Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Oeps!!!! :shock:
Zweden maakt coronadraai: immuniteitsdenken maakt plaats voor lockdown

Zweden was lang het buitenbeentje van Europa met zijn corona-aanpak: geen lockdown, maar een groot beroep op de eigen verantwoordelijkheid van de burgers. Kwetsbare groepen werd opgeroepen zichzelf in bescherming te nemen, zodat het openbare leven zoveel mogelijk kon doorgaan. Ondertussen zou onder de bevolking een zekere mate van groepsimmuniteit kunnen worden opgebouwd. De regering lijkt nu toch een nieuwe weg in te slaan.

Het Zweedse ministerie van Volksgezondheid besloot deze week om in regio’s waar het virus snel om zich heen grijpt de lokale autoriteiten het recht te geven burgers te verplichten winkelcentra, musea zwembaden, sportscholen en concerten te mijden. Ook mag men mensen verbieden ouderen te bezoeken of van het openbaar vervoer gebruik te maken.

Groepsimmuniteit
„Het lijkt op een lockdown, maar het is een lokale lockdown”, stelt Johan Nojd, hoofd van de afdeling besmettelijke ziekten in Uppsala in de Telegraph. In Uppsala is het aantal besmettingen de afgelopen weken vertienvoudigd. Nojd zal vandaag met dokter Anders Tegnell, de Zweedse coronatsaar, om tafel zitten om te kijken welke maatregelen er in Uppsala nodig zijn.

Tegnell moest vorige week al toegeven dat door de snelle toename van het aantal infecties zijn opvattingen veranderd zijn. „De duidelijke conclusie is dat er in de steden minder immuniteit is dan we dachten. Wat we nu zien is dat zelfs in de grote steden waar veel besmettingen zijn geweest er toch nog enorme clusters van mensen zijn waar het virus niet toegeslagen heeft.”

Vastgespijkerd
Volgens Joacim Rocklov, professor epidemiologie aan de universiteit van Umea, is het duidelijk dat Zweden een nieuw beleid heeft ingezet. „Het is heel duidelijk dat Zweden een nieuwe strategie gaat inzetten, maar de kranten schrijven nog steeds over ’De Zweedse Strategie’ alsof die in maart is voor eeuwig vastgespijkerd.”

Ook Tom Britton, wiskundeprofessor aan de Universiteit van Stockholm en een van de belangrijkste adviseurs van de regering, ziet de noodzaak van extra maatregelen ook. In een recent onderzoek stelt hij dat zelfs als 20 procent van de bevolking van Stockholm immuun is, de stad nog steeds extra maatregelen moet nemen om het virus in toom te houden. „Immuniteit helpt ons wel een beetje, maar er is nog steeds een aanzienlijk risico voor toekomstige uitbraken in Zweden.”

Denemarken
Ondertussen lijkt buurland Denemarken succes te boeken met zijn aanpak. Net als Nederland kampte Denemarken enkele weken geleden met een snelle toename van het aantal coronabesmettingen. Half september besloot de regering daarom in te grijpen. Er werd een samenscholingsverbod ingesteld voor groepen groter dan 50 personen en bars, discotheken en cafés moesten om 22.00 uur sluiten. Bovendien werd in de horeca een mondkapjesplicht ingevoerd voor alle staande gasten. Voor het openbaar vervoer bestond al een mondkapjesplicht.

Het goede nieuws voor Nederland dat onlangs soortgelijke maatregelen afkondigde; ze werken wel. De coronacijfers gaan er nu weer de goede kant uit, zo maakte minister van Volksgezondheid Magnus Heunicke bekend. Het reproductiegetal is nu gedaald tot 0,8 en vooral in Kopenhagen waar het aantal besmettingen het snelst opliep, is de situatie weer beter onder controle. Wel worden de bestaande maatregelen tot 31 oktober verlengd.

Daar is overigens ook in Denemarken discussie over. Want het sterftecijfer als geheel ligt er in 2020 zelfs lager dan voorgaande jaren, dit ondanks de coronapandemie. Het Deense nationale Serum Instituut becijferde maandag dat er in Denemarken in de eerste 30 weken van dit jaar het laagste aantal mensen overleed sinds 2015. Volgens het instituut is het sterftecijfer lager omdat door de coronamaatregelen ook de verspreiding van griep en andere infectieziekten lager was.

Joachim Hoffmann-Petersen, arts en voorzitter van de Deense vereniging van anesthesisten en intensivisten, denkt dan ook dat de huidige coronamaatregelen overdreven zijn. „Het is momenteel onduidelijk wat het langetermijndoel van de regering is. Wil men het laagst mogelijke sterftecijfer en het laagste aantal opnames tegen elke prijs? Dat is naïef en duur. Wil men het coronavirus verslaan? Dat is onmogelijk”, stelt de arts in het blad Politiken.

Vaccin
Volgens de arts kunnen de Denen gezien het lage sterftecijfer in afwachting van een vaccin een tijdelijk hogere infectiegraad voor lief nemen. „ We kunnen de bevolking wat minder beperkingen opleggen en tijdelijk een hoger aantal infecties accepteren. Dan moeten we wel veel meer inzetten op het volgen van de geïnfecteerden en daar ook veel meer in investeren.”

In Denemarken wordt met enige jaloezie naar noorderbuur Zweden gekeken waar het leven tijdens de pandemie vrijwel normaal doorging. Maar juist daar is na een snelle toename van het aantal besmettingen in september besloten om het virus toch wat ’Deenser’ aan te pakken, in ieder geval op lokaal niveau.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

ISLAM BEHAALT ENORM SUCCES!

Van onze speciale salafistische virus-redacteur

Beste moslim geloofsgenoten, wij die hun gelukzaligheid hebben gelegd en toevertrouwd in ons grote onovertroffen historische Arabische woestijnmonument Mohammed,

De Profeet profeteerde niks, daar was hij te dom en onwetend voor, maar hij wist des te meer furore te maken met zijn onovertrefbare geweldsdelicten, roofovervallen, verkrachtingen, pedofiele praktijken en zeker tien aanvalsoorlogen. En er is meer. Wij staan nu voor een historisch punt in de niet altijd succesvolle geschiedenis van de islam. Wat wij op dit moment bereikt hebben, staat in geen enkele verhouding tot de verwaarloosbare krachten van Allah die ons nooit een steek verder op weg hebben geholpen in het bereiken van ons doel conform Koran 48:28 – “Hij is het die Zijn Boodschapper heeft uitgezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst om haar de overhand te geven over alle godsdienst. En Allah is voldoende als getuige.”

Het is ons gelukt! Eindelijk! Met dank aan de voortreffelijke homo Mark Rutte die eigenlijk in elkaar geslagen had moeten worden door onze Marokkaanse jongens of van een hoog flatgebouw gegooid – maar daar willen de moskeevaders en het moskeebestuur dit keer graag een uitzondering voor maken. Vanwege het onverwachte bereikte succes met een hoog halal gehalte.

• Verbod op alcohol.
• Geen handen geven
• Halal gezichtsbedekking verplicht.

Getekend,
Afbeelding
Ahmed Aboutaleb,
burgervader van Rotterdam
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Het valt inderdaad op Hans, maar je was de slavenmaskertjes nog vergeten. Een goede burka werkt natuurlijk ook...
:roll:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
ma okt 19, 2020 12:26 am
mercator!! Wat moet ik me hier bij voorstellen? Wordt hier vreemdgaan gepropagandeerd ? :shock:
Niemand begrijpt het hier nog. We zijn al van 5 knuffelcontacten naar 3 gegaan, dan naar 10 en 15, dan terug naar 5 en nu dus 1.
Wegens mijn medische voorgeschiedenis kom ik regelmatig s in ziekenhuizen en het is er stukken rustiger dan voor corona. In het rusthuis waar mijn moeder is idem. Verpleegsters heel rustig, weinig presterend en vrolijk roddelend en koffie drinkend. Het zal wel toeval zijn dat ik geen hectische toestanden zie van de "zorg die op zijn tandvlees zit".
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
wo okt 21, 2020 10:00 am

Wegens mijn medische voorgeschiedenis kom ik regelmatig s in ziekenhuizen en het is er stukken rustiger dan voor corona. In het rusthuis waar mijn moeder is idem. Verpleegsters heel rustig, weinig presterend en vrolijk roddelend en koffie drinkend. Het zal wel toeval zijn dat ik geen hectische toestanden zie van de "zorg die op zijn tandvlees zit".
Gelukkig maar mercator. Beter zo. Gelukkig dat verpleegsters in het verzorgingshuis tijd hebben om koffie met de bewoners te drinken en ze aandacht kunnen geven .

En ook goed dat in het ziekenhuis geen hectische toestanden zijn. Dat is een teken dat ze alles onder controle hebben.

En wat hebben patiënten aan opgejaagde, gestreste artsen en verpleegsters. Je wil dat die mensen professioneel hun werk blijven doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
wo okt 21, 2020 12:35 pm
Gelukkig maar mercator. Beter zo. Gelukkig dat verpleegsters in het verzorgingshuis tijd hebben om koffie met de bewoners te drinken en ze aandacht kunnen geven .
Neenee, ze zaten met elkaar koffie te drinken en te roddelen, niet met de bewoners of de patiënten [icon_lol.gif] . Dat is een patroon dat ik nu al meer dan twee jaar zie in de ziekenhuizen.
Ik herinner me dat ik s uren op een operatie zat te wachten en dat ik al die tijd een trio verpleegsters tegen elkaar hoorde uitweiden over de verdiensten en ongemakken van het gebruik van Lactacyd Femina. Heel interessant , maar mss minder voor mannen.
Ik gun dat personeel dat hoor, maar hoe komt dat nu dat ik nooit toestanden te zien krijg zoals in de vele ziekenhuisseries met door de gangen rennende verpleegsters en dokters ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
wo okt 21, 2020 12:41 pm

Neenee, ze zaten met elkaar koffie te drinken en te roddelen, niet met de bewoners [icon_lol.gif] . Dat is een patroon dat ik nu al meer dan twee jaar zie in de ziekenhuizen.
Je weet dat ik jarenlang in een verpleeghuis gewerkt hebt mercator. En natuurlijk heeft het personeel recht op koffie en theepauze, maar dit soort uitwassen die jij beschrijft ben ik nooit tegen gekomen.

Ik vermoed dat je pas goed over het werk van die meisjes kan oordelen als je een dagje meedraait. Heb je ze ook wel eens s' morgens van 7 tot zeg 10/11 uur bezig gezien? Patiënten wassen, eten verzorgen, medicijnen uitdelen, wonden verzorgen,bedden opmaken, enz. enz...s'middags vaak het zelfde ritueel. Medicijnen, voeding, enz, enz...

En dan de rest van hun taken. Formulieren invullen enz, enz...Daar gaat ook heel veel tijd in zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

De patholoog aan het woord

Volgens professor Thijs Kuiken, hoogleraar vergelijkende pathologie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, kunnen virussen een mens of een dier ook juist gezond houden. “Zoals wij op onze huid en in onze darmen miljarden goede bacteriën hebben die ziekmakende bacteriën weghouden, zo helpen onschadelijke virussen ook om schadelijke varianten te bestrijden.
“Een mooi voorbeeld daarvan is recent gepubliceerd door Duitse collega’s. Die ontdekten dat wilde eenden die een totaal onschadelijke variant van het vogelgriepvirus bij zich dragen, veel minder bevattelijk zijn voor de ernstige variant. Waar behalve kippen ook deze eenden aan dood gaan. Onschuldige virussen vullen als het ware een niche bij hun gastheer, waardoor er voor andere virussen geen plek meer is.”
Een vergelijkbaar fenomeen speelde toen het westnijlvirus ooit de sprong maakte van de oude naar de nieuwe Wereld, vertelt Kuiken. “Dat virus wordt overgebracht door muggenbeten. In Noord-Amerika richtte het nieuw-geïntroduceerde virus behoorlijke schade aan onder wilde dieren. Maar toen het eenmaal in Midden- en Zuid-Amerika aankwam, vielen daar veel minder slachtoffers onder wilde dieren. Die dieren hadden afweer tegen zogenoemde flavivirussen, die er lokaal voorkomen. Daardoor bleken ze beter bestand tegen dit flavivirus uit het Midden-Oosten.”
Volgens Kuiken profiteren ook mensen van deze zogeheten kruisimmuniteit. “Mensen die gevaccineerd zijn tegen de mazelen zijn daarmee mogelijk ook minder vatbaar voor het vergelijkbare canine distempervirus, dat de hondenziekte veroorzaakt. ”Een belangrijke les die we volgens Kuiken kunnen leren uit de uitbraken van Covid-19, en eerder van Sars in 2003 en Mers in 2012, is dat we die bescherming van eigen virussen niet op de proef moeten stellen door op grote schaal mensen met wilde en gehouden dieren moeten gaan mixen.

Vleermuis
Kuiken: “Het coronavirus dat nu rondgaat, is naar alle waarschijnlijkheid overgesprongen van een vleermuis via een nog onbekende diersoort naar een mens op een markt in China. Iets vergelijkbaars zagen we met de uitbraak van Sars in 2003. Dat virus was waarschijnlijk (HvdM: misschien? Toevallig? Daar gaan we weer in het ongewisse diepe.) overgesprongen van een klein roofdier, de Witsnorpalmroller, ook op een markt in Zuidoost-Azië. Mers kwam via dromedarissen op grote markten in het Midden-Oosten bij de mens terecht. Op het moment dat wij op dat soort markten op grote schaal mensen en veel verschillende dieren bij elkaar brengen, vraag je er bijna om. Een van nature flexibel virus hoeft zich dan maar een klein beetje aan te passen om een compleet nieuwe niche te kunnen veroveren. Dan worden soort-grenzen met het grootste gemak overgestoken, met alle gevolgen van dien. “Virussen zijn nu eenmaal een integraal onderdeel van het leven”, benadrukt Kuiken nog maar eens. “Maar als wij niet wat meer ecocentrisch, dus vanuit de natuur, naar virussen leren kijken in plaats van vanuit de mens en de economie, is het wachten op de volgende uitbraak.”
Waar ontspringt ook alweer de rivier De Nijl? Dat wilde men vroeger graag weten. Hoe doe je dat? Nogal logisch, je begint bij het einde en volgt de stroom opwaarts tot aan het begin, de bron. Niks waarschijnlijk, maar daadwerkelijk je gezonde verstand volgen tot de zekerheid van je eigen waarneming je gelijk veilig stelt en je het ook daadwerkelijk kunt uitleggen aan anderen. Dus waar bevindt zich de bron van . . . de Witsnorpalmroller? Welnu professor Kuiken, geef eens antwoord hierop!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ierland heeft vergaande maatregelen genomen om de nieuwe uitbraak van Covid-19 te beperken, heb ik gelezen. Het land gaat wederom zes weken dicht en de rechten en bewegingsvrijheid van de bevolking wordt aan de laars gelapt. In Ierland zie je hoe ver wetenschappers gaan als ze de vrijheid krijgen om te bepalen wat goed of slecht is voor het land.

Politici zouden de afweging moeten maken wat wenselijk en haalbaar is. Wetenschappers moeten de politici van inzichten voorzien, niet van regels.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
wo okt 21, 2020 12:53 pm
Ik vermoed dat je pas goed over het werk van die meisjes kan oordelen als je een dagje meedraait. Heb je ze ook wel eens s' morgens van 7 tot zeg 10/11 uur bezig gezien?
Ik lag een hele maand op een intensieve afdeling in het ziekenhuis 2 jaar geleden dus ik heb eea goed kunnen observeren, dag na dag. Maar het is zoals in alle beroepen: sommigen doen hun job heel goed en anderen niet. Om een idee te geven: de ene verpleegster waste mij van kop tot teen met warm water, de andere gooide een vochtige tissue op mijn buik en was verdwenen.
Van 7 u tot 23 u werkte er alleszins geen enkele, ze losten elkaar af om de 6 of 8 uur. Over de toestanden in Nederland kan ik me niet uitspreken natuurlijk .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
wo okt 21, 2020 2:35 pm
Politici zouden de afweging moeten maken wat wenselijk en haalbaar is. Wetenschappers moeten de politici van inzichten voorzien, niet van regels.
Wetenschappers hebben ook het gifgas en de atoombom uitgevonden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Dieren kunnen niet praten.

Goh, bestaat er echt een lieve nare irritante strontvervelende God, verwoestende vader van de lang geleden gestrafte misdadiger Jezus Christus?

Hij hing tenslotte aan het kruis. En dat was niet voor niets. Oh! Dat was om boete te doen voor de zonde van de mens. Of moet het zijn: zonden? Laat mij er effe buiten ja! Ik word een beetje kotsmisselijk van de overvloedige bemoeial-achtige invloed van psychisch overgewaardeerde klootzakken die een leeg kruis aanbidden. Bekijken we de paus dan zien we dat die corrupte idioot soms een leeg kruis tevoorschijn tovert en de andere keer een stang omhoog heft met daarop geplakt - of is het gelast? - met de beeltenis van wie anders dan de Heere Jezus? En daar loopt de dwaas dan mee in de rondte zodat het publiek daar goed kijk op heeft. En als de paus roept: "Nu knielen!" zal al het idiote volk zonder na te denken gehoor geven aan deze grappige oproep van een wellustig geestelijk ziek gestoorde machtswellusteling in de orde van Adolf Hitler. Maar dan in de vredelievende versie zonder haat tegen joden en met een opvallende voorkeur voor moslims. De God van Abraham heeft het islamitische volk afgekeurd. Dus ik snap hier niks van.

Als dieren konden praten dan had het door God geschapen Aziatische roofdier Witsnorpalmroller ons kunnen vertellen waar hij het virus vandaag had gehaald of per ongeluk opgelopen. Want van opzet zal geen sprake zijn geweest. Zelfs een roofdier gedraagt zich minder moordzuchtig dan de mens. Laat ik het makkelijk te ontrafelen geheim maar uit de doeken doen. Virussen komen overwaaien vanuit de kosmos. Logisch toch. Waar anders vandaan?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

De eerste griepprikken worden al uitgedeeld. Het animo voor de gewone griepprik is groot.
Hier zie je de wachtrij staan bij de Bavokathedraal. (en nee, dat is niet voor een gratis hostie)

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ik denk dat ik het deze keer maar eens over laat gaan... :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Pilgrim schreef:
do okt 22, 2020 7:20 pm
Ik denk dat ik het deze keer maar eens over laat gaan... :emm2:
Dat lijkt me verstandig...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

mercator schreef:
wo okt 21, 2020 12:41 pm
--knip--
Ik gun dat personeel dat hoor, maar hoe komt dat nu dat ik nooit toestanden te zien krijg zoals in de vele ziekenhuisseries met door de gangen rennende verpleegsters en dokters ?
Misschien betaal je te weinig? :wink2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

sjun schreef:
do okt 22, 2020 7:28 pm
Pilgrim schreef:
do okt 22, 2020 7:20 pm
Ik denk dat ik het deze keer maar eens over laat gaan... :emm2:
Dat lijkt me verstandig...
Ja inderdaad. Uit onderzoeken is zelfs gebleken dat mensen met het griepvaccin juist veel kwetsbaarder werden voor Covid-19. Het Pentagon bracht zelfs een studie naar buiten waaruit bleek dat tegen griep gevaccineerde militairen (niet bepaald zwakke types), een 36% hogere kans hebben ziek te worden door corona dan hun niet gevaccineerde collega’s.

En in Italië bleken bijna alle bejaarden die in het voorjaar aan Covid-19 zouden zijn overleden een vaccincocktail te hebben gekregen, met voor het eerst 4 stammen daarin, waaronder... een coronavirus component. Misschien verklaart dat wel de veel ernstigere situatie die daar toen was dan in andere Europese landen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Je verwacht het niet: Ruttes ‘zorghelden’ wachten nog steeds op hun coronabonus

Door Michael van der Galien - 22 oktober 2020

Afbeelding

Tijdens de “eerste golf” van de coronacrisis besloot de politiek dat we artsen en verpleegkundigen niet alleen heel dankbaar moesten zijn dat ze hun werk deden, maar ook dat ze een speciale bonus verdienden. Ze werkten immers zo ontzettend hard, daar mocht best wat extra geld tegenover staan.

Onder kiezers werd dit personeel werkelijk gepresenteerd als heldhaftig. Ze zouden 24/7 werken. De tranen stonden hen in de ogen van vermoeidheid, maar na een blikje Red Bull te hebben gedronken gingen ze toch maar weer door. Voor ons. Voor onze ouderen. Voor onze kinderen. Voor ons allemaal.

Wat een helden, werd ons verteld. En ja, natuurlijk hadden zij recht op een bonus. Die zouden ze krijgen. Echt.

Zeven maanden na de oproep uit de Tweede Kamer leidt de ’coronabonus’ voor zorgverleners nog steeds tot meer discussie dan blijdschap. De zorgbonus lijkt inmiddels een groepscadeau waarvoor niemand de organisatie op zich wil nemen. Sympathiek idee, maar wij gaan dit niet uitvoeren. Het is de teneur van de gesprekken die ’verkenner’ Wim Kooijman voerde met zeventien zorgorganisaties van zowel werkgevers als vakbonden. Zijn vertrouwelijke verslag van eind juni lijkt eerder over een probleem te gaan dan over een extra blijk van waardering. De uitwerking van het voorstel is ’niet aan ons’, zo valt te lezen.

Niemand wil zich er aan branden. Werkgevers moeten zelf bepalen wie ervoor in aanmerking komen — gebaseerd op een lijst van het ministerie. Maar ja, je zou maar een werkgever zijn en Henk vertellen dat hij wel een bonus krijgt en Ingrid dat zij, helaas, het met haar gewone loon moet doen, terwijl zij ook extra gewerkt heeft, maar haar functie helaas op de ‘niet in aanmerking komen’-lijst van Het Kabinet staat.

Wanneer de bonus komt? Nou, volgens De Telegraaf vindt uitbetaling “zo mogelijk in november plaats, maar in elk geval voor het einde van het jaar.” Nou ja, dat is ook niet helemaal waar. Want: “Toch hebben enkele ziekenhuizen laten weten dat het ook pas januari kan worden.”

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... ronabonus/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr okt 23, 2020 1:00 am
Je verwacht het niet: Ruttes ‘zorghelden’ wachten nog steeds op hun coronabonus
Er komt schot in de zaak. Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft de eerste zorgbonussen betaald aan zorginstellingen, maakt het ministerie donderdagmiddag bekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Toiletpapier: weer vraag naar het “witte goud”

Geplaatst op 22 oktober 2020

Afbeelding

Veroorzaakt door het toenemend aantal coronabesmettingen in Duitsland, beginnen de burgers weer meer te hamsteren. Vooral bij toiletpapier nam de vraag duidelijk toe. De handel ziet echter geen reden tot paniek wegens tekorten.

Vanwege het toenemend aantal corona-infecties beginnen de consumenten in Duitsland weer meer hygiënische artikelen en bepaalde levensmiddelen te kopen. Zoals bleek uit een speciale evaluatie van het Duitse Bureau voor de Statistiek, was de afzet van toiletpapier in de 42e kalenderweek (12 tot 17 oktober) bijna tweemaal zo hoog (89,9%) als gemiddeld in de maanden augustus 2019 tot januari 2020 voor corona. Ook de verkoop van desinfecteermiddelen was met 72,5% en die van zeep met 62,3% toegenomen. Ook de vraag naar meel steeg met 28,4% en die naar gist met 34,8% tegenover de gemiddelde verkoop voor de crisis.

Politiek en handel proberen gerust te stellen
In de handel ziet men daarin op dit moment nog geen problemen. De verzorgingssituatie zou gegarandeerd zijn en men zou nog ver verwijderd zijn van het hamsteren zoals in het voorjaar – alleen bij verschillende producten zou tot nu toe een lichte stijging van de vraag zijn vast te stellen. Ook de politiek appelleert op dit moment aan de burgers om niet te gaan hamsteren. Volgens aanbevelingen van het Duitse Rijkskantoor voor bevolkingsveiligheid en catastrofehulp zou iedereen sowieso een voorraad voor tien dagen moeten aanleggen.

Bron: www.wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/10/22 ... itte-goud/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Het virus bestaat. Punt uit.

Aan die zekerheid valt niet te tornen. De virussen zullen ook nooit terrein verliezen. Met de jaarlijks terugkerende vertrouwde griep als hoogtepunt waarin 2700 doden de toon aangeven.

Ouderen wordt een griepprik aangesmeerd. Heb ik nog nooit gebruik van gemaakt. Ik ben niet gek. Aan al die kunstmatigheden kleven veel gevaarlijke bijwerkingen. Niet iedereen zal daar mee te maken krijgen. Maar voorkomen is beter dan lijden aan de gevolgen van ongewenste bijwerkingen die niet zijn weg te denken in het 'Follow the money traject' richting farmaceutische veelverdieners. Straks tijd voor de vaccinatie? Ik weet het niet. Iedereen moet maar doen waarin hij gelooft. Het vertrouwen in de rechtmatige en rechtvaardige beginselen van God kan daarbij een stimulans zijn. En ach, baat het niet dan is de kans dat het schaadt net zo groot. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Wat doe je met je mondkapje als die vies en vuil is geworden? Dan gooi je hem op straat ga je hem wassen.
Mijn advies is: handwas Biotex.
En nu zeggen mensen: gewoon in de magnetron stoppen.
(magnetron is een typische Nederlandse naam, de rest van de wereld gebruikt 'microwave' of woorden die daarop lijken)
Kun je met de magnetron virusdeeltjes op je mondkapje onschadelijk maken?
Kun je met een magnetron virusdeeltjes op een mondkapje onschadelijk maken? Arts-microbioloog Wim Ang beantwoordde deze vraag gisteravond in het programma NH De Corona Peiling.

Het antwoord van Wim Ang is duidelijk: "Ja dat kan, het is ook aangetoond. Als je virussen op een stukje stof doet en je stopt dat stukje stof in de magnetron, dan wordt het zo warm, dat de virussen er dood van gaan."
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274986/k ... lijk-maken
Maar ik als amateur-techneut zeg: Niet doen. Niet doen !!!
In de USA waarschuwt de brandweer ervoor.
Fire Departments Are Urging People Not to Microwave Their Face Masks

"The NH State Fire Marshal's Office (NHFMO) would like to remind everyone that microwaving their masks to kill germs is a fire hazard and an extremely bad idea. Cloth masks can overheat quickly and catch fire. Disposable masks also have a metal nose wire and can cause sparks, a fire, and/or break your microwave," warned the New Hampshire Fire Marshal's office.
https://www.menshealth.com/health/a3223 ... face-mask/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Zo voorkom je een (corona)winterdip

In de nacht van zaterdag op zondag schakelt de klok weer een uur terug op wintertijd. De periode van korte dagen en lange avonden breekt aan. Dit luidt ook de voor velen jaarlijks terugkerende winterdepressie in. Gedurende de coronatijd – waarin het ook nog eens lastig is om gezelschap op te zoeken – zal er vermoedelijk meer sprake zijn van dit fenomeen.

Psycholoog Jeffrey Wijnberg vertelt dat een gebrek aan zonlicht – waar we een groot deel van onze benodigde vitamine-D uit halen – een winterdip in de hand werkt. „En doordat je in deze pandemietijd voornamelijk binnen zit, zal je zien dat er meer van dit soort klachten ontstaan.”

Minder licht leidt dus tot een verslechterde gemoedstoestand. Maar wat kan je hieraan doen? „Er zijn speciale behandelingsmethoden voor, zoals de lichttherapie. Daarin word je blootgesteld aan nagebootst zonlicht.” Voor een dergelijke behandeling moeten er wel eerst echte depressiesymptomen worden vastgesteld. Het is volgens Wijnberg daarom al goed om dagelijks een wandeling te maken.

Sommige mensen worden in de komende maanden alleen blootgesteld aan het daglicht, wanneer het met een waterig zonnetje door het vale kantoor- of keukenraam naar binnen schijnt. Het is volgens Wijnberg daarom belangrijk om te zorgen voor een goede dosis gezelligheid in huis als de zon weer onder is gegaan. „Doe wat lampjes aan, kijk een leuke film, lees een goed boek. Kortom; maak het wat prettiger voor jezelf.”

Luxepositie
Volgens Wijnberg ontstaat depressie bij de huidige generatie voornamelijk door de luxepositie waar we in verkeren. „De pandemie is eigenlijk de eerste grote tegenslag die ze als generatie te verduren krijgen. We leven eigenlijk in een heel goede tijd, dus op het moment dat het even tegenzit, lijkt het ook allemaal vele malen erger”, vertelt hij.

De psycholoog stelt dat je de depressieklachten tegen kan gaan door je positief in te stellen.

„Sta stil bij wat je allemaal wél hebt en wél kan. Als je gaat winkelen denk dan niet ’o wat vervelend, ik moet een mondkapje op’, maar bedenk hoe fijn het is dat je nog kan winkelen ondanks deze pandemie.”

Uiteindelijk zullen de donkere dagen – net als ieder jaar – weer vervangen worden door de warme zomerzon. Het is dan ook erg belangrijk om je daar met verstand op nul aan vast te klampen. „Op 21 december hebben we de kortste en donkerste dag alweer. Vanaf dat moment zal het langzamerhand weer lichter gaan worden, dus houd even vol”, adviseert Wijnberg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Kuiken: “Het coronavirus dat nu rondgaat, is naar alle waarschijnlijkheid overgesprongen van een vleermuis via een nog onbekende diersoort naar een mens op een markt in China. Iets vergelijkbaars zagen we met de uitbraak van Sars in 2003. Dat virus was waarschijnlijk overgesprongen van een klein roofdier, de Witsnorpalmroller, ook op een markt in Zuidoost-Azië. Mers kwam via dromedarissen op grote markten in het Midden-Oosten bij de mens terecht. Op het moment dat wij op dat soort markten op grote schaal mensen en veel verschillende dieren bij elkaar brengen, vraag je er bijna om.
Kortom : gedoe met dieren is altijd fout! Word veganist!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Londen: Met onmiddellijke ingang “one-night stands” vanwege corona verboden

Geplaatst op 24 oktober 2020

Afbeelding

Met de groeten van George Orwell...

Wie graag zou willen weten hoe ver een democratisch gelegitimeerde regering kan gaan om haar bevolking tegen de verdere uitbreiding van het virus “te beschermen”, wordt aangeraden zijn blik naar Groot-Brittannië te richten. In Londen, de duizelingwekkend bonte hoofdstad van dat eiland, grijpt de reguleringswoede van de staat met onmiddellijke ingang diep in de intiemste terreinen van haar burgers in. En zelfs nog een stukje verder. De nieuwe Covid-deugterreur stopt blijkbaar voor niets meer in het voormalige British Empire.


De “Berliner Zeitung” meldt op 20 oktober het volgende:

“De strijd tegen corona is nu ook Britse slaapkamers binnengedrongen. Vanwege het volgens officiële informatie stijgend aantal infectiebesmettingen zijn one-night stands verboden zodra alarmfase 2 bereikt is. Dan mogen mensen uit verschillende huishoudingen elkaar niet meer ontmoeten in binnenruimtes, deelde de Britse regering mee. Daarbij maakt het niet uit of het om een privéwoning of een openbare plek gaat. Er zijn weliswaar uitzonderingen, die betreffen echter andere levensterreinen zoals de kinderverzorging.

Vanaf alarmfase 2 is spontaan en ongepland overnachten in een vreemde woning volgens een nieuwe verordening verboden. In Londen geldt de maatregel al.”


Over zulke pikante aangelegenheden sprak een Engelse gentleman in het verleden zoals bekend niet. Hij genoot – en zweeg. Dat uitgerekend in het voormalig puriteins-calvinistisch Brittannië zulke scherpere regels gelden, is nogal verbazingwekkend voor een neutrale waarnemer. Worden de verstokte Britten nu ook als voorstanders gerekend van de vaker voorkomende, buitenechtelijke bijslaap? Waarschijnlijk nauwelijks. Maar deze verordening laat heel duidelijk zien welke graad aan arrogantie bepaalde regeringskringen zich in coronatijden ondertussen kunnen veroorloven. Waar zal dat eindigen?

De stoutste fantasieën van George Orwell worden weldra overtroffen
Rest alleen nog de vraag hoe het Britse bestuur denkt deze manier van nieuw verordende onthouding ook effectief te kunnen controleren. Misschien heeft Sadiq Khan, de eerste islamitische burgemeester van Londen, die zoals bekend al om geloofsredenen staat op de handhaving van de goede zeden, al een paar praktische voorstellen uit zijn oude vaderland Pakistan in de la liggen. Goed voorbereid zijn behoort immers tot zijn primaire taken als burgemeester.

Alles nog ver van ons vandaan? Zeker niet! Deze energieke handelwijze om corona in te dammen zou de ideale blauwdruk voor de eveneens altijd om ons bezorgde Duitse regering kunnen zijn.

Een krachtig signaal van het eiland. Blijft alleen maar te hopen dat men in Duitse burelen niet al te vaak over Het Kanaal kijkt – en zich door de anders zo verguisde EU-weigeraars op dit gebied laat inspireren.

Bron: www.pi-news.net

Door: “CANTALOOP”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/10/24 ... -verboden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie