Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Wat is Nederland een rotland voor Nederlanders geworden. Het lijkt mij dat we beter afscheid van Zeegers en de CU kunnen nemen.

Linkse CU-leider Segers schaart zich aan kant Jerry Afriyie: ‘We moeten afscheid nemen van Zwarte Piet!’

Laten we even naar de dwaas luisteren.
De meest verbale vertegenwoordigers van beide groepen staan nu tegenover elkaar. Lijnrecht. Het heeft tot nare taferelen geleid, waarbij – voor zover ik dat heb kunnen waarnemen – de wanstaltigheden van één kant kwamen en geregeld in misselijkmakend racisme ontaardden.

Via ‘trial and error’ zijn we in steeds meer gemeenten bij de Roetveegpiet aanbeland en die heeft alles in zich om de Piet van ons allemaal te worden. Deze Piet is de triomf van de polder. Hij heeft z’n roetvegen te danken aan een traditioneel element van het Sinterklaas-verhaal: de schoorsteen.

Zo kunnen we afscheid nemen van de Zwarte Piet die – zonder dat veel van ons dat door hadden – lang voor pijn en verdriet heeft gezorgd. En zo wordt Sinterklaas het feest zoals het bedoeld is: een familiefeest voor ons allemaal.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

En......Anti-Zwarte Piet-beweging wil volgend jaar ‘meer mensen op meer plekken’
Zijn nu 'moe' van het actievoeren, en boos op de gemeente Tilburg

“Voor dit jaar stoppen we ermee. Het is klaar. Actievoeren kost veel energie. We zijn moe”, vertelt woordvoerder Peter Storm van Het Anti Zwarte Piet-Comité Tilburg (AZPC) tegen Omroep Brabant. “Maar volgend jaar gaan we weer actievoeren. Met meer mensen en op meer plekken”, belooft hij.
De volgende stap moet nu van onze regering komen. Zij moeten volgens jaar ALLE sint demonstraties verbieden.

Maar als ik luister naar de reacties van veel partijen dan heb ik daar geen vertrouwen in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan deugend Nederland

Geplaatst op 19 november 2018

Afbeelding

Jullie schreeuwden moord, brand en –het zal eens een keer niet – “Racisme!”

Deugvolk!

Op 5 oktober demonstreerden enkele aanhangers van de rechts-nationalistische beweging Pegida bij de Ulu-moskee in Utrecht. Tegendemonstranten, vermoedelijk hooligans van de islam, gooiden met blikken, eieren en glas naar ze. Burgemeester Jan van Zanen blies de demonstratie daarop af. De Pegida-demonstranten werden, voor hun eigen veiligheid, met bussen afgevoerd.

Ik hoorde jullie niet.

Op 17 november demonstreerden enkele aanhangers van het links-extremistische Kick Out Zwarte Piet bij de Sinterklaasintocht in Eindhoven. Tegendemonstranten, vermoedelijk hooligans van PSV, zongen Sinterklaasliedjes en liepen dreigend op ze af. De politie voorkwam een confrontatie door de Kick Out Zwarte Piet-demonstranten een veilige plek te bieden in het politiebureau.

Jullie schreeuwden moord, brand en –het zal eens een keer niet– “Racisme!”

Er is een woord voor jullie soort.

Dat woord is: hypocrieten.

De grote winnaars van gisteren waren trouwens de blokkeerfriezen. Die bleken inderdaad gelijk te hebben toen ze stelden dat ze met hun (strafbare) actie op de A7 bij Joure vorig jaar een veldslag tussen Kick Out Zwarte Piet-activisten en Friese (voetbal)hooligans hebben voorkomen. Daar kunnen ze bij hun hoger beroep handig gebruik van maken.

Maar dat terzijde.

Waar het mij om gaat, is wat anders: fuck you.

Groet,

JanD

PS. Anders lees je een keer me nieuwsbrief. Daar staat ook zo’n mooi voorbeeld in, over ‘boze witte mannen’.

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-a ... nederland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Martin Bosma en Lodewijk Asscher verwijten elkaar dingen
ThePostOnline TPO - Gepubliceerd op 19 nov. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

“Het werkelijke doel van Kick Out Zwarte Piet is eigenlijk Kick Out Nederland”

Door Frits Bosch, 19 november 2018

Afbeelding
Foto: Een KOZP-demonstrant in Eindhoven. Bron: Screenshot NOS.nl.

Zijn er nog Nederlanders die denken dat het Kick Out Zwarte Piet om Zwarte Piet gaat? Ja, die zijn er. Volgens onderzoek staat 32% van de Nederlanders achter KOZP. Enkele dames in De Telegraaf menen dat het KOZP niet om zwarte piet gaat, “ze hebben een hele andere agenda”. Die agenda laat zich raden: ze willen KON, ofwel Kick Out Nederland.

De rancune en haat over wat wij donkere mensen zouden hebben aangedaan in de slavernij periode en koloniale tijd is enorm. Decennialang hebben we nooit iets gehoord van gekleurde mensen over zwarte piet. Ik ben veertig jaar bevriend geweest met een donkere Surinamer tot zijn dood ons scheidde. Nooit één onvertogen woord over zwarte piet vernomen. Altijd vrolijk meegevierd. Ik heb op een middelbare school gezeten met donkere leerlingen in de klas. Nooit één onvertogen woord over hun kleur of over de zwartheid van zwarte piet gehoord. Stel je voor! Dat gekleurde kinderen daarom worden uitgelachen gaat er bij niet in. Opeens sloeg de vlam in de pan. Hoe kan dat? ‘Wij’ hebben het onszelf aangedaan met oeverloze discussie over de slavernijtijd en kolonialisme, deemoedig het hoofd buigen in eindeloos schuldbesef en jaarlijkse slavernijherdenkingen.

Professor Gloria Wekker, sociaal en cultureel antropologe aan de Universiteit van Amsterdam en collegae haakten daar gretig op in. Zij heeft haar leerstoel er aan te danken. Mevrouw Wekker heeft een prachtige bijdrage geleverd aan de huidige verdeeldheid en ontevredenheid onder haar mensen. Volgens haar moeten blanken zich een ‘dubbel bewustzijn’ aanmeten voor blanke en gekleurde mensen, ‘white privilege’. Wekker heeft het boek Witte onschuld geschreven, waarin ze uiteenzet dat 400 jaar imperialisme en kolonialisme de blanke mens superioriteitsgevoelens heeft gegeven. Bij autochtone Nederlanders zit volgens haar die koloniale periode nog steeds tussen de oren. Er zijn fouten gemaakt door blanken, maar historicus emeritus hoogleraar Piet Emmer en de Amerikaanse historicus Robert C. Davis werpen er een ander licht op. Emmer vertelt in De Nederlandse slavenhandel 1500-1850 dat slaven door Arabieren en inheemse Afrikanen werden verhandeld op slavenmarkten, lang voordat Engelsen en Nederlanders daaraan deelnamen. Nederlanders zouden een marginale 5% van de slavenhandel hebben, helemaal aan het einde van de slavernijhistorie. Slavenhandel was het resultaat van samenwerking tussen gekleurden – die de slaven uit het binnenland haalden – en blanken. Slavernij is een oeroud fenomeen teruggaande naar het Romeinse Rijk. En nog steeds bestaat alternatieve slavernij in Afrika en Arabisch landen. Maar daar horen we niets over van KOZP.

Robert C. Davis, Christian Slaves, Muslim Masters. White Slavery in the Mediterranean, the Barbary Coast, and Italy, 1500–1800, verwijst naar de Barbarijse slavenhandel van blanke slaven tussen de 16e en 19e eeuw aan de Barbarijse kust van Noord-Afrika, Marokko, Algerije, Tunesië en het westelijk deel van Libië. De markten beleefden een periode van voorspoed toen de gebieden officieel onder de heerschappij van het Ottomaanse Rijk vielen, maar officieus een grote autonomie genoten. De Noord-Afrikaanse slavenmarkten handelden in blanke slaven uit Europa, aangevoerd door piraten vanuit de kustplaatsen van Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk, Engeland tot zelfs IJsland toe in een verwoestende mate. Hele kuststreken werden aangevallen en bleven verlaten achter. De omvang van verhandelde christenen zou onderschat zijn. Het zouden ‘miljoenen’ zijn. In zijn diepgravende studie naar de slavernij van Europese christenen door Noord-Afrikaanse moslims meent Davis dat historici de impact van deze slavenhandel op Europa ernstig onderschatten.

Ons beeld van slavernij wordt sinds decennia gedomineerd door zwarte Afrikanen die door blanke handelaren naar de Nieuwe Wereld werden verscheept om daar aan blanke plantagehouders te worden verkocht. Dit is op zich correct. Maar het beeld van de Europeaan, in deze archetypische voorstelling, als de altijd wrede dader en de Afrikaan als het wil- en identiteitsloze slachtoffer, zou volgens Emmer en Davis bijgesteld moeten. Het fenomeen slavernij zou veel breder en ouder zijn dan we denken en er zijn veel meer actoren, schuldigen van alle kleuren. Maar die wetenschappelijke waarheid wil men niet horen.

Hoe de slavernijtijd ook moge zijn geweest, ons treft geen bloedschuld. Wij zijn er niet bijgeweest en zijn niet medeplichtig, inderdaad witte onschuld zonder superioriteitsgevoelens. Ga je wraakgevoelens dus ergens anders botvieren, maar niet op ons. Impregneer breinen niet met haat. Laat negatieve gevoelens achter je en bouw aan je toekomst.

Roetveegpieten zijn letterlijk geen gezicht. Iedereen ziet dat een roetveegpiet een neppiet is. Doe dus als de Surinamers en Curacaoënaars en maak zwarte piet gitzwart. Sinterklaasfeest is een feest zo inclusief als het maar zijn kan. Stel je voor zwarte pieten die blank zijn, dát zou pas uitsluiting zijn!

Nederland is één van de meest tolerante landen ter wereld met 223 verschillende nationaliteiten. Wat we nu meemaken is onterecht en lijkt op het begin van een burgeroorlog. Actie is reactie. Laten we hiermee stoppen. We willen rust. We weten dat KOZP het Sinterklaasfeest racistisch vindt. Dat is ons inmiddels voldoende duidelijk. Verbied iedere demonstratie van voor- en tegenstanders.

Frits Bosch, econoom en socioloog, auteur van Wereld op een keerpunt en Onbehagen bij de elite

https://www.dagelijksestandaard.nl/2018 ... nederland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Linkse CU-leider Segers schaart zich aan kant Jerry Afriyie: ‘We moeten afscheid nemen van Zwarte Piet!’

Door Tim Engelbart, 19 november 2018

Afbeelding
Foto: ChristenUnie-leider Gert Jan Segers. Bron: Screenshot CU Het Hogeland / YouTube.

Wie nog twijfelde of ChristenUnie een onvervalste links-politiekcorrecte partij was, kan vandaag opgelucht eindelijk de knoop doorhakken. Ja, dat is de beweging. Dat heeft leider Gert Jan Segers wel weer bewezen door in een lang Facebook-bericht uitgebreid afscheid te nemen van de “racistische” Zwarte Piet.

Nog niet al te lang geleden was het politieke landschap van Nederland overzichtelijk: de PVV was de meest rechtse partij, SP het meest links, en de rest viel daar precies tussenin. Tegenwoordig is het maar wat lastig. DENK praat links maar is in feite extreem-rechts. En de “klein-rechtse” ChristenUnie? Nou, dingen tegenwoordig mee naar de marxismebokaal. Leider Gert Jan Segers illustreerde dat laatste vandaag nog eens treffend, door in een lange Facebook-tirade afscheid te nemen van Zwarte Piet. Als één lid van de samenleving pijn lijdt, aldus Segers, dan lijden we allemaal. Ach gossie, dat is dus wat het Sinterklaasfeest is: lijden. Zucht: aanstellers.

Maar Segers gaat er helemaal in mee. Hij wil dat we direct Zwarte Piet met pensioen sturen en in heel Nederland gaan werken met de roetveegpieten – die hij ziet als ‘prachtig product van de polder’. Ook is de CU-voorman hard over de betogingen tegen in het hele land tijdens de intocht: er waren ‘nare taferelen’, en die kwamen allemaal van één kant. De anti-Pieten treft kennelijk geen enkele blaam.

Segers:

“De meest verbale vertegenwoordigers van beide groepen staan nu tegenover elkaar. Lijnrecht. Het heeft tot nare taferelen geleid, waarbij – voor zover ik dat heb kunnen waarnemen – de wanstaltigheden van één kant kwamen en geregeld in misselijkmakend racisme ontaardden.

Via ‘trial and error’ zijn we in steeds meer gemeenten bij de Roetveegpiet aanbeland en die heeft alles in zich om de Piet van ons allemaal te worden. Deze Piet is de triomf van de polder. Hij heeft z’n roetvegen te danken aan een traditioneel element van het Sinterklaas-verhaal: de schoorsteen.

Zo kunnen we afscheid nemen van de Zwarte Piet die – zonder dat veel van ons dat door hadden – lang voor pijn en verdriet heeft gezorgd. En zo wordt Sinterklaas het feest zoals het bedoeld is: een familiefeest voor ons allemaal.”


Zeg Gert Jan, is het leuk daar aan de hardlinks-activistische kant van Nederland? En groetjes aan meneer Marx, hè?

https://www.dagelijksestandaard.nl/2018 ... arte-piet/
Wat een slappeling is die Gert Jan Segers! :blah:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

En Kristallnacht is back in town. Het houdt niet op. Ook niet bij meebuigen. Dan begint de ellende pas. KOZP heeft het nu gemunt op winkels met Zwarte Pieten in de etalage.


Afbeelding Afbeelding

https://twitter.com/Hansy/status/1064603824931905538
Laatst gewijzigd door King George op di nov 20, 2018 8:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Hier nog meer Kristalnacht:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Hilversumse lunchroom getreiterd door anti-pietactivisten http://dlvr.it/QrcTV0

Afbeelding

Daan van Linschoten, mede-eigenaar van lunchroom De Koffiebranderij in de Hilversumse Kerkstraat, overweegt aangifte te doen tegen Rebekka Timmer en/of de activisten van Kick Out Zwarte Piet (KOZP). Van Linschoten werd op internet belasterd nadat hij Rebekka Timmer en een andere activiste had gevraagd zijn zaak te verlaten. Het tweetal beschuldigde Van Linschoten van racisme.

Vrijdag kwamen Timmer en een andere activiste De Koffiebranderij binnen. Zij maakten zich druk om een butlerpop die buiten de lunchroom staat. Die zou getuigen van racisme. Binnen vonden Timmer en haar gezellin de sinterklaasversiering ook racistisch. Volgens Daan van Linschoten wilde Timmer dat de versieringen werden weggehaald en ook de butlerpop (een bord met een man die een zwart gezicht heeft) zou worden verwijderd.

„Het is een mening en die mag ze hebben”, zegt Daan van Linschoten, inmiddels vijf jaar mede-eigenaar van de zaak. „Alleen heb ik een andere mening. En ik laat me niet door iemand anders vertellen hoe ik mijn lunchroom inricht. Ik vind het ook onfatsoenlijk dat iemand binnenkomt en overal stickers op wil gaan plakken waarop staat: ’Zwarte Piet is racisme’. Dus ik heb haar gezegd dat ze de verkeerde deur is binnengegaan en gevraagd of ze het pand wilde verlaten.”

Rebekka Timmer maakt deel uit van de fractie van de SP in Hilversum. Ze was ook de initiatiefneemster van de demonstratie, zaterdag op de Groest. Namens KOZP hanteerde ze de megafoon in het vak dat de anti-pietactivisten toegewezen hadden gekregen voor de intocht van Sinterklaas. Ze bevestigt dat ze vrijdag in de lunchroom is geweest en de eigenaar heeft gewezen op ’racistische uitingen’ buiten en in de zaak.

„Ik ben op veel fronten actief. Ik handelde in dit geval niet namens de SP, maar als privépersoon”, zegt ze. „Ik voerde actie tegen Zwarte Piet.”

Na haar bezoekje aan De Koffiebranderij plaatste Timmer op Facebook een recensie: ’Racistische karikaturen staan bij de Lunchroom voor de deur en de hele zaak hangt er vol mee. Walgelijk. Als je er wat van zegt kun je een grote mond krijgen. Ik kom er niet meer’.

Gevolg was dat mensen uit haar omgeving - of in elk geval anti-zwartepietactivisten - begonnen met trollen: internettreiteren. De Facebookpagina van De Koffiebranderij liep laat op de vrijdagavond vol met negatieve recensies. „Allemaal van anonieme mensen die hier nog nooit zijn geweest”, aldus Daan van Linschoten. Een van de reviews luidde: ’Hele complex heeft een dierenplaag, muizen en kakkerlakken in de keuken. Niet eten hier!’ Was getekend: ene Daisy Plainview, duidelijk een nickname.

Rebekka Timmer zegt: „Ik heb niemand gevraagd zulke dingen te doen en weet zelfs niet dat het is gebeurd. Als het echt zo is, keur ik dat niet goed. Ik sta wel achter mijn eigen review.” Van Linschoten, die Facebook heeft gevraagd de valse reviews te verwijderen: „Ik wil excuses van Rebekka Timmer of ik ga aangifte doen. Ik laat mijn zaak niet naar de haaien gaan door dit soort mensen.”
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

King George schreef:
Rebekka Timmer maakt deel uit van de fractie van de SP in Hilversum. Ze was ook de initiatiefneemster van de demonstratie, zaterdag op de Groest. Namens KOZP hanteerde ze de megafoon in het vak dat de anti-pietactivisten toegewezen hadden gekregen voor de intocht van Sinterklaas. Ze bevestigt dat ze vrijdag in de lunchroom is geweest en de eigenaar heeft gewezen op ’racistische uitingen’ buiten en in de zaak.
Let even op...Deze dame zit voor de SP in de fractie..Voor de SP
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Niet-blanke Piet

Ebru Umar, 20 nov 2018

Het enige wat Sylvana, de anti-Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet tot dusver voor elkaar hebben gekregen, is dat ik opeens bij elke niet blanke Nederlander ‘Zwarte Piet’ denk.

Of het nou die stoere vrouw met vlechtjes is, of die sympathieke man die de deur openhoudt, mijn eerste associatie is: Zwarte Piet. Bedankt hé, stelletje oproerkraaiers. Ik bewonder niet de stijl en smaak van de vrouw, ik vraag me niet af of ik met die man mee zou gaan, maar zoals ik elke Turk die ik niet ken tot Erdoturk heb afgewaardeerd, is de niet-blanke Nederlander dankzij Sylvana en co opeens synoniem aan Zwarte Piet geworden.

Of zij zich gediscrimineerd voelen, vraag ik me af.

En sinds wanneer dan?

En of ze zich daar ooit over hebben uitgesproken.

Of juist niet. En waarom dan?

Wat de reacties waren – vroeger.

Hoe de reacties zijn – nu.

Of ze niet gék worden van die anti-Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet?

Of over het feit dat je je moet verantwoorden. Verdedigen.

Nou ja, je moet niets natuurlijk. Maar of ze het zo voelen.

Of ze vinden dat Zwarte Piet discriminatie is.

En dat ze blij zijn als Sinterklaas weer oprot naar Spanje.

Vooroordelen zijn bitches. Na mijn afstuderen mocht ik me bezighouden met Turkenzaken. Omdat ik daar zoveel verstand van had – quod non maar ja, vooroordelen hé? Maar marketing betaalde vet, leverde een vaste baan én hypotheek op. Kom daar nu nog maar ’ns om als zesentwintigjarige. De frame van ‘allochtoon met allochtonenonderwerpen’ is hardnekkig, of het nou in het bedrijfsleven of de media is. Inmiddels is er wat veranderd. Mensen met wie ik niet vergeleken wil worden, maar die een niet-Nederlandse komaf hebben, worden ingezet om ‘normale’ programma’s te presenteren, commentaren te leveren en wijvencolumns te tikken. Good for them. Als er één ding is wat mijn carrière toont, is het wel dat recalcitrantie weinig oplevert; degenen die braaf door de hoepel van de mainstream springen, komen er wel.

„Als je voor de troepen uitloopt, lopen er heel veel mensen achter je”, zei Marco Pastors me. „Vér achter je.”

De vraag is voor welke troepen je uit wil lopen. Dat vooral de oudere niet-blanke familieleden van die stoere vrouw en sympathieke man tegen vooroordelen en discriminatie zijn aangelopen, zal niemand ontkennen. Iedereen die ‘anders’ is, wordt argwanend bejegend, maar er wordt in Nederland niet bij voorbaat een deur gesloten. Ze gaan wat trager open, maar ópen gaan ze.

Dat wil zeggen: tot Sylvana, de anti-Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet een podium kregen van de blanke mensen. Zouden Sylvana, de anti Zwarte Pietenbrigade en Kick Out Zwarte Piet überhaupt in de gaten hebben dat ze niets doen voor de emancipatie voor de niet-blanke Nederlander, maar ze juist terugduwen in álle hokjes, waar ze al lang uit waren?

https://www.metronieuws.nl/Columnisten/ ... gn=unknown
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Twee Utrechtse winkels ‘gesommeerd’ om pieten uit etalage te halen

De Utrechtse winkels Betsies Kookwinkel aan de Vismarkt en G.A.J. Van den Heiligenberg aan de Lijnmarkt zijn door Majority Perspective gesommeerd de afbeeldingen van zwarte pieten uit hun etalages te verwijderen. De winkels zouden daarmee bijdragen aan de ‘dehumanisering van niet witte mensen’. Nico Toes, eigenaar van Betsies Kookwinkel, is niet onder de indruk.

Het personeel in Betsies Kookwinkel is behoorlijk geschrokken van de dreigende taal in de brief. Met name de beschuldiging dat ze met het in de etalage zetten van een kleine piet - ‘een racistische stereotypering’ - een bijdrage zouden leveren aan systematische onderdrukking. Voor het personeel is het gewoon sinterklaastijd. Niet meer, niet minder.

Nico Toes wil er niet al te veel woorden aan vuil maken. De kleine piet blijft gewoon in de etalage staan. „Ik ga er niet voor door de knieën. Straks is het weer kerst en zetten we een kerstman en rendieren in de etalage. Begint de Partij voor de Dieren dan ook te protesteren dat het dierenmishandeling is om rendieren voor een slee te spannen?”

Nico Toes
Toes heeft in het Parool het artikel gelezen over Sylvana Simons. „Ik kan me heel erg goed voorstellen dat gekleurde mensen zich in Nederland regelmatig niet begrepen of bedreigd voelen. Maar de piet blijft in de etalage staan.”

Sommeren
Toes en zijn personeel hebben al veel steunbetuigingen gehad naar aanleiding van de brief, die veel stof deed opwaaien. Een personeelslid kende het woord sommeren niet eens. „Ik moest het opzoeken. Dat is best wel wat dat ze ons sommeren. Dat kunnen ze toch niet zomaar?”

Majority Perspective is een stichting die zich inzet tegen systematische onderdrukking. In het bestuur zit onder andere Utrechter Rogier Meijerink. In de brief aan beide winkels hebben ze het niet over Zwarte Piet maar over ‘blackface‘, een term die werd gebruikt om een karikatuur van Afrikaanse slaven in Amerika weer te geven.

Eigenaresse Van den Heiligenberg van de gelijknamige meubelwinkel heeft gehoord van de oproep. „Maar ik heb de brief van die aardige meneer die nu vast nog op bed ligt omdat-ie toch niets anders te doen heeft, nog niet gelezen. Ik kan nu al wel vertellen: ga niet wijken. Misschien hoor ik straks nog van die aardige meneer als hij wakker is. Maar de pieten blijven in de etalage staan. Dat kan ik nu al wel vertellen.”

Van Majority Perspective was vandaag niemand bereikbaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Sinterklaas...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Anti-Piet-stichting wil 'constructief praten'

Na de verloren rechtszaak over Zwarte Piet wil de stichting Majority Perspective nu ,,constructief overleg’’ voeren. De stichting zegt alle partijen die betrokken waren bij de organisatie van de landelijke intocht van Sinterklaas te hebben uitgenodigd voor een gesprek.

Majority Perspective eiste een verbod op de aanwezigheid van Zwarte Pieten, die volgens de activisten een ,,racistische stereotypering’’ zijn. De rechter oordeelde dat de stichting niet ontvankelijk was, onder meer omdat vooraf helemaal geen overleg was gevoerd met de gedaagde partijen, waaronder omroep NTR en de gemeente Zaanstad. Die konden vrijdag nog niet reageren op de uitnodiging. Overigens maakte de rechter duidelijk dat hij de eis sowieso had afgewezen. Majority Perspective kondigde direct aan in beroep te zullen gaan.

Bestuursleden van de stichting werden onlangs nog aangehouden voor dreigende berichten en uitspraken. Zo zei activist Rogier Meijerink te hopen dat ouders die naar de intocht wilden ,,zwetend wakker worden in een nachtmerrie van hun kinderen onder de botsplinters’’. Medelid Michael van Zeijl kreeg in augustus een boete voor opruiing van de rechter, vanwege een eerdere oproep om ,,een prijs op het hoofd van Sinterklaas’’ te zetten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Hier zien wij Leidse anti-Pieten.

Afbeelding

Die hebben hun zin gekregen.
Dat in Leiden bij de sinterklaasintocht vanaf volgend jaar geen zwarte pieten meer betrokken zullen zijn, zorgt ook hier voor veel discussie. Zowel in de stad, als onder de grote groep vrijwilligers die bij de intocht is betrokken. Ongeveer eenderde van hen wil volgend jaar niet meer meedoen, zo bleek vorige week tijdens een bijeenkomst bij Roomburg waar ook burgemeester Lenferink zijn opwachting maakte.
Er komen dus roetveeg-Pieten. Dat is dood in de pot voor de van nature donker getinte medemens.
En hoe moeten die gekleed gaan? In navolging van het Lichtend Pad Voorbeeld Amsterdam
Zo komt er nieuwe kleding voor alle vrijwilligers. Daarbij wil Leiden aansluiten bij Amsterdam waar de pieten er tegenwoordig uitzien als Spaanse edelen.
Spaanse edelen met roetvegen. Dat is absurd. Dus die roetvegen zullen wel verdwijnen en daarmee het laatste restje traditie.
En nog is het niet genoeg voor de anti-Pieten.
De organisatie ‘No More Blackface Leiden’ is blij dat zwarte piet volgend jaar uit Leiden verdwijnt, maar wil eigenlijk ook nog wel een uitspraak van de Leidse gemeenteraad over het in hun ogen racistische fenomeen.
Ze willen dus officiele inzegening van de juistheid van hun racisme-ideeën.

https://sleutelstad.nl/2018/11/22/no-mo ... arte-piet/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

OPROEP!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

In Eindhoven werden de anti-Pieten belaagd door voetbalhooligans. Er zou geen armlengte afstand zijn gehouden en er werd met dingen gegooid. Het vervolg:
Anti-Zwarte Piet-actievoerders beschuldigen Eindhovense raadsleden van opruiing
Een aantal activisten doet daarom aangifte tegen LPF-raadslid Tjerk Langman en CDA-raadslid Linda Hofman. Actievoerster Anemoon Langenhoff heeft al aangifte gedaan tegen Langman, en gaat dat over een aantal dagen ook doen tegen Hofman. Andere demonstranten van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zijn hetzelfde van plan.
Ja plannen voor een anagifte. Maar zouden die aangiftes ook daadwerkelijk gedaan worden?
En wat was de misdaad van de twee politici?
Hofman zou op hebben geroepen tot geweld, vlak voor de rellen rond de Eindhovense intocht van Sinterklaas. Een demonstratie van KOZP liep tijdens die intocht uit de hand. Daarbij gooiden tegendemonstranten, voornamelijk PSV-hooligans, met eieren en blikjes naar de actievoerders. Ook uitten zij zich racistisch. Voordat de hooligans toesloegen, had Hofman op Facebook geschreven dat de leden van KOZP geschopt moesten worden. 'Schup ze', schreef ze.

De CDA-politica ontkent dat ze heeft opgeroepen tot geweld. Volgens haar is de boodschap uit z'n context gehaald. Het zou zijn gegaan om een grapje onder familieleden en vrienden. Het bericht was ook alleen bestemd voor Facebook-vrienden en niet openbaar, zegt Hofman. Ze maakt dan ook geen excuses. Sterker nog: ze overweegt aangifte te doen tegen Langenhoff voor laster en smaad.

Ook het raadslid Langman krijgt de volle laag van de KOZP-actievoerders. Volgens Langenhoff is ze geïntimideerd en is haar privacy geschonden door een actie van de LPF-politicus. Langman postte op Twitter een Facebook-bericht van de actievoerster, waarin ze aangaf te gaan demonstreren bij de intocht. Volgens Langenhoff wisten hooligans daardoor waar ze werkt. Ze zegt zich bang te hebben gevoeld, net als haar kinderen.

Langman vindt de beschuldiging onzin. Hij zegt zich van geen kwaad bewust te zijn, en wijst met de beschuldigende vinger juist naar alle KOZP-actievoerders. Ook Langman overweegt, net als Hofman, aangifte te doen wegens laster en smaad.
https://www.studio040.nl/anti-zwarte-pi ... em?1110769
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Een onbekende man heeft vrijdagmorgen een opvallende zwarte piet-pop gestolen. De pop werd van de toonbank van een bakkerij in de Jan Evertsenstraat getrokken.

In een bericht op de Facebook laat de bakkerij weten erg verdrietig te zijn na de diefstal. 'Het was een elektrische pop die er al jaren stond. Kinderen vonden hem erg leuk en kwamen er speciaal voor kijken.'

De dief, volgens de bakkerij een anti zwarte piet-aanhanger, ging niet zachtzinnig te werk. Bij zijn actie sneuvelden verschillende artikelen die op de toonbank stonden uitgestald en ging ook een weegschaal kapot.

Dankzij camerabeelden die zijn gemaakt door een nabijgelegen casino hoopt de bakkerij de dader te pakken te krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Schrik om diefstal Zwarte Piet: 'Man begon te schreeuwen en was heel agressief'

Een medewerker van de bakker vertelt hoe de Engels sprekende man de bakkerij, die vol met klanten stond, schreeuwend binnenkwam. 'Hij was zo kwaad en was alleen maar heel hard aan het schreeuwen. Hij rukte de pop van de toonbank en heeft heeft hem daarna kapot getrokken. Hij was heel agressief. We zijn echt heel erg geschrokken.'

Pop al veertig jaar oud

Volgens de medewerker is er nooit eerder een probleem geweest met de aanwezigheid van Zwarte Piet in de winkel. 'We hebben wel onze etalage getemperd en alleen een sinterklaas neergezet. Maar deze pop is al veertig jaar oud, die hoort bij deze winkel.'

De bakkerij heeft alleen het hoofd van de Piet nog over. Hoop op het terugvinden van de rest hebben de medewerkers niet. 'Het casino hiernaast heeft hele duidelijk camerabeelden en daar staat echt op dat hij hem onder zijn arm heeft en wegloopt.'

'Laat mensen met rust'
Of de winkel volgend jaar andere pieten gaat gebruiken, of dat Zwarte Piet weer terugkeert, dat weten de medewerkers nu nog niet. 'Iedereen heeft zijn eigen mening, maar laat mensen wel met rust.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

De actiegroep Kick Out Zwarte Piet demonstreert vandaag bij theater Gooiland in Hilversum, waar honderden kinderen de Mega Sint Show bezoeken

Afbeelding

Op het hoogtepunt stonden er ongeveer 25 demonstranten, aldus een woordvoerder van het theater. "Daar zijn er nu nog zo'n vijftien van over."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Toch verliep de onaangekondigde demo van de anti-piet demonstranten niet zonder boze ouders.

Ouders boos op anti-piet demonstranten: "Niet 'Zwarte Piet bestaat niet' roepen!"

De ouders die vandaag geconfronteerd werden met de anti-Zwarte Piet-demonstranten in Hilversum waren niet te spreken over de demonstratie. Er werd gesproken van een intimiderende sfeer en een onprettige situatie voor de vele kinderen.

De demonstratie werd gehouden voor theater Gooiland, waar een sinterklaasshow werd georganiseerd. De kindervoorstelling Mega Sint Show trok vele ouders met kinderen, die daar oog in oog kwamen te staan met actievoerders die demonstreerden tegen het uiterlijk van zwarte piet. "Ik vond het een beetje intimiderend, helemaal voor kleine kinderen", vertelt een moeder. "Want je kan ze nog niet zo heel veel vertellen daarover, dus ik vind het heel vervelend."

Een andere bezoeker vertelt: "Doe het niet op deze onzinnige manier. Om te roepen 'Zwarte Piet bestaat niet', Zwarte Piet bestaat wél voor die kinderen." De reacties van meerdere ouders is negatief over de aanwezigheid van de demonstranten, maar zelf zagen ze wel verdeeldheid. "De reacties waren heel uiteenlopend", begint actievoerder Kunta Rincho. "Er waren ouders die zeiden van 'inderdaad, Zwarte Piet kan echt niet meer'. Sommigen werden boos en staken hun middelvinger op. Weer anderen gingen in gesprek en zeiden 'oké, interessant standpunt, zo hadden we het nooit eerder bekeken."

'Niet waar de kinderen bij zijn'
De demonstratie was niet aangekondigd en er werd ook niet namens een organisatie geprotesteerd. Het waren 'individuen die op eigen initiatief zijn gekomen', luidt de uitleg van de actievoerders. Buiten de uiteenlopende reacties bleef het rustig voor het theater.

De actievoerders vertrokken nog voor de derde en laatste show van de dag, maar lieten hun sporen achter bij de bezoekers van de eerdere voorstellingen. "Doe het lekker ergens anders en niet hier", aldus een moeder. "Het heeft een hele gekke lading als je hier dan aan komt lopen. Ze moeten het ergens doen waar kindjes niet bij zijn."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Zwarte Piet, de samenzwering

4 december 2018 - Pieter Bauwens

Afbeelding

Het hele verhaal van Sinterklaas en Zwarte Piet vind ik een van de mooiste samenzweringen van onze samenleving. Zonder verpinken hielp iedereen dat in stand houden. Er was zelfs geen blik van verstandhouding nodig tussen de samenzweerders als dat plots ter sprake kwam met een onwetende in de buurt. En zelfs wie net is overgegaan van ‘onwetend’ naar ‘op de hoogte’, onderschrijft de samenzwering. Het is een complot dat samenlevingsopbouwend werkt, dat ons verbindt met elkaar. Het is dan ook bijzonder jammer dat de samenzwering verraden wordt om ons nog eens in te peperen hoe racistisch en moreel verdorven we zijn en hoe we uitsluiten.

Feitenvrij zwartepieten

Misschien zijn we in Vlaanderen te nuchter voor de toestanden zoals in Nederland. Ik help het mezelf hopen. In Nederland leidde de blijde intrede van de Sint al tot geroep, geschreeuw, geweld en een mobilisatie van de ordediensten. In Vlaanderen hebben de weldenkenden het nodig gevonden Zwarte Piet in de media minder zwart te maken om zo in overeenstemming te zijn met de normen van hun eigen politiek correcte kerk. Een zwijgende meerderheid kijkt ernaar, knarsetandt en hoopt dat ook die zotternij wel zal overwaaien. En ondertussen zijn de Pieten op vele scholen, bij gezinsbonden en andere gelegenheden nog even ‘zwart als roet’ als vroeger. Zoals ongetwijfeld ook op uw Facebooktijdlijn te zien is.

Waarom toch al dat gedoe Over het zwart zijn van de Piet? Inhoudelijk is alles over deze discussie jaren geleden al gezegd. Zwarte Piet is al zwart van voor Christus, omdat het een gekerstend Germaans gebruik is. Dat is in de loop der tijden vermengd geraakt met anderen verhalen en tradities. En als levende traditie is het niet altijd gemakkelijk om de vinger te leggen op de precieze betekenissen en bedoelingen. Tegenwoordig is ‘Pieterknecht’ eerder de vrolijke manager van de ‘Sint & Co. Enterprises’, want die vriendelijke oude opa kan dat allemaal niet zo goed meer. Het bestraffende van de twee is in de loop der tijden verdwenen. Sint en Piet zijn een steeds evoluerende traditie met een heel rijke historische achtergrond. Zwarte Piet reduceren tot een veruiterlijking van het koloniale denken dat inherent racistisch is, is dus een sterke vereenvoudiging, die ook na analyse niet helemaal klopt.

Maar feiten houden zo’n discussie niet tegen. Onder het motto ‘perceptie is realiteit’, blijven mensen feitenvrij schreeuwen dat Zwarte Piet racisme is. Voor enkelen is dat genoeg om zich onmiddellijk inschikkelijk op te stellen, vanuit moreel oogpunt natuurlijk.

Loop stilletjes ons huisje voorbij
Zo worden tradities uit hun context gehaald, geherinterpreteerd in het licht van kolonialisme en racisme en daarna, als moreel dogma verketterd. Wat gelijkgezinden zetten zich samen en noemen de uitkomst een pietenpact, wat eerder een pietendogma of pietendictaat is. De boodschap is eenvoudig, wat we al die jaren deden, dat was fout. We behoren ons daarvoor te schamen. Maar dat lukt niet. Mensen blijven Zwarte Piet zien als een deel van hun leven, van hun cultuur, van de wereld zoals ze die kennen. De wereld zoals ze die willen doorgeven aan hun kinderen en kleinkinderen. En geen groep roeptoeters zal hen dat verhinderen.

En zo valt die discussie over Zwarte Piet in een belangrijke hedendaagse politieke, maar dus ook maatschappelijke breuklijn. De weldenkende, moreel correcte wereldburger staat tegenover ‘de gewone man’ die bij hun Liam en Emma zonder al dat gedoe Sint en Piet willen laten komen, zoals de bomma dat vroeger voor hen deed. Wie het recht van die mensen verdedigt, wordt dan weggezet als: racist en populist. Net als die mensen trouwens.

Wie zoet is
Zwarte Piet is een non-probleem dat ons wordt aangepraat en dat door een kleine groep in stand wordt gehouden. De pietenpactclub die denkt dat cultuur maakbaar is, dat zij die tradities zomaar naar hun hand kunnen zetten. Een kleine groep, niet van ‘gewone mensen’ maar van opiniemakers, mediafiguren, academici en kunstenaars die zich presenteren als het morele geweten van Vlaanderen. Ze hebben het beste voor met ons en onze maatschappij en zullen graag voor ons beslissen wie zoet is en lekkers krijgt en wie stout is en de roe verdient. Of hoe iedereen zich moet gedragen naar hun normen. Die groep presenteert zich als progressief, maar ze kijken neer op de gewone mensen, het klootjesvolk dat het maar niet wil inzien.

Dat Zwarte Piet bij de intocht in Antwerpen op tv niet meer echt zwart is hun beslissing, het pietenpact, weet u wel. Die beslissing is ondemocratisch. De VRT moet maar eens een poll organiseren. Vorig jaar deed GVA dat, de vraag was ‘Welke Piet verkiest u?’ De keuze uit ‘Zwarte Piet zoals we hem kennen uit “Dag Sinterklaas”’ (en dat was toen nog heel erg zwart) of ‘De nieuwe Pieten in Amsterdam?’ Of ‘geen van beide’. Van de 9.527 stemmers stemde 93% voor de aloude Zwarte Piet.

Ik maak me geen illusie over de kleur van Zwarte Piet in de nieuwe afleveringen van ‘Dag Sinterklaas’ (volgend jaar op VRT te zien). Op welke basis wordt dat beslist? Waarom is er een politieke vertegenwoordiging in het bestuur van de VRT? Waarom grijpt die niet in bij zoveel zottigheid? Ik zeg het nog eens, er is geen enkele aanwijzing dat daar een draagvlak voor is. Maar willen of niet een bleke Zwarte Piet wordt de gewone man via de tv opgedrongen. Alwaar de kinderen aan de bomma vragen stellen en die? Die voelt zich door haar samenleving verraden, als heeft ze altijd trouw de samenzwering doorgegeven.

Het is jammer dat zo een mooie traditie die zoveel moois in onze samenleving kan brengen en brengt, gebruikt wordt in een politiek-maatschappelijk spel. Sad, So sad.

https://doorbraak.be/zwarte-piet-de-sam ... +Doorbraak
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Ik ben blij en dankbaar dat morgen het Sinterklaasfeest weer achter de rug is. Dan zijn we weer een paar maanden verlost van dit soort dwaze deug acties.
Commotie op basisschool: leerlingen verkleed als Sint of Piet niet welkom

Consternatie vanmorgen op de Antoniusschool in het Gelderse dorp Alverna: als Piet of Sint verklede kinderen waren niet welkom. Pietenmutsen moesten worden afgezet en in de klas achterblijven toen Sinterklaas naar het schoolplein kwam.

Eén jongetje was helemaal verkleed als piet en moest ijlings met zijn moeder naar huis om zich om te kleden. Deze moeder, maar ook andere ouders waren boos.

Hennie Biemond, bestuurder van Kans en Kleur, de overkoepelende stichting van de Wijchense basisscholen, reageert namens de school. Het pietenbesluit is genomen door de leerkrachten van de onderbouw van de Alvernese school, zo meldt ze. Het is gisteren verteld aan de kinderen in de klas met het verzoek het thuis te melden.

‘Niet effectief’
Het besluit stond niet in de nieuwsbrief van de school of in een mail naar de ouders. ,,Daar gaat de school morgen op terugkijken met de ouders. Dit is niet effectief”, zegt Biemond. Het had volgens haar anders gemoeten.

Dave Peters (5) was het jongetje dat met zijn moeder Mariska snel naar huis moest om om te kleden. ,,Hij was helemaal in tranen. De juf zei dat het te maken had met het beleid van Kans en Kleur.” Biemond zegt dat Kans en Kleur zich juist niet bemoeit met het inhalen van de Sint op de scholen. Dat bepalen de scholen zelf. De enige algemene richtlijn is dat er geen ‘stereotype zwarte pieten’ meer ingezet worden op de basisscholen van de stichting.

In Alverna kozen de leerkrachten voor het achterwege laten van als Piet of Sint verklede kinderen omdat ‘de kinderen dan niet zichzelf zijn en het spel verstoren’, verklaart Biemond.
Even voor alle duidelijkheid... De basisschool Antonius is een katholieke school, hoofdzakelijk bevolkt met blanke kindertjes. :scratch:
Spoiler! :
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

"...De juf zei dat het te maken had met het beleid van Kans en Kleur.”

Wat is dat voor org?
Ik lees bij ze:
"We vinden dat ouders, samenwerkingspartners en de samenleving van Wijchen het recht hebben te weten hoe Kans & Kleur het doet op allerlei verschillende gebieden. We willen ons werk legitimeren. "
Daar heb je het weer: het legitiem zijn waar linksen zich altijd zorgen om maken.
En ze hebben een missie (zonder Katholiek te zijn):

Kans & Kleur is kleurrijk. We gaan uit van verschillen en zien meerwaarde in deze verscheidenheid.
Kans & Kleur is bevlogen. We werken vanuit ons hart en met passie voor en met de kinderen.
Kans & Kleur is zorgzaam. Wij zijn zorgzaam voor leerlingen, ouders en voor elkaar door ons naar elkaar kwetsbaar op te stellen en elkaar in kracht te steunen.
Kans & Kleur is ambitieus. We willen het optimale uit de leerlingen en uit onszelf halen en de kwaliteiten van iedereen aanspreken.
Kans & Kleur voelt zich verbonden met leerlingen en hun ouders.
Kans & Kleur is open. We communiceren open met ouders, leerlingen, samenwerkingspartners en met elkaar.

Ze zijn dus zendelingen voor het juiste denken. Alle buzz-woorden zijn aanwezig.
Ik acht het onwaarschijnlijk dat ze pro-ZwartePiet zijn.

https://www.kansenkleur.nl/kans-kleur/missie-visie/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie