Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Pilgrim »

Eerlijk als de klimaatwetenschap? Kritiek op Greta Thunberg na vermeende fake foto

Geplaatst op 15 december 2019

Afbeelding

Afgelopen zaterdag (14-12-´19) verbreidde klimaat-activiste Greta Thunberg een foto (zie boven) van zichzelf op de vloer van een zogenaamd overvolle trein van de Duitse Spoorwegen op de sociale media. In werkelijkheid zouden zij en haar vader echter zitplaatsen in de 1e klasse hebben gehad.

Enkele maanden geleden werd “klimaatbescherming”-activiste Greta Thunberg op de sociale media bespot, nadat ze een foto van zichzelf in de restauratiewagen tijdens een treinreis had gepost – en daarbij onvrijwillig openbaarde een wezenlijk deel van haar proviand in plastic verpakkingen te transporteren.

Nu dreigt opnieuw een treinfoto een public relations technisch eigen doelpunt te worden. Van haar thuisreis van de “wereldklimaat-top” in Madrid, die haar o.a. ook door Duitsland voerde, publiceerde ze een foto van zichzelf in een trein van de Duitse Spoorwegen. Een opname, waarop te zien is hoe ze naast meerdere stukken bagage in het gangpad op de vloer zit, becommentarieert ze op Twitter met de woorden:

“Onderweg door Duitsland in overvolle treinen. En ik ben eindelijk op weg naar huis.”

Comfortabeler dan eens Lenin
De vermeend weinig vorstelijke behandeling van het uithangbord van de “klimaatbescherming”-gemeenschap verhitte al snel haar gemoederen. De Duitse Spoorwegen werd verweten niet eens te kunnen garanderen dat zo´n belangrijke persoonlijkheid in haar treinen een zitplaats zou vinden – temeer haar met betrekking tot het “klimaat verschonende” reizen met de trein zo´n grote voorbeeldfunctie zou hebben.

De aanwijzing dat Greta op deze wijze wellicht toch comfortabeler door Duitsland gereisd zou zijn dan 100 jaar daarvoor de boodschapper van een andere “grote vertelling”, namelijk Bolsjewiekenleider Lenin, die in een verzegelde wagon naar Rusland moest reizen, zou waarschijnlijk ook nauwelijks geschikt zijn geweest om de gemoederen tot bedaren te brengen.

De Duitse Spoorwegen was eerst berouwvol en antwoordde: “Wij wensen #Greta een goede thuisreis. En we blijven werken aan meer treinen, verbindingen en zitplaatsen.”

Terwijl deze mededeling de woede van de Greta-fans niet volledig uit de wereld kon helpen, lijkt de afdeling sociale media van het staatsbedrijf echter te twijfelen aan de voorstelling van de activiste.

“Vriendelijk en competent verzorgd”
Vijf uur later zag de Duitse Spoorwegen AG zich verplicht om duidelijk te maken dat Thunberg blijkbaar helemaal niet gedwongen was om in het gangpad van de trein te reizen, maar in werkelijkheid over een zitplaats in de 1e klasse beschikte.

De Duitse Spoorwegen plaatste een uit twee delen bestaande tweet, waarin enerzijds stond:

“Beste #Greta, bedankt dat je ons spoorwegmedewerkers in de strijd tegen de klimaatverandering ondersteunt! We hebben ons verheugd dat jij zaterdag met ons in de ICE 74 onderweg was. En dat met 100% groene stroom.”

En anderzijds:

“Het zou nog mooier geweest zijn wanneer je ook had bericht hoe vriendelijk en competent je door ons team op je zitplaats in de 1e klasse bent verzorgd. #Greta.”

Dat Greta Thunberg, die onlangs nog tot “persoon van het jaar” werd gekozen door “Time-Magazin” en zichzelf in scene zet als onbaatzuchtige stem van een niet om te kopen wetenschap, een nep-foto van zichzelf zou plaatsen, scheen vooral Duitse vooraanstaande media ondenkbaar.

Had de vader niet gereserveerd?
De “Stern” bijvoorbeeld probeerde de schade te beperken door de vraag op te werpen of Thunberg pas naderhand een zitplaats zou zijn aangeboden: “Het blijft bijvoorbeeld de vraag of Greta Thunberg een zitplaats had gereserveerd of dat de zitplaats haar naderhand door de Duits Spoorwegen werd aangeboden.”

Daartegen spreekt dat zij, zoals de “Weser-Kurier” berichtte, in begeleiding van haar vader Svante reisde. Dat die het verzuimd zou hebben om op tijd te reserveren, of alleen voor zichzelf heeft gereserveerd, terwijl hij zijn docht in het gangpad liet zitten, lijkt minder waarschijnlijk.

De waarschijnlijkheid dat de foto met Greta in het gangpad in scene is gezet, is waarschijnlijk op basis van de levenservaring als hoger in te schatten. Of er nog een standpuntbepaling van de Duitse Spoorwegen zal komen, is nog niet bekend.

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/12/15 ... fake-foto/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Ariel »

‘CO2-neutrale’ zeiljacht van Greta Thunberg verbruikte meer brandstof dan vliegtuig. Spaanse krant legt leugens bloot

Klimaatactiviste Greta Thunberg, die door Time is uitgeroepen tot persoon van het jaar, zeilde onlangs de oceaan over om de klimaattop in Madrid bij te wonen.

Volgens Thunberg en haar team was het een CO2-neutrale reis. Ze liegen.

De zeiljacht gebruikte twee motoren om de reis te kunnen maken en verbruikte daarbij zelfs meer brandstof dan een vliegtuig.

Hoge golven
Catamarans kunnen niet recht tegen de wind in zeilen, tenzij je afwisselend over bakboord en stuurboord aan de wind zeilt.

Om rond deze tijd van het jaar de Atlantische Oceaan over te varen heb je motoren nodig, aangezien de wind uit het oosten komt, licht de Spaanse krant ABC toe.

Rond november en december worden schepen op de Noord-Atlantische Oceaan geconfronteerd met hoge golven en een sterke stroming.

Zelfs vissersschepen en olietankers hebben daar moeite mee, aldus de krant.

Twee mogelijkheden
Er zijn twee mogelijkheden: de bemanning van de catamaran beschikt over bovennatuurlijke krachten of de twee motoren zijn gebruikt tijdens de oversteek.

De Volvo-motoren van de catamaran verbruiken normaal zo’n vier liter diesel per uur per motor.

Vliegtuig
Vanwege de slechte omstandigheden lag het verbruik waarschijnlijk twee keer zo hoog, wat neerkomt op acht liter diesel per uur per motor.

Als ze gewoon het vliegtuig hadden gepakt, zouden ze minder brandstof hebben verstookt, stelt de krant.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Willem Van Oranje-Nassau”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Pilgrim »

De enorme hypocrisie van Greta Thunberg...

Afbeelding

“Ik eis dat iedereen nu in elektrische auto´s rijdt!” “We halen het kobalt voor je accu´s zo snel we kunnen uit de grond Greta.”

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter: “WvO-N”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Ariel »

Vader Greta Thunberg veganist om ’dochter te redden’

De familie Thunberg vliegt niet meer en is veganist. „Niet voor het klimaat, maar om onze dochter Greta te redden van haar depressie”.

Dat vertelt de vader van Greta, Svante Thunberg, aan de BBC. Volgens hem worstelde Greta drie tot vier jaar voor ze begon met de schoolstakingen met depressies. De activiste wilde 2,5 maand niet meer eten en niet meer praten. „Het was een nachtmerrie”, zegt hij.

Tot ze het klimaat ontdekte. Vanaf dat moment bloeide ze op. Om haar te steunen volgden haar ouders Greta.

De moeder gaf vliegreizen op, vader werd veganist. OP de vraag van de verslaggeefster of hij uit overtuiging ’om’ is, zegt hij: „ik wil gewoon dat ze gelukkig is. Het gaat nu echt goed met haar.”
Om hun dochter te helpen besloten Svante en zijn vrouw Malena Ernman – een operazangeres – meer tijd door te brengen met hun gezin in Zweden. Tijdens hun vele gesprekken kwam ook het klimaat ter sprake en dat leek iets wakker te maken in Greta.

Volgens Svante kreeg ze “energie” toen haar moeder besloot om niet langer te vliegen voor haar werk. En hetzelfde zag hij toen hij besloot om veganist te worden. Hij was er ook bij toen Greta met een zeilboot naar de klimaattop van New York en Madrid trok.

“Ik deed dat allemaal omdat ik wist dat het juist was. Maar ik deed het niet voor het klimaat, ik deed het om mijn dochter te redden”, aldus Svante Thunberg. “Ik heb twee dochters en om eerlijk te zijn: ze zijn het enige waar ik om geef. Ik wil gewoon dat ze gelukkig zijn.”

Volgens Svante is Greta nu een ander mens. Haar activisme zou haar “erg gelukkig” maken. “De meeste mensen zullen zeggen dat ze bijzonder is, omdat ze bekend is. Maar voor mij is ze nu eindelijk een gewoon kind. Omdat ze weer alle dingen doet die anderen ook doen. Ze danst, ze lacht en we hebben zo veel plezier. Het gaat nu echt goed met haar.”
Wat triest. Om Greta gelukkig te maken worden andere kinderen nu in een depressie geduwd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door King George »

Die Thunbergs mogen van mij ook gewoon stoppen met CO2 uitademen hoor.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Pilgrim »

Het meest uitgebuite kind van het jaar...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Pilgrim »

Rocklegende Meat Loaf (72): “Greta Thunberg is gehersenspoeld”

Geplaatst op 3 januari 2020

Afbeelding

Er bestaan nog musici en kunstenaars die niet te buigen zijn en zich ertegen verzetten zich aan de politieke mainstream te onderwerpen. Eentje van hen is de Amerikaanse rocklegende Meat Loaf. In een interview sprak hij duidelijke taal over Greta Thunberg en de zogenaamde klimaatverandering.

De Amerikaanse rocklegende Meat Loaf (72), echte naam Marvin Lee Aday, was nooit een kind van droefenis. In zijn jonge jaren liet hij niets na wat destijds bij een echte rockmuzikant hoorde. Seks, drugs, rock-´n-roll was de levensinhoud van de in die tijd extreem dikke zanger. Desondanks had hij op het podium veel succes met zijn liedjes. Behalve met liedjes zoals “I would do anything for love”, “Bat out of hell” of “Two out of three ain´t bad” trad hij ook als acteur op in de rockopera “The Rocky-Horror-Picture-Show” aan de zijde van Tim Curry.

Zijn leven ging gepaard met vele ups en downs, maar één ding was Meat Loaf altijd: altijd recht door zee met zijn mening, zoals hij zelf zei in een interview met de “Daily Mail”. Hij had in 2010 samen met Donald Trump aan de tv-serie “The Apprentice” meegewerkt en is er van overtuigd dat er geen door de mens veroorzaakte klimaatverandering bestaat.

Hij betreurt de zogenaamde klimaaticoon Greta Thunberg. “Ik heb medelijden met het meisje. Ze werd aan een hersenspoeling onderworpen om te geloven dat er een klimaatverandering bestaat, maar die is er niet. Ze heeft niets verkeerds gedaan, maar ze werd ertoe gedwongen om te denken dat hetgeen zij zegt waar is.”

Bron: www.freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/01/03 ... senspoeld/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Pilgrim »

’Greta, begin bij je eigen generatie’

31 dec. 2019 in WAT U ZEGT

Afbeelding

Beste Greta Thunberg, jij zegt dat wij (de generatie 65-plussers) jouw jeugd hebben gestolen. Meid, je hebt geen idee.

Het is jouw generatie die de wegwerpindustrie in stand houdt. Jouw generatie leeft in nooit vertoonde materiële overvloed. Deze overvloed verlangen jullie van jullie ouders.

Wij behoren tot een generatie die klimaatvriendelijker leefde dan jouw onwetende kindaanhangers zich nauwelijks nog kunnen voorstellen.

Wij droegen afgedankte kleding van broer of zus. Sokken en broeken werden genaaid en gestopt. Kleding werd niet weggegooid, maar knopen, ritsen etc. werden hergebruikt. Naar school gingen wij te voet of op de fiets. Geen bus, scooters of ouders met MPV’s die ons brachten.

Niet elke dag een of twee keer douchen. Geen kledingkast met tig jurken en broeken (gemaakt door kindslaven). Geen schoenenrek met tien of vijftien paar schoenen. Geen smartphone die veel energie verbruikt. Geen festivals waar bus-/treinladingen jeugd naartoe gaan.

Ik kan nog wel even doorgaan zo, dat snap je wel.

Best Greta, begin bij je eigen generatie en laat hen er ook voor betalen, maar laat ons 65-plussers met rust.

J. Quaedvlieg

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Ariel »

Anuna De Wever , het vriendinnetje van Greta vertrok naar huis met een vervuilend vrachtschip: “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen” [icon_lol.gif]

Tja...Vliegtuigen sowieso ook.
Anuna De Wever vertrekt naar huis met (vervuilend) vrachtschip: “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen”

Het thuisfront lonkt voor Anuna De Wever. Na drie maanden in Zuid-Amerika begint ze aan de terugtocht naar Europa. Over twee weken zou ze in de haven van het Franse Duinkerke moeten aankomen. Opmerkelijk: ze koos ervoor om met een cargoschip mee te varen en niet te wachten tot Pasen, wanneer het zeilschip waarmee ze aankwam opnieuw de oversteek maakt.

Begin oktober vertrok Anuna De Wever samen met een dertigtal andere jongeren met een zeilschip naar Zuid-Amerika, om er deel te nemen aan een klimaattop in Chili. Maar die werd geannuleerd door de onrust in het land en verplaatst naar Madrid. De Wever raakte er niet op tijd.

Nu staat de terugreis op het programma. Met een (vervuilend) vrachtschip, wel. “Het was een moeilijke beslissing”, vertelt ze aan Het Nieuwsblad. “Het verschil met vliegen is dat die schepen sowieso varen, om de vracht te transporteren. Onze kajuiten waren anders toch maar leeg gebleven. Terwijl je als vliegtuigpassagier wel rechtstreeks de luchtvaart ondersteunt, die geen ander doel heeft dan passagiers vervoeren.”

Intussen blikt ze terug op 1 jaar Youth for Climate (YFC). Het is deze week immers exact een jaar geleden dat de klimaatspijbelaars onder leiding van De Wever en Kyra Gantois een eerste keer op straat kwamen om een ambitieuzer klimaatbeleid te eisen. “Ik heb veel fouten gemaakt afgelopen jaar, maar we hebben ook veel goede dingen gedaan. Je kan niet minimaliseren wat we hebben bereikt”, zegt ze.

Het klimaatjaar 2019 noemt ze “een eyeopener”. Het heeft haar geloof in de klimaatbeweging en de boodschap die ze wil brengen alleen maar versterkt. “We hebben altijd de keuzes gemaakt waarvan we dachten dat die op dat moment de juiste waren. We hadden ook geen voorbeeld. Een fout die Youth for Climate heeft gemaakt is nog te weinig informeren over de klimaatcrisis. Daar wil ik me nu voor inzetten”, verduidelijkt De Wever.

“Ik ben me ook veel bewuster geworden van de ernst van de klimaatcrisis”, gaat ze verder. “Toen ik ermee begon was ik nog niet in paniek. Dat ben ik nu wel. Nu is alles wat ik doe in mijn leven gelinkt aan de klimaatcrisis. Het heeft heel mijn leven overgenomen.”

Draagvlak
In een jaar tijd kwamen de klimaatspijbelaars van YFC tientallen keren op straat, hebben ze politici in binnen- en buitenland ontmoet en mochten ze spreken op Europese- en klimaattoppen. Toch lijkt het nog steeds aan een draagvlak te ontbreken. “Ik snap dat er niet genoeg draagvlak is, want we verkondigen in de eerste plaats een onaangename boodschap. Het is voor veel mensen ook nog steeds een ver-van-mijn-bedshow. Ze denken dan: “Wat zit die puber de hele tijd te roepen tegen ons? Ga naar school!”. Dat is puur omdat mensen nog niet doorhebben hoe ernstig het is, hoe hard het hen zelf nog zal beïnvloeden”, aldus Anuna.

“Ik ben daarom ook kwaad op de Vlaamse regering, voor haar gebrek aan actie en verantwoordelijkheid. Tijdens mijn reis naar het Amazonewoud, waar we echt geconfronteerd werden met de gevolgen, heb ik zo vaak gewild dat onze Belgische politici dit zouden zien. Dan zouden ze zeker van gedachten veranderen. Als je deze mensen ziet lijden, onder meer doordat ze kanker krijgen door de goudmijnen aan de rivieren, kan je er geen politiek spel meer van maken”, vindt ze. “Kijk ook naar wat er in Australië gebeurt. Het momentum is niet voorbij. 2019 was niet het klimaatjaar, vanaf nu is het elk jaar een klimaatjaar. Dit is geen marathon, maar een sprint. We moeten de komende tien jaar alles op alles zetten om de planeet te redden”, zegt De Wever overtuigd.

De strijd heeft ook een keerzijde. Als puber moest ze plots heel snel volwassen worden en dat heeft op bepaalde momenten zijn tol geëist. “Ik ben een BV geworden en dat verandert wel je leven”, legt ze uit. “Het is leuk dat we hierdoor een gigantisch platform hebben en we zoveel mensen kunnen bereiken. Maar in de spotlights staan met mijn privéleven vind ik verschrikkelijk. Net doordat het afleidt van de klimaatcrisis. Het is een constant gevecht om te zeggen dat het niet over mij gaat, maar over het klimaat. Dat is irritant. Er staat altijd “Anuna De Wever heeft gezegd” of “Anuna De Wever vindt dat”, maar ik spreek in naam van YFC”, is De Wever duidelijk.

Stoppen
Aan stoppen denkt ze absoluut niet. “Ik zal nooit zeggen dat het genoeg is geweest, want het gaat ook om mijn eigen toekomst. Er zijn wel momenten dat ik het echt moeilijk heb. Toen we bijvoorbeeld werden belaagd op Pukkelpop. Maar tegelijkertijd motiveert me dat”, zegt het YFC-boegbeeld.

De eerste verjaardag van YFC zal niet uitbundig gevierd worden, want er ligt werk op de plank. “Ik geloof dat hoe langer we actie voeren en hoe dringender het wordt, hoe meer ‘to the point’ we moeten zijn. YFC zal nu ook meer rond specifieke dossiers, zoals een klimaatwet, actie voeren. Gewoon op straat komen werkt blijkbaar niet. We hebben een heel klimaatrapport geschreven met een panel van experten en dat raken ze niet eens aan. Het is duidelijk dat we specifieker en harder actie moeten voeren. We gaan minder marsen doen, omdat we meer onze tijd willen steken in het realiseren van concrete zaken”, besluit De Wever.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Ariel »

Extreem-linkse tieneractiviste Greta Thunberg (17) dramt weer eens over iets

Klimaatactiviste Greta Thunberg (17) roept het Duitse elektronicaconcern Siemens op om af te zien van bemoeienis met een nieuwe kolenmijn in Australië. Siemens zou een seinensysteem aanleveren voor de treinverbinding tussen de mijn en de kolenhaven van Abbot Point, in de deelstaat Queensland.

“Maandag kondigt Siemens haar besluit aan. Help met druk uitoefenen zodat ze de enig juiste beslissing nemen”, schrijft Thunberg op Twitter.

De mijn wordt geëxploiteerd door het Indiase energiebedrijf Adani. De 60 miljoen ton steenkool die daar jaarlijks zal worden gewonnen, is bedoeld voor de Indiase markt.

Milieuactivisten vechten al jaren tegen dit project. Ze zijn tegen het verstoken van fossiele brandstoffen zoals steenkool. Daarbij worden door het mijnenproject leefgebieden van dieren vernietigd en zijn de activisten ook tegen het transport van steenkool over het Great Barrier Reef, het grootste koraalrif ter wereld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Mahalingam »

Hier is de website van die klimaatgekkies:
https://www.stopadani.com/why_stop_adani
"What is the leading cause of climate change? The mining and burning of coal."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door sjun »

Facebook Glitch Ends Greta Thunberg's Career

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en haar klimaatmars van Youth for Climate

Bericht door Pilgrim »

Nieuw fascisme...

Afbeelding

“Mijn generatie zal de toekomst beslissen”. “Jouw generatie kan niet eens beslissen of ze een jongen, een meisje of een fucking broodrooster zijn.”

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Sven Groter_3”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door Ariel »

Mevrouw Faber heeft helemaal gelijk.
PVV’er Marjolein Faber tegen klimaatactivist Lars (12): ’Ga voetballen’

Hij wordt de Greta Thunberg van Nijmegen genoemd, de 12-jarige Lars Westra. Door het provinciebestuur werd hij woensdag op de Gelderse Statendag uitgenodigd om over het klimaat te komen vertellen, maar niet iedereen was blij met zijn komst.

PVV-fractievoorzitter Marjolein Faber vindt zijn boodschap tenenkrommend. „Jij vertelt dat je een eigen bedrijf hebt, maar je bent niet eens handelingsbekwaam. Dus er zit een organisatie achter jou.”

Ze vervolgt: „Je ouders hadden je hiervoor moeten behoeden. Ik vind het een schande dat jij gewoon misbruikt bent”, zo zei de politica. „Ik gun jou een goed leven, een gelukkig leven. Ik hoop dat je gaat genieten, gaat voetballen, en dat als je wat groter bent je lekker achter de meiden aan gaat, maar laat het maar aan de volwassenen over wat we moeten gaan doen.”
Afbeelding
De 12-jarige Lars
Volgens Lars klopt daar helemaal niets van en verkondigt hij alleen zijn eigen mening. „Ik laat me niet gebruiken en ik word niet gedwongen door mijn ouders. Ik bepaal alles helemaal zelf. Dit is mijn mening!”

Voorafgaand aan de Gelderse Statendag liet Faber op Twitter al weten: „Hoe ver gaat de provincie nog zakken? Het Gelderse college trekt 12-jarig naïef kind-klimaatsoldaatje voor de camera Jeugdjournaal in de strijd om uw belastinggeld schaamteloos door het klimaatputje te spoelen. Je moet het maar kunnen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door Ariel »

Wie is Lars Westra.

Afbeelding
Het knaapje dat op 12 jarige leeftijd de wereld aan het redden is. Ze noemen hem de Hollandse Greta. Tenenkrommend filmpje van Lars bij de de Provinciale Staten van Gelderland

Lars en zijn advies bureautje .



De D66 papa van KlimaatLars heeft milieuadviesbureau.

Afbeelding
Hoop stampij gisteren over Lars Westra, een 12-jarige Poldergreta die de Provinciale Staten van Gelderland mocht toespreken over "het klimaat". Hij kreeg een veeg uit de pan van PVV'er Marjolein Faber, die vond dat de jonge directeur van klimaatbureau Visie van Kinderen gewoon lekker moest gaan voetballen, in plaats van zich voor het klimaatdrammerskarretje van volwassen mensen te laten spannen. Natuurlijk een volstrekt legitieme opvatting van de politica, maar het ging zoals dat altijd gaat: de milieumening van een kind moet (van groen/links) onvoorwaardelijk serieus genomen worden, en als een volwassene dan een serieus antwoord geeft dat niet riekt naar instemmend geknik of bewieroking van het kind in kwestie, is het KUN JE WEL TEGEN EEN KIND-gekrakeel weer niet van de lucht.

Welnu. Het lijkt er op dat Faber een punt heeft. Ook al is Lars geconditioneerd om "mijn ouders remmen me eerder af" te zeggen tegen journalisten, het is niet lastig te vinden dat zijn papa (en mentor, volgens LinkedIn) een adviesbureau in duurzaamheid & dergelijke heeft, JANURA, dat onder andere werkt voor de provincie Gelderland en waterschap Aa en Maas. "De laatste jaren heb ik me vooral gericht op Energietransitie (duurzame energie), Biobased Economy (groene grondstoffen uit reststromen) en Circulaire economie", lezen we op LinkedIn. Op papa's twitterkanaal veel Thunberg, Timmerfrans en D'66. Er gaat ook een screenshot rond van Lars op bezoek bij speelkameraadje Rob Jetten, en die komt uit een video na de breek. Prima hoor, dat het menneke in papa's voetsporen op het pad naar duurzaamheid treedt. Maar laten we kritische politici niet de mantel uitvegen omdat een kind dat op grotemensen-niveau gehoord wil worden, een grotemensen-repliek krijgt. Dat de ijskappen smelten, wil niet zeggen dat we meteen allemáál in meltdown moeten gaan...
Update: Huisvriend seven is ook aan het speuren geslagen. D'66 host bedrijfsvideo's van Lars op hun kanaal, verborgen weggezet...


Geen Stijl
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door King George »

Dus Larsje is het reclamefoldertje van zijn vader's subsidiebureautje?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door Ariel »

King George schreef:Dus Larsje is het reclamefoldertje van zijn vader's subsidiebureautje?
Ja, en van D66.

Ik heb nu al door zijn houding ,een uitgesproken hekel aan dit ventje, en ik ken hem niet eens persoonlijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door King George »

Dit begint tegen kindprostitutie aan te schurken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door Pilgrim »

HAHA! Papa van “klimaat-kindsoldaat” Lars heeft... Milieuadviesbureau. Oh, en Rob Jetten doet ook mee

Door Michael van der Galien, 16 januari 2020

Afbeelding

Je verwacht het niet... of eigenlijk wél: de vader van de 12-jaar oude klimaat-drammer Lars (foto) blijkt een adviesbureau in duurzaamheid te hebben. Oh ja, meneer werkt onder meer met de provincie Gelderland en waterschap Aa en Maas aan onderwerpen als “Energietransitie” en dergelijke. Wat opmerkelijk dat juist zijn zoon geobsedeerd is met het klimaat, he?

GeenStijl bericht dat, hoewel Lars steevast aan journalisten vertelt dat zijn ouders hem zogenaamd afremmen, zijn vader het één en ander blijkt te verdienen aan het hele klimaatgedoe. De papa van Lars Westra heeft een adviesbureau “duurzaamheid & dergelijke.” De naam: JANURA. En wat blijkt? Dat bedrijfje werkt onder meer voor de provincie Gelderland. Dat is dus dezelfde provincie die gisteren toegesproken werd door Larsje en te horen kreeg dat het véél meer moet doen om de vernietiging van de aarde te voorkomen. Of zo.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door King George »

En Jan Westra heeft zijn twitter account @janwestra68 verwijderd.
https://twitter.com/janwestra68
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door sjun »

Greta Thunberg is volledig gescript. Zodra er van het script afgeweken wordt valt ze door de mand.

The real Greta Thunberg without her script
In Rusland en in Iran krijgen zulke opzetjes om gewone burgers en overheden het geld uit de zak te praten ten gunste van Groene aandeelhouders geen kans.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Beste Greta van Lotjetik,

Weleens nagedacht over het feit dat de natuur zich niet laat dwingen?

En dat moeder natuur zich al helemaal niet laat ringeloren door een ziekelijk schizofreen Pipi Langkous-typetje van 15 jaar dat de weg kwijt is geraakt in het duister van haar geestelijke gezichtsvermogen en volkomen op hol is geslagen aan de hand van voor haar verontrustende berichten in de media aangaande de opwarming van de aarde.

Ieder jaar Greta, zijn er op aarde zo’n zestig vulkaanuitbarstingen, waarvan sommige zeer verwoestend zijn. De vulkaanuitbarstingen die in het nieuws komen, zijn vaak enorm krachtig – en bevinden zich hier en daar in extreem dichtbevolkt gebied – en brengen grote rook- en aswolken, veel lava of heftige aardbevingen met zich mee waardoor het klimaat moet lijden en ondraaglijke pijnen ondervindt. Daarbij verkeert de mens in levensgevaar. Maar dit terzijde. Het klimaat heeft nu eenmaal en andermaal voorrang in deze uit de hand gelopen dwaasheid die steun ondervindt van in de krampmodus geschoten wetenschappers.

Dit alles is volgens jou allemaal eigen schuld, dikke bult. Moeten we maar meer liefde voor het klimaat opbrengen en ons massaal als makke ideologisch geschapen schapen achter jou scharen. Liefst met tranen in de ogen en zo de natuur het wil, met flinke brandwonden. Dat zal ons leren geringschattend met de klimaatopwarming om te gaan en te doen of er geen natuurrampen (meer) bestaan.

Hoogste tijd dat Greetje van Lotjetik doorgaat met vennijdig actie te ondernemen en haar donderstem aan de wereld laat horen vanwege dit brutale geweld door moeder natuur waar iedereen schuld aan draagt, behalve natuurlijk het ontredderde typetje Greetje van Lotjetik zelf dat zich voorgenomen heeft de rest van haar jeugd boos te blijven op de ontspoorde slechte mens die oorzaak is van al deze klimaatvervuilingsellende, en het einde van de wereld schrikbarend angstig dichterbij heeft gebracht.



Doe mij en anderen een lol Greetje, en houd op met boos kijken. Het maakt je zo onuitstaanbaar als een vulkaanuitbarsting.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door Pilgrim »

Lars Westra, “onze” Greta...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Greta Thunberg en andere klimaat kindsoldaatjes

Bericht door Ariel »

:roll:

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie