De strijd tegen fake nieuws

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
ma jun 21, 2021 11:22 am
Dood Jürgen Conings is begin van wildste complottheorieën: ’Zelfs Joe Biden wist ervan’

De dood van Jürgen Conings leek een startschot voor de wildste complottheorieën. „Hij zou geen zelfmoord plegen. Hij is omgebracht.”
De kans is groot dat Jürgen Conings in een hol onder de grond zit, met voldoende water en voedsel om het nog een paar dagen uit te houden. Dat zegt een militair expert buiten dienst. “Zijn zwakke plekken? Naast zijn psychische toestand, weinig.”

Militair expert: ‘Kans is groot dat Jürgen Conings in een hol onder de grond zit’
21-05-2021 om 12:23 door Greg Van Roosbroeck in DL NIEUWS
Dit soort berichten – ik weet nog steeds niet wie Jürgen Conings is – is niets vergeleken bij de theorie over de evolutie die net zo goed als complottheorie aangemerkt kan worden. En dan hebben we ook nog de laatste prijswinnaar: COVID-19. Dat schijnt, ze zeggen, mogelijk dat . . . , waarschijnlijk een virus te zijn dat veroorzaakt is door een Chinese vleermuis – mogelijk een genderneutraal type – die ontsnapt is uit het dierenasiel, waarbij de gedachte niet ondenkbaar is dat het hier om een islam gerelateerd psychisch gestoord dier gaat dat je liever dood dan levend wilt tegenkomen in een buurt waar geen plaats behoort te zijn voor parasieten op onze kenniseconomie en beschaving.

Afbeelding

Het is niet alleen fake-nieuws dat ons bezig houdt maar ook de kwaliteit van degene die zogenaamd fake-nieuws op FFI plaatsen en er van uitgaan dat iedereen weet wie Jügen Konings is die blijkbaar als een beroemdheid en algemeen kennisbezit beschouwd dient te worden. Op FFI komt men niet verder dan dat hij een Belgische voortvluchtige militair is. Maar ook via de dagbladen is het een opgave om door te zetten en niet op te geven. ‘Rambo’ was dus voortvluchtig. Maar waarom? Want nu word ik dus echt pas nieuwsgierig . . . alsof we niets beters omhanden hebben. Tenslotte is er ook nog het fake virus COVID-19. Tenminste in de zin dat het een pandemisch monster zou zijn. Ach, zo kan ik nog wel uren doorgaan met de waanzin die in de mens regeert omdat men zich nu eenmaal het liefst in de luren laat leggen door degene die hem of haar het meest tot de verbeelding spreekt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Ariel »

Tenslotte is er ook nog het fake virus COVID-19. Tenminste in de zin dat het een pandemisch monster zou zijn.
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie kan een pandemie ontstaan wanneer aan de volgende drie eisen is voldaan:

*het opkomen van een ziekte die nieuw is voor de populatie
*de ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten
*de ziekte verspreidt zich gemakkelijk onder de bevolking
*Een ziekte die wijd verspreid is of veel mensen doodt is niet meteen een pandemie; de ziekte moet ook infecterend zijn.

Zo is kanker bijvoorbeeld wel een ziekte die veel doden veroorzaakt, maar wordt niet als een pandemie gezien omdat deze ziekte niet overgedragen kan worden.
Covid-19. Aantal coronadoden wereldwijd meer dan 4 miljoen. Alhoewel het aantal coronadoden veel hoger dan tot nu toe is gerapporteerd. Sommige autoritaire regimes houden de aantallen bewust laag, of er wordt simpelweg slecht geregistreerd. Hierdoor zijn de precieze aantallen onbekend.

Het totale aantal is doden is zeker 5,9 miljoen, in plaats van de 4,2 miljoen die de Wereldgezondheidsorganisatie tot nu toe rapporteert. Dat berekenden de onderzoekers Ariel Karlinsky uit Israel en Dmitry Kobak uit Duitsland. Ze publiceerden hun bevindingen in het wetenschappelijke tijdschrift eLife. Voor dit onderzoek vergeleken ze wereldwijde data van oversterfte met het aantal gerapporteerde coronadoden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
za aug 03, 2019 8:13 pm
Death tax..Bedoelen ze daar erfbelasting mee?
In Australië zijn de mensen en dus ook de ambtenaren wat later. Kennelijk is het nooit meer helemaal goedgekomen met de Engelse strafkolonieal heeft het daar dan toch tijdenlang de erfbelsting uitgespaard.
:wink2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door sjun »

Met dank aan Covid 19 zijn we nu ook massaler bekend geraakt met het verschijnsel gefabriceerde pandemie.

Lees vooral ook:

Afbeelding
Virusmania. How the medical industry continually invents epidemics making billion dollar profits at our expense.
Ophalen in pdf Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door xplosive »

 
sjun schreef:
ma okt 11, 2021 2:31 pm
Virusmania. How the medical industry continually invents epidemics making billion dollar profits at our expense.
Ophalen in pdf Afbeelding
Het boek eindigt met een interessant citaat van Marilyn Monroe :
 
"We should all start to live before we get too old. Fear is stupid, so are regrets."
 
Hoeveel jonge mensen is het normale leven nu belet met die extreme COVID-19 maatregelen? Hoeveel mooie maanden van hun jonge leven is hen ontnomen?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door hans van de mortel »

xplosive schreef:
di okt 12, 2021 4:00 pm
Hoeveel jonge mensen is het normale leven nu belet met die extreme COVID-19 maatregelen? Hoeveel mooie maanden van hun jonge leven is hen ontnomen?
Dat bedoel ik. Daar heb ik Ariel - of heb ik het mis? - met nog geen woord over horen reppen. Maar ik heb dat wèl gedaan. En wel in herhaling! Ik ben namelijk charismatisch. icon_thumbup.gif

En waar maak ik mij eigenlijk druk om? Ik ben GODVERDOMME 78. En ik neem het keer op keer godverdomme op voor de jeugd.

En voor de levenden! Zij die sterven aan het virus kunnen van mij de pest krijgen. Of tyfus, of . . . [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
di okt 12, 2021 9:06 pm
Dat bedoel ik. Daar heb ik Ariel - of heb ik het mis? - met nog geen woord over horen reppen. Maar ik heb dat wèl gedaan. En wel in herhaling! Ik ben namelijk charismatisch. icon_thumbup.gif
Jullie willen niet weten hoe ik over de zin "Hoeveel jonge mensen is het normale leven nu belet met die extreme COVID-19 maatregelen? Hoeveel mooie maanden van hun jonge leven is hen ontnomen? " denk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door sjun »

xplosive schreef:
di okt 12, 2021 4:00 pm
 
sjun schreef:
ma okt 11, 2021 2:31 pm
Virusmania. How the medical industry continually invents epidemics making billion dollar profits at our expense.
Ophalen in pdf Afbeelding
Het boek eindigt met een interessant citaat van Marilyn Monroe :
 
"We should all start to live before we get too old. Fear is stupid, so are regrets."
 
Hoeveel jonge mensen is het normale leven nu belet met die extreme COVID-19 maatregelen? Hoeveel mooie maanden van hun jonge leven is hen ontnomen?
Een uitstekende vraag. Ik heb er geen antwoord op omdat ik geen zicht heb op hoe elk individu reageert op zwatelend overheidsbeleid. Mijn vermoeden is Het vermoeden dat de pLandemie (verklaarde pandemie na welbewuste aanpassing voorafgaand van de critera daarvoor) niet langer duurt dan 2,5 jaar omdat in echte pandemieën die deze en de vorige eeuw zijn geregistreerd dan ook wel uitgeraasd waren. Maar er zullen er zijn die uit het leven gestapt zijn vanwege het vooruitzicht op een behoorlijk contactarm bestaan vanwege farmacolporterend overheidsbeleid en soortgelijke vormen van burgertje zieken. Dat het anders kan bewijst Noorwegen waar geen opgelegde coronabeperking geldt. Daarnaast zullen er nog zijn wier noodzakelijke operaties met fatale gevolgen zijn uitgesteld. Ook ken ik mensen zich zich verlammende angst hebben laten aanjagen door 'NPO 66' en haar commerciële broertjes die er vast de nodige sponsor/subsidie-bedragen voor kregen opgestreken om argeloze kijkers langs doe weg in conditie te brengen voor hun experimentele en prijzige spuiten met bijbehorende vervolgspuiten.

Het lijkt me noodzakelijk dat er zeer breedvoerig onderzaak gaat komen naar precies wie welke rol speelde om de burgerrechten geschonden te krijgen en economische en psychische schade veroorzaakt te krijgen ongeacht of dit nu welbewust of met de beste bedoelingen en niet gehinderd door deductievermogen was.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Het samengaan met fake nieuws

Bericht door hans van de mortel »

sjun schreef:
wo okt 13, 2021 8:35 pm
Het lijkt me noodzakelijk dat er zeer breedvoerig onderzaak gaat komen naar precies wie welke rol speelde om de burgerrechten geschonden te krijgen en economische en psychische schade veroorzaakt te krijgen ongeacht of dit nu welbewust of met de beste bedoelingen en niet gehinderd door deductievermogen was.
Afbeelding

De noodzakelijke oplossing bij politiek falen laat zich het beste vertalen met de juiste bewegwijzering.

By the way - politici worden NOOIT gestraft voor hun 'misdaden' tegen de menselijkheid. Dat gebeurt uitsluitend en alleen - veel te weinig - wanneer het volk massaal in opstand komt, of een grootmacht de ander weet te verslaan. Dan rollen er koppen. Lijkt mij een heerlijk gezicht. Ook al regent het pijpenstelen en spoelt het rood door de goot.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

De NGO die zich EU Disinfo noemt bestrijd het nepnieuws. Vanwege het Hooge Doel achten zij zich niet gebonden aan privacy regels.
En waar gaat bestrijden van nepnieuws (volgens hun opvatting) over in het bestrijden van de brengers van nepnieuws (de boodschappers)?
De Belgische privacywaakhond heeft ze nu gebeten.

Gegevensbeschermingsautoriteit geeft AVG-boete aan ngo die tweets analyseerde

De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit heeft een boete opgelegd aan een stichting die onderzoek deed naar desinformatie. Naast de stichting zelf kreeg ook een onderzoeker persoonlijk een boete. Tijdens het onderzoek werden openbare tweets geanalyseerd.

De boete komt voor rekening van EU Disinfo, een ngo die onderzoek doet naar nepnieuws binnen Europa. De Gegevensbeschermingsautoriteit geeft de stichting een boete van 2700 euro voor het overtreden van de AVG. Ook krijgt een van de onderzoekers persoonlijk een boete van 1200 euro. Bij de hoogte van het bedrag zegt de GBA rekening te hebben gehouden met proportionaliteit; de stichting had geen winstoogmerk en dus weinig geld.

Disinfo deed onderzoek naar een Franse nieuwsgebeurtenis rondom een ambtenaar die in verschillende schandalen betrokken was. Disinfo verzamelde tweets om het nieuwsnarratief rondom de zaak-Benalla te onderzoeken. In totaal werden 55.000 Twitter-accounts geanalyseerd. Daarnaast werden ruwe gegevens over die accounts online gezet als onderdeel van het onderzoek.

De GBA concludeert dat dat in strijd is met de AVG, ook al gaat het om openbare tweets. "Het feit dat persoonsgegevens openbaar beschikbaar zijn op sociale netwerken betekent niet dat zij de bescherming van de AVG verliezen", schrijft de privacytoezichthouder. De stichting mocht de gegevens wel verzamelen zonder de betrokken personen achter de tweets in te lichten dat dat gebeurde. Daarvoor voerde Disinfo aan dat de studie een journalistiek karakter had. Onder de AVG geldt er dan een uitzonderingsregel voor die toestemmingsvraag, onder bepaalde voorwaarden.

De stichting had echter de gegevens niet zomaar mogen publiceren. De data was niet voldoende gepseudonimiseerd en er was geen rechtsgrond om de gegevens te publiceren. "De toestemming [van betrokkenen] was ook vereist voor de publicatie van dergelijke niet-gepseudonimiseerde gevoelige gegevens", schrijft de GBA. Naast het gebrek aan pseudonimisering, hekelt de GBA ook het feit dat er geen andere beveiligingsmaatregelen werden genomen, zoals toegangscontrole voor de bestanden.

Bij zeker 3300 van de geanalyseerde accounts was er sprake van extra gevoelige gegevens. Het ging om accounts waarvan de politieke voorkeur van de zenders mee waren te achterhalen. Dat zijn onder de AVG 'bijzondere persoonsgegevens' waarvoor extra strenge regels gelden. Ook was informatie over religieuze overtuigingen, etnische afkomst en seksuele geaardheid af te leiden uit de data.

De uitspraak is om twee redenen opvallend. Aan de ene kant omdat de GBA daarmee extra benadrukt dat ook openbare bronnen vallen onder de bescherming van de AVG, en aan de andere kant omdat een van de onderzoekers persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld. Dat kan onder de AVG, maar in Nederland wordt dat meestal niet gedaan en wordt alleen een organisatie of bedrijf een boete opgelegd. In België zijn er wel eerder boetes opgelegd aan particulieren.
https://tweakers.net/nieuws/192526/gege ... eerde.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

Ik had altijd al een vermoeden dat de lieden die in opdracht van de sociale media eigenaren op zoek zijn naar nepnieuws totaal ondeskundige idioten ideologen zijn. Ik zie dit hier bevestigd.
De BMJ is het British Medical Journal, een vakblad voor Engelse dokters met hoge 'scientific credentials'.
Facebook versus the BMJ: when fact checking goes wrong

“Missing context”

Beginning on 10 November, The BMJ’s readers began reporting a variety of problems when trying to share its investigation on Facebook. Some reported being unable to share it. Many others reported having their post flagged with a warning about “Missing context . . . Independent fact-checkers say this information could mislead people.” Facebook told posters that people who repeatedly shared “false information” might have their posts moved lower in its news feed. In one private Facebook group, of people who had long term neurological adverse events after vaccination, group administrators received a message from Facebook informing them that a post linking to The BMJ’s investigation was “partly false” (fig 1).

Readers were directed to a “fact check” performed by Lead Stories,5 one of the 10 companies contracted by Facebook in the US,6 whose tagline is “debunking fake news as it happens.” An analysis last year showed that Lead Stories was responsible for half of all Facebook fact checks.7

The Lead Stories article said that none of the flaws identified by The BMJ’s whistleblower, Brook Jackson, would “disqualify” the data collected from the main Pfizer vaccine trial. Quoting a Pfizer spokesperson, it said that the drug company had reviewed Jackson’s concerns and taken “actions to correct and remediate” where necessary. A Pfizer spokesperson said that the company’s investigation “did not identify any issues or concerns that would invalidate the data or jeopardize the integrity of the study.” Lead Stories also said that Jackson did not “express unreserved support for covid vaccines” and had worked at the trial site for only two weeks.
No errors found

The Lead Stories article, though it failed to identify any errors in The BMJ’s investigation, nevertheless carried the title, “Fact Check: The British Medical Journal Did NOT Reveal Disqualifying and Ignored Reports of Flaws in Pfizer COVID-19 Vaccine Trials.”

The first paragraph wrongly described The BMJ as a “news blog” and was accompanied by a screenshot of the investigation article with a stamp over it stating “Flaws Reviewed,” despite the Lead Stories article not identifying anything false or inaccurate. Lead Stories did not mention that the investigation was externally peer reviewed, despite this being stated in the article, and had published its article under a URL that contained the phrase “hoax-alert.”
Spoiler! :
The BMJ contacted Lead Stories, asking it to remove its article. It declined. The author of the article, Dean Miller, replied to say that Lead Stories was not responsible for Facebook’s actions.

“In the Facebook system, we flagged the article “Missing Context,” which is the lowest possible flagging category,” says Miller. “It’s my understanding Facebook Enforcement doesn’t throttle back distribution or traffic based on a ‘Missing Context’ rating. I may be wrong, but I believe the result is merely a flag on the content.”

Miller defended his article, noting, “We did not call into question the integrity of The BMJ’s story, only the comprehensiveness of it. That’s the point of a ‘Missing Context’ rating.

“We couldn’t agree more with you the public should be concerned, provided they have all the context, which is what we attempted to point out and, in some small way, provide as a supplement to The BMJ’s report.”

The BMJ based its story on dozens of original documents provided by the experienced clinical trial auditor turned whistleblower Jackson and was confident in the authenticity of her evidence. After publication, and as reported in a linked rapid response on bmj.com, The BMJ contacted Ventavia, Pfizer, and the US Food and Drug Administration (FDA) to better clarify the scope and implications of the problems identified at Ventavia and what corrective measures had been taken.8 At the time of going to press Ventavia had not responded to The BMJ’s repeated requests for information.

Pfizer told The BMJ that it had investigated an anonymous complaint about Ventavia in September 2020 and that “actions were taken to correct and remediate where necessary.” The FDA stated that it was unable to answer The BMJ’s questions, “as it is an ongoing matter.”

In a subsequent email, Alan Duke, editor in chief of Lead Stories, told The BMJ that the “Missing Context” label was created by Facebook specifically “to deal with content that could mislead without additional context but which was otherwise true or real.” He added that the article was widely being shared and commented on by antivaccine activists on Facebook. “We agree that sometimes Facebook’s messaging about the fact checking labels can sound overly aggressive and scary. If you have an issue with their messaging you should indeed take it up with them as we are unable to change any of it.”

The BMJ also contacted the International Fact-Checking Network (IFCN), run by the Poynter Institute for Media Studies, a non-profit journalism school in St Petersburg, Florida, whose donors include Facebook and Google.9 IFCN sets quality standards for fact checking organisations and creates a verified list of companies that meet these standards, including Lead Stories. Poynter referred The BMJ back to Facebook.

Gary Schwitzer, adjunct associate professor at the University of Minnesota’s School of Public Health and publisher of HealthNewsReview, which grades US news organisations’ health reporting, said there was an “inherent conflict of interest” in Facebook’s use of third party organisations to fact check content. “So a company facing a credibility crisis hires you to help them out,” he told The BMJ. “There is an inherent pressure on the contractor, then, if they want to be paid, to come up with problems and to appear to help solve them.”

He said the processes by which Facebook decided which content to send for fact checking, and the contractors’ systems for deciding which pieces they reviewed, were not transparent or consistent enough. A supposedly objective “fact check” in reality was “subject to individual reviewer opinion,” he added. Fact checkers often miss genuinely misleading stories, such as articles reporting relative rather than absolute risk, said Schwitzer.
https://www.bmj.com/content/376/bmj.o95
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door sjun »

xplosive schreef:
di okt 12, 2021 4:00 pm
 
sjun schreef:
ma okt 11, 2021 2:31 pm
Virusmania. How the medical industry continually invents epidemics making billion dollar profits at our expense.
Ophalen in pdf Afbeelding
Het boek eindigt met een interessant citaat van Marilyn Monroe :
 
"We should all start to live before we get too old. Fear is stupid, so are regrets."
 
Hoeveel jonge mensen is het normale leven nu belet met die extreme COVID-19 maatregelen? Hoeveel mooie maanden van hun jonge leven is hen ontnomen?
Uitstekende vragen om los te blijven laten bij verantwoordelijke politici en hen omhoogschrijvende -pratende journalisten.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »


Column Paul Cliteur: De vaporisatie van de vrije burger


Het begrip “nepnieuws” of “desinformatie” is een verleidelijk maar gevaarlijk concept, waarmee overheden en andere machthebbers een vrije uitwisseling van informatie tussen burgers proberen te smoren. In tijden van corona (bedreiging voor de volksgezondheid) of oorlog (nu dus) is het gebruikt (en zal het verder worden gebruikt) om burgers slechts één kant van het verhaal te laten zien.

Wie de andere kant van het verhaal belicht wordt gecanceld, gedeplatformed of zelfs strafrechtelijk vervolgd. Bij Orwell heette dat “vaporized”. En wie waarschuwt tegen dit mechanisme van uitsluiting dat de grondslagen van een vrije samenleving dreigt te ondermijnen, wordt verweten in de ban te zijn van een “complottheorie”. Dus als het woord “desinformatie” valt of “complottheorie”, wees dan alert.

Dit zal, naar verwachting, de komende tijd ook worden ingezet in het kader van de informatieverstrekking over de situatie in de Oekraïne. Tot de sancties die de EU aan Rusland oplegt behoort ook dat de televisiezenders Russia Today (RT) en Sputnik moeten verdwijnen. Ook voor het internet zal dat gevolgen hebben:
  • “This also means internet providers are expected to take proactive steps to ensure content from RT and Sputnik does not appear on their platforms, EU official said.”
De vraag is waar dit naartoe gaat. Voor King’s College Cambridge gaf de specialist op het terrein van de internationale betrekkingen John Mearsheimer onlangs audiovisueel een lezing waarin hij de Amerikanen verantwoordelijk houdt voor de situatie in de Oekraïne op dit moment. Kan dat nog wel? Of is hij dan een “Poetin-apologeet”? En dient hij volgens de regels van de EU te worden gevaporiseerd?

De vaporisatie-voorstanders zijn in opmars en dat gaat betekenen dat Nederland straks een beetje op Rusland gaat lijken. De burgers hebben als enige bron van informatie hun politieke leider. Poetin in Rusland. Wij onze Mark. De rest is “desinformatie”.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2022 ... je-burger/

De lezing van vermelde John Mearsheimer is hier (nog) te beluisteren:

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

Wat zullen ze in Brussel jalours zijn !!!
De Russen hebben het eerder voor elkaar dan zij het konden. Maar ze werken er hard aan om de Russen bij te benen.
Rusland komt met 'wet tegen nepnieuws'

En dat is alles wat Moskou niet aanstaat

Rusland komt met een nieuwe wet die het strafbaar stelt om nepnieuws te publiceren. Theoretisch gezien een topidee, de uitvoering blijkt wat minder rooskleurig. Elke journalist die iets anders publiceert over het conflict met Oekraïne dan de officiële verklaringen en standpunten van Moskou, is volgens de nieuwe wet strafbaar.

Publiceren journalisten nieuwsfeiten die niet in het straatje van de Russische regering passen, dan kan dat ze tot vijftien jaar celstraf opleveren, meldt The Washington Post. Voor publicatie moeten media eerst even met de overheden checken of het wel passend is wat er wordt gepubliceerd.

Verboden woorden

De nieuwe wet legt berichtgeving rondom het conflict nog verder aan banden: woorden als 'oorlog', 'invasie' en 'aanvallen' zijn strikt verboden. Rusland doet er volgens het Kremlin namelijk alles aan om te zorgen dat er geen burgers om het leven komen.

Het is een schepje bovenop de censuur die al heerst in het land. Website van de BBC en Deutsche Welle zijn beperkt tot niet bereikbaar in Rusland. Ook mogen burgers geen content over het conflict herposten op hun eigen account als die content niet strookt met het beeld dat het Kremlin in stand wil houden.
https://www.nieuwnieuws.nl/5155397/rusl ... nepnieuws/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Ariel »

Dit is vast geen fakenieuws van Rusland.. : nono3: Oekraïense saboteurs veroorzaakten brand kerncentrale. Maar goed dat er Russen in de buurt waren om de brand te blussen.
Oekraïense saboteurs veroorzaakten brand kerncentrale

Rusland beweert dat Oekraïense "saboteurs" de brand hebben veroorzaakt tijdens gevechten bij de Oekraïense kerncentrale Zaporizja, die de grootste van Europa is. Volgens de Russische ambassadeur bij de Verenigde Naties werd een Russische eenheid aangevallen door een sabotagegroep vanuit een trainingscomplex op het terrein van de kerncentrale.

De Russische soldaten schoten terug. Toen de Oekraïense sabotagegroep het trainingscentrum verliet, hebben ze het in brand gestoken, aldus de Russische VN-topdiplomaat tijdens een spoedvergadering van de VN-Veiligheidsraad in New York over de Russische invasie in Oekraïne.

De Oekraïense vertegenwoordiger bij de VN noemde de lezing van de Russen een "schandalig voorbeeld van gaslighting" (psychologische manipulatie). De ambassadeur riep Moskou op te stoppen met liegen. Volgens Oekraïne zitten Russische troepen achter de brand. De Oekraïense president Zelenski sprak over een gerichte beschieting van de reactorblokken door Russische tanks. De Verenigde Staten bestempelden de Russische actie als een roekeloze aanval en een gevaarlijke escalatie, waarbij Europa en de rest van de wereld maar net aan een kernramp zouden zijn ontsnapt.

Rusland heeft nu de controle over de energiecentrale, die veilig zou zijn. Het doel van de verovering was een ​​"nucleaire provocatie" door Oekraïne te voorkomen, aldus de Russische VN-ambassadeur. Russische troepen zouden zich niet met het werk van de Oekraïense arbeiders in de kerncentrale bemoeien, maar de centrale beveiligen. De Russen zullen zelf ook "ervaren personeel" inzetten.

Tijdens de speciale vergadering van de Veiligheidsraad riep de Chinese ambassadeur Rusland en Oekraïne op met elkaar te gaan praten, om tot een politieke oplossing te komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De waarheid veroorzaakt onaangename problemen

Bericht door hans van de mortel »

Wie (nog) in staat is logisch te denken, kan maar tot één conclusie komen:

Wie de brand heeft gesticht bij de kerncentrale - hoe dan ook - moet met harde hand aangepakt worden. KEIHARD!

Misschien heb ik ongelijk. Maar met de reputatie van het corrupte bandietenland Oekraïne lijkt het mij verstandig met gepaste denkwijze logische afstand te nemen van fake nieuws dat erop uit is het Russische volk neer te zetten als smerige Duitse fascisten (WO-II).


De Russische leider Putin is niet gek. Hij is een leider die het beste met het Russische 'rijk' voor heeft. Hij heeft slechts een doel voor ogen: orde en gezag handhaven en het uitroeien van criminaliteit. Hij heeft mijn support. Zijn werkwijze beantwoordt helaas niet aan de verwaarloosde normen en waarden van deze uit de hand gelopen linkse politieke indoctrinatie in Nederland in het bijzonder en Europa in het algemeen waardoor alles zich in deze aftakelende beschaving zich automatisch keert tegen de ideeën van Putin.

Ik ben het niet met alles eens met Putin. Maar de mens moet nu eenmaal keuzes maken in zijn leven. En ik kies voor Putin in deze delicate kwestie omdat hij faliekant gericht is tegen het desastreuze menselijke onwaardige vieze smerige islamvirus dat het werkelijke gevaar vormt voor de toekomst van onze beschaving normen en waarden: Islam. Het islamvirus waar bijna 1,8 miljard moslims in de wereld de dragers van zijn is een oorlogszuchtige walgelijke intens diep achterlijk gezonken baggerideologie die maar een ding voor ogen heeft: de wereld dominantie te beheersen. Met alle gevolgen van dien voor onze vrijheid.

Trump heeft zich terecht en met een goed geweten opgesteld tegen de vieze onwaardige onmenselijke schadelijke achterlijkheid van het islamvirus. Hij trad met een open vizier de vrede met Rusland tegemoet. TOPPIE!

Vandaar dat dit niet in dank wordt afgenomen door belanghebbenden in geweld en oorlog om daar miljarden aan te verdienen.


En Mark Rutte is dermate een doortrapte geestelijk gestoorde bedrieger, leugenaar en van de realiteit ontheven zwakzinnig gestoord persoon, dat geen weldenkend mens hem nog langer serieus dient te nemen. Helaas. Het Nederlandse volk verkiest bijna massaal zich te onderwerpen aan de verdiensten van een schapenvolk.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

Signal reageert op ‘desinformatie’: onze app is helemaal veilig - 1 maart 2022

Signal verzekert gebruikers dat zijn berichtenapp nog altijd volkomen veilig is om te gebruiken. De mededeling komt nadat op diverse apps geruchten verschenen dat Signal gehackt zou zijn en daarom niet meer veilig zou zijn. Signal staat juist bekend om zijn privacyvriendelijkheid en veiligheid, omdat niemand buiten verzender en ontvanger bij de berichten kan.

Signal noemt Rusland niet bij naam, maar spreekt van een ‘gecoördineerde desinformatiecampagne’ waar een niet nader aangeduide overheid achter zit. Deze campagne zou bedoeld zijn om burgers aan te moedigen om minder veilige apps te gebruiken. Signal constateert zelf dat het gebruik van de app de laatste dagen juist aan het stijgen was in Oost-Europa. (Laurens Verhagen)
Signal
@signalapp
We've had an uptick in usage in Eastern Europe & rumors are circulating that Signal is hacked & compromised. This is false. Signal is not hacked. We believe these rumors are part of a coordinated misinformation campaign meant to encourage people to use less secure alternatives.
https://twitter.com/signalapp/status/14 ... 611343367?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b23e7cce/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De waarheid veroorzaakt onrust

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:
zo mar 06, 2022 5:24 pm
Wie (nog) in staat is logisch te denken, kan maar tot één conclusie komen:

Wie de brand heeft gesticht bij de kerncentrale - hoe dan ook - moet met harde hand aangepakt worden. KEIHARD!

Misschien heb ik ongelijk. Maar met de reputatie van het corrupte bandietenland Oekraïne lijkt het mij verstandig met gepaste denkwijze logische afstand te nemen van fake nieuws dat erop uit is het Russische volk neer te zetten als smerige Duitse fascisten (WO-II).


De Russische leider Putin is niet gek. Hij is een leider die het beste met het Russische 'rijk' voor heeft. Hij heeft slechts een doel voor ogen: orde en gezag handhaven en het uitroeien van criminaliteit. Hij heeft mijn support. Zijn werkwijze beantwoordt helaas niet aan de verwaarloosde normen en waarden van deze uit de hand gelopen linkse politieke indoctrinatie in Nederland in het bijzonder en Europa in het algemeen waardoor alles zich in deze aftakelende beschaving zich automatisch keert tegen de ideeën van Putin.
Er staan een paar foute conclusies in. Ik kan natuurlijk, net zo min als iedereen, voor Putin spreken. Steeds betreft het weer het dilemma van het denken, te weten dat de medaille twee kanten heeft. Dat Putin het beste met zijn 'Rijk' voor heeft, zal best wel. Dat hij mijn support heeft, is een enorme blunder van mij van jewelste, dat geschreven te hebben. Een 'goede' dictator is zeldzaam, maar kan soms de oplossing zijn. Putin heeft in Rusland de Anti-Fake Nieuws-Wet ingesteld. Dat betekent dat vanaf dit moment iedereen, maar dan ook iedereen in aanmerking komt om voor 15 jaar gevangenisstraf in aanmerking te komen, met zicht op Siberië.

UPGRADING: Putin heeft NIET mijn support. Hij mag van mij wel degelijk de Oekraïne inpikken en Moldavië, en . . . allemaal staten waar Russisch wordt gesproken. Het zijn ZIJN zaken. Zolang hij Europa maar niet lastig valt. En wat doet Europa? Juist ja! Rusland lastig vallen. Wie de beer slaat mag verwachten dat de beer zijn klauwen uitslaat om zijn verdediging te bevestigen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

Er zijn drie grootmachten: Rusland, China en de USA.
En de EU vreest de invloed van de propaganda die niet van de USA afkomstig is.
Europarlement wil sancties tegen ‘desinformatiecampagnes’ en ‘manipuleren van informatie om democratie te verstoren’

Het moet afgelopen zijn met desinformatie en kwade beïnvloeding vanuit Rusland in de EU. Dat stelt het Europarlement vast nadat uit onderzoek blijkt dat de Russen maar ook Chinezen zich hier schuldig aan maken. Er moeten sancties komen tegen desinformatiecampagnes en het manipuleren van informatie om de democratie te verstoren. Licenties moeten kunnen worden ingetrokken als er sprake is van propaganda van ondemocratische regimes.

Een rapportage van de speciale onderzoekscommissie INGE vormt de aanleiding voor de voorgestelde maatregelen. De commissieleden spraken 130 experts en ervaringsdeskundigen over negatieve beïnvloeding en desinformatie in de EU van kwaadwillige buitenlandse mogendheden zoals Rusland en China. Zij kunnen zonder angst voor de gevolgen verkiezingen manipuleren, cyberaanvallen plegen, oud-toppolitici rekruteren en polarisatie in het debat aanwakkeren. INGE stelt ook dat EU-regeringen zich niet goed bewust zijn van de ernst van de dreiging. Mazen in de wet en slechte coördinatie tussen EU-landen wakkeren dit probleem aan.

Buitenlandse financiering van partijen

Als het aan het Europarlement ligt, moet er één EU-strategie komen die dergelijke beïnvloeding van Rusland en China tegenwerkt. Daarnaast moeten er speciale sancties komen tegen buitenlandse inmenging en desinformatiecampagnes. De Europarlementariërs willen ook dat maatschappelijke organisaties het publiek gaan informeren over deze kwaadaardige campagnes. Zo kunnen de mensen er zich meer bewust van worden. Journalisten in de EU moeten worden gestimuleerd en de licenties van buitenlandse staatspropagandakanalen moeten worden ingetrokken. Op sociale media moeten nepaccounts en schadelijke buitenlandse informatie worden geweerd.

Niet alleen online, maar ook in het politieke spectrum wil het Europarlement kwaadaardige buitenlandse beïnvloeding tegengaan. Uit het rapport van INGE blijkt dat Rusland bewust ex-toppolitici rekruteert en dat moet een halt worden toegeroepen. Er wordt verwezen naar de Duitse oud-bondskanselier Gerhard Schröder en de Russische concerns Nord Stream 1 & 2. Tegelijkertijd onderhoudt Rusland goede contacten met bepaalde politieke partijen in de EU. Ook dit moet onderzocht worden. Buitenlandse financiering van partijen moet sowieso aan banden worden gelegd.

Gevaarlijk pad

Europarlementariër Bart Groothuis (VVD) wijst op de acties van Rusland en China om de EU te verzwakken, van cybercrime tot aan het inhuren van oud-toppolitici. ‘We hebben te vaak weggekeken van dit soort incidenten, terwijl ze in werkelijkheid een collectieve, georkestreerde, bredere manier van buitenlandse bemoeienis weergeven in onze democratische processen.’ Het Europarlement gaat dit nu tegen, een goede zaak, aldus Groothuis. ‘Dit is de reden dat ik de politiek in ben gegaan, waarom ik hier ben in Straatsburg en in Brussel, en ik ben blij dat dit pas het begin is van een structureel, georkestreerd Europees antwoord op zulke dreigingen.’

JA21-Europarlementariër Rob Roos is kritisch over de voornemens van het Parlement en spreekt van ‘een gevaarlijk pad’. ‘Het voortbestaan van de democratie vereist debat, vereist dat mensen tegen een stootje kunnen. Het vereist dat mensen kunnen zeggen wat ze denken. Natuurlijk zijn wij ook tegen Russische propaganda, maar juist wij moeten dan voor vrije meningsuiting staan.’
https://tpo.nl/2022/03/10/europarlement ... verstoren/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door sjun »

Als het consequent wordt doorgevoerd dan krijgen mensen als Mark Rutte, Sigrid Al-Qaq en Kajsa Ollongren nog de nodige processen aan de broek. Het zal dus wel weer om beleid ex-consequentia gaan.
Laatst gewijzigd door sjun op do mar 17, 2022 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

DuckDuckGo verlaagt 'ranking' sites die Russische desinformatie verspreiden

De op privacy gespitste zoekmachine DuckDuckGo gaat websites die 'geassocieerd zijn met Russische desinformatie' lager in zijn resultaten plaatsen. Veel grote techbedrijven nemen soortgelijke maatregelen bij hun producten en diensten.


Naast 'downranking' onderstreept DuckDuckGo dat het nieuwsberichten van bronnen met een goede reputatie bovenaan zoekresultaten voor Oekraïne plaatst om te helpen bij het verder onderdrukken van desinformatie. DuckDuckGo bezigt zich al langer met rankings om resultaten in zijn ogen relevanter te maken.

In de reacties onder de tweet wordt overwegend negatief gereageerd op de beslissing. Gebruikers tekenen aan dat ze zich tot DuckDuckGo wenden voor een neutraal aanbod aan zoekresultaten en ze beschuldigen het bedrijf ervan dat het hiermee een van zijn eigen kernwaarden schendt. Topman Gabriel Weinberg reageert daarop door te stellen dat de kernwaarde van DuckDuckGo de privacy is en dat het verder de taak is van een zoekmachine om relevante resultaten te tonen. Ook uit de site van DDG blijkt dat het speerpunt van hun beleid privacy is en niet specifiek neutraliteit.

Andere techbedrijven nemen soortgelijke stappen. Google weert Russische staatsmedia van de Play Store en YouTube. Ook wordt Maps-informatie over drukte op plekken in Oekraïne afgeschermd en krijgen Android-gebruikers een notificatie bij een luchtalarm. Betalen in de Play Store is sinds kort in Rusland ook niet meer mogelijk.
https://tweakers.net/nieuws/194306/duck ... eiden.html

" Betalen in de Play Store is sinds kort in Rusland ook niet meer mogelijk."
En wie wordt daardoor getroffen? Putin? Die oligarghen? Nee, Jan met de Pet. Enz.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

Tijdens de vorige Koude Oorlog hadden we de 'Morele Herbewapening' in het gevecht tegen het communisme.
In Zweden heeft de staat nu iets dergelijks opgezet.
Sweden launches “Psychological Defence Agency” to combat misinformation

Sweden launched a new agency at the beginning of the year aimed at defending itself against disinformation, propaganda, and “psychological warfare.”


The Psychological Defence Agency, as it is being called, raises the stakes in the global battle over misinformation and poses the question: What exactly should governments do when they think the battleground is their citizens’ minds?

This question isn’t new, but is seen as an increasingly urgent policy debate as democracies struggle to preserve freedom of expression rights while combating influence campaigns by governments and other actors that use the internet to rapidly share false information.

Many countries—including the United States—have long operated state-affiliated media organizations, which can greatly vary in terms of accuracy and journalistic freedom. But online misinformation campaigns can make it much harder to tell the source of propaganda efforts. Meanwhile, many authoritarian regimes are also using similar language about defending against misinformation to frame their own efforts at controlling dissent.

The Swedish agency describes its mission as involving both actually identifying misinformation as well as building community resilience to harmful influence campaigns through education. It is headed by Swedish diplomat Henrik Landerholm.

In an interview with Swedish radio after his appointment was announced, Landerholm pointed to Russia, China, and Iran as sources of misinformation campaigns targeting the country and noted Russian attempts to interfere with past U.S. presidential elections, the Telegraph reported.

Swedish officials have been warning of the increasing threat of false information for years. The country also faced Russian attempts to interfere in recent elections, leading the government to mount a coordinated effort to combat such campaigns.

That push, which included training thousands of civil servants about responding to misinformation as well as working with journalists and social media companies to limit its spread, helped model a role for the new agency.

In the radio interview, Landerholm sought to differentiate the agency and the country’s prior efforts to counter disinformation from Orwellian propaganda efforts.

“This is not the Ministry of Truth or a State Information Board like we had during the Cold War,” Landerholm said. “We want to protect freedom of opinion in our country.”
https://therecord.media/sweden-launches ... formation/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen fake nieuws

Bericht door Mahalingam »

Die typies Zweedse hysterie over de Russen. Meestal is de aandacht gericht op Russen onder water (mysterieuze duikboten) maar nu zien ze ze ook vliegen.
Nepnieuws dat niet bestreden dient te worden?
De chef van de luchtmacht kan bevestigen noch ontkennen

Volgens informatie aan TV4 Nyheterna waren twee van de Russische vliegtuigen die op 2 maart het Zweedse luchtruim nabij Gotland hebben geschonden , uitgerust met kernwapens.

Carl-Johan Edström, chef van de luchtmacht, wil niet reageren op de informatie, zegt hij tegen Aftonbladet.
Hij is van mening dat het belangrijkste is om je geen zorgen te maken.
- Als we een verhoogde dreiging hadden gezien, hadden we dit geïnformeerd. Daar kun je je volkomen veilig bij voelen. Ik kan niet genoeg benadrukken.
- Maar hoe ze bewapend waren, daar gaan we niet op in. Onze inschatting is, ook daarna, dat er op dit moment geen verhoogde dreiging is. Maar we kunnen een aanval op de lange termijn niet uitsluiten.



Waarom kan je er geen commentaar op geven?

- We hebben bepaalde informatie die we niet ontvangen of waarover we u kunnen vertellen.

Had u commentaar op de vraag of het plan kernwapens bevatte?

- We geven geen commentaar op bewapening. Het nucleaire arsenaal van Rusland is ons goed bekend en hoe ze werken. Maar zoals ik al zei, als we een verhoogde dreiging hadden gezien, zouden we erover hebben geïnformeerd.

Maakt het uit of ze toen kernwapens droegen of niet?

- Het maakt niet uit, maar we zien geen bedreiging. Op de lange termijn kunnen we Russische acties die in het ergste geval militaire aanvallen op Zweden inhouden, niet uitsluiten. Maar we zien hier en nu geen bedreiging.

Jörgen Elfving, luitenant-kolonel , vindt dat het belangrijkste hierin is dat de krijgsmacht erop uit trekt en de waarheid vertelt. Wat denk jij ervan?

- Het belangrijkste is dat mensen begrijpen dat we hier en nu geen verhoogde dreiging zien, zegt de luchtmachtcommandant.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8Q ... -dementera
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De strijd die niet gevoerd wordt tegen God als fake nieuws

Bericht door hans van de mortel »

Het valt mij op dat er zo goed als geen strijd is tegen tegen God. Terwijl hij als God - hij heeft geen kut - vrouwen hebben nooit meegeteld bij de bedenkers van God - toch als eersteklas fake nieuws beschouwd moet worden.

Zou het misschien te maken hebben met het feit dat hij simpelweg gesproken niet bestaat?


Zeker weten doe ik het niet. Want ik heb geen vrije wil. Ik was 12 jaren een van Jehovah's Getuigen en - ongelooflijk maar waar - ik verkeerde in de veronderstelling de beste maatjes met God te zijn. Hoe dom kun je zijn als je in al die tijd nooit een reactie hebt ontvangen. Ook niet van Wilders. Dus ook hij kon van mij de pot op. Ik heb die man vanaf het prille begin van zijn bestaan dagelijks van steekhoudende informatie via de e-mail voorzien.

Het idee van het boek 'Mein Kampf' van Hitler dat door de Nederlandse wet verboden was en het nog veel verschrikkelijker haatboek tegen joden en iedereen die geen moslim is, genoemd KORAN, is nooit - hoe is het mogelijk? - een duimbreed in de weg gelegd. Dag in dag uit mailde ik Wilders. En toen ik ik op de eerste bijeenkomst van de PVV in Waddinxveen present was - overal zware bewaking en controle vanwege het dreigende moslimgevaar - het genoegen had met Wilders in kort gesprek te gaan, wist hij zich mijn naam niet te herinneren, een naam die zeker drie keer in de Bijbel wordt genoemd. Weliswaar met weglating van 'van de' maar toch. Het zal wel met het Hebreeuws te maken hebben. :thinking:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De verloren strijd tegen waarheid

Bericht door hans van de mortel »

Lang leve de complot theorieën!

Helaas werd de verstandige en steeds nadenkende en vernieuwende positieve inbreng van Pilgrim niet gewaardeerd door een enkeling onder ons op dit overigens voortreffelijke forum. Laat dit vooral gezegd zijn. Het had te maken met wederzijdse angst: enerzijds tegen de met de paplepel van het fascisme opgedrongen corona maatregelen met betrekking tot ondefinieerbare vaccinaties waarvan de verwachte ellende nooit goed in kaart is gebracht en anderzijds dat juist het vaccineren de mensheid voor een ramp kon behoeden.

Fake nieuws. Wat dacht u van God?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie