Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Racisme

Geplaatst op 28 januari 2020

Afbeelding

Ik kreeg als panellid van EenVandaag weer een uitnodiging om een enquête in te vullen over racisme in de voetbalwereld. Hoe dat aangepakt en bestraft moest worden. EenVandaag kan er zelf ook wat van. Aan het einde van de vragenlijst werd gevraagd wat voor huidskleur ik had. Alle kleuren werden beschreven, behalve de verboden blanke huidskleur. Dat werd “wit” genoemd. Nou, ik zie nergens witte lieden rondlopen dus heb ik politiek incorrect netjes bij overige “Blank” ingevuld. Ik zal nu ongetwijfeld nooit meer uitgenodigd worden. Over racisme en discriminatie gesproken. Daar maakt de publieke omroep zich ook op grove wijze schuldig aan...

Door: “Bezige Bij”

https://ejbron.wordpress.com/2020/01/28/racisme-3/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Maar dat was bij deze Islamitische verpleger het motief niet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

King George schreef:Met Anne Fleur Dekker is het destijds goed gekomen, maar ik vrees dat zij eerder uitzondering dan regel is.
Dit was nov. 2018. En nu lees ik dat het niet goed met haar gaat:
Opiniemaker Anne Fleur Dekker (25) depressief opgenomen in psychiatrisch ziekenhuis

Opiniemaker en feminist Anne Fleur Dekker heeft zich vanwege neurologische problematiek op laten nemen in een psychiatrisch ziekenhuis. De 25-jarige Hilversumse, een veelgevraagde gast bij talkshows, laat dat weten op Twitter. ‘Ik heb eraan getwijfeld om dit op Twitter te zetten, maar jullie hebben ook al door dat het al een tijdje niet zo goed gaat.’

Volgens Dekker mankeert er iets aan haar hersenen, maar is nog niet duidelijk wat de oorzaak is. Mogelijk hebben de medicijnen die ze de afgelopen maanden heeft geslikt het ‘veel en veel erger gemaakt’.

Tot de psychiaters en neurologen erachter komen wat er aan de hand is en tot er een eventueel medicijn voorhanden is, blijft Dekker in de kliniek wonen. ‘Dat is doodeng want elk medicijn moet ‘getest’ worden. Dit is een heftig proces’.

‘Ik verlies vaak de hoop’

Zelfstandig wonen is op dit moment voor Dekker geen optie. ‘Ik ben gelukkig wel in een kliniek waar psychiaters, huisartsen en neurologen goed samenwerken. Ik verlies alleen best vaak de hoop en ik ben heel erg vaak bang dat er iets echt goed mis is. Vooral als iets normaals dagelijks opeens niet meer lukt. Of wanneer ik weer een epileptische aanval krijg. Daar ben ik zeer depressief door geworden.’

Ondanks alle tegenslagen blijft Dekker vertrouwen houden op een goede afloop. ‘Ik hoop zo snel mogelijk mijn leven en relaties weer op te kunnen gaan bouwen, want alles staat momenteel op nul. Ik kom er wel weer bovenop. Hoop ik. Ik doe keihard m’n best en de artsen ook.’
https://www.ad.nl/binnenland/opiniemake ... ~add1d53b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Nu weet U het: onderstaande is racisme:

Afbeelding

Van Mevr. Ploumen is bekend dat zij al eerder heeft gestreden tegen Belgenmoppen.
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/300463
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
https://nl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... on=history
Bewerkingsgeschiedenis van Sjors en Sjimmie
  • huidigvorige 11 feb 2020 20:12‎ Ghostmen2 overleg bijdragen‎ 21.202 bytes -9‎ Geen politiek geleuter hier op wikipedia met blank en wit. Blank koloniaal vinden is een politieke mening en daaran doen we hier niet, dus dit gaan we niet aanpassen. Label: Visuele tekstverwerker

    huidigvorige 11 feb 2020 19:48‎ Encycloon overleg bijdragen‎ k 21.211 bytes 0‎ Beveiligde "Sjors en Sjimmie": In de aandacht gekomen bij GeenStijl ([Bewerken=Alleen automatisch bevestigde gebruikers toestaan] (vervalt op 18 feb 2020 om 18:48 (UTC)) [Titel wijzigen=Alleen automatisch bevestigde gebruikers toestaan] (vervalt op 18 feb 2020 om 18:48 (UTC)))

    huidigvorige 11 feb 2020 19:47‎ Encycloon overleg bijdragen‎ 21.211 bytes +6‎ Herstel oorspronkelijke zin die niet "verbeterd" hoefde te worden.

    huidigvorige 11 feb 2020 19:47‎ 94.208.100.254 overleg‎ 21.205 bytes +3‎ Wit is fout, moet zijn blank. Witte mensen zijn albino's. Dat is Sjors niet.Sjimmie is niet zwart, zoals zwarte piet, maar een jonge neger. Een negertje dus.-met vriendelijke groet, -Harry Mens- Labels: Visuele tekstverwerker Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website

    huidigvorige 11 feb 2020 19:43‎ Kryno Bosman overleg bijdragen‎ k 21.202 bytes -1‎ Blank is zeker niet een koloniale term. Deze term werd al gebruikt in de middeleeuwen. Prima dat u wijzigen wil doorvoeren maar graag onderbouwen met feiten. Labels: Visuele tekstverwerker Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website

    huidigvorige 11 feb 2020 19:12‎ 2001:1c05:1e05:8200:e188:cca2:b902:b471 overleg‎ 21.203 bytes +1‎ Foutief woordgebruik bij de beschrijving van de huidskleur(en) Labels: Visuele tekstverwerker Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website

    huidigvorige 11 feb 2020 17:31‎ 2001:985:a681:1:5cdc:80bc:9521:747f overleg‎ 21.202 bytes -9‎ Het is blank, niet wit. Label: Visuele tekstverwerker

    huidigvorige 11 feb 2020 14:24‎ 84.82.128.199 overleg‎ 21.211 bytes +10‎ https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Blanken term wordt al sinds de 13e eeuw zo gebruikt, er is niks koloniaals aan. Versie 55650500 van 159.46.196.17 (overleg) ongedaan gemaakt. Labels: Ongedaan maken Bewerking via mobiel Bewerking via mobiele website

    huidigvorige 11 feb 2020 14:03‎ 159.46.196.17 overleg‎ 21.201 bytes -10‎ blank is een koloniale term, moet vervangen worden door wit. ''donkergekleurd'' is gewoon zwart - zwart is geen beledigende term. Label: Visuele tekstverwerker
De klewang, een uniek Nederlands blank wapen
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Met de epidemie van het Wuhan-virus komt de vraag op: kan je discrimineren? Nu nog niet, maar als het virus uitbreekt de wereld in , dan kan de opvatting van wat geoorloofde discrimnatie is wel eens verschuiven. De eerste tekenen zijn al zichtbaar.

KLM door het stof na vermeende discriminatie om coronavirus op vlucht naar Seoul

Leidinggevenden van KLM hebben vandaag excuses gemaakt vanwege vermeende discriminatie om het coronavirus. De luchtvaartmaatschappij raakte in opspraak nadat een toilet aan boord van een vliegtuig was afgesloten om personeelsleden te beschermen tegen het virus. Saillant detail: alleen Koreaanse passagiers werden erop gewezen dat de wc uitsluitend door de bemanning gebruikt mocht worden.
[...]Reizigers riepen elkaar op KLM voortaan te boycotten. Ze beschuldigden de luchtvaartmaatschappij van discriminatie omdat de tekst alleen in het Koreaans was geschreven[...]
Op een persconferentie in Seoul gingen leidinggevenden diep door het stof. Ze boden hun excuses aan en beloofden de blunder zeer serieus te nemen. ,,Het spijt ons ten zeerste dat dit werd gezien als discriminatie. Dit was absoluut niet de intentie van de bemanning.” Aan boord gaf het personeel het coronavirus als reden waarom het toilet was afgesloten voor reizigers. Hierbij is per ongeluk de Engelse tekst weggelaten op het bordje.
https://www.ad.nl/buitenland/klm-door-h ... ~a88033d7/

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Het carnaval gaat weer komen. En dan hoor je nieuwe liedjes. Sommige zijn leuk ("Ik ben blij dat mijn neus van voren zit en niet opzij") andere zijn kwa humor tenenkrommend.
Ook slechte humor valt onder de VvM.

Er is nu een carnavalslied "VOORKOMEN is beter dan CHINEZEN". Prima. Ik dacht eerst aan 'chinezen' zoals junkies doen en dat kan je beter laten.
Info:
Hoe schadelijk is de folie bij chinezen (het roken van heroïne)?
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... n-heroine/

Maar ik heb de verkeerde context. Die is namelijk: het coronavirus onder Chinezen.
En dus komen de haatpraat-wetten te voorschijn. (groepsbelediging o.a.)
Openbaar Ministerie start onderzoek naar discriminerend coronalied
Het Openbaar Ministerie Amsterdam start een onderzoek naar de strafbaarheid van het lied ‘Voorkomen is beter dan Chinezen’ dat op Radio 10 was te horen. Bij de politie is aangifte van discriminatie gedaan tegen een radio-dj en tegen Radio 10 vanwege het carnavalslied dat daar werd uitgezonden.
[...]
Dj Lex Gaarhuis maakte eerder al excuses voor het lied. ,,Een aantal mensen voelt zich gekwetst en dit raakt me. Ik vind het heel vervelend voor de mensen die dit aangaat. Het is uiteraard niet de bedoeling van Radio 10 en zeker ook niet van ons als makers van het programma om iemand te kwetsen met dit programma-onderdeel of te discrimineren.’’
https://www.ad.nl/binnenland/openbaar-m ... ~a315b727/
Hier zie je Dj Lex Gaarhuis tijdens de uitzending.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Dat wordt dan Bossche Bollen meenemen naar de FC Den Bosch-tribune als FC Den Bosch weer tegen Excelsior speelt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mevrouw Beppie is de constante kleurtjes obsessie van RTL spuugzat.

Ze schreef een mail naar RTL.

Afbeelding

En ze kreeg dit antwoord terug... :thinking:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

“Racist”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Nou ja zeg. Gaat de Joodse gemeenschap ook klagen over discriminatie en racisme. : nono3: Niet doen.
NS draait fout voetballiedje in nachttrein

De NS biedt excuses aan voor een fout voetballiedje dat treinpersoneel liet horen over de intercom van een nachttrein. In de trein zaten mensen die terugkwamen van het carnaval in Tilburg. De tekst luidde: „Waar komen Joden toch vandaan? Israël, hier ver vandaan. Wonen daar ook Superjoden? Ja, daar wonen Superjoden. Vinden Joden voetbal fijn? Als ze maar voor Ajax zijn!”

Een ontstemde reiziger meldde het voorval via Twitter aan de NS: ”’Waar komen die joden toch vandaan’ over de NS-intercom. Ik hoop dat jullie trots zijn, NS_online.”

Volgens de Spoorwegen was hier „sprake van enthousiaste collega’s die de omroep wilden aanpassen op de reizigers die op dat moment, tijdens carnaval, in de nachttrein vanuit Tilburg zaten. Wij begrijpen dat zij een pro-Ajax voetballiedje hebben laten horen. Laat helder zijn: we vinden dit volstrekt ongepast. Daar mag geen onduidelijkheid over bestaan. NS is een divers bedrijf, dat willen we ook uitstralen. Daar past zoiets niet bij, daar bieden we onze excuses voor aan”, laat een woordvoerster weten.

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) noemt het optreden van de conducteurs „pijnlijk en te dom voor woorden dat dit in een trein van NS moet gebeuren. Dit mogen we niet accepteren.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:“Racist”...

Afbeelding
Duidelijk! Fraaie tekst. Knap hoor.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Je zou haast bij iedereen met een kleurtje gaan afvragen of dezen ons racistisch vinden.

Uitstekend stuk van Wierd Duk:


Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Voor wie het bovenstaande artikel niet goed kan lezen.
Spoiler! :
Hij is zwart en komt uit Nigeria. Zij is blank en een ’botte Groningse’. Osato en Monique, ondernemersechtpaar uit Groningen, waarschuwen voor de polarisering in de samenleving. Osato: „Mensen gaan ervan uit dat ik boos ben op blanken. Maar dat is niet zo.”

Ze ontmoetten elkaar in een Ierse pub in Groningen. Osato Uwagboe (39) en Monique de Vries (46) zijn nu veertien jaar bij elkaar. Samen hebben ze een 9-jarig dochtertje. Osato heeft nog een zoon, uit een eerdere relatie met een Ethiopische. „Hij woont in Katwijk, een echte Hollandse jongen.”

Wat ze gemeenschappelijk hebben? Osato: „Humor.” Monique: „Osato is niet snel beledigd. Dat vind ik fijn want ik ben natuurlijk een botte Groninger.”

Osato Uwagboe, uit een christelijke familie in Nigeria, krijg je niet snel gek. Monique: „Toen hij nog in de wegenbouw werkte, schreven zijn collega’s ’Bokito’ op zijn helm.” Osato, lachend: „Op school in Drachten noemden ze mij ook zo. Ik lach erom en reageer gewoon met ’boeren’. Mijn baas zei ’rotneger’ als ik iets niet goed deed. Maar hij nodigde me wel vaak uit om bij hem thuis te eten. Daar zei hij net zulke harde dingen tegen zijn kind.”

De twee zijn gepokt en gemazeld in de rauwe, multiculturele werkelijkheid. Monique werkte twee decennia in de asielsector en bij VluchtelingenWerk. „Ik begon in Midlaren, daarna Winschoten, Ter Apel, Ulrum, Leek. Een mooie tijd, maar niet altijd makkelijk. Ik was pas 25, locatiemanager in Winschoten en had een drugsdealer de toegang tot het azc ontzegd. De volgende dag schoot een voorwiel van mijn auto eraf. Hadden ze de moeren losgedraaid. Je wordt vaak bedreigd. In mijn ervaring kunnen vooral Eritreeërs agressief zijn.”

Intimiderend
Die intimiderende ervaringen hebben haar wereldbeeld veranderd, zegt De Vries. „Zelfs de grootste idealist wordt cynisch in een asielzoekerscentrum.” Waarom? „Asielzoekers liegen veel. Geen wonder want ze willen een verblijfsvergunning. Ze weten precies in welke landen zij de beste sociale arrangementen kunnen verwachten. Waarom dacht je dat ze naar Nederland komen? Er zitten heus veel bij die echt in de shit zitten, maar er wordt ook veel misbruik gemaakt van het systeem.”

Toen ze in het ’aso-azc’ in Hoogeveen aan de slag zou gaan als teamleidster, gaf ze het op. „Ik liep daar, keek naar die Marokkaanse en Algerijnse jongens en dacht: nee, ik ga dit niet meer doen.”

Begrijp haar niet verkeerd, Monique de Vries zag onder vluchtelingen veel persoonlijke moed en kracht, met name onder vrouwelijke asielzoekers. „Afghaanse en Syrische vrouwen met veel pit, die, als we onder elkaar waren, hun hoofddoek aflegden en mij vroegen hoe ze konden scheiden van hun dominante mannen. Die jongens zien er misschien flitsend uit, maar ze zijn vaak zo conservatief.”

Osato, met lichte Groninger tongval: „Ik was er ook wel klaar mee. Het was gewoon niet veilig meer. Ik weet hoe sommige buitenlanders kunnen zijn. Die accepteren geen tegenspraak van een blonde vrouw.”

Zwarte Piet
Osato Uwagboe begon vijf jaar geleden voor zichzelf. Hij heeft een ontstopperbedrijf en er werken negen mensen bij hem. We zitten in zijn kantoortje in Hoogezand, Osato in bedrijfskleding. Op bezoek bij klanten vertelt hij niet altijd dat hij de baas is. „Ik kwam met Faysal, een Koerd die ik aan het inwerken was, bij een klant. Die sprak alleen met hem. In de auto zegt Faysal: ’Zag je dat? Dat is racistisch’. Ik zeg: ’Faysal, jij bent blank en ouder dan ik. Logisch dat die klant denkt dat jij de baas bent’.”

Hij zegt op z’n Gronings ’moi’ als de klant opendoet. „Zo breek je het ijs. Communicatie, daar gaat het om.” Soms krijgt hij een fooi. Lachend: „Niet tegen de baas zeggen, zeggen ze dan.” Uwagboe ergert zich aan mensen die overal racisme ontwaren. „Zo’n Jerry Afriyie van Kick Out Zwarte Piet maakt het zwarte ondernemers heel moeilijk. Die antiracisten maken veel stuk in dit land. Blanke klanten zijn onzeker geworden, ze denken dat ik ook boos ben. Ik was in december in ’t Pannekoekschip in Groningen, waar Zwarte Pieten speelden met de kinderen. Ik merkte hoe onrustig de mensen werden. Toen ik zei ’Geen zorgen, ik houd ook van Zwarte Piet’ was de opluchting voelbaar.”

Media
Als Nederland écht zo racistisch zou zijn, zouden Jerry en aanhang niet zo vaak in de media verschijnen, zegt Osato: „Dan zou je hem helemaal niet op tv zien.”

Misschien is het wel racisme als klanten hem vragen of Osato ook zwart wil werken. Zo van: hij is donker, dus hij zal het wel niet zo nauw nemen met de regels. Uwagboe: „Dan antwoord ik: ’Nee, ik ben al zwart genoeg’. Dat zijn meestal buitenlanders trouwens. Die doen wel vaker moeilijk: de eigenaar van een shoarmatent wilde niet betalen. Hij zei: ’Je hebt toch shoarma gekregen?’ Dan word ik boos en begin te schelden op ’die buitenlanders’. Terwijl ik er zelf een ben.”

Slachtoffer
Osato, die als 13-jarige naar Europa kwam en deels opgroeide bij een zus in Leeuwarden, noemt zichzelf ’neger’. „Dat vind ik een mooie term.” Het is ook zijn manier om te laten zien: ik ben geen slachtoffer.

Als Monique op sociale media grappen maakt over haar donkere man, wordt haar ’racisme’ verweten. „Dan reageer ik: ’Dus Osato kan niet voor zichzelf opkomen?’ Alsof hij door hen beschermd moet worden. Het zijn trouwens vooral donkere mensen die zich tegenwoordig afkeurend uitlaten over onze relatie.” Osato: „Ik word er soms wel moe van.”

Zo leveren ze dagelijks een gevecht met vooroordelen en clichés. Monique: „Terwijl ik nooit naar kleur kijk. Ik benader iedereen als mens.” Osato: „Ik denk als ondernemer, ik zie wat bijvoorbeeld de asielopvang kost en zeg: Nederland, wees strenger. Ik ben soms echt boos: Nederlanders zijn veel te naïef.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Vanwege het virus zal het wel niet doorgaan:
Op dinsdag 14 april organiseert de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed in samenwerking met Staatsbosbeheer een symposium over het behoud van de bedreigde wilde bomen en struiken in Nederland.
https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=25957

Maar ja, het artikel begint met de kop
"Geef wilde, autochtone bomen en struiken in Nederland een toekomst"

En dan komt een Turk geheten Nevin Ozutok (niet met " erin?) die zijn best doet om voor autochtoon versleten te worden (lukt dus totaal niet) met dit:

Afbeelding

In de plantkunde was al , voordat er ook maar 1 Turk of Mocro in ons land was, het onderscheid (in potjeslatijn) autochtoon/allochtoon voor planten in gebruik. Je vindt in onze taal ook vaak inheems/uitheems als duiding.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
En dan komt een Turk geheten Nevin Ozutok (niet met " erin?)


Eigenlijk wel. Nevin Özütok . Ze heeft zelfs 4 puntjes, en ze is een Tweede kamer GroenLinkser .


Ze heeft wel mooie krullen. Dat wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Er is een leuze op een woning geschilderd. Het is beter dat wij niet weten over wie/wat/waar/hoe maar ons wordt wel verteld dat het racistisch was.
Woning Diemen beklad met racistische leus vanwege coronavirus
‘Een afschuwelijk incident,’ schrijft burgemeester Erik Boog op Facebook. Hij noemt het ‘onacceptabel’ en benadrukt dat er aangifte is gedaan. Welke tekst precies op de woning is geklad, is niet naar buiten gebracht. ‘Ik hoop dat de dader snel achterhaald kan worden.’

Boog schrijft dat het incident niet op zichzelf staat. Mogelijk doelt de burgemeester van Diemen op mensen met een Aziatisch uiterlijk, die al sinds de uitbraak van het coronavirus in China racistisch worden bejegend.

Verder is Boog positief over de ‘mooie initiatieven’ die in Diemen ontstaan, zo schrijft hij op het sociale medium. ‘Prachtig om de saamhorigheid en creativiteit van velen te ervaren.
https://www.parool.nl/amsterdam/woning- ... ~b923475b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Afbeelding


Aldith Hunkar (Poca) @aldith_hunkar beklaagt zich op twitter dat alle op de voorpagina gepresenteerde helden wit zijn.

https://twitter.com/aldith_hunkar/statu ... 6660830208


Als ze nou een echt vak had geleerd in plaats van middels subsidies (dus betaald met ons belastinggeld) haar geveinsde slachtofferisme te exploiteren had ze ook een van deze helden kunnen zijn. Maar daar is ze wellicht te dom en te lui voor.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

King George schreef:Afbeelding


Aldith Hunkar (Poca) @aldith_hunkar beklaagt zich op twitter dat alle op de voorpagina gepresenteerde helden wit zijn.

https://twitter.com/aldith_hunkar/statu ... 6660830208
Volgens mij is de vakkenvuller een allochtoon.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Niet alleen Aldith Hunkar (Poca) kunnen we nomineren voor de Corona Lul Award.


We kunnen daar de volgende personen aan toevoegen:

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door mercator »

King George schreef:
Het zijn nochtans de nationale staten die echt maatregelen nemen, de hoge heren van de EU doen niets.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
De dominee zegt:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

King George schreef:Afbeelding


Aldith Hunkar (Poca) @aldith_hunkar beklaagt zich op twitter dat alle op de voorpagina gepresenteerde helden wit zijn.

https://twitter.com/aldith_hunkar/statu ... 6660830208


Als ze nou een echt vak had geleerd in plaats van middels subsidies (dus betaald met ons belastinggeld) haar geveinsde slachtofferisme te exploiteren had ze ook een van deze helden kunnen zijn. Maar daar is ze wellicht te dom en te lui voor.
Knetter Aldith laat weer van zich horen.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... andschoon/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie