Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

De ongeldigheid van de Corona PCR-test uitgelegd in 5 min.


Onbetrouwbare corona testen kosten € 2 miljoen per DAG!

Per dag worden er duizenden onbetrouwbare corona testen uitgevoerd door de GGD. Zelfs bij het OMT weten ze dat de PCR test NIET geschikt is voor het vaststellen van corona, maar toch doet de hele wereld het. Een test kost gemiddeld € 95! Dat komt neer op ruim 2 miljoen euro per dag aan belastinggeld aan nutteloze testen. Betaald door de GGD dus weer op kosten van't Algemeen afgewenteld. Je begrijpt vast dat de zorgkosten weer omhoog gaan en wie er dus weer aangeslagen worden voor zorgpremieverhoging wegens wanbeleid. De hoogste tijd voor een stem buiten het partijkartel dat zich met elkaar verbonden heeft om oppositie uit te sluiten. :scratch:

Ook interessant: Dr. Thomas Cowan, MD at Healthy Immunity 2019


COVID TEST PROCEDURES | Dr Andrew Kaufman Explains


Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do sep 24, 2020 1:59 am
En hier een argument wat staat als een huis en mijn volledige instemming heeft!

Als er werkelijk een DODELIJKE PANDEMIE was, dan zou het niet nodig zijn om iedereen te TESTEN om te bewijzen dat het bestaat. De mensen zouden ECHT ziek zijn. De ziekenhuizen zouden allemaal VOL zijn. Mensen die je echt KENT, zouden dood zijn. NIETS van dit alles bestaat in werkelijkheid. In plaats daarvan ALLEEN op je televisie.
:cool: Inderdaad men liegt....Allemaal....Er is geen pandemie....Ik ken niemand die corona heeft....Ze willen ons onze vrijheid afnemen.....De ziekenhuizen zijn leeg....Dat liegen doen ze om ons onder de duim te houden....Alle regeringen op de gehele wereld zijn bezig om hun economie af te breken.....Dat doen ze om ons arm te maken en om ons onder de duim te houden.....Ze willen ons allemaal dood...Zodat ze dan zelf kunnen doen wat ze willen.... :shock:

Dweilen met de kraan open op de corona-afdeling: ’Nog zo’n dienst en ik stop ermee’

23-9-2020

’Mensen hebben geen idee hoe zwaar wij het hebben’

Afbeelding

Een dikke rode streep markeert de grond op de achtste verdieping van het Spaarne Gasthuis. Aan de ene kant staat ’schoon’ geschreven, de andere kant leest ’vies’. Het geeft aan waar de zwaar beschermende kledij aan moet en waar niet. Op de afdeling loopt het aantal coronapatiënten flink op.

Uit een speciale lift komt opnieuw een patiënt en voorlopig zeker niet de laatste: een oudere man. Hij heeft een laag bewustzijn en draagt een zuurstofmasker op zijn mond.

Het lijkt een scenario van maanden geleden, maar dit is hoe het er woensdagmiddag aan toegaat in het ziekenhuis in Haarlem. Op de corona-afdeling is het sinds maart erg druk. Heel even konden de verpleegkundigen ademhalen, maar sinds twee weken is het weer dweilen met de kraan open, stelt seniorverpleegkundige Damla Yalcin. „Mensen hebben geen idee hoe zwaar wij het hebben.”

Want de afdeling is dan misschien geen intensive care (ic), maar dat maakt het niet minder zwaar voor het personeel. „Patiënten zijn vaak heel ziek, hebben koorts en zijn kortademig. Op de ic zijn ze in veel gevallen niet bij bewustzijn. Wij hebben ook nog het mentale stukje, de angst van de patiënt die we moeten begeleiden”, vertelt Yalcin. „We hebben het allemaal druk. Proberen met elkaar de beste zorg te leveren en helpen elkaar dan ook waar nodig.”

Het is al laat in de middag wanneer verpleegkundige Pepita de Vries tussen alle chaos door eindelijk tijd heeft om een broodje te eten. Als ze haar pak uittrekt, lopen de zweetdruppels van haar hoofd. Deze diensten zijn de laatste tijd allesbehalve uitzondering. „Ik hoor het ook van collega’s, die na zo’n dienst zeggen ’ik weet niet of ik dit nog trek, nog één zo’n dienst en ik stop ermee’. Dat doet pijn.”

"Sinds twee weken weer dweilen met kraan open"
Het team van Covid-verpleegkundigen in het Spaarne Gasthuis is hecht. Ze sleepten elkaar door de eerste crisis heen en proberen dat nu weer te doen. „Zonder hen had ik hier niet meer gestaan. Ik kan het werk nu nog aan en doe het met veel plezier, maar je moet bikkelhard zijn”, stelt De Vries.

De eerste golf heeft ze goed doorstaan, blikt ze terug. Maar nu het draagvlak voor de maatregelen lijkt af te nemen, wordt het steeds lastiger om met elkaar de moed erin te houden. „Als iedereen er zoveel lak aan heeft en zegt ’wij doen niet meer mee’, dan kan je ervan uitgaan dat er binnenkort ook verpleegkundigen zijn die zeggen: ’als jullie niet meer meedoen, dan wij ook niet meer’.” Dat de gemiddelde leeftijd op de afdeling lager is dan tijdens de eerste golf lijkt dan ook geen verrassing. „Gedragsproblematiek”, stelt Yalcin. Collega Pepita de Vries wordt ’intens verdrietig’ als ze berichten leest van BN’ers die als voorbeeld moeten dienen voor jongeren, maar zich fel tegen de maatregelen keren. „Zij zijn degenen die ons zo ontzettend veel werk geven.”

Lak aan regels
De Vries: „Ik hoor ook verhalen dat er stiekem nog feestjes zijn, mensen lak hebben aan de regels of er niet mee om kunnen gaan. Ik ben laatst in de supermarkt nog gillend weggerend omdat het er zo druk was. Dan denk ik: ik zie jullie allemaal over twee weken op de afdeling.”

Zelf is ze niet bang voor wat haar de komende maanden te wachten staat, maar ze merkt wel een zekere spanning bij collega’s. „Je weet niet wat er gaat gebeuren. Je ziet hoe snel de besmettingen weer oplopen, je weet wat er hiervoor is gebeurd, hoe zwaar de zorg in de eerste golf was. Ik denk wel dat collega’s er met angst naar kijken.”

De Vries hoopt uit de grond van haar hart dat mensen inzien dat de tweede golf geen grapje is. „Dat iedereen gewoon de regels volgt en ons daarin tegemoetkomt. En allen die denken dat wij het makkelijk hebben, nodig ik uit om eens te komen kijken of de verhalen te horen. Want we werken kneiterhard. Het huilen staat ons vaak nader dan het lachen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
do sep 24, 2020 4:35 am

Deze meneer legt helemaal niet uit waarom Corna 'de commandant' van de T-Killercellen weg zou halen maar poneert dat slechts. Nu kan dat komen omdat het om een kort en zeer sterk vereenvoudigt verhaaltje voor het podium gaat Maar aangezien het gele verhaaltje daar op drijft ben ik zeer benieuwd naar een wetenschappelijke bronstudie voor die stellig gebrachte bewering.
Die meneer Huub Savelkoul die toevallig ook nog eens hoogleraar immunologie is, (Wageningen Universiteit) legt in Jip en Janneke taal uit hoe hoe het immuunsysteem werkt. Zodat iedereen kan begrijpen wat er speelt in je lichaam.

En ik kan me ook voorstellen dat je zeer benieuwd bent naar een wetenschappelijke bronstudie voor die stellig gebrachte bewering, maar dan zal je hem zelf een mail moeten sturen.

Ik ben maar een eenvoudige vrouw, dus ik ben blij met deze uitleg, maar ik kan me voorstellen dat mensen die universitair opgeleid zijn of een medische achtergrond hebben deze video pietpraat vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Er verschijnen weer allemaal paniek, angst en dramaverhalen zie ik, maar ook hier weer zonder dat het aantal sterfgevallen en IC-opnames (vooral in verhouding) echt stijgt. Er zijn al maanden geen sterfgevallen meer. Het klinkt misschien een beetje kil, maar ik kijk alleen naar cijfers en dan zie ik GEEN echte pandemie, zoals bijvoorbeeld met de Spaanse Griep. Ik zal de cijfers nog een keer geven:

Aantal coronadoden in Nederland is 6172 en die zijn gestorven MET corona en niet door corona. Ze hadden voornamelijk andere onderliggende kwalen en waren ook vaak erg oud. Iets meer dan 300 mensen zijn alleen door corona gestorven waarvan 70 onder de 70 jaar. Als we dit vergelijken met een gemiddelde griepgolf stelt het gewoon niet veel voor. Een gemiddelde griep in Nederland geeft een vergelijkbaar cijfer van rond 6400 doden. Als dit soort maatregelen voor het coronavirus terecht zouden zijn dan zou dat ook moeten zijn voor elke griep en andere epidemietjes...
Ariel schreef:
zo sep 20, 2020 12:05 pm
En Pilgrim, lieve Pilgrim. Denk eens nuchter na. De Spaanse griep was in 1918-1919. 100 jaar geleden.

De medische kennis en behandeling van ziektes waren toen lang niet zo goed als nu. ...
Uiteraard was toen de medische kennis lang niet zo groot als nu, maar in beide gevallen was er toen ook geen vaccin even snel voorhanden en tegen de tijd dat zo’n vaccin er wel is is de pandemie al lang weer voorbij. (Overigens is een vaccin bedoeld ter preventie en niet als medicijn.) Maar bij de huidige pandemie epidemie(?) was er wèl een medicijn, namelijk hydroxychloroquine met zink / quercetine, vitamine C en D, en azitromycine. Maar dat wilden ze niet gebruiken, terwijl het veel mensenlevens gered zou hebben. Vandaar ook het protest van veel artsen. Overigens werden bij de Spaanse Griep gewoon veel meer mensen ziek en dat had niets te maken met medische kennis van toen. Je kan zoiets immers ook nu niet voorkomen.

Over de lockdown-methode is alles al gezegd, maar laat ik dit er nog even over zeggen. Als het echt zo goed zou werken als de voorstanders (vooral overheden) beweren, waarom hebben ze dat dan niet ook bij de Spaanse Griep en andere pandemieën/epidemieën toegepast? Of was dat inzicht toen nog niet voorhanden. En een andere vraag die dan bij mij opkomt is of dat inzicht er nu dan wel is. Het antwoord is natuurlijk ondubbelzinnig JA! We kunnen immers landen vergelijken die wel een lockdown met landen die dat niet hadden en dan blijkt er globaal geen noemenswaardig verschil te zijn. Nederland had een zogenaamde ‘intelligente’ lockdown, weliswaar minder streng dan in sommige andere landen (zoals Spanje en Italië), maar niettemin toch een lockdown.

Ik zit me ook af te vragen of dit biologisch allemaal wel kan. Virussen verzwakken door mutaties en er ontstaat immuniteit. Ze overleven ook zelden de zomer. Een echte pandemie duurt ook nooit langer dan jaar, medicijn of niet. Maar dit virus blijft gewoon voortbestaan?? :unsure:
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding
In het begin van de coronacrisis verschenen ook berichten over hoe ernstig de situatie in Brabant was. De ziekenhuizen liepen vol. Maar als je even googelt op ‘griep Brabant’ zie je dat het daar zo’n beetje elk jaar het geval is... Het valt uiteraard ook in dezelfde periode.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/266 ... -griepgolf

https://www.ed.nl/eindhoven/dela-sterft ... ~a9a76730/

https://www.ad.nl/binnenland/waarom-de- ... ~adf64efb/

Hier moest ik ook even aan denken aan het hier boven genoemde voorbeeld van het ziekenhuis in Haarlem. Gaat het hier inderdaad nog om het coronavirus uit Wuhan of is het alweer iets anders? Die PCR-testen zeggen zo goed als niets en de bewijzen zijn er niet.

Zelfs in Italië klinken er al een tijdje kritische geluiden over de coronacrisis, waar de situatie in Europa het meest ernstig leek. Maar ook hier waren de slachtoffers vooral oudere mensen met onderliggende kwalen. Hier een voorbeeld van een belangrijke Italiaanse leider die heftig tekeer gaat tegen de quarantaine-maatregelen en zegt dat het virus zelf maar weinig doden heeft veroorzaakt.
The member of the Forza Italia party slammed the closure of 60% of Italian businesses for 25,000 Chinese-Coronavirus deaths from the floor of the legislature. “It’s not true,” he said. “Don’t use the deaths for rhetoric and terrorism.” According to the National Institute of Health, 96.3% did not die of coronavirus, but of other pathologies stated Sgarbi – which means that only 925 have died from the virus and 24,075 have died of other things claimed Sgarbi, “….the virus was little more than an influenza. Don’t lie! Tell the truth!”



https://rairfoundation.com/italian-lead ... hip-watch/
Kortom ik blijf skeptisch!
Laatst gewijzigd door Pilgrim op zo mei 09, 2021 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Coronacrisis kost wereldwijd bijna 500 miljoen banen

23 september 2020

Wereldwijd zijn in het tweede kwartaal bijna 500 miljoen banen verloren gegaan door de coronacrisis, meldt de International Labour Organization (ILO) woensdag. Daarmee is de schade voor de arbeidsmarkt veel groter dan was voorspeld.

Het aantal gewerkte uren daalde in het tweede kwartaal naar schatting met 17 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat komt neer op ongeveer 500 miljoen banen, terwijl een verlies van 400 miljoen banen werd verwacht. Het gaat daarbij om 3,5 biljoen dollar (zo'n 3 biljoen euro) aan misgelopen salaris.

De LTO schat dat de situatie in het derde kwartaal iets is verbeterd. Naar schatting zijn er in dit kwartaal 345 miljoen minder banen dan een jaar eerder.

Voor het vierde kwartaal heeft de LTO drie verschillende prognoses. In het gunstigste geval daalt het aantal gewerkte uren met 5,7 procent, in het middelste scenario gaat het om een daling van 8,6 procent en in het meest pessimistische scenario rekent LTO op een daling van 18 procent.

In Nederland registreerde het UWV in augustus 426.000 werklozen. Dat komt neer op 4,6 procent van de beroepsbevolking. Voor de coronacrisis was nog geen 3 procent van de beroepsbevolking werkloos. Het is de verwachting dat de werkloosheid komend jaar oploopt tot 5,9 procent van de beroepsbevolking.

https://www.nu.nl/economie/6079428/coro ... banen.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Hier alweer zo’n paniekverhaal... :ohmy2:
Grootste aantal overleden coronapatiënten (16) sinds mei, 2.552 positieve tests

24 september 2020

Het aantal positieve coronatests in Nederland is in de afgelopen 24 uur toegenomen met 2.552, blijkt donderdagmiddag uit data van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Ook zijn 25 nieuwe ziekenhuisopnames en 16 coronagerelateerde sterfgevallen geregistreerd.

Het aantal overleden coronapatiënten is het grootste aantal geregistreerde sterfgevallen sinds 30 mei, blijkt uit de data van het RIVM. In de afgelopen zeven dagen zijn meer dan 15.000 mensen positief getest op het coronavirus.

Woensdag kwamen er nog 2.357 nieuwe positieve tests en 32 opnames bij. Het aantal sterfgevallen steeg toen met vijf.

In de regio Rotterdam-Rijnmond nam het aantal positieve tests toe met 124, waaronder 78 gevallen in de gemeente Rotterdam zelf.

In Amsterdam-Amstelland kwamen nog eens 294 gevallen aan het licht. Daarvan zijn 251 vastgesteld in de gemeente Amsterdam. De regio Haaglanden registreerde 249 nieuwe positieve tests en de provincie Utrecht 222.

Niet al deze coronapatiënten zijn in de afgelopen week positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Soms worden de gegevens pas later doorgegeven. Ook ligt het daadwerkelijke aantal besmettingen waarschijnlijk hoger, omdat niet iedereen met klachten zich laat testen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6079600/g ... tests.html
Dus vijf doden erbij (op een bevolking van 17 miljoen!). Gaat het hier weer om oude mensen met onderliggende kwalen die mogelijk coronasymptomen vertoonden? Die symptomen zijn trouwens dezelfde als de griep. Vooral in het buitenland komt het voor dat ze iedereen die in deze tijd sterft een coronadode noemen, zelfs ook als er geen symptomen zijn. Zijn die vijf doden dan wel echte coronadoden? Maar zelfs als is dat zo dan nog is de verhouding met die ‘besmettingen’ helemaal zoek. 10 besmettingen met één dode is een mortaliteit van 10%. Maar bij 100 besmettingen en een verdubbeling van het aantal doden (dus twee!) is de mortaliteit nog maar 2%.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Britse corona-adviseur heeft belang van 6 ton in fabrikant coronavaccins

24 september 2020

Afbeelding

Ook in Groot-Brittannië klinkt steeds dezelfde mantra: ‘We zijn pas beschermd tegen corona als er een vaccin is’. De Britse premier Boris Johnson kondigde deze week strengere regels aan nadat de belangrijkste wetenschappelijk adviseur van het kabinet, Sir Patrick Vallance, had gewaarschuwd voor 50.000 nieuwe coronabesmettingen per dag als er geen extra maatregelen zouden worden genomen. Diezelfde Vallance blijkt voor 600.000 pond (656.000 euro) aan aandelen te hebben in een farmareus die coronavaccins ontwikkelt voor de Britse overheid, onthult de Daily Telegraph.

Volgens de overheid is er geen sprake van belangenverstrengeling.

Vallance, voorzitter van een panel dat de overheid adviseert over vaccins, heeft 43.111 aandelen GlaxoSmithKline (GSK) die zes ton waard zijn. Hij kreeg de aandelen toen hij topman van de farmaceut was.

Tussen 2012 en maart 2018, toen hij de belangrijkste wetenschappelijk adviseur van de Britse overheid werd, heeft hij meer dan 5 miljoen pond verdiend aan de aandelen, aldus de krant. Toen hij het bedrijf verliet, had hij 404.201 aandelen GSK, die nu zo’n 6,1 miljoen pond waard zouden zijn.

Belangenconflict
In juli dit jaar sloten GSK en Sanofi, een andere farmareus, een deal met de Britse overheid voor 60 miljoen coronavaccins. Eerder deze week zei Vallance tijdens een persconferentie dat het eerste effectieve coronavaccin mogelijk eind dit jaar beschikbaar zal zijn. Hij voegde toe dat een doorbraak zich waarschijnlijk pas in de eerste zes maanden van 2021 zal voordoen.

Een parlementslid en oud-minister die anoniem wilde blijven zei dat Sir Patrick transparant had moeten zijn. “Het beleid van de overheid is erop gericht om corona de kop in te drukken tot we een vaccin hebben,” zei de politicus.

“Dat maakt het waarschijnlijker dat de overheid prioriteit geeft aan een vaccin en nu blijkt hij aandelen te hebben in één van de belangrijkste bedrijven die het ontwikkelen. Dat is een mogelijk belangenconflict.”

Zeg maar gerust een enorm belangenconflict. De geschiedenis herhaalt zich.

[Telegraph]

https://www.ninefornews.nl/britse-coron ... navaccins/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Oké! Dit is ook een angstscenario, maar ik denk dat die realistischer is dan het grote gevaar van dat virus. Ik ben nieuwsgierig waarom je zo heel erg in die lockdown-methode geloofd. Vroeger werd er immers ook nooit gebruik van gemaakt en nu opeens wel!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Voorrang bij de teststraten voor risicoberoepen. So far so good. Maar waarom dan wel een testlocatie in Amsterdam West en niet waar de normale mensen wonen? Telt hun welzijn minder mee?

Nieuwe testlocatie in Amsterdam West geopend
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Gaan die testlocaties soms in de moskeeten komen?
Ik denk van niet want dan valt de helft van de bevolking (de vrouwen) buiten de boot.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ik raad alle mensen in Nederland aan goed naar Willem Engel en Robert Jensen te luisteren, want kunnen jullie het ziekenhuis personeel vertellen wat de werkelijke waarheid is.

Triest dit. Stel dat we werkelijk eens een ramp gebeurd of oorlog uitbreekt, dan wordt de helft van Nederland gek. We hebben een goede geestelijk gezonde generatie gekweekt... :no1:
’Ik wens u een langzame, pijnlijke en eenzame dood’

Zorgpersoneel bedreigd, bespuugd en gekleineerd: ’Lontje wordt steeds korter’

„Ik kom toch wel binnen! Jullie hebben geen respect voor mij! Klootzakken, debielen!” Verpleegkundige Arjan van den Broek (40) werkzaam in het Amphia Ziekenhuis in Breda ziet bij bezoekers steeds minder tolerantie voor coronamaatregelen.

„Midden in de covid-tijd, in maart en april, kregen wij nog applaus. Ook van die bezoekers die zich nu misdragen”, zegt de verpleegkundige die zich zorgen maakt over het asociale gedrag van met name bezoekers op de spoedeisende hulp. „De laatste maanden is dat begrip er bij sommige mensen niet meer.”

Volgens Van den Broek gedraagt het overgrote deel van de patiënten en bezoekers zich overigens keurig. De kleine groep die dat niet doet, doet dat vaak uit onmacht. Bijvoorbeeld omdat ze niet snel genoeg geholpen worden. „Maar met name om het feit dat ze niet met meer dan één bij een naaste mogen zijn als die bij ons opgenomen liggen. Dan is het vooral schelden, middelvingers, soms bedreigingen. Er is ook weleens een tik tegen het raam van de balie. Puur uit frustratie.”

Cocktail van frustratie en agressie
Bij de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) wordt het probleem onderkend. Zorgmedewerkers worden bespuugd, geschopt, gekleineerd en krijgen alle denkbare ziektes naar hun hoofd geslingerd. Het zorgpersoneel, voor wie een half jaar geleden nog werd geapplaudisseerd, heeft momenteel te stellen met een explosieve cocktail van frustratie, polarisatie en agressie.

’Te idioot voor woorden.” Eric Bosman, woordvoerder bij branchevereniging ActiZ, kan kort zijn over de bedreigingen aan het adres van zorgverleners. „Helaas komt dit af en toe voor. En elke keer dat het voorkomt, is één keer te veel. Het is verschrikkelijk en onacceptabel.” Het is een fenomeen dat, merkte Bosman, ook in maart al de kop op stak. „Ook in het begin van de uitbraak, toen de verpleeghuizen op slot gingen voor bezoek, kregen we signalen binnen dat mensen hun onvrede en frustratie uitten. En hoe begrijpelijk ook: soms ging dat op een manier die echt onaanvaardbaar is.”

Woordvoerder Wouter van der Horst van de NVZ merkt dat het aantal incidenten sinds corona is toegenomen. Agressie tegen zorgpersoneel op zich is van alle tijden, merkt hij daarbij op, maar momenteel is echt merkbaar dat het erger wordt. „Het lontje van mensen wordt steeds korter. Dat kan heel extreme vormen aannemen.”

Scheldpartijen
Uit een peiling onder 1200 leden van Beroepsvereniging NU’91 blijkt dat ruim de helft van de zorgmedewerkers in ziekenhuizen de afgelopen maanden te maken kreeg met scheldpartijen en dreigementen. Geslagen, geschopt en gespuugd werd er ook. Een kwart onderging dit fysieke geweld.

De peiling is twee weken oud, „maar het wordt er niet minder op”, zegt woordvoerder Van Erp. „We hebben een hele periode gehad dat we in de samenleving wel zagen dat de maatregelen minder in acht werden genomen. Dan kwam je in instellingen en werd je daarop gewezen: zou je anderhalve meter afstand willen bewaren? bijvoorbeeld. Mensen reageren gepikeerd. Hebben een grote mond. Hardwerkend personeel wordt bedreigd met teksten als ’ik weet waar je kinderen wonen’.”

De beroepsvereniging ziet ook dat mensen in de coronaperiode nieuwe manieren verzinnen om te schofferen. „Het opzettelijk in iemands gezicht hoesten of met speeksel richting iemand praten”, schetst Van Erp. „Tegen mensen die dagelijks met passie voor die patiënten staan. Soms met te weinig beschermende kleding. Dat doen ze dan toch maar weer om de patiënt niet in de steek te laten. Als ze dan dit soort dingen naar hun hoofd krijgen, wordt het moeilijk en is er ook de gedachte: wil ik dit nog wel, is dit nou waarom ik ooit de zorg in ben gegaan? Ik krijg signalen van mensen die de zorg verlaten of thuisblijven.”

’Doe-opdracht’
Omstreeks de tijd waarin NU’91 de peiling hield, ging het helemaal mis in het Brabantse Goirle. Op 10 en 11 september, zo werd donderdag bekendgemaakt, werden medewerkers van de Guldenakker telefonisch en per e-mail lastiggevallen vanwege de lockdown die het zorgcentrum instelde. Viruswaarheid-voorman Willem Engel had zijn achterban opgeroepen om daartegen te protesteren. Dat resulteerde in anonieme scheldpartijen en zelfs doodsbedreigingen.

De oproep van Engel op Facebook luidde: „Even een doe-opdracht tussendoor. Ik krijg net een verontrustend bericht. Er is toch weer een verzorgingshuis op slot gegaan. Guldenakker in Goirle”, waarbij hij voor het gemak meteen het telefoonnummer vermeldde. Engel vervolgde met: „We hebben geconcludeerd dat dit nooit meer mocht, en toch proberen ze het weer.”

Kaat van der Weide, woordvoerster van het overkoepelende Thebe, waarvan de Guldenakker deel uitmaakt, vertelt hoe er vervolgens werd gereageerd door mensen die aan de slag gingen met de ’doe-opdracht’: „’Ik wens u een langzame, pijnlijke en eenzame dood in combinatie met ernstige ziektes’, bijvoorbeeld. Zoiets komt natuurlijk hard aan bij onze telefonistes, maar gelukkig heeft niemand van onze medewerkers zich hoeven wenden tot onze psycholoog of geestelijk verzorger die we al sinds het begin van de coronacrisis 24/7 paraat hebben.”

Van der Weide zegt de emoties van de bellers en mailers te kunnen begrijpen: „Niemand zit natuurlijk te springen om een lockdown. Dat is voor niemand leuk. Maar door te blijven communiceren met onze bewoners, hun mantelzorgers en familieleden proberen we onze keuzes zo goed mogelijk uit te leggen. Dat lukt aardig, maar wat er nu loskwam, was ongekend.”

Aangifte van het gebeurde is niet gedaan: „Dat heeft geen nut, want alles ging anoniem. Polarisatie leidt volgens ons bovendien tot niets. We moeten in Nederland echt met elkaar in gesprek blijven om het virus te verslaan.” Engel heeft laten weten het gebeurde te betreuren en ook (verbaal) geweld altijd af te keuren. Ook zei hij te hopen dat „de boodschap bij de beleidsmakers wel is aangekomen”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

De aap komt alweer uit de mouw... Mensen worden steeds alerter.
Burgerjournalisten bellen ziekenhuis dat ‘volloopt met coronapatiënten’. Worden we in de maling genomen?

24 september 2020

Afbeelding

Ziekenhuizen bereiden zich voor op ‘helse herfst’. Nederland kleurt razendsnel rood. Dweilen met de kraan open op de corona-afdeling. Mensen hebben geen idee hoe zwaar wij het hebben. Nog zo’n dienst en ik stop ermee, schrijven de media op paniekerige toon. In deze coronatijd moet je ervan op aan kunnen dat de media ons objectief informeren over de situatie in het ziekenhuis. Gebeurt dat wel?

De Telegraaf publiceerde vandaag een artikel over het Spaarne Gasthuis, waar het aantal coronapatiënten ‘flink oploopt’. Twittergebruiker Bob HCQworks belde met het ziekenhuis en schrijft: “Spaarne Gasthuis, willen jullie De Telegraaf terechtwijzen met hun fake news? Net met jullie gebeld en er zijn vannacht helemaal niet massaal coronapatiënten opgenomen! Zij zaaien zo angst naar andere patiënten toe die het ziekenhuis moeten bezoeken.”

Simone voegt hieraan toe: “Zojuist zelf ook gebeld en het is inderdaad NIET waar. Pepita de Vries (28) die ze ‘citeren’ in het artikel werd eind maart al ingezet om haar verhaal te doen. Schaam je Telegraaf, wij doen jullie werk hoor, geen zorgen.”

Het lijkt gecoördineerd
Ook Janny besloot het ziekenhuis te bellen. “Ik kan bevestigen dat het daar niet vol ligt met coronapatiënten. Nee hoor mevrouw, niets aan de hand, was het antwoord!”

Dat zijn dus 3 mensen die hebben gebeld en naar eigen zeggen te horen kregen dat het niet waar is wat er in het artikel wordt gesuggereerd.

Tweep Des Vaderlands laat zijn 15.000 volgers weten dat het begint op te vallen dat kranten, nieuwsprogramma’s, influencers (vaak vermomd als zorgpersoneel) paniek zaaien over vollopende IC’s en ziekenhuizen. “Het lijkt gecoördineerd. Stop daarmee. Jullie maken mensen bang. We checken het allemaal. Het is een grove schande.”
Tweep Des Vaderlands
@superjan

Het begint op te vallen dat kranten, nieuwsprogramma's, influencers ( vaak vermomd als zorgpersoneel) paniek zaaien over vollopende IC's en ziekenhuizen. Het lijkt gecoordineerd. Stop daarmee. jullie maken mensen bang.

We checken het allemaal.
Het is een grove schande.

Afbeelding
https://www.ninefornews.nl/burgerjourna ... g-genomen/
Het zou me niets verbazen als aan veel van die berichten in de MSM een luchtje zit.

Zie op deze sites ook voor reacties van mensen (die soms ook patiënt zijn bij dit ziekenhuis):

https://ejbron.wordpress.com/2020/09/24 ... g-genomen/

https://www.ninefornews.nl/burgerjourna ... g-genomen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

“1984” is werkelijkheid geworden...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
do sep 24, 2020 8:44 pm
Maar ik doe het wel. Er is verder niemand die jou weerwoord geeft, blijkbaar is iedereen het enorm met je eens. Daar bof jij bij.

Soms denk ik dat ik als enige persoon op dit forum gek ben, omdat ik het niet met jou, en sommige andere op het forum op dit punt eens ben.

Dat jullie allemaal gelijk hebben, en ik ongelijk. Maar ik weet dat ik niet ongelijk heb.
Er zijn soms tegenstrijdige signalen. Wat er gebeurt wordt van verschillende kanten belicht. Ik heb wel de indruk dat het heel anders en beter gekund had dan het nu gegaan is.

Zijn ze bij overheid nou werkelijk zo dom? Of is er meer aan de hand?

Ik ga niet zonder meer partij kiezen noch voor jouw mening noch voor die van Pilgrim. Jullie hebben allebei recht op je eigen mening en ik respecteer beide.

Er zijn teveel aspecten die aan de coronacrisis kleven om nu te bepalen wie hierover de waarheid in pacht heeft. En dat is mijn mening.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
do sep 24, 2020 11:01 pm

Er zijn teveel aspecten die aan de coronacrisis kleven om nu te bepalen wie hierover de waarheid in pacht heeft. En dat is mijn mening.
Dank je voor je bijdrage xplosive.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Ik heb de indruk dat sommigen een bredere betekenis hechten aan "lockdown" dan anderen. Om die reden ben ik er niet zeker van of Ariel en Pilgrim onder "lockdown" hetzelfde verstaan. En daarin zou dus een misverstand kunnen schuilen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
vr sep 25, 2020 12:52 am
En dan zijn er nog een paar truusen op twitter die blijkbaar ook gebeld hebben. "burgerjournalisten"
Te erg.
Ik geef het op. Wat een niveau.
Wat Ariel hier aangeeft is dat het beter zou zijn om berichten kritischer te bekijken en/of zelf nauwkeuriger te onderzoeken dan wel na te trekken alvorens die berichten hier te posten. Ik kan het daar wel mee eens zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Maar nu even dit. Hier laat de overheid zich weer van z'n onbetrouwbare kant zien. Betaalde trollen, komt dat u bekend voor?
Wim Hutten was er toch ook zo eentje die hier trolde?

Eindelijk bekend waarom Ali B de CDA-frontman Hugo de Jonge steunde: steekpenningen via het VWS-ministerie!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

King George schreef:
vr sep 25, 2020 7:04 am
Maar nu even dit. Hier laat de overheid zich weer van z'n onbetrouwbare kant zien. Betaalde trollen, komt dat u bekend voor?
Wim Hutten was er toch ook zo eentje die hier trolde?

Eindelijk bekend waarom Ali B de CDA-frontman Hugo de Jonge steunde: steekpenningen via het VWS-ministerie!
Sorry hoor! Ik vind dit soort berichtgeving met allerlei gerammel van slecht leesbare inhoud met aan het voortouw de figuur 'Seven' die de spits afbijt met zijn stuntelige tekst.

Ik ben anti Ali B en anti Hugo de Jonge, maar op dit soort gelul in de ruimte zit ik niet te wachten. De anderen misschien wel. Trouwens, wat heeft dit te maken met het Corona-virus? Dit:

Het middel is erger dan de kwaal
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Een doorbraakje. De kritiek heeft kennelijk gewerkt.
‘Hydroxychloroquine mag gewoon worden voorgeschreven! Eindelijk’

25 september 2020

“Goed nieuws van het NHG. Hydroxychloroquine mag gewoon worden voorgeschreven!” roept huisarts Rob Elens triomfantelijk op Twitter.

Jako Burgers van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) zei eind vorige maand op NPO Radio 1 dat hydroxychloroquine niet effectief is voor de behandeling van Covid-19 en alleen maar voor nare bijwerkingen zorgt.

Burgers gaf ook een zeer interessant antwoord op de vraag of de overheid het middel zou moeten verbieden. “Nee, zover hoef je niet te gaan, dat kan ook eigenlijk niet. Het middel is beschikbaar en kan door elke arts worden voorgeschreven, ook op andere indicaties. Het middel is geregistreerd voor systeemziektes waarbij de immuunrespons in de war is geraakt. Artsen kunnen het beter niet gebruiken bij Covid-19, maar het kan nog wel.”

Helemaal niet verboden
Naar aanleiding van de uitspraken van Burgers stuurde Elens een bericht naar het NHG. Uit de reactie die hij kreeg, blijkt dat het NHG bevestigt dat HCQ helemaal niet verboden is, zo laat hij op zijn website weten.

Het NHG schrijft: “Jako Burgers benoemt in het interview dat het inderdaad uiteraard mogelijk is om af te wijken van de geldende richtlijnen en adviezen. Wij willen hierbij benadrukken dat dit op individuele basis en medisch inhoudelijk onderbouwd dient te gebeuren.”

Elens: “De interpretatie dat vroegbehandeling van Covid-19 door de huisarts verboden is, is dus onjuist. Behalve HCQ zijn er meerdere medicamenten die off-label kunnen worden ingezet voor de vroegbehandeling van Covid-19.”

Hij roept mensen op hun huisarts te benaderen en tot nieuwe inzichten te brengen zodat beginnende Covid-19 behandeld kan worden, en we een tweede lockdown en de spoedwet kunnen voorkomen. Dat kan middels deze brief.

Elens behandelde zijn coronapatiënten begin dit jaar met HCQ, maar werd al snel teruggefloten door de inspectie. Hij moest zijn behandeling staken, hoewel alle patiënten genazen.
rob elens
@hapelensrob

Goed nieuws van de nhg. Hcq mag gewoon worden voorgeschreven!!

Afbeelding
SCHRIFTELIJKE BEVESTIGING NHG : HCQ IS HELEMAAL NIET VERBODEN ! nieuwe huisartsbrief vs5 - Zelfzorg...
Naar aanleiding van de Rapid Review studie van het NHG en de uitspraak van Jako Burgers van het NHG op Radio1 heeft huisarts Rob Elens een reactie ingestuurd. Hierop kwam een schriftelijk antwoord...
zelfzorgcovid19.nl

10:57 a.m. · 25 sep. 2020
https://www.ninefornews.nl/hydroxychlor ... eindelijk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ziekenhuis Rotterdam te vol, coronapatiënt Metin (42) ligt nu helemaal in Winterswijk: ‘Ik heb gehuild in de ambulance’

Metin Verdoold (42) uit Rotterdam kreeg vorig weekend geen adem meer. Corona sloeg ook bij hem toe. Ongenadiger dan hij dacht. Nu ligt hij aan de zuurstoftank op een isolatieafdeling in het ziekenhuis van Winterswijk. In zijn eigen woonplaats ligt het ziekenhuis overvol. ,,Ik heb veel meegemaakt, maar dit? Dit is heftig.”

Metin hield afstand, zeker weten deed hij dat. Hij nam en neemt het coronavirus best serieus. Maar net als veel van zijn leeftijdgenoten dacht hij inmiddels ook wel eens: ‘Het is vooral erg voor anderen, ikzelf zal er niet zoveel last van hebben'. Hoe anders kijkt hij nu tegen het virus aan, vertelt hij telefonisch vanuit zijn ziekenhuisbed op de isolatieafdeling van het SKB in Winterswijk.

Af en toe hoor je hem nog naar adem happen. Omringd door personeel in beschermende pakken. En met een zuurstofslang in zijn neus. ,,Ik weet nog dat ik vorige week op de bank lag. Mijn lichaam lag daar, maar mijn geest was niet aanwezig. Dat virus sloopt je echt. Ik ben een grote, gezonde vent. Ik heb veel meegemaakt in mijn leven, maar dit is écht heftig.”

Dat Verdoold nu in Winterswijk ligt, heeft alles te maken met de toenemende drukte in ziekenhuizen in de Randstad. Daar lees en hoor je van, maar de Rotterdammer ervaart nu zelf wat daar het gevolg van is. Toen hij vorige week zondagavond werd opgenomen in Rotterdam, omdat het zuurstofgehalte in zijn bloed veel te laag was, kreeg hij een masker op zijn gezicht en een slang in zijn neus.

,,Het is allemaal heel snel gegaan. Mijn vrouw werkt in de zorg en had een metertje thuis waarmee we zuurstof konden meten. Dat zakte zondag steeds verder. In het ziekenhuis zeiden ze: het is goed mis, je wordt opgenomen.”

Vervelende bijsmaak
Maandag knapte hij gelukkig wel op, hij hoefde niet naar de intensive care (IC). De longarts aan zijn bed meldde het ‘goede nieuws’. Maar dat nieuws kreeg ook gelijk een vervelende bijsmaak.

,,Want de longarts zei ook: het is nu zo vol hier, het lijkt alsof we terug zijn in maart. We geven voorrang aan patiënten die in slechtere toestand verkeren. Dus je wordt net al een aantal anderen overgeplaatst. Toen ik hoorde dat ik 185 kilometer verderop naar Winterswijk moest zakte mij de moed wel in de schoenen. Zó ver van huis. In de ambulance heb ik wel gehuild hoor, dat mag je best weten.”

Sinds deze week worden patiënten weer verspreid over het land

Het aantal coronapatiënten dat op de intensive care (IC) verblijft, bedroeg vrijdag 116. Dat zijn tien patiënten meer dan de dag ervoor, aldus het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Het aantal corona-opnames buiten de IC bedroeg vrijdag 431, dat zijn er 36 meer dan een dag eerder. Het totaal aantal opgenomen coronapatiënten bedroeg 547, 46 meer dan donderdag.

Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. In de afgelopen 24 uur zijn er vijftien verplaatsingen geweest tussen de regio’s. Er zijn geen IC-patiënten verplaatst. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding is sinds 23 september weer actief.

Besmet op het werk
Verdoold ligt alleen in Winterswijk, zijn familie kan niet bij hem op bezoek komen. Zijn vrouw is namelijk ook besmet. En hun oudste zoon eveneens, hoewel die er niet echt ziek van is.

,,Mijn vrouw heeft het op haar werk opgelopen. Ze werkt in de zorg en een cliënt die zich al een tijdje slecht voelde maar niks zei omdat hij niet in quarantaine wilde, heeft ervoor gezorgd dat mijn vrouw en zes andere collega's besmet raakten. Ze heeft gelijk alle voorzorgsmaatregelen genomen, maar toen had ze het al opgelopen. En mijn zoon en ik dus ook.”

#ikdoenietmeermee
Hij raakte dus doodziek in een week waarin tal van influencers nog met hun inmiddels veel bekritiseerde oproep kwamen om ‘niet meer mee te doen’ met het coronabeleid.

,,Daar zaten mensen bij die ik hoog heb zitten. Helemaal nu ik dit heb meegemaakt, denk ik helemaal: jongens denk na. Houd wel die afstand, doe mee!” Metin zette zijn verhaal ook op zijn eigen Facebookpagina. Inmiddels zijn hij en zijn vrouw overspoeld met berichten, kaarten en mailtjes. ,,Zelfs van mensen die we niet kennen. Dat heeft ons veel steun gegeven. “

Minder besmettelijk
Nu ligt hij dus nog even in zijn eentje, daar in de Achterhoek. Hij knapt gelukkig wel op. ,,Ik ben nu minder besmettelijk zeggen de artsen. En ik hoef steeds minder zuurstof te krijgen. Als ik 24 uur klachtenvrij ben, mag ik terug naar huis. Ik hoop dat dat komende week zo is.”

Want hoe geweldig de verzorging in Winterswijk ook is en hoeveel aandacht hij ook krijgt, er gaat niets boven zijn eigen Rotterdam. ,,De Achterhoek is mooi. Iedereen is aardig. Ik kom hier nog wel een keertje terug voor een lang weekend vakantie. Maar dan wel helemaal gezond.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

’Corona leidt tot hersenschade door overdreven immuunreactie’

Onderzoekers van het Amsterdam UMC hebben ontdekt dat corona nog schadelijker is dan tot nu toe bekend was. Het virus tast volgens de Nederlandse onderzoekers ook de hersenen aan.

De ziekte die wordt veroorzaakt door het coronavirus kan ervoor zorgen dat het immuunsysteem in de hersenen op hol slaat. Het onderzoek is zaterdag gepubliceerd in het toonaangevende medische tijdschrift The Lancet Microbe, meldt Nieuwsuur.

Patholoog Paul van der Valk bestudeerde met zijn team de hersenen van elf patiënten die aan Covid-19 zijn overleden. Bij tien van de elf zag hij dat de ziekte duidelijke sporen in de hersenen had achtergelaten. Zo werden er zogeheten T-lymfocyten (afweercellen) ontdekt die niet in de hersenen thuishoren.

De afwijkingen werden bij de overleden coronapatiënten in de gehele hersenen en het ruggenmerg aangetroffen. „Dit zijn cellen die normaal gesproken uit de hersenen worden geweerd”, zegt Van der Valk. „Maar bij de Covid-19-patiënten zagen we dat ze de bloedbaan hadden verlaten en het hersenweefsel binnentraden. Dan weet ik als patholoog: hier is iets goed mis.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Beangstigende ontwikkelingen in Australië...
The terrifying police state Daniel Andrews wants to create: How innocent Victorians can be arrested and detained indefinitely without evidence - on the word of power-hungry public servants

By Charlie Moore, Political Reporter For Daily Mail Australia - Published: 06:26 BST, 23 September 2020

Afbeelding
Innocent Victorians could be arrested in the street or at work by power-crazed officials under a new law Daniel Andrews wants to pass, top lawyers have warned. Pictured: A lockdown protester being arrested on Sunday in Melbourne.

Innocent Victorians could be arrested in the street or at work and detained indefinitely by power-crazed officials under a new law Daniel Andrews wants to pass, top lawyers have warned.

The proposed new law, which will be debated in the Victorian parliament next month, would allow the government to give anyone it chooses - such as public servants - the power to enforce coronavirus restrictions and make arrests.

The unprecedented plan would also allow officials to detain people they suspect may spread coronavirus even if they have done nothing wrong.

Officials would also be able to follow up on tip-offs that Covid rules have been breached at a home or a workplace without needing the police to accompany them.

Eighteen esteemed former judges and lawyers have written an open letter warning that the law is 'unprecedented, excessive and open to abuse'.

One of those lawyers, Ross Gillies QC, told Daily Mail Australia he fears power-hungry officials who enjoy exerting authority may abuse the powers given to them.

'I don't trust someone who is nominated by a public servant with the power to make arrests. I have real abiding concern that power is a very dangerous thing,' he said.

'Some people are excited by power and the ability to exert authority over someone else. There is the potential for enormous injustice.'

'Someone might grab someone and say "I have reason to believe you are a Covid carrier or know someone who has Covid and I apprehend you".

'There would be no remedy in that situation. That may be the worst-case scenario but we know that can happen.'

Mr Gillies described the law, which has passed the lower house, as 'draconian' and urged the upper house to vote it down or amend it next month.
[...]
Gideon Rozner, Director of Policy at free market think tank the Institute of Public Affairs told Daily Mail Australia the legislation was 'extremely dangerous' and would create the 'Daniel Andrews Stasi'.

'It will allow Dan Andrews to effectively appoint anyone he wants as an authorised officer, with extraordinarily broad discretion to enforce Victoria's emergency powers,' he said.

'Union leaders could be appointed to unleash retribution on small business owners who speak out against lockdowns.

'Labor Party officials could be appointed to intimidate political opponents. 'I Stand With Dan' types could be appointed to spy on their friends and neighbours.

'Not since East Germany have we seen such a monstrous web of government surveillance. The Victorian Parliament must vote down this bill and say no to the Dan Andrews Stasi.'

Lees verder >>>
Ook Natural News heeft het er over...
[...] The power-crazed politician of the far-left Australian state has already made global headlines for sanctioning breaking into people’s homes and smashing their car windows upon suspicion that Wuhan coronavirus (COVID-19) restrictions are being flouted. Now he wants to start arresting and detaining people without any evidence of a crime being committed, all to keep people “safe” from the Wuhan coronavirus (COVID-19).

Otherwise innocent Victorians, should Andrews’ proposal be enacted, would be subject to arrest by any “public servant,” not just a police officer, if they are merely suspected of having the Wuhan coronavirus (COVID-19). Arrests would also be permitted of those who question the official plandemic narrative, which the government considers to be the spreading of dangerous “conspiracy theories.” [...]

https://www.naturalnews.com/2020-09-24- ... camps.html#
Je kan dus ook gearresteerd worden als je er openlijk blijk van geeft niet in het officiële coronaverhaal te geloven.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Dit gebeurd er dus nu...
Corona beleid scheurt families en vrienden uit elkaar

[...] Al veel mensen hebben in hun eigen omgeving moeten ervaren hoe de onophoudelijke angstpropaganda over het coronavirus gezinnen, families, vrienden en collega’s tegen elkaar heeft opgezet. Mensen die het vaak jarenlang prima met elkaar konden vinden, kunnen plotseling niet meer door één deur. Zelfs als je enkel wat kritische vraagtekens plaatst bij de officiële verklaringen, wordt je op zijn minst achterdochtig aangekeken als ‘complotdenker’, en soms zelfs een ‘bejaardenmoordenaar’ genoemd. Een tot op heden (te) kleine groep nuchter gebleven mensen moet het opnemen tegen een doodsbang gemaakte, en steeds redelozer wordende meerderheid.

De overheidsslogan ‘Alleen samen krijgen we corona onder controle’ (= als je niet volledig gehoorzaam bent en meedoet, ben jij eraan schuldig dat mensen ziek worden en dood gaan) kreeg een tegenreactie met ‘Alleen samen krijgen we de overheid onder controle’ (= als we dit laten gebeuren, raken we al onze vrijheden en burgerrechten kwijt, en zal de schade aan economie, volksgezondheid en de samenleving onherstelbaar zijn). [...]

https://www.xandernieuws.net/algemeen/c ... rd-gedaan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Beste Ariel, je vergist je compleet! Ik ben helemaal niet bang voor het virus en in mijn persoonlijke leven trek ik me er ook helemaal niets van aan. Maar jij bent volgens mij wel bang, anders zou je zo niet praten. Ik ben ook geen verlengstuk van Willen Engel en zijn website heb ik nog nooit bekeken en ook heb ik volgens mij nog nooit een artikel van hem hier gepost (voor zover ik me herinner). Ik weet helemaal niets van hem! Dat je het op sommige punten misschien eens bent met bepaalde mensen of organisaties maakt je nog geen verlengstuk, net zo min als ik een verlengstuk ben van een klimaat-sceptische organisatie, waar ik het ook mee eens kan zijn. Die cijfers die ik noemde komen gewoon van het RIVM en de WHO. Daar zal die Engel ze ook wel vandaan halen. Dat citaat van hem kende ik trouwens helemaal niet. Ik ben wel een verlengstuk van andere alternatieve media zoals E.J. Bron e.a. zoals jij een verlengstuk van de Telegraaf bent.
maar ik wil niet.... en daar trek ik de lijn ...dat ons forum misbruikt wordt om Willem Engel en zijn dwaze ideeën te promoten.
Dat je zijn ideeën dwaas vindt is gewoon je eigen subjectieve visie. Iedereen kan zo zijn ‘eigen lijn’ wel trekken. Die ‘dwaze’ ideeën in deze topic zijn gewoon van mezelf en komen ook overeen met de meerderheid van de PVV en de FvD-stemmers. Wat de één een dwaas idee vindt hoeft de ander niet te vinden. Kennelijk vindt je ook het leeuwendeel van de PVV/FvD-stemmers dus dwaas. En links zijn ze ook niet. En als mijn argumenten onredelijk of dwaas zouden zijn dan zijn die brandbrieven van honderden artsen dat zeker ook.

Jij bent moderator, maar ik ben dat óók al een tijdje en je hebt weliswaar de oudste rechten t.o.v. mij maar NIET méér rechten. Ook ík heb een flinke bijdrage geleverd om dit forum populair te maken met boeiende topics wat je terug kan zien aan het aantal bezoekers. Dus ik sta nu óók even op mijn strepen! Deze topic is niet onredelijk en je hebt hem zelf ook opgestart zie ik. Je hebt alleen maar een probleem met de kritiek op die corona-maatregelen en die wil je niet meer horen! Maar dat is precies hetzelfde als wanneer een klimaatgelovige een scepticus de mond wil snoeren. Je wil gewoon geen kritiek horen waar je radicaal mee oneens bent en dat is gewoon FOUT! We hebben hier recht op onze mening. Ook de kritiek (met valide argumenten) op de corona-maatregelen is niet onredelijk, net zo min als de zorgen over de economische gevolgen van de lockdowns. Dat is ook iets wat je volledig onderschat. Er dreigt nu al hongersnood voor miljoenen mensen in de Derde Wereld. Als we hier geen kritiek op mogen hebben waar dan nog wel over??!!!! Dit is absurd! Je wil me de mond snoeren alleen maar omdat je het niet met me eens bent... Dat is inderdaad intolerant en eigenlijk ook zwak vind ik, omdat een goede moderator anderen niet het zwijgen oplegt alleen maar omdat je het oneens bent. (En het gaat hier immers ook niet belediging of oproepen tot haat en geweld waar dat wel een argument zou kunnen zijn.)
Ariel schreef:
zo sep 27, 2020 1:01 am
En daar doe jij dus ook driftig aan mee.
Dat kan je net zo goed zegen over andere zaken waar mensen van mening verschillen, zoals klimaat, islam, enz.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie