that killed 38 Australians.

Russia, she says, must take responsibility for its role
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie