Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

White genocide in the advertisement world. Het valt steeds meer mensen op.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:White genocide in the advertisement world. Het valt steeds meer mensen op.

afbeelding
Goh! Dat is toch een goed teken? Dat ook de zwarte tegenwoordig, dankzij zijn intelligentie, sterk verbeterd vertegenwoordigd koopkrachtig is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:White genocide in the advertisement world. Het valt steeds meer mensen op.
Altijd bruine jongens en blanke meisjes hè? Nooit andersom. Ik neem aan dat de blanke jongens in dit plaatje zonder vrouw aan het werk zijn, maar waar blijven de bruine meisjes? Worden die tweede vrouw van de bruine jongens?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:White genocide in the advertisement world. Het valt steeds meer mensen op.
Altijd bruine jongens en blanke meisjes hè? Nooit andersom. Ik neem aan dat de blanke jongens in dit plaatje zonder vrouw aan het werk zijn, maar waar blijven de bruine meisjes? Worden die tweede vrouw van de bruine jongens?
Hahaha! Scherp opgemerkt. Ik zal het vanavond melden bij Sylvana Simons in het theater De Rode Hoed. Het thema vanavond luidt: 'Feminisme in de Islam'. Ik ga nu een print maken van het plaatjesoverzicht. Nee, ik maak een paar printen die ik op de balie aldaar verspreid. :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Swiss court rules 'foreign gypsy' cartoon was racist
The heads of the youth chapter of Switzerland's right-wing Swiss People’s Party (SVP) in the canton of Bern have been found guilty of racial discrimination over a cartoon protesting a regional government proposal for temporary camping places for "foreign gypsies".

A district court in the canton handed Nils Fiechter and Adrian Spahr suspended fines – a Swiss legal provision which allows for fines to become payable if people re-offend within a given period – for the cartoon published during cantonal elections last year.

The court ruled that the picture, which was published on Facebook in response to controversial regional government plans to provide additional camping spots for "travellers" in Wileroltigen in canton Bern, was discriminatory towards the country’s Sinti and Roma communities.

Fiechter said the cartoon had targeted temporary camping places and not people. He argued the word “gypsies” (Zigeuner) used in the cartoon had been intended to refer to "travellers", or caravan dwellers, rather than a specific ethnic group.

The word ‘Zigeuner’ is used in German-speaking countries to refer to ‘gypsies’ in general but can have negative connotations, and is often rejected by the Sinti and Roma.

But the presiding judge did not agree with the two politicians and ruled that the average reader would perceive the cartoon as an attack on human dignity.
https://www.thelocal.ch/20190115/gypsy- ... led-racist

In December, the canton of Bern announced it would spend 3.3 million Swiss francs (€2.9 million) to create 36 camping spots near Wileroltigen despite local opposition.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Zet in een advertentie voor personeel:
"...workers happily eat a pork steak and sausages together after work," .
En dan ook nog dat ze een 'Eidgenossen' willen hebben. Dat betekent: een Zwitser zonder migratieachtergrond (inboorling). De rapen zijn dan gaar. Rapen zijn halal.
'We eat pork': Swiss company's job listing for a driver accused of discrimination
An online job ad for Schärer Transport AG, a logistics company based in the canton of St Gallen, has been called out for discrimination by Switzerland's Federal Commission Against Racism (CFR).

"By emphasizing the desire to hire a 'Helvetian' and eating pork slices and sausages, we can assume that certain specific groups of the population are excluded," Alma Wiecken, head of CFR, told Swiss daily 20 Minutes in response to furore at the online job listing.
[...]
"From the onset it becomes clear that the management of Schärer Transport AG does not want to hire people with a migration background," wrote Bujar Zenuni, president of the Switzerland's Social Democratic Party's faction of people with migrant backgrounds.
https://www.thelocal.ch/20190418/we-eat ... rimination
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »



Vanwege armoede aan ideeën doen ze veel 'remakes'.
Zelfcensuur: Disney schrapt ‘racistische’ katten uit remake
Disney gaat een aantal aanpassingen doen in een remake van de animatieklassieker Lady en de Vagebond. De manier waarop twee Siamese katten worden neergezet is volgens critici ‘racistisch’.
[...]
Het gaat om een kattenkoppel Si en Am. Die zouden in de originele versie uit 1955, venijnig, wreed en door hun spleetogen en een accent ‘overduidelijk Aziatisch’ zijn.
[...]
‘Ze hebben geen individualiteit. Hun onschuldige blauwe ogen veranderen in een sinistere blik terwijl ze de helling afdalen. Ze zijn geelzuchtig en sluw; ziek en verwilderd; gedomesticeerd, maar niettemin gedreven door hun ondeugende, boosaardige aard om te misleiden en te intimideren,’ schreef Marcus Hunter, die hen een ‘koloniale nachtmerrie’ noemde.
https://www.elsevierweekblad.nl/cultuur ... ke-687702/

Ook worden er in remakes toevoegingen gedaan.
In de Disney-remake van Belle en het Beest (die verscheen in 2017) met Emma Watson en Dan Stevens, werd voor het eerst in het bestaan van de Amerikaanse filmstudio een homoseksueel moment verwerkt. Een van de personages, LeFou, twijfelt openlijk over zijn homoseksuele gevoelens voor zijn kameraad Gaston, de sterkste en knapste man van het dorp die een oogje heeft op Belle.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

De Belastingdienst weet heel veel van iedereen.
Zoveel dat geregeld beschuldigingen opduiken over schending van de privacy.
Een probleem voor de politici is dat de Belastingdienst werkt met de echte werkelijkheid en niet met de theoretisch gewenste werkelijkheid.
Discrimineert de Belastingdienst? Onderzoek gestart naar etnisch profileren
De Autoriteit Persoonsgegevens doet onderzoek naar mogelijk etnisch profileren door de Belastingdienst. De fiscus bezit gegevens over de tweede nationaliteit van mensen en gebruikt die om te bepalen wie er gecontroleerd wordt bij de kinderopvangtoeslag, blijkt uit onderzoek van Trouw en RTL Nieuws.

Aanleiding voor het onderzoek van de autoriteit zijn klachten van een gastouderbureau uit Eindhoven en van een kinderdagverblijf uit Almere. Het gastouderbureau ontdekte in 2016 tijdens een bijeenkomst met een ambtenaar van de Belastingdienst dat deze in een Excel-bestand de tweede nationaliteit van mensen bijhield. Het kinderdagverblijf uit Almere trok aan de bel toen alleen ouders van buitenlandse komaf te maken kregen met stopzetting van toeslagen, terwijl ouders met alleen de Nederlandse nationaliteit in eerste instantie geen problemen ondervonden.
Degene die het aankaart is Ahmed Gökce, eigenaar­­ van een gastouderbureau in Eindhoven.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zegt dat het in bijna alle gevallen verboden is om bijzondere gegevens omtrent ras en etniciteit vast te leggen of te verwerken. Of dat indirect toch gebeurd is via het gebruik maken van de tweede nationaliteit wordt nu onderzocht. Al in 2017 vroeg de AP aan de Belastingdienst of die beschikt over de tweede nationaliteit van toeslaggerechtigden, en of nationaliteit gebruikt wordt in risicoselectie voor controle. De Belastingdienst ontkende dat destijds allebei, zo blijkt uit een brief van de dienst aan de AP, die in bezit is van Trouw en RTL.
https://www.trouw.nl/home/-discrimineer ... ~a8c97834/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Kolonialisme in beeld (en op muziek) gebracht door de groep "Rammstein" uit Duitsland.
Ausländer (Official Video).
En de meeste ophef komt vanwege negerinnen met blote tieten.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Gij noemt mij een racist, mijnheer?

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Robert Jensen eist immigratiedebat: “Als je er vraagtekens bijzet word je weggezet als racist”

Afbeelding
Foto: Robert Jensen in aflevering 4 van zijn online tv show. Bron: screenshot YouTube.

Door Michael van der Galien 10 juni 2019

Het moet, zegt de televisiemaker, eindelijk open besproken worden, zonder verwijten van racisme en discriminatie. Het gaat erom wat wérkt.

In aflevering 4 van zijn nieuwe online tv-show eist Robert Jensen dat het debat over immigratie eindelijk eens écht losbarst. Volgens hem is dat momenteel namelijk nog niet het geval. Dit komt, zegt hij, doordat critici van het opengrenzenbeleid systematisch weg worden gezet als racisten en erger.

“Immigratie wordt nooit eerlijk en openlijk besproken,” aldus Jensen. “En dat is triest. Want het onderwerp gaat niet weg. Door erover te praten kan je juist tot een beter systeem komen en tot nieuwe en betere inzichten.”



Eén van de strategieën waar hij voorstander van is het kijken naar andere landen; landen die wél op een goede manier omgaan met immigratie (en integratie). Daarom had hij een speciale gast (via video) in de show die vanuit Zuid-Amerika vertelde hoe het immigratieprobleem er daar voorstaat.

Doordat wij het vooral over de Zuid-Amerikaanse migratiestroom naar Amerika hebben vergeten we dat die migratiestromen ook plaatsvinden in Zuid-Amerika zelf. Kijk naar Chili en Colombia. Naar het eerste land zijn er de afgelopen jaren alleen al 300.000 Haïtianen en 400.000 Venezolanen gekomen.

Maar, aldus gast en documentairemaker Jorrit Smink, “het gaat verrassend goed,” dit terwijl Chili helemaal niets doet om die migranten daadwerkelijk te helpen. Als je in Chili aankomt “ben je op jezelf aangewezen.”

Die nieuwe migranten wéten dat, en pakken de kansen die ze krijgen als ze in Chili aankomen. Ze gaan zo snel mogelijk aan het werk, en zorgen voor zichzelf. Dit in tegenstelling tot de ‘asielzoekers’ die naar Nederland en Duitsland komen. Veel van die mensen vinden het prima om lekker een uitkering te krijgen en verder zo weinig mogelijk te doen.

Ook, zegt Smink, passen de nieuwe immigranten zich goed aan. Zeker de Venezolanen dringen hun eigen tradities en cultuur niet op aan de Chileense burgers. Daar moet natuurlijk wel bij gezegd worden dat de culturele verschillen tussen Chili en Venezuela significant kleiner zijn dan die tussen Nederland en, zeg, Syrië. Een kenner en Zuid-Amerikanen zelf zullen die verschillen wél zien, maar dat is meer te vergelijken met, zeg, Oostenrijkers die opeens naar Nederland komen dan met Arabieren en Afrikanen die massaal de oversteek maken.

Hoe dan ook, wat Jensen dus doet in deze aflevering is dat hij op een rustige manier het gesprek aangaat over immigratie — en over een mogelijke betere aanpak. Geen demonisering — niet van tegenstanders én niet van de immigranten zelf — maar gewoon een rustig, inhoudelijk gesprek.

En ja, hij heeft gelijk, je ziet dat bijzonder weinig bij de andere media. Daar wordt er over en weer wat geschreeuwd, en dat is het dan.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

TU Eindoven (je weet wel , die stad waar Pediga niet mag demonstreren) doet aan positieve discriminatie voor mensen zonder piemel.
TU/e stelt 150 nieuwe vacatures alleen open voor vrouwen
EINDHOVEN - De TU Eindhoven stelt vacatures voor wetenschappelijk personeel uitsluitend open voor vrouwen. Het college van bestuur heeft dat laten weten aan alle medewerkers en studenten.

Er komen de komende tijd 150 banen vrij. De hoop is dat die voornamelijk naar vrouwen gaan. Pas als er na zes maanden nog geen geschikte kandidaat voor de baan is gevonden, wordt verder ook onder mannelijke kandidaten geworven.

De technische universiteit wil vrouwen het liefst voor een periode van vijf jaar aanstellen. De maatregel gaat 1 juli in en moet ertoe leiden dat volgend jaar al een op de vijf hoogleraren (20 procent) vrouw is. Alle vacatures mogen anderhalf jaar lang uitsluitend met vrouwen worden ingevuld.

Volgens rector Frank Baaijens aan de TU in Eindhoven worden er al jarenlang maatregelen genomen om meer vrouwen aan te trekken, maar vordert dat te langzaam. ,,En het is al langer bekend dat een divers personeelsbestand beter functioneert. Het leidt tot betere strategieën, creatievere ideeën en snellere innovatie.’’

De maatregel is getoetst tegen Europese wetgeving, zo laat de universiteit in een persbericht weten. Die zou het toestaan om gericht personeel te werven onder ondervertegenwoordigde groepen.
https://www.ed.nl/wetenschap/tu-e-stelt ... ~af2dfb63/

Er zal wel niet veel van komen. Vrouwen zijn zeer dun gezaaid in technische omgevingen.
Weinig vrouwen in de techniek in NL
In Nederland werken veel minder vrouwen in de techniek dan in de rest van Europa. Met 18 % staat ons land op de laatste plaats, terwijl nummer één Bulgarije 41 % scoort. Kennelijk zijn er bij ons nog steeds belemmeringen. Jonge vrouwelijke ingenieurs, ondervraagd door De Ingenieur, wijzen vooral naar de vrouwen zelf, die moeten gewoon voor techniek kiezen. ‘Maar speciale aandacht is belangrijk.’
https://www.techniekpact.nl/weinig-vrou ... niek-in-nl
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
TU/e stelt 150 nieuwe vacatures alleen open voor vrouwen
En ik maar denken dat een universiteit voor kwaliteit gaat. " De juiste man op de juiste plek" Maar nee hoor. Eén of ander linkse dwaas geeft daar andere ideeen over.

Het is heus niet zo dat in alle Nederlandse vrouwen die gestudeerd hebben, een Marie Curie schuilt
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

All lives matters! :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Heb je de band Rammstein hoog in het vaandel staan vanwege de muziek, ben je dan nog wel politiek correct bezig? Werk je in de politiek dan is een gratis toegangskaartje krijgen niet aanvaardbaar? Lastig, lastig.
De gemeente Rotterdam heeft een groep van vijf Tweede Kamerleden uitgenodigd van wie bekend is dat ze van heavymetalmuziek houden. Ze zijn lid van GroenLinks, Partij voor de Dieren, SP, CDA en VVD. Volgende week dinsdag staat de populaire Duitse band Rammstein in de Rotterdamse Kuip.

,,Ik heb nog nooit zo gebaald van een uitnodiging die ik moet afslaan’’, zegt GroenLinks-Tweede Kamerlid Lisa Westerveld. ,,Want ik hou van Rammstein, het is mijn muziek en ik heb ze nog nooit zien optreden. Maar er moet wel een inhoudelijke reden zijn om zo’n geschenk aan te nemen, hier heb ik geen verhaal bij.’’

Het accepteren van kaartjes voor concerten wordt normaal gesproken opgegeven in het geschenkenregister van Tweede Kamerleden. Dat is een gevoelig register: wie het noteert, heeft iets uit te leggen. Wie verzuimt, loopt eveneens het risico iets te moeten uitleggen.

Ook Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren gaat daarom niet. ,,Mijn stelregel is: als ik ergens heen ga, betaal ik mijn eigen kaartje. Ik vond de uitnodiging hartstikke lief, maar ik ga niet.’’

Aan de andere zijde van het politieke spectrum houdt ook CDA-Kamerlid René Peters van stevige muziek. Vorige week was hij nog op eigen kosten bij Metallica, volgende week gaat hij op uitnodiging van Rotterdam naar de Duitse band. ,,Rammstein is een beetje over de top. Ze leggen de vinger op de gevoelige plek, ze zetten aan tot denken. Dat vind ik knap. Ik ken hun optreden van dvd’s, ik ga ze voor het eerst live zien.’’

Online een kaartje scoren lukt ook VVD-Tweede Kamerlid Martin Wörsdörfer niet. ,,En om een kaartje te kopen via die bureaus die je het dubbele laten betalen, dat vertik ik’’, zegt de liberaal. Hij baalde, want ‘die muziek pompt zo lekker!’

Toch zal VVD’er Wörsdörfer in de Kuip zijn met dank aan Rotterdam. De geste komt gewoon in het geschenkenregister van de Tweede Kamer, zo belooft hij. We moeten niet denken dat het alleen maar lol is. Worsdörffer appt nog: ,,Ik kan daar netwerken en met de gemeente spreken over MKB en winkelleegstand. Maar voor en ná het concert ga ik netwerken, niet tijdens!’’
https://www.ad.nl/politiek/kaartje-ramm ... ~a880973c/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Kneiterlinkse Amsterdamse gemeenteraad verklaart oorlog aan etnisch profileren

Winkeldiefstal: zoekt u een makelaar op een scooter of twee bontkraagjes op een scooter?

Na veel ophef heeft de Amsterdamse politie voor het eerst een ‘Plan van Aanpak’ opgesteld om etnisch profileren terug te dringen. Maar nog voordat het plan donderdagavond in de gemeenteraad wordt besproken, klinkt er al kritiek, meldt de Volkskrant.

Het ontbreekt aan een meting hoe vaak etnisch profileren voorkomt. “En daar gaat het juist om”, zeggen fractievoorzitters Reinier van Dantzig (D66) en Femke Roosma (GroenLinks). “Zonder meting kun je niet vaststellen of het probleem afneemt.”

Etnisch profileren, waarbij de politie mensen staande houdt op grond van ras, etniciteit, huidskleur, taal of religie, is ‘onwettig, mensonterend en past niet bij de waarden van de politie-organisatie’, schrijft de Amsterdamse politie in haar Plan van Aanpak. Verder gaat de politie onderzoek doen onder burgers naar de beleving van etnisch profileren: hoe vaak worden zij staande gehouden en hoeveel vertrouwen hebben zij in de politie?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

20 jaar geleden kwam de animatiefilm voor kinderen, 'Toy story' , uit en zette een mijlpaal.
Maar de tijden veranderen en nu lees ik dat de personages niet zwart genoeg zijn:
Clash in Britse talkshow: ’Toy Story 4 racistisch’
Filmcritici hebben donderdagochtend op de Britse tv ruzie gemaakt over de vraag of Toy Story 4 ’genoeg diversiteit’ in zich heeft.

De Britse geridderde schrijfster Stella Duffy begint de discussie over de nieuwste Pixar-film, door de kinderfilm te bekritiseren om een ’gebrek aan etnische minderheden en gehandicapte karakters’. Volgens haar zouden er donkere hoofdpersonen in de film moeten zitten. Het leidt ertoe dat sommigen de film zelfs als racistisch beschouwden.

Journalist van Glam Africa Magazine Afua Adom vindt het maar onzin wat ze zegt, zo laat ze weten in Good Morning Britain. „Mensen missen de essentie van Toy Story: het is een film over speelgoed.” Volgens haar zit er bovendien wel degelijk behoorlijk diversiteit in de karakters. „Ik zie een bewoner van Mars, ik zie een Meneer Aardappelhoofd en ik zie een dinosaurus.”
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... racistisch
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Volgens [Afua Adom] zit er bovendien wel degelijk behoorlijk diversiteit in de karakters. „Ik zie een bewoner van Mars, ik zie een Meneer Aardappelhoofd en ik zie een dinosaurus.”
Geniaal. [icon_lol.gif]

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Disney-shock: De kleine zeemeermin Ariël wordt een negerin!

Geplaatst op 14 juli 2019

Afbeelding

Disney gaat een nieuwe verfilming maken van de klassieke tekenfilm “Ariël, de kleine zeemeermin”. Ariël zal gespeeld gaan worden door een zwarte zangeres genaamd Halle Bailey. Op het internet ontstaat verzet.

Terugkijkend spreken Disney-fans graag van de gouden jaren-90. Het was het decennium, waarin de meest succesvolle en nu nog meest populaire creaties van de tekenfilmmakers op het witte doek verschenen. O.a. “Belle en het beest”, “Aladdin” en “De leeuwenkoning”. Deze bloeiperiode van de Amerikaanse animatiebioscoop werd ingeluid met “Ariël, de kleine zeemeermin” in 1989. De film leverde alleen al in Amerika meer dan $ 110 miljoen op, pas zijn enorme succes heeft meerdere producties in dezelfde stijl mogelijk gemaakt.

Ook mij, hoewel pas elf jaar na de eerste vertoning geboren, heeft de overwegend in de oceaan spelende sprookjesfilm als kleine jongen gefascineerd. Het waren vooral de teken/kundig prachtige werelden onder water, die me destijds in de ban hadden. Fantastisch geanimeerd bijvoorbeeld hoe de zonnestralen over de bodem van de zee dwalen, ontelbare keren gebroken door de golven. Dan de bloeiende koraallandschappen, waarin uiterst bizarre zee/creaturen over elkaar heen buitelen. En daar middenin de prachtige dochter van Triton, slank en bleek, met grote, blauwe ogen en vuurrood, zich moeiteloos in het water bewegende harenpracht.

“Zwartwassen”
Met die bleke huid en blauwe ogen is het nu gedaan. Disney produceert een nieuwe Ariël-film en laat de hoofdrol spelen door een Afro-Amerikaanse. Het is hetgeen Engelstalige cultuurhistorici “Blackwashing” noemen. Het gaat er daarbij om de Afrikanisering van Europa een verleden toe te dichten, respectievelijk haar een tijdloze legaliteit te verschaffen. “Compact” 04/2018 noemt een verfilming van “Ilias” door de BBC, waarin Haakem Kae-Kazim, een Nigeriaan, Achilles speelt. Ook bij de Hobbit-trilogie van Peter Jackson werden hier en daar zwarte figuranten in de noords bepaalde Midden-Aarde gestrooid, hoewel in de daaraan vooraf gegane films van “Lord of the Rings” kleurlingen slechts als bondgenoten van Mordor optraden, als ze überhaupt al voorkwamen.

Het verprutsen van Andersen
Met de zwarte Ariël gaat het verkeerde gebruik van de sprookjesschat van Hans Christian Andersen verder. Want “De kleine zeemeermin” van Andersen, geschreven in het jaar 1837, diende voor Disney als voorbeeld voor zijn Ariël. In tegenstelling tot de filmversie echter, die uitdraait op een bontgekleurd “Happy End” met veel bombarie, is er in “De kleine zeemeermin” sprake van een einde vol tragiek en schoonheid. Omdat de heldin weigert de afspraak met de boze zee-heks na te komen, verstoof ze bij zonsopkomst in het schuim van de golven:

“Nog één keer keek ze met half gebroken blikken naar de prins, stortte zichzelf van het schip naar beneden in zee en voelde hoe haar lichaam in schuim oploste. Nu steeg de zon uit de zee op; de stralen vielen zo mild en warm op het koude schuim van de zee, en de kleine zeemeermin voelde niets van de dood.”

In de op een massale deugdzaamheid getrimde filmindustrie heeft zoiets geen plaats. En nu wordt het sprookje van Andersen ook nog ingezet als psychisch medicament om geesteszieke maatschappelijke experimenten normaal te doen schijnen.

#notmyariel
Onder de hashtag #notmymariel ontstaat er verzet tegen de rolbezetting. Voor veel mensen is Ariël blank met rood haar – en moet ze dat ook blijven! Het Disney-concern heeft via zijn zender Freeform al een brief gepubliceerd, waarin het de kritiek scherp van de hand wijst. Op het argument dat Ariël van Deense oorsprong zou zijn, omdat Andersen een Deense sprookjesschrijver was, reageerde Mickey Mouse als volgt:

“Deense zeemeerminnen kunnen ook donker van huid zijn, omdat Deense mensen ook een donkere huid kunnen hebben.”

Bron: www.compact-online.de

Door: Paul Klemm

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/14 ... n-negerin/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

We krijgen ook een zwarte vrouwelijke James Bond.

Wordt deze vrouw de nieuwe 007?

Afbeelding

Wordt het nu ook tijd voor een film met een blanke Nelson Mandela ? Of een blanke Oom Tom ter compensatie?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Hoe moet dat dan met de boekversies van James Bond?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

De gekkies van BIj1 en aanhang hebben in Amsterdam toch wel invloed.
Ambtenaren krijgen mogelijk training over 'wit en intersectioneel privilege'
De gemeente onderzoekt wat het kost om alle ambtenaren een zogenoemde privilegetraining te laten volgen. Ook wordt er onderzoek gedaan naar andere manieren om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan.

Dat staat in het 'Werkplan Aanpak Arbeidsmarktdiscriminatie 2019-2020' van wethouder Rutger Groot Wassink (Diversiteit). De training moet over 'wit en intersectioneel privilege' gaan. Eerder hadden politieke partijen om deze cursus gevraagd.

Naming & shaming
In het werkplan staat verder onder meer dat de gemeente discriminatie door bedrijven wil tegengaan. 'De gemeente stelt de norm en maakt duidelijk dat discriminatie ontoelaatbaar is. Het college gaat daarbij naming & shaming niet uit de weg.'

Zo zal het onderzoeksbureau van de gemeente (OIS) uitspraken van het College voor de Rechten van de Mens over meldingen van discriminatie analyseren en publiceren. 'Doel is om te leren van de uitspraken.'

True Color
Ook wordt er een 'serious game' over vooroordelen voor ambtenaren ontwikkeld. 'Deze serious game bestaat uit twee delen: True Color is een kort spel van 15 minuten gericht op bewustwording en 'Blend in, stand out – Iedereen telt' is een uitgebreidere variant, waarin een team een dag een fictieve opdracht moet uitvoeren en waarin digitaal spelen en gezamenlijke reflectie elkaar afwisselen', schrijft de gemeente in het werkplan.

Eerder dit jaar werd al bekend dat de gemeente mystery guests in gaat zetten om het eigen sollicitatiebeleid te beoordelen. Deze methode wordt mogelijk ook toegepast bij bedrijven die plek bieden aan stagiaires. Hiervoor zou de gemeente in dat geval samenwerken met 'Doetank Peer' en 'Artikel 1'.

Identieke CV's
Die twee organisaties willen twee identieke cv’s naar veertig stagebedrijven uit verschillende sectoren sturen. 'Daarbij is één cv van een fictieve studente met een niet-westerse naam, waarbij een foto van een dame met hoofddoek wordt meegezonden en één cv van een studente met een westerse naam, waarbij een foto van een dame zonder hoofddoek staat', schrijft de gemeente.

De organisaties en de gemeente denken dat de sollicitant met westerse naam vaker wordt uitgenodigd. 'De bedrijven die voor de persoon met westerse naam hebben gekozen worden nagebeld om duiding te vragen. Van het gehele proces van begin tot eind zal een pakkende video worden gemaakt, waarin de reacties van de bedrijven worden verwerkt.'
De video zou daarna naar journalisten worden gestuurd om 'brede aandacht' voor het onderwerp te krijgen.
https://www.at5.nl/artikelen/195588/amb ... -privilege

Die groen-rode linkse indentiteitsdenkers zien niet in dat een sollicitant door een hoofddoek belememerd wordt en niet door de naam.
Wat ze bewust verzuimen om te doen is: een studente met een westerse naam en een hoofddoek zetten tegenover een studente met een Arabierische naam zonder hoofddoek (dus met blote haren).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Aan Rutger Groot Wassink

Posted on 20 juli 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Meneer Groot Wassink,

Amsterdam gaat bedrijven en organisaties die te weinig doen aan ‘diversiteit’ aan de schandpaal nagelen.

U, namens GroenLinks loco-burgemeester (LOL @ ‘loco’) in die stad, zei in Het Parool: “Op de Amsterdamse arbeidsmarkt is discriminatie aan de orde van de dag. De kansen op werk of op een stage zijn in de stad niet voor iedereen gelijk. Dat geldt ook voor onze eigen organisatie, de gemeente. Amsterdam is een diverse stad, geen enkele groep is meer dominant. Dan moeten we ook macht delen. We gaan eerst in de eigen organisatie kijken. Anders is het lastig om anderen aan te spreken.”

Voor u ín de organisatie gaat kijken, is het misschien goed eens naar de échte top van de organisatie te kijken: het college van burgemeester en wethouders.

Burgemeester Halsema: blanke vijftiger.

Uzelf: blanke veertiger.

Udo Kock: blanke veertiger.

Marjolein Moorman: blanke veertiger.

Laurens Ivens: blanke veertiger.

Marieke van Doorninck: blanke vijftiger.

Simone Kukenheim: over zeven weken: blanke veertiger.

Sharon Dijksma: blanke veertiger.

En tenslotte Touria Meliani: bruine veertiger óf vijftiger (want ze noteerden in Marokko in 1969 blijkbaar nog alleen het geboortejaar en niet de datum).

Dus 88 procent van de echte top van de gemeente Amsterdam is een blanke veertiger of vijftiger en 100 procent is veertiger of vijftiger.

Geen twintiger, geen dertiger, geen zestiger, geen zeventiger. Geen Surinamer, geen Antilliaan, geen Turk, geen Indonesiër. Geen geestelijk gehandicapte, geen transseksueel, geen skinhead, geen arbeider. Niks, nada, nul, nakkes.

Alleen maar blanke veertigers en vijftigers (en als excuus-Truus één Marokkaanse brekebeen).

Ik heb een tip.

Misschien gewoon die grote smoel eens houden over anderen en eerst in de spiegel kijken?

Groet,

JanD

PS. Bent u trouwens bekend met het fenomeen ‘bedankblanken’? Dat zijn subsidieweigeraars die via onder meer sponsoring en donaties hun eigen broek ophouden. Zodat ze niet hoeven te knipmessen voor maoïsten zoals u, maar lekker hun middelvinger kunnen opsteken naar de macht.



https://www.briefjevanjan.nl/aan-rutger-groot-wassink/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

GEEN TOLERANTIE VOOR INTOLERANTIE

In de voetbalkantines van Marokkaanse clubs kunt u geen tosti ham-kaas kopen. Marokkaanse slagers verkopen geen varkensvlees. De joodse slager ook niet, maar hij vindt ons in ieder geval niet minderwaardig. Moslims hebben niet alleen een minderwaardige kijk op joden maar ook op u als niet-moslim.

Het volgende uit de Koran spreekt boekdelen en wordt (Marokkaanse) moslimkinderen vanaf de geboorte bijgebracht: wij zijn apen en zwijnen (5:60) - Ongelovigen zijn bedriegers (2:08) - Niet-moslims hebben een ziekte in hun hart (2:10) - Wie niet gelooft zal branden! (2:39) - Wie twijfelt of Allah wel of niet bestaat wordt gefolterd (2:90) - Ongelovigen zijn vervloekt (2:88) - Allah is de vijand van wie geen moslim is (2:98) - 2:114 Wie Allah (Mohammed) niet verheerlijkt gaat naar de hel (2:114) - Joden en christenen zijn niet te vertrouwen (2:120) - Niet moslims zijn de verliezers (2;121) ondanks dat de joden keer op keer appelmoes van de Arabieren hebben gemaakt. - Ongelovigen zijn doof, stom en blind (2:171). Moslims parasiteren massaal op de kennis van de dove stomme en blinde niet-moslims. - Ongelovigen zijn onrechtvaardig (2:254). Moslims stelen dan ook alleen van niet-moslims. - Ook de kinderen en bezittingen van ongelovigen zijn brandstof voor de hel (3:10).

En zo gaat de verheerlijking van moslims en het verachten van niet-moslims maar door. Moslims geloven massaal in de vieze walgelijke smerige subversieve perverse praatjes van de pedofiele sadistische profeet, roverhoofdman en historische oorlogsmisdadiger Mohammed die Allah heeft weten over te halen om zijn digitale knecht te worden.

Ontwijk hen die zich moslim noemen! Zij zijn parasieten op onze kenniseconomie en beschaving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

De zwarte Bah-bah Babah Tarawally krijgt in Trouw alle ruimte om zijn racistische gif te sproeien. Heb je geen zwarte vrienden, dan ben je een racist, en heb je wel zwarte vrienden dan misbruik je ze als alibi om geen racist te lijken.

De blanke man kan het dus nooit goed doen.
Mijn kapstokvrienden gebruiken mij als alibi om hun gedrag tegen donkere mensen goed te praten

De gouverneur van Virginia, Ralph Northam zei geen racistische bedoelingen te hebben toen hij zijn gezicht zwart schminkte om zich als Michael Jackson te verkleden voor een danswedstrijd. Ook had hij geen idee wat het betekende toen iemand een foto van hem nam naast iemand met een Ku Klux Klan-gewaad. Zijn supporters zeggen dat hij geen racist kan zijn omdat hij als kind veel zwarte vriendjes had. Nu als gouverneur heeft hij ook veel goede zwarte vrienden.


Zo heeft Donald Trump bijvoorbeeld Kanye West als een goede vriend, en onze Thierry Baudet Yernaz ­Ramautarsing. Zijn ze nou echt goede vrienden? Ik heb zelf goede vrienden, maar ook een aantal kapstokvriendschappen. Het laatste betreft mensen die mij ­opvoeren als bewijs dat ze geen druppel racisme in hun aderen hebben. Mijn kapstokvrienden gebruiken mij als alibi om hun gedrag tegen donkere mensen, ook al is het racistisch van aard, goed te praten. Want ik ben toch hun goede zwarte vriend?

We zijn in Nederland zo bang voor racisme dat we een muur rond het woord hebben gebouwd. Het woord racisme is besmettelijk, het jeukt en irriteert. Praten over racisme brengt ernstige schade aan de gezondheid toe. Ook als ik het woord racisme in mijn schrijven vermijd, ontleden racismelaboranten een kiem hiervan in mijn zinnen en zeggen vervolgens dat ik de ziekte wil verspreiden. Ik krijg een corrigerende tik en mij wordt opgedragen het woord racisme te vermijden. Maar sinds kort is racisme als het ebolavirus losgeslagen in Amerika. En zoals we weten, is zowel ebola als racisme extreem besmettelijk. Vroeg of laat krijgen we in Nederland een Amerikaanse variant van het racismevirus. Het zal geframed worden als gewoon en normaal.

We zitten nog in de ontkenningsfase. In Nederland is niemand een racist, maar we doen racistische dingen. Met het woord racisme schieten mensen gelijk in de verdediging. Recent nog kreeg ik op een discussieforum een reactie van een witte man die erg veel van Afrika houdt: “waarom zou iemand als ik een lach, maaltijd of kus delen met zwarte mensen als ik slecht over hen zou denken? Waarom zou ik hen in mijn huis uitnodigen als ik hen minderwaardig zou vinden?” En hij voegde eraan toe: “Ik zie geen kleur en bovendien zijn veel van mijn beste vrienden zwart.” Mijn reactie is simpel: zelfs als je partner met wie je dezelfde lakens deelt zwart is, maakt dit je niet onschendbaar voor racisme.

Ik geloof oprecht dat racisme in veel gevallen uit ­onwetendheid gepleegd wordt, maar dat maakt de uitkomst niet anders. Wanneer je bijvoorbeeld jaren geleden voor Zwarte Piet hebt gespeeld en niet wist dat je hiermee je donkere medeburgers in verlegenheid bracht omdat je de historische context niet kende. Of overtuigd bent dat het een kinderfeest is dat niets met de achttiende eeuw te maken heeft, waardoor de link met het slavernijverleden niet is bewezen. Ik kan enig begrip hebben voor deze onwetendheid. Toch blijft de uitkomst hetzelfde: Zwarte Piet is racisme.

Jarenlang wilden we in Nederland niet geloven dat racisme ook hier bestaat. Niet in ons kikkerlandje. We keken al wensdenkend weg als we het zagen. Door weg te kijken, gaven we kans aan racisten om te broeden. En nu ze verspreid zijn, nu ze lopen en rennen, willen we hen manen om te stoppen. Het is niet te laat. Ook niet wanneer de machtigste man van de westerse beschaving racisme internaliseert, doorgeeft en legitimeert. We kunnen racisme als politiek verdienmodel doorbreken door niet meer weg te kijken, te zwijgen of racisme te ontkennen. Racisme bestrijd je samen. Doorbreken met een vuist.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie