De ondergang der Belgen

Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
wo jul 13, 2022 4:32 pm
Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 4:26 pm

Ik constateer dat je geen afstand neemt van de barbaarse voorstellen van Mercator.
Jij wilt mij weer woorden in mijn mond leggen. Ik ben tegen de doodstraf. Ik vind deportatie ( desnoods met zijn gehele gezin) een meer passende straf voor criminelen.

Onthullend. Je draait als een paling in een emmer snot.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 5:59 pm

Onthullend. Je draait als een paling in een emmer snot.
Ik ben een eenvoudige vissersdochter. Misschien vandaar?

Raak je weer geïrriteerd Boudewijn, we hebben het best wel druk gehad vandaag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
wo jul 13, 2022 6:02 pm


Raak je weer geïrriteerd Boudewijn, we hebben het best wel druk gehad vandaag.
Ik ben niet geïrriteerd maar constateer dat je geen afstand nam van Mercator die hier de doodstraf bepleit voor alle mensen die een gevangenisstraf opgelegd wordt.

Dat is toch onthullend.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 6:06 pm
Dat is toch onthullend.
Absoluut.

Next.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 1:46 pm
Dan moet dat helemaal anders en zouden de kosten juist het belangrijkste criterium moeten zijn. Een gevangenis is iets absurds.
Als de kosten het belangrijkste criterium voor de strafmaat zouden zijn (wat God verhoede) zouden veroordeelden direct worden geëxecuteerd.
Dit is wat Mercator kennelijk wenst. Barbarij houd je altijd.
Dan moet je s een cursus begrijpend lezen volgen want ik heb het nergens over executies. In tegendeel zelf, in mijn visie heeft de crimineel zijn eigen toekomst in handen ipv op kosten van de niet-crimineel te niksen in de gevangenis.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Als de kosten het belangrijkste criterium voor de strafmaat zouden zijn (wat God verhoede) zouden veroordeelden direct worden geëxecuteerd.
Dit is wat Mercator kennelijk wenst. Barbarij houd je altijd.
Dan moet je s een cursus begrijpend lezen volgen want ik heb het nergens over executies. In tegendeel zelfs, in mijn visie heeft de crimineel zijn eigen toekomst in handen ipv op kosten van de niet-crimineel te niksen in de gevangenis. Mijn idee is natuurlijk niet nieuw, het is een geactualiseerde versie van het roeien op de galeien. Vroeger was niet alles slecht !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

mercator schreef:
do jul 14, 2022 12:26 pm

Dan moet je s een cursus begrijpend lezen volgen want ik heb het nergens over executies.
Dat is fijn om te horen.

Maar als je de gevangenissen wilt afschaffen welke straffen wens je dan aan veroordeelden op te leggen?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Boudewijn Atsma schreef:
do jul 14, 2022 12:38 pm
Maar als je de gevangenissen wilt afschaffen welke straffen wens je dan aan veroordeelden op te leggen?
Straffen is zinloos, net zoals bezoekjes van psychologen, welzijnsdenkers etc. De crimineel richt schade aan en moet die gewoon betalen, meer moet dat niet zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

mercator schreef:
do jul 14, 2022 12:44 pm
Boudewijn Atsma schreef:
do jul 14, 2022 12:38 pm
Maar als je de gevangenissen wilt afschaffen welke straffen wens je dan aan veroordeelden op te leggen?
Straffen is zinloos, net zoals bezoekjes van psychologen, welzijnsdenkers etc. De crimineel richt schade aan en moet die gewoon betalen, meer moet dat niet zijn.
Dus moordenaars komen er in jouw strafrechtsysteem met een boete van af?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Boudewijn Atsma schreef:
do jul 14, 2022 12:56 pm
Dus moordenaars komen er in jouw strafrechtsysteem met een boete van af?
Ze moeten die wel betalen op een nuttige manier, door dwangarbeid. In deze tijden is productie van energie de aangewezen methode. Straffen komen per definitie toch te laat. Is het nu dan beter? Neem nu bijv. onze Belgische 4voudige moordenaar Dutroux. Die zit wss tot het einde van zijn dagen in de cel waar hij zich blijkbaar kiplekker voelt. Dat is ook geen fijne gedachte voor de nabestaanden van de slachtoffers toch?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

mercator schreef:
do jul 14, 2022 1:26 pm
Boudewijn Atsma schreef:
do jul 14, 2022 12:56 pm
Dus moordenaars komen er in jouw strafrechtsysteem met een boete van af?
Ze moeten die wel betalen op een nuttige manier, door dwangarbeid. In deze tijden is productie van energie de aangewezen methode. Straffen komen per definitie toch te laat. Is het nu dan beter? Neem nu bijv. onze Belgische 4voudige moordenaar Dutroux. Die zit wss tot het einde van zijn dagen in de cel waar hij zich blijkbaar kiplekker voelt. Dat is ook geen fijne gedachte voor de nabestaanden van de slachtoffers toch?
Dwangarbeid wordt in ons strafsysteem niet voorzien. Dat gebeurt wel op grote schaal in China en de V.S. Ik geloof niet dat we die kant op moeten.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Boudewijn Atsma schreef:
do jul 14, 2022 1:58 pm
Dwangarbeid wordt in ons strafsysteem niet voorzien. Dat gebeurt wel op grote schaal in China en de V.S. Ik geloof niet dat we die kant op moeten.
In mijn systeem wordt de crimineel helemaal niet gedwongen om arbeid te verrichten. Hij komt dan wel nooit meer vrij, zelfs niet voor een klein vergrijp. Ik acht zoiets veel meer motiverend dan jarenlang streepjes te zetten op de muur van de cel zonder de mogelijkheid de dag van vrijlating te vervroegen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

mercator schreef:
do jul 14, 2022 2:40 pm

In mijn systeem wordt de crimineel helemaal niet gedwongen om arbeid te verrichten. Hij komt dan wel nooit meer vrij, zelfs niet voor een klein vergrijp. Ik acht zoiets veel meer motiverend dan jarenlang streepjes te zetten op de muur van de cel zonder de mogelijkheid de dag van vrijlating te vervroegen.
Jouw systeem lijkt erg op dat van het huidige strafrechtsysteem. Veroordeelden worden opgesloten en hebben de mogelijkheid om te werken.

Ik dacht dat je gevangenissen helemaal wilde afschaffen?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Boudewijn Atsma schreef:
do jul 14, 2022 2:47 pm
Jouw systeem lijkt erg op dat van het huidige strafrechtsysteem. Veroordeelden worden opgesloten en hebben de mogelijkheid om te werken.
Neen want in mijn systeem krijgen de criminelen helemaal niets betaald voor hun arbeid. Ze hebben een schuld aangegaan tov de samenleving en ze moeten die inlossen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

mercator schreef:
do jul 14, 2022 7:41 pm

Neen want in mijn systeem krijgen de criminelen helemaal niets betaald voor hun arbeid. Ze hebben een schuld aangegaan tov de samenleving en ze moeten die inlossen.
Maar hiervoor beweer je nog dat gevangenen niet worden gedwongen tot arbeid. Wat ga je dan doen met veroordeelden die werk weigeren?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
do jul 14, 2022 12:23 pm
Boudewijn Atsma schreef:
wo jul 13, 2022 1:46 pm
Dan moet dat helemaal anders en zouden de kosten juist het belangrijkste criterium moeten zijn. Een gevangenis is iets absurds.
Als de kosten het belangrijkste criterium voor de strafmaat zouden zijn (wat God verhoede) zouden veroordeelden direct worden geëxecuteerd.
Dit is wat Mercator kennelijk wenst. Barbarij houd je altijd.
Dan moet je s een cursus begrijpend lezen volgen want ik heb het nergens over executies. In tegendeel zelf, in mijn visie heeft de crimineel zijn eigen toekomst in handen ipv op kosten van de niet-crimineel te niksen in de gevangenis.
Prachtig! Ik heb het tot hier gelezen en wilde al eerder reageren op de beschuldigingen aan het adres van Ariel en Mercator waar Boudewijn maar geen afstand van wil nemen. Want hij zal en moet zijn aversie tentoon spreiden aan het adres van Ariel.

Mercator is een logisch denker waarbij Atsma het onderspit delft wegens gebrek aan kritisch analyserend denkvermogen. Mercator heeft nergens de doodstraf bepleit. Ik vind dat jammer van Mercator. Ik bepleit dat namelijk wel. De doodstraf invoeren is een logische menselijke zaak die verweven is naar de aard, normen en waarden van de mens. Normen en waarden waar Trollemans Boudewijn weliswaar kijk op heeft en als zijn rechtmatige patent beschouwt, maar bewust altijd zijn verkeerde bril bij opzet als Ariel in de buurt is. Immers, Boudewijn Atsma, dat lijkt op astma, probeert zichzelf leuk te vinden onder steeds een andere schuilnaam.

Aan onze bezoekers! Lees en oordeel zelf!


Atsma, alias de Trollenkoning van internet forums, gaat hier weer eens dubbel in de fout door zowel Ariel en Mercator ten onrechte aan te merken als mensen die voor de doodstraf zijn - je kunt je afvragen: waar bemoeit die man zich mee? Iedereen heeft toch een vrije meningsuiting.

Rustverstoorder op forums Trollemans Astma verkiest liever de rol van aangeslagen hond te spelen die zijn eigen braaksel oppeuzelt maar dit tegenover zijn blik in de spiegel ontkent en bovendien, alsof hij nog niet genoeg door de mand valt, anderen de schuld daarvan geeft.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

hans van de mortel schreef:
vr jul 15, 2022 10:17 am


Atsma, alias de Trollenkoning van internet forums, gaat hier weer eens dubbel in de fout door zowel Ariel en Mercator ten onrechte aan te merken als mensen die voor de doodstraf zijn - je kunt je afvragen: waar bemoeit die man zich mee? Iedereen heeft toch een vrije meningsuiting.
Ik begrijp dat beiden geen voorstander van de doodstraf zijn en dat wilde ik ook niet beweren. Het standpunt van Mercator die aanvankelijk meende dat we geen gevangenisstraf meer moeten opleggen om daarna te menen dat dwangarbeid wel een passende strafmaat is maar alleen als die vrijwillig is, bracht me evenwel een beetje in de war.
Ariel lijkt me een vredelievende vrouw maar Mercator zou zijn standpunt misschien nog wat kunnen verduidelijken.

Voor de goede orde, het grondrecht van de vrije meningsuiting zou ik bepaald niet willen betwisten.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 15, 2022 11:01 am
Ariel lijkt me een vredelievende vrouw maar Mercator zou zijn standpunt misschien nog wat kunnen verduidelijken.
Mij is het erom te doen justitie uit de moralistische sfeer te halen. Het idee van iemand te straffen zonder dat dit enig voordeel voor de samenleving oplevert is absurd. Ik heb het geloof ik ook nooit over "dwangarbeid" gehad. De overtreder wordt vastgehouden tot hij de opgelegde KWH heeft gegenereerd. Aan hem zelf om te bepalen hoe lang hij daarover doet. Uiteraard zal het quotum in het geval van een zwaar vergrijp stukken hoger liggen dan bij zeg maar een kleine diefstal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
vr jul 15, 2022 10:17 am
Mercator heeft nergens de doodstraf bepleit. Ik vind dat jammer van Mercator.
Ik ben niet voor of niet tegen. Dat heb ik wel meer met zgn. "gevoelige" onderwerpen. Abortus is ook zoiets waar nu zoveel ophef over is dat lui er massaal voor op straat beginnen te roepen. Ik heb als man op middelbare leeftijd met dat hele probleem niks te maken dus waarom zou ik me erover opwinden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

mercator schreef:
vr jul 15, 2022 11:13 am

Mij is het erom te doen justitie uit de moralistische sfeer te halen. Het idee van iemand te straffen zonder dat dit enig voordeel voor de samenleving oplevert is absurd. Ik heb het geloof ik ook nooit over "dwangarbeid" gehad. De overtreder wordt vastgehouden tot hij de opgelegde KWH heeft gegenereerd. Aan hem zelf om te bepalen hoe lang hij daarover doet. Uiteraard zal het quotum in het geval van een zwaar vergrijp stukken hoger liggen dan bij zeg maar een kleine diefstal.
Het belang van straffen voor de samenleving is gevaarlijke misdadigers uit de maatschappij halen en een rechtvaardige vergelding voor de straf.
Jouw idee van arbeid als straf is deels al onderdeel van het huidige strafregime met het opleggen van taakstraffen. Hoe een meervoudig moordenaar zijn straf bij elkaar moet verdienen is me nogal duister, temeer ook omdat je eerder zei dat hij niet gedwongen mag worden om arbeid te verrichten, maar ik begrijp het idee.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 15, 2022 11:23 am
Jouw idee van arbeid als straf is deels al onderdeel van het huidige strafregime met het opleggen van taakstraffen.
Die taakstraffen zijn een lachertje en ook weer in de moralistische sfeer. Een opstelletje schrijven of een inloophuis bezoeken of zo. Zo werd hier een rechts parlementslid die zich tegen de mosliminvasie had uitgesproken veroordeeld tot een bezoek aan een museum over Jodenvervolging. Het een heeft niks te maken met het ander maar het illustreert de compleet verkeerde visie van justitie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Boudewijn Atsma

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Boudewijn Atsma »

mercator schreef:
vr jul 15, 2022 11:57 am

Die taakstraffen zijn een lachertje en ook weer in de moralistische sfeer. Een opstelletje schrijven of een inloophuis bezoeken of zo. Zo werd hier een rechts parlementslid die zich tegen de mosliminvasie had uitgesproken veroordeeld tot een bezoek aan een museum over Jodenvervolging. Het een heeft niks te maken met het ander maar het illustreert de compleet verkeerde visie van justitie.
Ik verwijs er naar omdat het aansluit op jouw gans nieuwe systeem van strafrechtpleging.

Maar laten we het hier maar bij houden, vind je niet?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Liquidaties en brandbommen inmiddels bij zuiderburen ook niet meer vreemd

Explosies en drugsgeweld Belgische bendes in Antwerpen: vrees voor ’Nederlandse toestanden’

Al de hele zomer gaat Antwerpen gebukt onder een ongekende golf van drugsgeweld. Het regent granaten, brandbommen en kogels vliegen in het rond. De autoriteiten slaan alarm en vrezen dat de drugsoorlog escaleert tot ’Nederlandse toestanden’.

De teller van het aantal vermoedelijk druggerelateerde schietpartijen en aanslagen is deze zomer de dertig gepasseerd, meer dan in heel 2021. Het geweld is voor Antwerpse proporties veel zichtbaarder: met als dieptepunten de liquidatie van de Nederlandse drugscrimineel Ricardo G. en een nachtelijke schietpartij voor het befaamde Centraal Station. Een andere aanslag werd door de daders zelf gefilmd.

Dinsdag heeft de politie mogelijk een nieuwe aanslag verijdeld. Vier jongens uit Nederland met brandbommen en een vuurwapen werden opgepakt in de buurt van een horecazaak. Het bedrijf, eigendom van de broer van de bekende Marokkaans-Belgische kickbokser Jamal Ben Saddik, werd deze zomer al drie keer het doelwit van een aanslag. De eettent is op last van de burgemeester gesloten.

De autoriteiten vermoeden dat de geweldsgolf deels te maken heeft met de succesvolle politieoperatie Sky ECC. Deze politiemissie tegen cocaïnemaffia leverde een golf van ruim duizend arrestaties op. Tal van sleutelfiguren in het drugsmilieu bij rederijen, politiediensten en zelfs op het stadhuis werden opgepakt. Justitie denkt dat Antwerpen getuige is van afrekeningen en bedreigingen die te maken hebben met de rekrutering van nieuwe sleutelfiguren om de drugsdistributie vanuit de haven op gang te houden.

De cocaïnehandel in Antwerpen is al jarenlang nauw verbonden met het Nederlandse drugsmilieu. Maar volgens de Antwerpse politiebaas Yve Driesen zijn er nu steeds meer hoofdrolspelers uit Antwerpen. „Ze opereren vanuit landen als Dubai en Turkije. Ze hebben vele miljoenen verdiend en hebben de drugsorganisaties niet meer nodig en hun eigen handel opgezet”, zegt hij in een interview met VTM Nieuws.

Slagkracht
De Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) zegt te vrezen voor ’Nederlandse toestanden’ zoals vergismoorden, liquidaties van familieleden en moorden in de bovenwereld. De Wever vraagt de federale regering tevergeefs om de Nationale Veiligheidsraad – een samenwerkingsverband in de strijd tegen terreur –bijeen te roepen en smeekt om extra bevoegdheden. „De burgemeester wil graag net als in Nederland meer slagkracht om panden waar geweld heeft plaatsgevonden te kunnen sluiten”, legt zijn woordvoerder uit. „Verder willen we graag zoiets als de Wet Bibob in Nederland.”

Met de Wet Bibob kunnen burgemeesters in Nederland ondernemers screenen bij de aanvraag van vergunningen, overheidsopdrachten en bij vastgoeddeals. Als een ’ernstig gevaar’ dreigt van misbruik van de vergunning door criminelen, kan de burgemeester een vergunning weigeren. Een vergelijkbare wet ligt in België al jaren stof te happen.

Door het drugsgeweld in Antwerpen waagt de federale regering een nieuwe poging. Maar het uitdelen van meer bevoegdheden aan burgervaders ligt politiek gevoelig bij de Franstalige partijen. Daar leeft de angst dat burgemeesters – een functie die veel politieker is dan in Nederland – uitgroeien tot sheriffs.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door Ariel »

Burgemeester Antwerpen snoeihard: ‘België is failliet, we zijn het nieuwe Griekenland’

De burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever, zegt dat België failliet is. ,,We zijn het nieuwe Griekenland”, zegt hij op de Belgische televisie. ,,Dit is natuurlijk geen crisis die Poetin heeft veroorzaakt, maar die Europa wel zelf over zich heeft afgeroepen door de eigen primaire energieproductie deze eeuw af te bouwen.”

,,In Amerika zit men niet in deze shit. Ze hebben het omgekeerde gedaan van wat wij gedaan hebben. Ze zijn nu exporteur van olie en gas, maar dat waren ze zeker niet twintig jaar geleden. Je hebt niet veel aan klimaatnormen als al je bedrijven naar Amerika en China gaan om te produceren, dan ben jij failliet en is het klimaat nog niet gered. Dit is de groene dogmatiek. Mensen moeten dit maar eens gaan beseffen”, zegt De Wever in het Vlaamse actualiteitenprogramma De Zevende Dag.

,,Olie, gas en steenkool mochten niet meer. Er mocht niet in reserves geïnvesteerd worden. Duitsland heeft geen enkele LNG-terminal (een terminal voor vloeibaar aardgas, red.). De domste landen, Duitsland en België, hebben de kernenergie parallel afgeschaft. Alle energiebronnen hebben we weggeduwd, waardoor we ons afhankelijk hebben gemaakt van Poetin. Nu hangen we eraan.”

De powertool van Europa
,,De grootste powertool moet van Europa komen. Von der Leyen zit op het juiste spoor als ze zegt dat de niet-gasgebonden energieproductie losgekoppeld moet worden van de prijs. Er wordt nu fantastische winst gemaakt door hernieuwbare energie. De miljarden spuiten in Parijs binnen. Europa kan dat wijzigen door te zeggen: ‘Je krijgt een prijs die nog rendabel is, maar alles tussen dat en de marktprijs romen we af.’ Dat zou voor ons land een injectie van miljarden en miljarden betekenen, die je dan aan de consument kan geven.”

We hadden ooit veel winst kunnen maken met de kerncentra­les, nu worden die troeven weggegeven

Bart de Wever
De vorige regering, waar de partij van De Wever deel van uitmaakte, besloot dat de Belgische kerncentreales Tihange 2 en Doel 3 moeten sluiten. ,,Het is een paars-groene wet. We hebben nu een paars-groene regering. Dat is een recept voor een catastrofe.” Toch heeft hij die wet mee goedgekeurd. ,,Ik was toen eenzaam. Elio Di Rupo (ex-premier van België, red.) heeft toen uitgeroepen in het parlement: ‘Op welke planeet leven die van N-VA, gezien ze voor kernenergie zijn?’ Men kan mij niet betrappen op het niet consequent zijn van standpunten. Ik verdedig al sinds de jaren 80 kernenergie.”

Premier Alexander De Croo zegt dat het land ‘in een economische oorlogssituatie‘ zit. ,,Alles moet op tafel kunnen liggen”, klinkt het. Volgens De Croo kunnen de kerncentrales pas binnen vijf jaar opnieuw opgestart worden. De nodige vergunningen regelen kost veel tijd. De Wever vindt die reactie ‘een beetje laat’. ,,Als bedelaars moeten we nu in Parijs verschijnen. We hadden ooit veel winst kunnen maken met de kerncentrales, nu worden die troeven weggegeven. Ik vind het een beetje goedkoop dat men nu constateert dat het allemaal zo simpel niet is.”

België failliet
Volgens De Wever is het tijd ‘voor bittere waarheden’. ,,Dit land is failliet”, klinkt het. ,,Kijk eens naar onze schuld, overheidsuitgaven en tekort. Het is erger dan in Zuid-Europa. Dat heeft te maken met beleid. Deze regering heeft er niets aan gedaan. Ik heb eerder al gezegd dat we bij de volgende economische schok het nieuwe Griekenland zullen zijn. Jammer genoeg is dat nu. Meneer De Croo kan veel zeggen, maar hij kan niets doen. Er zijn geen buffers.”

,,Vooral in de komende begrotingsbespreking zal gekeken moeten worden wat men precies kan doen”, gaat De Wever verder. ,,We hebben veel energie-intensieve bedrijven in Vlaanderen. Ze zijn heel kwetsbaar. In de Antwerpse haven liggen al bepaalde fabrieken in de petrochemische haven stil.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo sep 04, 2022 8:33 pm
De burgemeester van Antwerpen, Bart De Wever, zegt dat België failliet is. ,,
Hij kan dat wel allemaal gevat en snedig zeggen maar door te weigeren samen te werken met Vlaams Belang bestendigt hij het voortbestaan van het failliete België. De Wever moet eens gaan begrijpen dat het niet voldoende is in de politiek om gelijk te hebben, je moet het ook kunnen krijgen. En daar faalt hij compleet in, door zijn dogmatisch neerkijken op de Vlaams Belang kiezer. In feite maakt hij 100% deel uit van het Belgische systeem waar hij zo op zit in te hakken. Hij heeft zich compleet irrelevant gemaakt en dat weet links ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie