Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Teva Teff

Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin.

Bericht door Teva Teff »

Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: dinsdag 1 mei 2007 @ 20:25
In het aartsbisdom Dublin zijn de afgelopen 67 jaar mogelijk bijna 150 priesters betrokken geweest bij seksueel misbruik van kinderen. Dit blijkt uit nieuwe statistieken die de Rooms-Katholieke Kerk in Ierland dinsdag heeft gepubliceerd.

In 2005 kwam er voor het eerst een onderzoek tegen pedopriesters in Ierland. Inmiddels zijn er acht veroordelingen; drie verdachte geestelijken staan momenteel terecht.

Het aartsbisdom Dublin heeft al 7,8 miljoen euro uitbetaald aan slachtoffers. Er is ook een overheidsinstantie die duizenden klachten heeft verzameld, voornamelijk vanuit weeshuizen die veelal door de kerk worden beheerd. De totale kosten voor de Ierse belastingbetaler zouden kunnen oplopen tot meer dan 1 miljard euro.
Ierland, het achterlijkste katholieke land van Europa.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin
En dan zeggen ze dat Mohammed VZMH een pedo is. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:
Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin
En dan zeggen ze dat Mohammed VZMH een pedo is. :lol:
Jezus was geloof ik in ieder geval geen pedo!

Er is een groot verschil wanneer de stichter (of initiator) van een godsdienst zich misdraagt of wanneer alleen zijn volgelingen dat doen. Het ene is een norm, het andere een uitwas. Overigens hebben in Pakistan de meeste mannen naast hun vrouw(en) ook allemaal een jongetje waar ze 'dingetjes' mee doen.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Re: Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin.

Bericht door nimda »

Teva Teff schreef:
Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: dinsdag 1 mei 2007 @ 20:25
In het aartsbisdom Dublin zijn de afgelopen 67 jaar mogelijk bijna 150 priesters betrokken geweest bij seksueel misbruik van kinderen. Dit blijkt uit nieuwe statistieken die de Rooms-Katholieke Kerk in Ierland dinsdag heeft gepubliceerd.

In 2005 kwam er voor het eerst een onderzoek tegen pedopriesters in Ierland. Inmiddels zijn er acht veroordelingen; drie verdachte geestelijken staan momenteel terecht.

Het aartsbisdom Dublin heeft al 7,8 miljoen euro uitbetaald aan slachtoffers. Er is ook een overheidsinstantie die duizenden klachten heeft verzameld, voornamelijk vanuit weeshuizen die veelal door de kerk worden beheerd. De totale kosten voor de Ierse belastingbetaler zouden kunnen oplopen tot meer dan 1 miljard euro.
Ierland, het achterlijkste katholieke land van Europa.
Is dat niet Polen?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Malta is ook heel erg katholiek.
Maar ik weet niets over eventuele homohaat, ab.&euth. of pedoschandalen.
Ik heb van Polen het vermoeden dat de priesterpedobeerput eerdaags op dezelfde wijze geopend zal worden als in de US of Ierland.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin
En dan zeggen ze dat Mohammed VZMH een pedo is. :lol:
Klopt.. dat was hij ook.
Het verschil zit hem erin dat pedo's in het westen aangepakt worden en niet ontkent/onder het (vliegend) tapijt geveegd wordt.
"De Kerk" probeert het wel maar komt er niet mee weg.

Het "gebeurt" overal , de "kracht" van een gemeenschap is de wijze waarop men ermee omgaat.
Zoals je ziet komt het in het westen volop in de pers. Komt het in islamitische "gemenschappen" ook in de openbaarheid of wordt het gewoon ontkent?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Pilgrim schreef:
Chaimae schreef:
Mogelijk 150 pedopriesters in aartsbisdom Dublin
En dan zeggen ze dat Mohammed VZMH een pedo is. :lol:
Jezus was geloof ik in ieder geval geen pedo!

Er is een groot verschil wanneer de stichter (of initiator) van een godsdienst zich misdraagt of wanneer alleen zijn volgelingen dat doen. Het ene is een norm, het andere een uitwas. Overigens hebben in Pakistan de meeste mannen naast hun vrouw(en) ook allemaal een jongetje waar ze 'dingetjes' mee doen.

Wat ik niet begrijp is het feit dat jullie Mohammed VZMH altijd met Jezusw VZMH vergelijken. Dat zijn 2 verschillende Profeten die los van mekaar staan. Jezus VZMH heeft zijn taak niet vervuld en dat heeft Mohammed VZMH wel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:
Pilgrim schreef:
Chaimae schreef: En dan zeggen ze dat Mohammed VZMH een pedo is. :lol:
Jezus was geloof ik in ieder geval geen pedo!

Er is een groot verschil wanneer de stichter (of initiator) van een godsdienst zich misdraagt of wanneer alleen zijn volgelingen dat doen. Het ene is een norm, het andere een uitwas. Overigens hebben in Pakistan de meeste mannen naast hun vrouw(en) ook allemaal een jongetje waar ze 'dingetjes' mee doen.

Wat ik niet begrijp is het feit dat jullie Mohammed VZMH altijd met Jezusw VZMH vergelijken. Dat zijn 2 verschillende Profeten die los van mekaar staan. Jezus VZMH heeft zijn taak niet vervuld en dat heeft Mohammed VZMH wel.
Ze hebben allebei hun taak vervuld!! Jezus in dienst van God en Mohammed voor de duivel.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Pilgrim schreef:
Chaimae schreef:
Pilgrim schreef: Jezus was geloof ik in ieder geval geen pedo!

Er is een groot verschil wanneer de stichter (of initiator) van een godsdienst zich misdraagt of wanneer alleen zijn volgelingen dat doen. Het ene is een norm, het andere een uitwas. Overigens hebben in Pakistan de meeste mannen naast hun vrouw(en) ook allemaal een jongetje waar ze 'dingetjes' mee doen.

Wat ik niet begrijp is het feit dat jullie Mohammed VZMH altijd met Jezusw VZMH vergelijken. Dat zijn 2 verschillende Profeten die los van mekaar staan. Jezus VZMH heeft zijn taak niet vervuld en dat heeft Mohammed VZMH wel.
Ze hebben allebei hun taak vervuld!! Jezus in dienst van God en Mohammed voor de duivel.
Beide zijn door Allah SWT gezonden om Zijn plicht te vervullen. Jezus is verraden en heeft hierdoor zijn plicht niet kunnen voltooien in tegenstelling tot Mohammed VZMH die dit wel heeft kunnen voltooien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De vijand van onze zielen is de Satan, niet een goddienst in dit geval dus de Islam. Satan is de grote kracht achter alles wat God weerstreeft.


Waarom zou de Islam duivelser, of meer onder invloed van de Satan zijn dan andere goddiensten?


MVG.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Beide zijn door Allah SWT gezonden om Zijn plicht te vervullen. Jezus is verraden en heeft hierdoor zijn plicht niet kunnen voltooien in tegenstelling tot Mohammed VZMH die dit wel heeft kunnen voltooien.
Jezus moest verraden en gedood worden om zijn taak te kunnen vervullen. Mohammed streefde alleen naar macht en is dus niet door God gezonden, maar was een valse profeet. Hij eindigde in tegenstelling tot Jezus als machthebber.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Pilgrim schreef:
Chaimae schreef:Beide zijn door Allah SWT gezonden om Zijn plicht te vervullen. Jezus is verraden en heeft hierdoor zijn plicht niet kunnen voltooien in tegenstelling tot Mohammed VZMH die dit wel heeft kunnen voltooien.
Jezus moest verraden en gedood worden om zijn taak te kunnen vervullen. Mohammed streefde alleen naar macht en is dus niet door God gezonden, maar was een valse profeet. Hij eindigde in tegenstelling tot Jezus als machthebber.
Mohammed (vrede zij met hem) streefde helemaal niet naar macht. Dit is weer zo'n Christelijke beschuldiging als de velen.
Volgens Christenen is de profeet van Deuteronomium Jezus. Terwijl God daar duidelijk zegt dat een valse profeet met de dood gestraft zou worden.

Deuteronomium 18, 18-20:
18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.
19 En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken.
20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.

Rara hoe kan dat? :twisted:


De beloofde profeet van Deuteronomium (18,18-20) is Mohammed (vrede zij met hem).
Want God zegt duidelijk dat de profeet zoals Mozes (vrede zij met hem) zou zijn.
Mozes (vrede zij met hem) was een wetgevende profeet, de leider en koning van zijn eigen volk, hetgeen Mohammed (vrede zij met hem) ook was.
De Israëlieten en het volk van Mohammed (vrede zij met hem) zijn broederen van elkaar.

Salaam,
Serdar.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Jezus VZMH heeft zijn taak niet vervuld en dat heeft Mohammed VZMH wel.
Wat was die "taak" van mohammed precies?
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Monique schreef:
Chaimae schreef:Jezus VZMH heeft zijn taak niet vervuld en dat heeft Mohammed VZMH wel.
Wat was die "taak" van mohammed precies?
@Monique,

Heb jij als hobby grammafoonplaten draaien?



@Chaimae,

Jezus (vrede zij met hem) heeft zijn taak (tijdelijk) voltooid, namelijk het verkondigen van de Injiel. Echter de Israëlieten hebben hem afgewezen.
Hij zal terugkomen als de Messias en zal met de sharia in de wereld regeren in vrede.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Serdar schreef:Mohammed (vrede zij met hem) streefde helemaal niet naar macht. Dit is weer zo'n Christelijke beschuldiging als de velen.
Volgens Christenen is de profeet van Deuteronomium Jezus. Terwijl God daar duidelijk zegt dat een valse profeet met de dood gestraft zou worden.
Inderdaad gaat dit o.a. over Mohammed, die een valse profeet was! Hij sprak in naam van de maangod Hubal (Allah) die hij modelleerde naar de God van de Joden en de Christenen. Mohammed stierf door vergiftiging (en is dus met de dood bestrafd) en van zijn profetieën is niets uitgekomen. Kijk voor die valse profetieën naar de volgende site:

http://answering-islam.org.uk/Dutch/index.htm

Hier kun je lezen dat Mohammed voorspelde dat de wereld 500 jaar na zijn komst zou vergaan en dat de verovering van Constantinopel spoedig zou plaatsvinden en de komst van de Djaddjal (Antichrist) binnen een periode van zeven maanden na de val van Constantinopel. Constantinopel werd pas overgenomen door de moslims in mei 1453 na Christus (ook ver voorbij de periode dat de wereld zou vergaan!) en van een Djaddal was geen sprake.

Wou je trouwens beweren dat Jezus een valse profeet was omdat hij aan het kruis is gestorven? Ook veel (ECHTE) profeten stierven trouwens een gewelddadige dood omdat hun boodschap ongewenst was; de zogenaamde profetendood.
Deuteronomium 18, 18-20:
18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.
19 En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken.
Met 'uit het midden hunner broederen' worden gewoon de Joden bedoeld, die als broeders van elkaar beschouwd werden. Die uitdrukking kan je in de Bijbel regelmatig terug vinden. Het kan volgens mij ook gaan over de aankondiging van profeten in het algemeen (en dus niet specifiek Jezus).
20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.

Rara hoe kan dat? :twisted:
Mohammed is de vergiftigingsdood gestorven, terwijl Jezus is opgestaan uit de dood.
De beloofde profeet van Deuteronomium (18,18-20) is Mohammed (vrede zij met hem).
Want God zegt duidelijk dat de profeet zoals Mozes (vrede zij met hem) zou zijn.
Dat lees ik nergens. Er is in de Bijbel wel duidelijk sprake van twee fasen bij de messias: een lijdende messias en een triomferende messias. De messias moest dus eerst lijden en sterven! Overigens kunnen verscheidene profetieën in de Bijbel uitgelegd worden als de komst van Jezus (Jes. 53; Jer. 23: 5; Zach. 9: 9; etc.). Het hele karakter van de Koran is trouwens in strijd met dat van de Bijbel!

Verder zegt Jezus in het “Boek” hier over:
- Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij (Joh. 14:6). (Dus niet Mohammed)
- Laat u ook geen leidslieden noemen, want één is uw leidsman, de Christus (Matth. 23: 10). (Dus ook Mohammed niet.)
Ik ben bang dat Jezus en Mohammed met elkaar in strijd zijn.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr mei 04, 2007 12:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Beide zijn door Allah SWT gezonden om Zijn plicht te vervullen. Jezus is verraden en heeft hierdoor zijn plicht niet kunnen voltooien in tegenstelling tot Mohammed VZMH die dit wel heeft kunnen voltooien.
Serdar schreef:Mohammed (vrede zij met hem) streefde helemaal niet naar macht. Dit is weer zo'n Christelijke beschuldiging als de velen.
Volgens Christenen is de profeet van Deuteronomium Jezus. Terwijl God daar duidelijk zegt dat een valse profeet met de dood gestraft zou worden.
Chaimae en Serdar, probeer jullie eerst te verdiepen in de Bijbel voor je dit soort uitspraken doet, want jullie weten absoluut niet waar jullie het over hebben. Tenslotte lezen wij ook de Koran en de Hadieths voor wij er uitspraken over doen
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

@Pilgrim:
Inderdaad gaat dit o.a. over Mohammed, die een valse profeet was! Hij sprak in naam van de maangod Hubal (Allah) die hij modelleerde naar de God van de Joden en de Christenen. Mohammed stierf door vergiftiging (en is dus met de dood bestrafd) en van zijn profetieën is niets uitgekomen. Kijk voor die valse profetieën naar de volgende site:

http://answering-islam.org.uk/Dutch/index.htm
Ten eerste je hebt helemaal geen kennis over de Islam. Wat jij allemaal verteld is gewoon flauwekul.
Hoebal is de polytheïstische afgod, en na het veroveren van Mekka in 630 werden alle afgoden, waaronder Hoebal, vernietigd.

Mohammed (vrede zij met hem) is helemaal niet vergiftigd, zijn metgezel wel en overleed ter plekke.
Met de waarschuwing van Gabriël spuugde hij het eruit, maar voor één van zijn metgezel was het helaas te laat omdat hij het al had doorgeslikt.
Ik zie dat je een anti-Islam site gebruikt, ik ken die site. Daar klopt geen ene reet aan.
De desbetreffende persoon interpreteerd alles naar eigen inzichten. Hij kent de geschiedenis van de Islam nog niet eens.

Alle profetieën dat Mohammed (vrede zij met hem) heeft voorspeld zijn uitgekomen!
Ook de Koran zit vol met wetenschappelijke feiten en wonderen.
Hier kun je lezen dat Mohammed voorspelde dat de wereld 500 jaar na zijn komst zou vergaan en dat de verovering van Constantinopel spoedig zou plaatsvinden en de komst van de Djaddjal (Antichrist) binnen een periode van zeven maanden na de val van Constantinopel. Constantinopel werd pas overgenomen door de moslims in mei 1453 na Christus (ook ver voorbij de periode dat de wereld zou vergaan!) en van een Djaddal was geen sprake.
Wat jij beweert is dus een grote flauwekul, want dat de Profeet (vrede zij met hem) zoiets zou beweren zou tegen de Koran ingaan.
Wanneer de einde der wereld is, weet enkel God en niemand anders.
Dus verder daarop ga ik dan ook niet in.
Wou je trouwens beweren dat Jezus een valse profeet was omdat hij aan het kruis is gestorven? Ook veel (ECHTE) profeten stierven trouwens een gewelddadige dood omdat hun boodschap ongewenst was; de zogenaamde profetendood.
Nee dat beweer ik niet, ik zeg alleen dat Jezus de desbetreffende profeet van Deuteronomium niet kan zijn, omdat hij volgens Christenen aan het kruis gestorven is, en God beloofd juist dat de desbetreffende profeet niet vermoord zal worden.
Deuteronomium 18, 18-20:
18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.
19 En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken.
Met 'uit het midden hunner broederen' worden gewoon de Joden bedoeld, die als broeders van elkaar beschouwd werden. Die uitdrukking kan je in de Bijbel regelmatig terug vinden. Het kan volgens mij ook gaan over de aankondiging van profeten in het algemeen.
Nee hoor, met "hun" of "hunner" worden de Israëlieten bedoeld.
De profeet zou dus uit de broederen van de Israëlieten voorkomen, niet van hun zelf. Jezus was zelf een Israëliet en niet een broeder der Israëlieten.
Mocht het hier een Jood betreffen, dan nog zie ik geen aanleiding dat het op Jezus betrekking zou hebben.
Tussen Mozes en Jezus zijn ruim 60 profeten heengegaan, ook allemaal Joden. Zoals David, Jesaja, Jeremia, Solomo, Ezechiel, Elia, Elisa, Zacharias (moge Allah tevreden zijn over hen). Dus waarom persé Jezus en niet één van die 60 a 65 andere profeten?
Mohammed is de vergiftigingsdood gestorven, terwijl Jezus is opgestaan uit de dood.
Mohammed (vrede zij met hem) is niet vergiftigd en Jezus (vrede zij met hem) is niet opgestaan uit de dood.
De beloofde profeet van Deuteronomium (18,18-20) is Mohammed (vrede zij met hem).
Want God zegt duidelijk dat de profeet zoals Mozes (vrede zij met hem) zou zijn.
Dat lees ik nergens. Er is in de Bijbel wel duidelijk sprake van twee fasen bij de messias: een lijdende messias en een triomferende messias. De messias moest dus eerst lijden en sterven! Overigens kunnen verscheidene profetieën in de Bijbel uitgelegd worden als de komst van Jezus (Jes. 53; Jer. 23: 5; Zach. 9: 9; etc.). Het hele karakter van de Koran is trouwens in strijd met dat van de Bijbel!
Ik kan het wel begrijpen dat je het niet wilt lezen, omdat het voor jou niet goed uitkomt.
De profeet zou zoals Mozes zijn, dat lees je heel duidelijk in de profetie van Deutoronomium. Jezus is niet zoals Mozes, maar Mohammed is wel zoals Mozes.
Jesaja 53 gaat helemaal niet over Jezus maar over Jacob en zijn nageslacht het volk van Israël.
Jesaja wijst de Joden op hun zonden en dat ze daarvoor zullen lijden als straf van God omdat ze het Verbond niet nakomen.
Lees de voorgaande versen van 53 en de versen die er nakomen ook, dus zul je zien waarover Jesaja het heeft. Lees vanaf vers 40 t/m 66, want vers 53 valt dan in de context van hetgeen waarover Jesaja spreekt.

De Koran en het Oude Testament komen overeen, echter het Nieuwe Testament spreekt het Oude Testament tegen.
Het NT spreekt over een tegenstrijdige Godsbeeld (Drieëenheid) m.b.t. het OT.
Joden lezen in het Oude Testament nergens dat de Messias zou lijden, dat zien alleen Christenen. Wel knap trouwens! :wink:
Verder zegt Jezus in het “Boek” hier over:
- Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij (Joh. 14:6). (Dus niet Mohammed)
2000 jaar geleden was Mohammed er niet, dus het is logisch dat Jezus de Weg tot de Waarheid was.
- Laat u ook geen leidslieden noemen, want één is uw leidsman, de Christus (Matth. 23: 10). (Dus ook Mohammed niet.)
Ik ben bang dat Jezus en Mohammed met elkaar in strijd zijn.
Mohammed en Jezus zijn niet in strijd, Mohammed is in strijd met het Christendom alleen.
Want het Christendom komt niet van Jezus maar is een dwaalleer van Paulus.

Salaam,
Serdar.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Tjonge Serdar, ik wordt wel een beetje moe van je! Je beschuldigd het Christendom van bedrog, maar in werkelijkheid is de hele Islam zelf bedrog.
Serdar schreef:Hoebal is de polytheïstische afgod, en na het veroveren van Mekka in 630 werden alle afgoden, waaronder Hoebal, vernietigd.
Mohammed wordt nergens beschuldigd door de heidense Arabieren dat hij een andere god vereerde dan zij zelf. Hij wou zowel door de Arabische als de Joodse stammen als profeet erkend worden en dat kon hij alleen bereiken door te doen alsof ze allemaal dezelfde God aanbaden (waar de Joden en Christenen niet in trapten). Daarom modelleerde hij Allah (Hubal) naar de God van de Joden als heerser der werelden. Maar de nieuwe Allah had nog wel de karaktertrekken van de oude Allah, want Hubal was de god van de oorlog en het zwaard. Daarom zien we vandaag nog een zwaard in de vlag van Saoedie Arabia en prijkt de maansikkel op de minaretten en op veel vlaggen van islamitische landen.

Serdar schreef:Ook de Koran zit vol met wetenschappelijke feiten en wonderen.
Wat een nonsens!! De Koran staat juist vol met wetenschappelijk aantoonbare flauwekul. Bijvoorbeeld dat de aarde plat is en dat haar bergen als pinnen zijn die er voor zorgen dat de aarde niet verschuift (zie Koran 19:6, Koran 79:30, Koran 18:7 en Koran 21:30-31). De term “uitgespreid” geeft aan dat de aarde plat. Ook gaat de zon in een poel van modder onder.

http://ajnorge.0catch.com/Dutch/Koranfouten-1.htm

http://www.faithfreedom.org/Articles.htm#science
Serdar schreef:Nee dat beweer ik niet, ik zeg alleen dat Jezus de desbetreffende profeet van Deuteronomium niet kan zijn, omdat hij volgens Christenen aan het kruis gestorven is, en God beloofd juist dat de desbetreffende profeet niet vermoord zal worden.
Dat staat er juist niet! Er staat alleen dat valse profeten zullen sterven. Dat ook goede profeten een gewelddadige dood kunnen sterven wordt gewoon niet vermeld omdat het een waarschuwing is tegen valse profeten.
Serdar schreef:Nee hoor, met "hun" of "hunner" worden de Israëlieten bedoeld. De profeet zou dus uit de broederen van de Israëlieten voorkomen, niet van hun zelf. Jezus was zelf een Israëliet en niet een broeder der Israëlieten.
Leuk woordspelletje, maar in de context van het geheel is het onjuist.
Serdar schreef:Mocht het hier een Jood betreffen, dan nog zie ik geen aanleiding dat het op Jezus betrekking zou hebben. Tussen Mozes en Jezus zijn ruim 60 profeten heengegaan, ook allemaal Joden. Zoals David, Jesaja, Jeremia, Solomo, Ezechiel, Elia, Elisa, Zacharias (moge Allah tevreden zijn over hen). Dus waarom Jezus en niet één van die 60 a 65 andere profeten?
Ja dat kan. Zoals ik in mijn vorige post zei kan het volgens mij ook gaan over de aankondiging van profeten in het algemeen en dus niet specifiek Jezus. Lees mijn posts beter! Overigens denk ik dat profeten van alle tijden zijn (bijvoorbeeld Nostradamus) en dus niet beperkt tot die in de bijbel genoemd zijn (ook in het NT). David was trouwens geen profeet.

Jesaja gaat over de ‘knecht des Heren’ en is heel duidelijk een Messiaanse profetie. In mijn bijbel staan bij de tekst ook allemaal verwijzingen naar desbetreffende passages in het NT. Vers 66 gaat over het eindgericht en de komst van het Messiaanse rijk. Het is allemaal profetie en zeker geen terugblik naar Jacob.
Serdar schreef:Joden lezen in het Oude Testament nergens dat de Messias zou lijden, dat zien alleen Christenen. Wel knap trouwens!
Dat lezen ze wel, maar door de confrontatie met het Christendom (antisemitisme) is het concept van de lijdende Messias naar de achtergrond verdwenen. Toch heeft dit idee ooit behoord tot het Jodendom. Dat heeft historisch onderzoek aangetoond.
Serdar schreef:Mohammed en Jezus zijn niet in strijd, Mohammed is in strijd met het Christendom alleen. Want het Christendom komt niet van Jezus maar is een dwaalleer van Paulus.
De Islam heeft zowel het Jodendom als het Christendom gekaapt en verdraaid! Makkelijk aantijging om te zeggen dat de Bijbel vervalst is en waarvoor geen enkel bewijs bestaat!! Volgens mij heb jij geen klap verstand van het Christendom, anders zou je zulke flauwekul niet uitslaan!
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr mei 04, 2007 11:41 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Serdar schreef:Jezus is niet zoals Mozes, maar Mohammed is wel zoals Mozes.
Is dat zo? Daar twijfel ik toch echt aan. Mozes heeft zich niet schuldig gemaakt aan allerlei misdaden en verkrachtingen en had ook geen sluipmoordenaars in dienst om zijn critici het zwijgen op te leggen.

En dan nog iets over deze vergelijking. De islamitische interpretatie van de tekst in Deuteronomium is als volgt:

i. Zowel Mozes als Mohammed moesten vluchten uit de handen van hun vijanden; beiden vonden een metgezel in hun eigen schoonvader. Jethro moest zijn schoonzoon, Mozes, in het uur van zijn uitputting verlichten (Exodus 18:14-26); maar het was Mohammed, die zijn metgezel in de grot troostte.
ii. Mozes zocht bescherming in Midian, dat later Yatrib -naar zijn schoonvader, Jethro- werd genoemd. Mohammed ging naar Yathrib, dat later, na zijn vlucht, Medina werd genoemd. De vlucht van Mozes bleek goed voor hem uit te werken vanwege de leiding van zijn schoonvader, waar Mohammeds vlucht zijn weg plaveide voor het bereiken van een reeks glorieuze overwinningen.
iii. Aan Mozes werd een uitgebreide wet voor zijn volk gegeven; terwijl Mohammed een volmaakte, op zichzelf volledige, wet ontving voor alle volken en voor alle tijden.
iv. De Here sprak tot Mozes en Aäron in het land Egypte, zeggend: “Deze maand zal u in het begin der maanden zijn; zij zal u de eerste der maanden van het jaar zijn." Overeenkomstig, werd met de moslims de maand en het jaar van de vlucht van Mohammed, de maand en jaar van het begin van het moslimtijdperk.
v. Mozes bevrijdde zijn volk uit het slavenhuis van Farao; Mohammed overwon zijn vijanden in man tot man gevechten en won hun kinderen voor zijn geloof.
vi. De inspanningen van Mozes hadden moeilijkheden en bloed vergieten tot gevolg; terwijl die van Mohammed gericht waren op het bereiken van religieuze emancipatie.
vii. De Wetten van Mozes waren agressief, omdat hij Kanaän wilde controleren, dat door zijn opvolgers gebeurde; Mohammed moest defensieve oorlogen voeren en niettemin onderwierp Arabië zich tenslotte aan hem. En zelfs Kanaän kwam onder de onderwerping van zijn opvolgers.
viii. Mozes berechtte zijn volk; Mohammed was ook een verheven rechter voor zijn volk en zelfs de joden aanvaarden hem als zodanig.
ix. Mozes predikte gedurende 10 jaar te Midian; zo deed Mohammed in Medina.
x. Mozes was de wetgever, generaal en gids van zijn volk; Mohammed was ook een overwinnende generaal, een volmaakte gids voor alle mensen en een verbreider van een universele wet, die nooit geabrogeerd zal worden.
xi. Een grote vloed redde Mozes uit de handen van de Egyptenaren die hem op de hielen zaten; maar het was slechts een spinnenweb dat Mohammed van pas kwam in een netelige situatie.
xii. Toen de metgezellen van Mozes de vijand zagen, riepen zij uit: “Zeker zullen we overwonnen worden!” – waarop Mozes antwoordde: “Geenszins, mijn Heer is met mij. Hij zal mij een uitweg laten zien.” Mohammeds antwoord in een meer precaire situatie in de grot van Hira was: “Maak je geen zorgen, zeker is Allah met ons.” (“The Light” van al-Haj Sultan Hafiz Abdul, herzien door Maulana Syed Zia-ud-Din Ahmad Gilani, pagina’s 214-216).

Wij bestrijden dat:

ii. Het Midian van de bijbel is dichtbij de berg Sinaï en niet waar Yethreb of, zoals het vandaag bekend is, Medina gesitueerd is;
vii. We slagen er niet in te begrijpen welke aspecten van Mohammeds oorlogsvoering defensief waren, misschien, in enkele gevallen. We weten niet wat de moslims verdedigden in Spanje of zelfs in Frankrijk, in India, Noord-Afrika, Syrië, Turkije en de Balkan. Bedoelde de schrijver werkelijk wat hij zei toen hij het woord ‘onderwerping’ gebruikte, wat betekent “onder een juk plaatsen”?
viii. De joden hadden weinig keus dan Mohammed als rechter te aanvaarden.
ix. Mozes preekte niet in Midian, want dit is niet een stad. Hij was daar schapen aan het wijden. Daarnaast deed hij dit gedurende 40 en niet tien jaar.
x. Als we als de “universele wet” de koran nemen. Is het onjuist om te zeggen dat er geen abrogaties in plaatsvonden. We verwijzen naar Soera 16:101 en 2:106 en de gehele theologie achter “mansoekh” en “nasikh” (Lees s.v.p. “Christians ask Muslims”, pp. 11-15)
xi. Geen stormvloed redde Mozes uit de handen van de Egyptenaren. De joden gingen door een kolom in de zee, het water stond als een muur aan beide kanten. Nadat de joden er door gegaan waren, sloot de zee zich en vernietigend het volgende Egyptische leger. (Exodus 14, Soera 2:50)
xii. In de loop van de geschiedenis hebben veel gelovigen overeenkomstig gehandeld in situaties van ellende.

We willen graag de nummers i, ii, v, vi en xi weerspreken, die geen overeenkomsten tonen, maar daarentegen contrasten.

Nummer iii wordt in de moslimwereld algemeen aanvaard. Maar als christenen dagen we moslims uit om de bewering te onderbouwen dat de koran superieur is aan de bijbel. We willen graag precies weten in welke opzichten hij beter is dan de bijbel, of er toevoegingen of uitbreidingen zijn die de koran verbeteren in vergelijking met de bijbel, en –tenslotte- welk superieur bewijs tot de waarheid er is en in welk opzicht Mohammed superieur ten opzichte van Jezus was.

Maar bovenal, de bijbelse tekst zelf verklaart duidelijk en opmerkelijk, dat de profeet van uit uw midden zou komen. Dit kan alleen betekenen dat de profeet een jood moest zijn.

Het argument dat moslims soms gebruiken, namelijk dat profeet “uit uw broederen” moest komen (dat wil zeggen de broer van Izaäk was Ismaël, dus moest hij van de Ismaëlieten komen) moet worden verworpen, omdat “uit uw midden” moeilijk kan verwijzen naar degenenen buiten het Verbond. Echter, omdat we druk zijn met een lijst van overeenkomsten tussen Mozes en de profeet, laten we een andere lijst bekijken:

a. Mozes en Christus werden in armoede geboren (De Israëlieten waren onderworpen aan een buitenlandse macht). (Exodus 1:9-14)
b. Op beide kinderen was de dood beraamd (Exodus 1:15-16,22, Matteüs 2:13 en verder).
c. Beiden werden door goddelijke interventie gered. (Exodus 2:2-10, Matteüs 2:13 en verder).
d. Beiden werden door tekenen en wonderen geopenbaard. (Exodus 7:10,19,20; hoofdstukken 8-12; 14:21-22; 17:6-7; Matteüs 8:14 en verder; Lucas 7:11; Matteüs 14:13, etc.).
e. Mozes werd bereid in de woestijn gedurende veertig jaar; Christus gedurende veertig dagen. (In bijbelse symboliek staat veertig voor voorbereiding). (Handelingen 7:23 met Exodus 7:7, Matteüs 4:1 en verder).
f. Beiden worden in de Schrift “getrouw” genoemd. (Hebreeën 3:2-5)
g. Mozes bevrijdde Israël van de gebondenheid aan hun onderdrukkers; Christus bevrijdde gelovigen van de gebondenheid aan zonde (waarvan Egypte door de bijbel heen het symbool is). (Exodus, Jesaja 53, Johannes 8:32-36, Romeinen 6:18-22, 8:2, Galaten 5:1).
h. Het water was onderworpen aan het gezag van beiden: (De Rode Zee aan Mozes; het Meer van Galilea aan Christus). (Exodus 14:21, 17:6, Matteüs 14:22 en verder, Johannes 6:16 en verder, Matteüs 8:18 ).
i. Mozes sprak tot God “van aangezicht tot aangezicht”, zo deed Christus op de berg van de Verheerlijking (Exodus 33:11, Matteüs 17:3).
j. Na deze ervaring straalde het gezicht van Mozes; en zo deed de gehele verschijning van Christus (Exodus 34:29, Matteüs 17:2).
k. Mozes was de middelaar van het oude verbond (testament); Christus van het nieuwe verbod, of testament. (Exodus 19 and 20, Hebreeën 12:24).
l. Beiden profeteerden van gebeurtenissen die vervuld werden. (Deuteronomium 18:15-22, 28:15-29:67, Matteüs 24).
m. De joden rebelleerden tegen beiden. (Exodus 5:21, 14:11-12, 17:2-4, Numeri 11:1-33, Lucas 4:16-30, Johannes 11:47-50, Matteüs 26:50-56, 27:15-23 etc.)
n. Beiden stierven vanwege zonde – Mozes voor zijn eigen zonde; Christus voor de zonde van de gehele wereld. (Numeri 20:12, Deuteronomium 34:4-5, 1 Corinthiërs 15:3, Johannes 1:29, 10:14-16, Jesaja 53, etc.).
o. We hebben reden om te geloven dat Mozes opstond (Judas 9, Lucas 9:30); Jezus Christus stond zonder twijfel op uit de dood volgens het evangelie. (Matteüs 28:14, Lucas 24:34, 1 Corinthiërs 15:4).
p. De belangrijkste en verwachte gebeurtenis van het leven van Mozes gebeurde na zijn dood: de inname van het Beloofde Land. En zo was het met Christus: Christus, het tegenbeeld van Mozes, verzekerde door zijn dood nieuw leven voor ons. (Romeinen 5:6-8, 8:34, 1 Corinthiërs 15:3,22, 2 Corinthiërs 5:15, 1 Thessalonicenzen 5:9-10, etc.).

Ter afsluiting, we mogen zeggen dat Mozes water uit een rots produceerde en in het nieuwe testament worden ons verteld dat “Die rots Christus was” en hij zei: “Indien iemand dorst heeft, hij kome tot Mij en drinke!” (1 Corinthiërs 10:4, Johannes 7:37-38, 4:13-14).
Er zijn andere mindere “profetieën”, die hier beschouwd kunnen worden, maar we achten ze te onbelangrijk om mee te nemen. Echter, we moeten opmerken dat als een moslim zich baseert op de bijbel omdat het profetieën over Mohammed bevat en hij acht deze profetieën als een bewijs van de waarheid van zijn beweringen, dan door zo te doen bevestigt hij in feite dat de bijbel vrij van corruptie is, anders zou hij bouwen op zand. (J. Christensen).

Zie verder: http://www.answering-islam.org/Dutch/

Bij de rubriek Mohammed onder het kopje: VERONDERSTELDE PROFETIEËN IN DE BIJBEL DIE NAAR MOHAMMED WIJZEN.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

[

Het duurde 3 jaar voordat Mohammed stierf, maar Ibn Sa'ad schreef dat hij de pijn van de vergiftiging 3 jaar lang gevoeld heeft.



Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nimda
Berichten: 336
Lid geworden op: za mar 03, 2007 6:42 am

Bericht door nimda »

Ariel schreef:
[
I own serdar,

en hij weet jack sh*t over islam
Scientia vincere tenebras
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Chaimae,

Jezus (vrede zij met hem) heeft zijn taak (tijdelijk) voltooid, namelijk het verkondigen van de Injiel. Echter de Israëlieten hebben hem afgewezen.
Hij zal terugkomen als de Messias en zal met de sharia in de wereld regeren in vrede.

Salaam,
Serdar.

Isa VZMH zal terugkeren op aarde. Isa VZMH zal de Dajjaal vermoorden.
Dajjaal zal op aarde verschijnen en hij zal vele volgelingen verzamelingen, waarbij hij zijn fitnah op alle plekken zal verspreiden. Niemand zal aan zijn fitnah ontkomen, behalve een klein deel van de gelovigen. Op dit moment zal Jezus de zoon van Mariam (Vrede zij met hem) afdalen bij de minaret aan de Oostkant van Damascus, en de gelovige dienaren van Allah zullen zich om hem heen verzamelen. Hij zal ze naar de Dajjaal leiden, die op het moment dat 'Isa (Vrede zij met hem) neerdaalde op weg was naar Bayt al-Maqdis (In Jeruzalem). 'Isa zal hem achterhalen en hun ontmoeting vind plaats bij de Poort van Loedd (Lod), een plek in Palestina vlakbij Bayt al-Maqdis. Wanneer de Dajjaal hem ziet zal hij smelten zoals het zout smelt in water, maar 'Isa (Vrede zij met hem) zal tegen hem zeggen; 'Ik heb een zaak met jou af te handelen, en je zal me niet ontkomen.' Dan zal hij hem inhalen en doden met zijn speer, Zijn volgelingen zullen vluchten, en worden achtervolgd door de Moslims, die hen zullen doden. Bomen en stenen zullen zeggen "O Moslim, O dienaar van Allah, er is een Jood achter me - kom hier en dood hem!", behalve de gharqad, want dit is een boom van de Joden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: 'Ik heb een zaak met jou af te handelen, en je zal me niet ontkomen.' Dan zal hij hem inhalen en doden met zijn speer, Zijn volgelingen zullen vluchten, en worden achtervolgd door de Moslims, die hen zullen doden. Bomen en stenen zullen zeggen "O Moslim, O dienaar van Allah, er is een Jood achter me - kom hier en dood hem!", behalve de gharqad, want dit is een boom van de Joden.[/b]
[/quote]

Het spijt me Chaimae, als ik zoiets lees als ethisch mens, denk ik gewoon: religie van oorlog, moord, onrecht en jodenhaat.

Joden, plots volgelingen van de anti-Christ, zullen weerloos zijn en zonder pardon en medelijden vermoord worden.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Beste Serdar,
Ik vermoed dat je verkeerd voorgelicht bent.

Je kan het verhaal van de vergiftiging in in de Hadith terug vinden.

Het duurde 3 jaar voordat Mohammed stierf, maar Ibn Sa'ad schreef dat hij de pijn van de vergiftiging 3 jaar lang gevoeld heeft.

Vriendelijke groet.
Het zegt veel over de profetische gaven van Mohammed dat hij niet kon voorzien dat hij vergiftigd zou worden. Hahahahaha!!!
Plaats reactie