De Partij voor de Dieren

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

De Partij voor de Dieren

Bericht door Pilgrim »

Brief aan dierenvrienden

Geplaatst op 20 juli 2018

Afbeelding

“En verder besluit ik met de woorden dat de bio-industrie dient te verdwijnen.” Wijze woorden van een hypocriete dame die vol trots in een interview stelt dat zij als scholiere kakpunk was. Laat dat punk er maar af denk ik. Hoe zit het met de belangen van dieren, mevrouw kakpunk? Halal slachten schijnt in Duitsland al normaal te worden. Hoe lang duurt het voor het in Nederland en in heel Europa de normaalste zaak van de wereld is om dieren ritueel te slachten, mevrouw mode punk?

Wat stelt een Dierenpartij voor als die partij enkel bestaat uit woorden die direct qua daden worden omgedraaid om mee te huilen met de rest van de huichelaars en collaborateurs in het grote multiculti bos? Wat hebben dieren aan al die mooie woorden van een kakmadam, die blijkbaar droomt van een nog mooiere carrière dan die ze al met loze woorden en vage beloften heeft weten te bereiken? Is dat het? Het klassieke politicus/politica verhaal? Gaat dat ook op voor de ideële Dierenpartij?

Waarom niet? Waarom zouden de politici van de Dierenpartij uit een ander soort hout zijn gesneden? Er staat me iets bij over een knakker uit deze partij die, toen hij lijsttrekker van de gemeentelijke Dierenpartij werd, stelde “dat hij meteen naar het asiel was gegaan en een katje had genomen, want fractievoorzitter van de Dierenpartij zijn die zelf geen dier had was toch wel enigszins vreemd”. Precies, helemaal mee eens, zoals ik de man zijn stelling als meer dan enigszins hypocriet kwalificeer.

En dat was de laatste keer dat ik op de Dierenpartij heb gestemd. De lading baantjesjagers was binnengekomen, zoals ik die ook bij de SP had zien binnenkomen. Vooral PvdA-klonen, die bij die partij hun toppositie hadden bereikt, maar het in de SP nog tot wethouder konden schoppen na hun PvdA-baantje als secretaris van een deelraad. Al voor dat dit gebeurde, had ik mijn functie en lidmaatschap van de SP opgezegd. De SP, de tandeloze tijger vanaf het moment dat de top besloot om zo nodig in het ‘grote lul er maar lekker hypocriet op los huis’ plaats te moeten nemen en daarmee op termijn haar achterban verraadde.

Om een lang verhaal in te korten; mevrouw kakpunk, of anders diegenen in de Dierenpartij die nog niet zijn aangetast door de beroepsziekte krompraterij, waar bijna 100% van de politici aan lijdt, keer terug naar de elementaire standpunten van de partij en begrijp dat nog meer mensen van eenzelfde soort Nederland en Europa binnenhalen een akelig eind voor veel dieren gaat inhouden en ook het eind van uw partij betekent.

Of moet de Dierenpartij nu meteen hetzelfde lot ondergaan als D66 momenteel na 50 jaar overkomt. Kroonjuwelen? Hoezo kroonjuwelen? Welke kroonjuwelen? Dieren? Hoezo dieren? Welke dieren?

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/20 ... nvrienden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door xplosive »

Het is jammer dat de schrijver dezes géén concrete voorbeelden aanhaalt. Daardoor lijkt zijn betoog hier op niets meer dan ordinaire stemmingmakerij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

xplosive schreef: Daardoor lijkt zijn betoog hier op niets meer dan ordinaire stemmingmakerij.
:smile4: Vandaar dat het een boze oude man is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Mahalingam »

De Amerikaanse zustervereniging PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) heeft een succes geboekt. Een verpakking is aan de eisen des tijds aangepast.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door King George »

De Partij voor de Dieren is erg stil rond het Offerfeest. Valt dat jullie ook al op?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door xplosive »

King George schreef:De Partij voor de Dieren is erg stil rond het Offerfeest. Valt dat jullie ook al op?
Het is inderdaad opvallend. Het was wel de Partij voor de Dieren die als eerste partij het halal slachten aan de kaak stelde.

Hier wel tweets en retweets van de Partij voor de Dieren in verband met het offerfeest :

https://twitter.com/partijvddieren
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Pilgrim »

Dag Pipo, de milieuridder

Geplaatst op 10 april 2019

Afbeelding

Gaat mooi worden, hectare na hectare, de milieuridders zijn hier, met verstand op nul, inzicht op nog minder, maar verdienen doen ze eraan. Van alle kanten stromen de milieuridders samen, jong en oud, arm en rijk en nog armer en nog rijker straks, allen voor het goede doel, de vernietiging van de planeet aarde. Liefst zo snel mogelijk, dus zonder nadenken dingen doen, straks kijken we wel wat we nu weer hebben veroorzaakt.

GroenLinks, dat nog nooit groen is geweest en zeker nooit oog voor de dieren heeft gehad maar enkel voor de Halsema-yuppies, samen met een Partij voor de Dieren, die meer ter promotie van mevrouw hare heiligheid Thieme lijkt te zijn opgericht, en nu zelfs ook samen met de PvdA, VVD, D66 en SP de natuur te lijf gaat. Natuurlijk zetten veel hersenloze christenen uit CDA en CU, die door hun god als beheerders van die natuur aangewezen denken te zijn, ook hun beste beentje voor.

En zo hebben straks natuur, de planeet, dieren en dierenvrienden weer een illusie minder. Wat heeft die Dierenpartij trouwens, behalve zo hoog van zichzelf en hare heiligheid op te geven, nu eigenlijk bereikt? Nada, niets, Niente! Het aantal dieren dat het ongeluk heeft door een soort van dokter Mengele klonen te worden gemarteld en misbruikt, is enkel gestegen. Meer dieren in het algemeen, ook honden en katten, zijn ingezet voor vaak zinloos, nodeloos of gewoon zelfs decadent onderzoek.

Meer dieren ook zullen op termijn de dupe worden van de aanhoudende vloedgolf van islamitische en nu ook nog Afrikaanse blijkbaar “Übermenschen” die richting Europa, en dus ook naar Nederland, rolt om ons onder andere religieus en cultureel te komen verrijken. Ook daar is die Dierenpartij niet als golfbreker voor gaan liggen. Waarom niet? Simpel omdat voor Zevende dag adventisten de mens toch nog altijd het meest belangrijkst is, en dus ook voor deze, zeg maar, partij van lafbekken of gewoonweg oplichters.

Maar wij hebben hiermee wel weer een wereldprimeur gehad, wij hebben weer die voortrekkersrol gespeeld. Laten dieren in laboratoria zich dat goed bewust zijn. En natuurlijk ook de toename aan Halal geslachten dieren en die dieren die netjes op hun beurt wachten tot het mes hen de strot afsnijdt. Alles is goed en moet kunnen om toch maar weer die voortrekkersrol te kunnen spelen.

Zoals we ook straks de primeur hebben met de vernietiging van de planeet, zowel micro als macro. Zover het oog reikt windmolens, windmolens en windmolens met op de grond, naast de vele tientallen tot gehakt gemalen lijken van vogels, zonnepanelen, zonnepanelen en zonnepanelen. Geweldig: dag vogels, dag bloemen, dag bomen, dag struiken, dag bijtjes, dag natuur, Pipo de milieuvriendelijke mens was hier. Wat een genot ook voor dieren, nietwaar uwe heiligheid?

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2019/04/10 ... ieuridder/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Marianne Thieme

Door: J. Dijkgraaf #2, 9:01, 30 mei 2019

Afbeelding

Ik kon Annabel Nanninga hier op het Friese platteland bijna horen schaterlachen

Lieve Marianne,

Het wordt tijd dat je thuiskomt.

Leuk hoor, al die vluchten over de aardbol om het dierenevangelie te verkondigen, maar je herdertjes in Nederland kunnen niet zonder hun Messias.

We hadden onlangs natuurlijk al je nummer twee in de Tweede Kamer, Esther Ouwehand. Die slaagde er maar niet in om duidelijk afstand te nemen van die gijzelaars van dat boerengezin in Boxtel.

Jeweetwel, die onnozelen uit binnen- en buitenland die een stal vol varkens de dood in joegen door zonder goede ontsmetting tussen de dieren te gaan zitten.

En gisteren bleek bij de algemene beschouwingen in Amsterdam dat je fractieleider Johnas van Lammeren (LOL) aan de gekke koeienziekte lijdt.

Die vroeg namelijk om een moment van stilte voor alle dieren die afgelopen jaar op het bord van Amsterdammers beland waren. Ik kon zijn Forum voor Democratie-collega Annabel Nanninga hier op het Friese platteland bijna horen schaterlachen.

Als je geen tijd hebt om terug te komen naar je eigen land, stuur dan tenminste iedereen een zootje vitamine B12-pillen, want één Volkert is meer dan genoeg, hè.

Maar liever onderbreek je je wereldtour en neem je een voorbeeld aan Jesse Klaver.

Die vond tussen het verhuizen door gisteren gewoon nog even tijd om in de NOS-camera’s te vertellen dat Jesse Klaver baalde van de manier waarop Jesse Klaver de rest van de Jesse Klaver-sekte duidelijk had gemaakt welke straf afvallige leden van de Jesse Klaver-club te wachten staat als ze niet precies doen wat Jesse Klaver van ze eist. Met het als een insect vertrappen van Zihni Özdil, bedoel ik.

Alle krabben weer in de mand, alle kikkers weer in de kruiwagen en als er één schaap een mes in zijn rug kreeg, dan zullen de andere weer een tijdje zo mak als een lam zijn.

Kijk, dát is leiderschap.

Terwijl we allemaal weten dat Jesse Klaver ook maar de marketingtechnisch aansprekende trekpop is van de crimineel Wijnand Duijvendak en de Pol Pot-apologeet Paul Rosenmöller.

De katvanger.

Enfin, kom snel!

Dikke kus,

JanD

https://tpo.nl/2019/05/30/briefje-van-j ... ne-thieme/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Mahalingam »

"Alle krabben weer in de mand, alle kikkers weer in de kruiwagen en als er één schaap een mes in zijn rug kreeg, dan zullen de andere weer een tijdje zo mak als een lam zijn."

Er is iets met schaaldieren en de PvdD . Ik lees:
Ruzie over anti-kreeftbeleid op Leidse markt
De gemeente Leiden opent de jacht op verkoop van levende kreeft en krabben in viswinkels en op de lokale markten. ’Een zegen voor de lijdende dieren’, aldus de Partij voor de Dieren (PvdD). ’Broodroof, ze denken God te zijn’, zo fulmineert de visboer.

PvdD-raadslid Lianne Raat is beduusd over haar succes in de gemeenteraad: „Ik verwachtte vooraf geen voltallige steun voor mijn motie om ondernemers op te roepen te stoppen met de verkoop van levende schaaldieren. Alleen de PvdA stemde tegen, terwijl ik van CDA en VVD steun uit onverwachte hoek kreeg.”
[...]
Aan verantwoordelijk wethouder Yvonne van Delft (GroenLinks) de taak om nog dit jaar met de visverkopers te gaan praten. Een verbod zit er niet in, dat zou strijdig zijn met landelijke wetgeving, zo zocht de bestuurster al uit. Ze mag wel informatie verstrekken over dierenwelzijn. Want dat ook kreeften en krabben pijn voelen, staat voor de Leidse gemeenteraad vast. En niet alleen bij hun laatste duik in de pan met kokend water. „Op markten en in winkels zijn stress, angst en pijn onontkoombaar. Ook kunnen de dieren niet goed worden gehuisvest”, zo meent de overgrote meerderheid.
[...]
Klaas Hartevelt, de grootste visverkoper op de Leidse markt, kan wel huilen. Uit woede over wat hij nadrukkelijk en tot drie keer toe ’politieke imbecielen’ noemt: „Zo helemaal los van de werkelijkheid. Deze mensen vergeten dat wij ondernemers van elk dubbeltje een kwartje moeten maken om hún dure plannetjes te financieren. Maar intussen maken ze je het werken onmogelijk. Alles om het eigen baantje veilig te stellen. En dan krijgen ze bij afscheid nog een lintje ook.”
[...]
Nadat Hartevelt nog even fijntjes wijst op de omgang met dieren in het verre Azië, heeft schoonzoon en mede-eigenaar Peter Volk een waarschuwing in petto: „Wie ons hier de les komt lezen, moet zich realiseren dat het wel om onze geldwinning gaat. Best kans dat die gemeentevoorlichters dan snel zelf in de gracht achter de kraam zwemmen.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3670159 ... idse-markt
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Mahalingam »

Er is heibel over de beestenbende bij de dierenpartij. Er is uiteindelijk zetelroof gepleegd door Femke Merel die 5-de op de 2-de Kamerlijst was en 6000 voorkeurstemmen vergaarde.
De kwestie werd aangezwengeld in het Reformatorisch Dagblad.
‘Cultuur binnen Partij voor de Dieren verziekt’
Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten is deze week opgestapt bij de Partij voor de Dieren. Voor het eerst doet zij een boekje open over de ‘verziekte cultuur’ binnen de partij.

Ze schetst het beeld van een dierenpartij die zich in meerdere opzichten niet druk maakt om mensen. Medewerkers worden opgebrand - die kun je het beste ‘zo goed mogelijk uitbuiten’ - en politici worden niet geacht zich in te zetten voor ‘futiele mensendingen’. Dat mensen ondergeschikt zijn, ondervond Femke Merel van Kooten (35) zelf aan den lijve.
Spoiler! :
De geboorte van haar zoontje Olivier, in november vorig jaar, speelt een rol bij het besluit van het Tweede Kamerlid om de Partij voor de Dieren te verlaten. ,,Het was een moeizame, zware bevalling. Een week na de geboorte van Olivier werd ik opnieuw in het ziekenhuis opgenomen. Omdat het een vermoeiende tijd was, heb ik de fractie gevraagd of ik het de eerste twee weken na mijn zwangerschapsverlof wat rustiger aan kon doen. Even geen debatten in de avond, bijvoorbeeld.’’

Partijleider Marianne Thieme reageert in eerste instantie welwillend op het verzoek. Maar na een fractieoverleg laat Thieme weten dat het beter is dat Van Kooten zich voor vier maanden ziek meldt, zodat zij goed kan herstellen én er een vervanger voor Van Kooten in de Kamer kan worden benoemd. ,,Ik was totaal verrast’’, zegt Van Kooten. ,,Ik stond te popelen om weer aan het werk te gaan. Het enige wat ik vroeg is wat rustmomenten in de eerste weken. Ik zag het echt niet zitten om nog eens vier maanden thuis te zitten.’’

Na wekenlang getouwtrek en gesprekken met dokters besluit Thieme dat Van Kooten dan toch maar moet beginnen. ,,Ze zei letterlijk dat ik dan maar op de rijdende trein moest springen. Dat was heel heftig. Ik voelde me totaal niet welkom.’’ Ook bleek dat een collega-Kamerlid had gezegd dat de fractie ‘geen halve krachten’ kon gebruiken. ,,Ik was woest, ik vond dat zo vrouwonvriendelijk.’’
In maart 2017 werd Van Kooten gekozen in de Tweede Kamer. Door een forse verkiezingsoverwinning steeg de PvdD van twee naar vijf zetels. Zij stond op plek vijf, ze kreeg 6131 voorkeursstemmen. Van Kooten was geen onbekende binnen de partij: ze werkte als beleidsmedewerker in de Tweede en Eerste Kamer, was actief binnen de gemeenteraden van Utrecht en Den Haag en ze was lid van Provinciale Staten in Utrecht.

Haar man, Frank, steunde haar. Tijdens haar Kamerlidmaatschap zegde hij zelfs zijn baan op om haar te helpen. ,,Dat was ook wel nodig, want ik heb het acht maanden zonder beleidsmedewerker moeten doen. Net als de meeste medewerkers binnen de partij raakte ook die van mij overspannen.’’

IJzeren hand

Dat is symptomatisch voor de cultuur binnen de PvdD, zegt Van Kooten. ,,Ik heb tientallen medewerkers zien komen en gaan. De werkdruk is gigantisch. Marianne Thieme regeert de partij met ijzeren hand. Wie niet hard genoeg werkt, moet het veld ruimen. Een collega-Kamerlid zei het normaal te vinden dat medewerkers na een jaar opgebrand zijn. Dan kun je ze maar beter zo goed mogelijk uitbuiten, was zijn boodschap.’’
Toch is het niet de werkdruk waardoor Van Kooten is opgestapt. ,,Ik heb persoonlijke én politieke redenen’’, zegt ze. Het kantelpunt is in mei 2018. Die maand verschijnt in het Reformatorisch Dagblad een artikel over de PvdD, waarin staat dat de partij zich steeds meer om mensen bekommert. De PvdD zou zich een breder profiel aanmeten en zich niet langer met alleen koeien, varkens en kippen bezighouden.

,,Met dat artikel in de hand vertelde Marianne Thieme tijdens een fractieoverleg dat het zo niet langer kon. We gingen te veel op andere partijen lijken. We moesten meer actievoeren en terug naar de core: dier, natuur en milieu. Mensendingen waren voor mensenpartijen, zei ze.’’ Dat raakte Van Kooten, die in de Kamer het woord voerde over onder meer volksgezondheid, justitie en emancipatie.

,,Ik denk dat de Partij voor de Dieren steeds meer kiezers aantrok, omdat wij verder keken dan de partijnaam lang is. Mensen voelen zich aangetrokken tot het brede gedachtegoed, het ‘Plan B’, voor een betere wereld met gelijke kansen en mededogen voor dieren én mensen. Maar op dat moment maakte de Tweede Kamerfractie de keuze om te gaan versmallen.’’
Ze is dus helemaal van de rood/groen/linkse identiteitspolitiek, gendergedoe, inclusiviteit en diversiteit. Dat past de fijn-Christelijke leiding van de partij niet.
De laatste tijd botste Van Kooten regelmatig met Thieme. Het werd haar niet in dank afgenomen dat ze aandacht gaf aan glucosemeters voor diabetespatiënten, rechten van asielkinderen, betogingen bij abortusklinieken en de emancipatie van lhbt-plussers en transgenders. ,,Mij werd letterlijk gevraagd waarom ik Kamervragen stelde over futiele mensendingen. Als ik me druk ging maken over diabetespatiënten, moesten we ons ook maar druk gaan maken om kankerpatiënten?’’

Er knapt iets bij Van Kooten als het haar door Thieme wordt afgeraden om te debatteren over de rechten voor lhbt-plussers (mensen die lesbisch, homo- of biseksueel of transgender zijn, red.). ,,Daar begreep ik niets van. Wij zouden een partij moeten zijn die zich inzet voor achtergestelden in de samenleving, die problemen hebben. Thieme heeft ook altijd gezegd dat zij zich voor die mensen inzet.’’

In een gesprek met Van Kooten zegt Thieme dat de partij ‘niets is verschuldigd aan de lhbt-gemeenschap’. ,,Volgens haar wilde de homogemeenschap na de oprichting van de PvdD niets van ons hebben, omdat wij soortverraad zouden hebben gepleegd door ons hard te maken voor dierenrechten. Ik viel echt van mijn stoel toen ze dat zei.’’
En dan de geloofskwestie:
Van Thieme en Koffeman is bekend dat zij lid zijn van de zevendedagsadventisten, een christelijk kerkgenootschap. In interviews hebben zij altijd benadrukt dat hun geloof en de politieke koers strikt gescheiden worden gehouden. Maar Van Kooten twijfelt daaraan. ,,Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om te geloven, ook de partijtop, en dat dit niet ter discussie mag staan. Maar de laatste maanden ben ik op het gebied van abortus, homorechten en zelfs het verdedigen van de evolutietheorie tot de orde geroepen. Dat vind ik zeer discutabel.’’
De partij heeft altijd gestreden tegen het kapitalisme en gebruikt daarvoor de dierenrechten. Maar ze lopen niet in de pas met de resterende links club. (Is de PvdA nog tegen kapitalisme?)

https://www.ad.nl/politiek/cultuur-binn ... ~abdc5bf8/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Maarten »

Opdoeken van dat partijtje lijkt mij persoonlijk de beste oplossing. En Thieme verplicht mee te laten doen aan een eetfestijn met karbonades en Braadworsten. [icon_lol.gif] :roll:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Het gezicht van PvdD stopt: 'Thieme was compromisloos'

Ze is hét gezicht van de Partij voor de Dieren: Marianne Thieme. Ze stond aan de wieg van de partij, die in 2002 werd opgericht voor een diervriendelijker beleid. Hoewel er in het begin lacherig werd gedaan over deze eerste dierenpartij in een nationaal parlement, bewees Thieme een volhouder te zijn en een politicus die serieus genomen moest worden.

Vandaag kondigde ze aan het stokje na 13 jaar over te dragen aan een opvolger, zodat er in aanloop naar de verkiezingen in 2021 aan haar opvolging gewerkt kan worden:

In 2003, een jaar na de oprichting van haar partij, deed Thieme voor het eerst mee aan de Tweede Kamerverkiezingen. Een zetel zat er toen nog net niet in, maar buiten de spotlights ontwikkelde de PvdD zich tot een stabiele partij met een programma dat breder reikte dan alleen de dierenbelangen.

Bij de verkiezingen in 2006 deed de partij een nieuwe poging en ditmaal was er wel succes. De partij behaalde twee zetels. En de opmars zette zich gestaag voort; inmiddels is de Partij voor de Dieren gegroeid naar vijf zetels in de Tweede Kamer, 33 zetels in gemeenteraden en zit de partij ook in de Eerste Kamer, het Europees Parlement, Provinciale Staten en Waterschappen.

"Thieme was 17 jaar het gezicht van de partij. Het is haar gelukt om met een afwijkend verhaal vijf zetels te winnen", zegt politiek verslaggever Xander van der Wulp. "Daarvoor heeft ze zich ook buiten het parlement en in het buitenland ingezet. Zo kreeg ze meer aandacht voor haar soort politiek, waarin de belangen van niet-soortgenoten een belangrijke factor zijn in het beleid."

Toch is Thieme niet altijd serieus genomen door de andere Kamerleden", zegt Van der Wulp. "Thieme wilde op een heel andere manier politiek bedrijven en had daarvoor een totaal andere benadering. Als een plan niet ver genoeg gaat, steunt ze het niet. 'Op je idealen sluit je geen compromissen', was haar houding. Ze wilde geen water bij de wijn doen, de idealen staan voorop."

Dat ze niet meedeed met de andere partijen, leverde haar kritiek op in Den Haag. "Anderen wezen haar erop dat ze misschien niet alles bereikte wat ze wilde, maar dat ze toch een heel eind kon komen als ze bereid was compromissen te sluiten", zegt Van der Wulp. Tegelijk was die opstelling ook haar kracht: "Ze slaagde erin mensen aan te spreken die moe waren van alle compromissen."

Medewerkers prijzen vaak haar gedrevenheid en vasthoudendheid. Zo zette ze het onverdoofd ritueel slachten meermaals op de politieke agenda. Jarenlang werkte ze hiervoor aan een initiatiefwet. Tot haar frustratie kwam zo'n verbod er niet, omdat de Raad van State vond dat een verbod de vrijheid van godsdienst te veel aantastte.

Hoe stellig ze was, liet ze ook zien door elk betoog in de Kamer af te sluiten met de woorden: ''En overigens ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie.''

Toch kwam er ook kritiek, ook vanuit haar eigen partij. In juli vertrok Kamerlid Femke Merel van Kooten. Volgens haar was er sprake van een versmalling binnen de PvdD in plaats van een verbreding. Van Kooten wilde dat milieu en mensen hoger op de agenda kwamen. Ook zou de cultuur binnen de partij verziekt zijn en ze beschuldigde Thieme ervan 'de partij met ijzeren hand' te regeren.

Ziekte of iets anders
Voordat ze de politiek in ging, werkte Thieme voor de Bont voor Dieren en Wakker Dier. Ze werd in 2007 uitgeroepen tot dierenbeschermer van het jaar en maakte een jaar later de documentaire Meat the Truth. Naast overtuigd veganist is ze zevendedagadventist, reden dat haar vrije zaterdag heilig voor haar is.

Vorig jaar oktober trok Thieme zich tijdelijk terug als Tweede Kamerlid om met ziekteverlof te gaan. De precieze reden voor haar afwezigheid maakte ze niet bekend. In die periode werd ze vervangen door Esther Ouwehand, de nummer 2 van de partij, die haar ook nu voorlopig zal vervangen als fractievoorzitter en partijleider .

Ook nu maakt Thieme de reden van haar vertrek niet bekend. Dat doet ze komende week in een interview in de Groene Amsterdammer, het blad waarvoor haar partner, financieel geograaf Ewald Engelen, werkt.

"Door die geheimzinnigheid laat ze ruimte voor speculaties. Vanwege haar gezondheid, vanwege het vertrek van Kamerlid Van Kooten. Maar het kan ook zijn dat ze na 17 jaar zin heeft in iets anders", zegt Van der Wulp. "Thieme heeft ambities buiten de Kamer. Ze gaat niet helemaal stoppen voor de partij, de laatste jaren is ze internationaal actief om dierenpartijen op de kaart te zetten. Dat blijft ze doen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Voorzitter Partij voor de Dieren uit partij gezet

Voorzitter Sebastiaan Wolswinkel van de Partij voor de Dieren is door het bestuur uit de partij gezet. Het rommelde al langer tussen het partijbestuur en de 25-jarige voorzitter. Hij wilde meer transparantie en interne discussie in de partij.

In een verklaring laat de partij weten tot het besluit te zijn gekomen ,,nadat Wolswinkel de afgelopen maanden stelselmatig bestuursbesluiten naast zich neerlegde en de partij meermaals in de media beschadigde door onder andere zijn persoonlijke opvattingen te uiten”.

Wolswinkel is geroyeerd. Hij kan nog nog bezwaar aantekenen bij de commissie van beroep van de partij. Ruud van der Velden, algemeen bestuurslid en fractievoorzitter in de gemeenteraad van Rotterdam, is door het bestuur benoemd als interim-voorzitter.

Wolswinkel werd in maart op een congres in Bussum tot voorzitter gekozen. Het partijbestuur had een andere kandidaat voorgedragen. Wolswinkel leidde eerder de jongerenorganisatie van de PvdD.

Spanningen
Dat er spanningen waren over de koers van de partij werd medio juli duidelijk toen Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten uit de partij stapte en haar zetel meenam. De partij versmalt eerder dan dat ze verbreedt en richt zich te veel op haar stokpaardjes, liet Van Kooten toen weten.

Na het vertrek van Van Kooten zei Wolswinkel tegen deze krant dat er een intern debat moest komen over de koers. ,,Ik vind het belangrijk dat leden zeggenschap hebben over de koers. Iedere politieke partij moet een core identity hebben, die gewoon vaststaat. Ik heb op dit moment het idee dat onze identiteit niet voor iedereen duidelijk is. Ik ben er voorstander van om dat te bespreken”, zei hij in de krant.

Het partijbestuur wilde geen discussie over de richting van de partij. In Nieuwsuur zei senator Niko Koffeman maandag nog dat Wolswinkel de partij ,,schade berokkent”. Ook fractievoorzitter Esther Ouwehand zei dat er geen discussie is over de koers. Wolswinkel zei in Nieuwsuur de ,,dialoog te willen stimuleren” in de partij.

Jammer
Wolswinkel vindt het “heel jammer” dat hij uit de Partij voor de Dieren is gezet. ,,Ik wist niet dat dit mogelijk was”, laat hij in een reactie weten. ,,Het perspectief van het bestuur begrijp ik, maar hun analyse dat het schadelijk is wat ik doe deel ik niet”, aldus Wolswinkel.

Hij roept al langer op tot meer interne discussie over de koers van de partij. ,,Dat zou op de lange termijn positieve gevolgen hebben voor de partij.” Hij neemt het partijbestuur niets kwalijk, zegt hij.

De Tweede Kamerfractie steunt de beslissing van het partijbestuur en “herkent zich in de overwegingen van het bestuur”. Omdat Wolswinkel nog in beroep kan gaan wil de fractie verder geen commentaar geven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Mahalingam »

En die ellende begon met het niet opvolgen door het partijcongres van de aanbeveling van het Centraal Committee partijbestuur.
Sebastiaan Wolswinkel is een opmerkelijke nieuwe naam aan het politieke firmament. Op 31 maart 2019 werd hij gekozen tot voorzitter van de Partij voor de Dieren. Zijn verkiezing zorgde voor nogal wat beroering binnen de partij, want het congres verkoos de 25-jarige Wolswinkel boven zijn tegenkandidaat Elze Boshart, mede-oprichter van de partij en voorgedragen door het partijbestuur.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/pvd ... van-de-pa/
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Deel leden Partij voor de Dieren wil bestuur terugfluiten

Het rommelt al een tijdje binnen de partij. Intern woedt een discussie over de koers. Afgelopen voorjaar kozen de leden Sebastiaan Wolswinkel (eerder voorzitter van de jongerenorganisatie van de partij) tot partijvoorzitter. Dit tegen de zin van het partijbestuur die een andere kandidaat had voorgedragen. Wolswinkel pleitte voor meer transparantie en interne discussie in de partij.

Vorige week werd Wolswinkel ineens de partij uit gezet. Volgens partijoprichter en senator Niko Koffeman berokkende Wolswinkel ‘schade’ aan de partij.

Maar daar is een aantal leden het niet mee eens. Zij vinden dat het bestuur zijn boekje te buiten is gegaan. Volgens de statuten van de partij is het ontslag van bestuursleden een bevoegdheid van het ledencongres. Omdat het eerstvolgende partijcongres pas in april 2020 staat gepland, probeert een actiegroep onder de naam ‘Bezorgde PvdD’ers’ nu 10 procent van de leden zo ver te krijgen om een extra partijcongres uit te schrijven.

Geen discussie
Het royement van Wolswinkel staat niet op zichzelf. Deze zomer stapte Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten uit de partij en nam haar zetel mee. Ze vond dat de partij zich te veel druk maakt over dieren en te weinig over mensen. Ook zij verweet het partijbestuur dat daar geen discussie over mogelijk was.

In een peiling van Maurice de Hond blijkt dat de achterban van de Partij voor de Dieren het gerommel niet kan waarderen. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden zou de partij nog 4 zetels halen. Een week geleden waren dat er nog 7. Behalve de ruzie rond Wolswinkel doet ook het tussentijdse vertrek van partijleider Marianne Thieme de partij geen goed.
Ik was trouwens ook niet onder de indruk van de de inbreng van van de meest gehate Katwijkse, Esther Ouwehand, tijdens het stikstof debat. Wat een drammer. Als ik haar met een bevroren kabeljauw de mond had kunnen snoeren, dan had ik dat gedaan.

Esther verdiend de roze blobvis award.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Ik was trouwens ook niet onder de indruk van de de inbreng van van de meest gehate Katwijkse, Esther Ouwehand, tijdens het stikstof debat.
Waar was dat en waar kan ik die bijdrage terugzien?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
Ariel schreef:Ik was trouwens ook niet onder de indruk van de de inbreng van van de meest gehate Katwijkse, Esther Ouwehand, tijdens het stikstof debat.
Waar was dat en waar kan ik die bijdrage terugzien?
Debat gemist. https://debatgemist.tweedekamer.nl/deba ... lematiek-0

Maar dat wordt een lange zit xplosive. Mevrouw kwam om de paar minuten bij veel sprekers interrumperen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Wat is Esther Ouwehand een ongelofelijke NSB-er. Mevrouw maakte een wandelingetje , en toen kwam ze dit tegen...
Wandelingetje rondom klooster Nieuw Sion. De melkveehouder ter plaatse lijkt zich weinig aan te trekken van de gedachte dat je schaars water eerlijk moet delen. En van de milieuregels nog minder. Treden jullie op,
@_NVWA
Wat mevrouw de NSB_er in het Overijsselse Diepenveen moest doen weet ik niet, misschien vakantie houden, want die griet woont in Rijnsburg.

lees het draadje.

Afbeelding

Afbeelding

Een boer schrijft..
Echt, wat ben je toch een misselijk mens. Hier is gewoon niets aan de hand. De lege can wordt gewoon als drijver gebruikt. Hoop dat de NVWA het vervolg hieronder schrijft.
En als je beetje vrouw was geweest, had je gewoon even de boer gevraagd hoe en waarom. Maar zo ben je niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Dank je wel mevrouw Ouwehoer . Je hebt het weer verziekt voor mensen die daar graag een wandeling wilde maken.
Beschuldigde boer snapt niets van 'suggestieve' tweet PvdD-voorzitter Ouwehand: "Ben aan de schandpaal genageld"

Melkveehouder Gerjan Roetert is boos op Esther Ouwehand. Die plaatste onlangs een tweet waarin ze de boer uit Wesepe beschuldigde van wateronttrekking. Maar volgens Roetert stond het apparaat niet eens aan. "Bovendien liep ze over mijn privéterrein", zegt hij.

Afbeelding

"De rode jerrycan die Ouwehand in het water zag liggen gebruiken we als dobber", legt Roetert uit. "Het zit vast aan de pomp die water uit de sloot zuigt. Om te voorkomen dat het zich vastzuigt in de bodem, waardoor er troep meekomt, binden we er een lege jerrycan aan vast."

Sproeiverbod

De boer weet dat hij bij droogte voorzichtig met de watervoorraad moet omgaan en hij houdt zich dan ook strikt aan het sproeiverbod, wanneer dat wordt afgegeven. "Dan is het gewoon verboden. En voor grote hoeveelheden vragen we netjes een vergunning aan."

De pomp staat nu echter uit, want er is volgens Roetert de afgelopen tijd genoeg regen gevallen. En dat had Ouwehand ook kunnen weten, denkt Roetert. "Dat ding maakt nogal een lawaai als het in gebruik is."

Schoonmaakmiddel

Ouwehand zette ook gedetailleerde foto's van de jerrycan, waar chemicaliën in hebben gezeten, op Twitter. "Die plastic bus was helemaal schoon", reageert Roetert daarop.
Afbeelding
Foto van de jerrycan
Boeren gebruiken dit middel om de melkrobot mee schoon te maken. Roetert benadrukt dat hij de verpakking daarna grondig heeft schoongemaakt. "Je denkt toch niet dat we ons eigen land met die chemicaliën bevuilen? Daar wordt de bodem alleen maar slechter van. Daar letten we echt wel goed op, hoor."

Publieke schandpaal

De melkveehouder snapt dan ook niet dat de fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren hem 'op deze suggestieve manier' beschuldigt. Hij heeft zelf contact opgenomen met de NVWA, die door Ouwehand werd opgeroepen om actie te ondernemen tegen Roetert.

De Voedsel- Warenautoriteit gaf de boer echter op alle punten gelijk. Een doekje voor het bloeden, aldus Roetert: "Je bent dan al aan de publieke schandpaal genageld. Je kan er niks aan doen."

Privéterrein

Tot slot geeft hij aan dat Ouwehand op zijn privéterrein was. "Op de een of andere manier loopt er een wandelroute over mijn erf. Vaak sta ik dat toe, omdat ik het de mensen ook niet wil ontnemen. Maar op deze manier heb ik er geen zin in. Ik ga er hekken omheen plaatsen. Jammer dan."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Dank je wel mevrouw Ouwehoer . Je hebt het weer verziekt voor mensen die daar graag een wandeling wilde maken.
Dit is wel een erg overdreven "huilie huilie" verhaal. Ten eerste heeft Esther Ouwehand geen beschuldiging geuit. Zij heeft slechts voor haar verdachte zaken gesignaleerd en in de tweet ook overduidelijk het woord "lijkt" gebruikt en niet "blijkt".

Als je niets te verbergen hebt hoef je ook geen wandelpaden af te sluiten, dus daarom een nogal onzinnige en onnodig onvriendelijke actie van deze melkveehouder.

In plaats van in de slachtofferrol te kruipen zouden melkveehouders er beter aan doen na te gaan welke rampen veeteelt zoal veroorzaakt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Ik ben het niet met je eens explosive. Laat ik het daar maar op houden. Ik begrijp ook dat je alle vee en melk boeren financieel de nek om wil draaien, en het land uit wil zetten, maar er bestaan ook mensen in Nederland die daar anders over denken.

Esther Ouwehand is de meest gehate vrouw in Katwijk, ze deed haar best om de visserij kapot te maken en ik griezel als ik haar huppelend naar de interruptie microphone in de tweede kamer zie lopen. Ik vermoed dat ze onderhand ook in de kamer door kamerleden uitgespuugd wordt.

Dus een positief Esther bericht is aan mij niet besteed. Ze is gewoon een achterlijk wijf.

Ik eet ook zelden of nooit vlees . Dat doe ik omdat ik het zielig vind voor de dieren , en niet voor het milieu.

Ik vraag me af wanneer Ouwehand iets gaat doen aan halal slacht. Misschien moet ze zich daar eens druk over maken.

Afbeelding

De arrogantie van die partij. We steunen deze motie niet, want die komt van de PVV. We doen het zogenaamd zelf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:De arrogantie van die partij. We steunen deze motie niet, want die komt van de PVV. We doen het zogenaamd zelf.
Dat heeft niets met arrogantie te maken. Het zijn immers niet alleen moslims die onverdoofd slachten. Dus de alternatieve motie van de PvdD heeft daarmee een veel pragmatischer insteek aangezien daarmee beoogd wordt al het onverdoofd slachten aan te pakken.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Ook de PVV wil AL het onverdoofd slachten uitbannen. Ook Joods.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Partij voor de Dieren

Bericht door Ariel »

Nou!!! dat is netjes van haar. icon_thumbup.gif

Esther Ouwehand schrijft:
Zo! Toen ik mijn telefoon weer aanzette, bleek dat mijn jerrycan-tweet nogal wat stof had doen opwaaien. Terecht, want die tweet was niet correct.

Gelukkig wilden Gerjan en Elise met me in gesprek, zodat ik ze persoonlijk excuses kon aanbieden. Die hebben ze geaccepteerd. Fijn!

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie